Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

br@m

Quote from: fasteddie on December 22, 2015, 19:55:33
B&W heren,

Speel met de 703 serie en nu weet ik toen ik ze kocht weet  dat ik er van die mooie proppen bij kreeg om de lage te verminderen....kan ze helaas niet meer vinden...

Weet iemand of deze "proppen" nog te verkrijgen zijn?
Of heeft iemand ervaring met de proppen?

Hoor graag

Fasteddie

Die kan je natuurlijk ook eenvoudig zelf snijden van schuimrubber, bijvoorbeeld dat grijze wat gebruikt wordt in fotokoffers. Of wat ook heel mooi gaat en heel gemakkelijk zijn isolatiehulzen voor verwarmingsbuizen. Verkrijgbaar bij elke bouwmarkt in diverse maten en materialen. Heb ik ooit eens uitgeprobeerd. Het heeft een hoorbaar effect op je basweergave, en uiteindelijk gebruik ik de speakers gewoon zonder die pluggen en heb ik een anti-mode gekocht, dat werkt veel beter om je bas in het gareel te krijgen.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

fasteddie

Br@m,

Wat bedoel je met anti-mode?

Kan me er wat bij voorstellen natuurlijk, maar wellicht kun je het meer toelichten!

Dank

br@m

 Google even op 'Anti Mode 2.0 Dual Core'
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Struis

Hallo allen,

Nou, ik draai tegenwoordig met 603S3's ter vervanging van mijn DM330i's. Stukken strakker dan daarvoor, maar wel analytischer (ik hou echt van het warme, zoals iedereen zegt vervormende geluid). Ook nog 805Diamonds gehoord (geweldig, maar te klein) en 802 Diamonds (helaas op Linn, dus veeeel te kil en analytisch naar mijn smaak, maar wow, wat een geweldig geluid hebben die dingen! Jammer dat ze een pietsje prijzig zijn, niet veel doen met mijn 30 wpc versterkertje en ietsje te groot zijn voor mijn woonkamer.

Nog steeds kijk ik naar de upgrade (rustig aan, net een nieuw huis gekocht), en voor het eerst in 30 jaar mogelijk niet B&W, maar Harbeth...

Groeten, Bas.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

fasteddie

Welke gaat worden van de Harbeth serie?

Struis

Zeer waarschijnlijk de Super HL5 (Plus). Past in mijn 6,5x4,5 woonkamer, genoeg laag, relaxed bijna etherisch geluid op mijn buizenbak (gehoord in Twijzelerheide). En dat in een veel grotere ruimte... Maja, nieuw of tweedehands, Plus of niet. Het is een hoop geld tenslotte....

Quote from: fasteddie on December 27, 2015, 18:11:44
Welke gaat worden van de Harbeth serie?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

fasteddie

Ben zelf op zoek voor naar andere speakers.
Speel nu op buizenamp gekoppeld aan B&&W 703 speakers, maar vindt het laag te veel aanwezig af en toe....

Maar dat is wel weer afhankelijk van het soort muziek en de opname....van sommige opnames wordt ik echt niet blij van en begin ik weer te twijfelen.

Paar weken terug geluisterd naar Millon Phantoms S en die vielen mij niet tegen in vergelijk met B&W speakers en t.o.v. Sonus Faber

Maar goed wat is wijsheid.....monitor speakers drug ik eigenlijk niet aan omdat ik de speakers gebruik bij het film kijken en ik,bang ben dat ik het laag ga missen..

Fasteddie

Struis

Grappig, dat is ook mijn ervaring met B&W. Ze hebben eigenlijk een bak power nodig om alles los te krijgen, dus effectief heb ik ook altijd te weinig bas met mijn klein buizenbakje. Nou heb ik de Super HL5 Plus gehoord, en die had duidelijk meer laag met mijn versterker. Nou hou ik van echt diep laag (ook al hangt er aan mijn stereo geen video spul, dat staat in een andere kamer), dus desnoods zoek ik er een mooie Rel of Velodyne sub bij. Ik heb goede dingen gehoord over de Quake II, Studio en Storm subs van Rel...

Hoe dan ook, ik hou meer van de warme klank waar ik er bij betrokken raak, zoals B&W was, en Harbeth nog is. Puur smaak natuurlijk. En het maakt mij dan weinig uit of het een monitor is. Al vindt Harbeth de SHL5+ en C7ES3 geen monitoren...
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Xander32

Het 'teveel aanwezige bas' kan juist ook duidden op een ontoereikende versterking: de bas is dan traag en wollig i.p.v. strak en gedefinieerd.


Quote from: fasteddie on December 27, 2015, 19:09:38
Ben zelf op zoek voor naar andere speakers.
Speel nu op buizenamp gekoppeld aan B&&W 703 speakers, maar vindt het laag te veel aanwezig af en toe....

Maar dat is wel weer afhankelijk van het soort muziek en de opname....van sommige opnames wordt ik echt niet blij van en begin ik weer te twijfelen.

Paar weken terug geluisterd naar Millon Phantoms S en die vielen mij niet tegen in vergelijk met B&W speakers en t.o.v. Sonus Faber

Maar goed wat is wijsheid.....monitor speakers drug ik eigenlijk niet aan omdat ik de speakers gebruik bij het film kijken en ik,bang ben dat ik het laag ga missen..

Fasteddie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fasteddie

Ik ben het met je eens wat betreft de aansturing....maar ik speel ook met een Marantz surround amp ondersteund voor de fronts met twee Xindak mono blokken van ieder 150 W.

Maar goed vandaag een nieuwe buizenamp besteld dus eens kijken hoe die het gaat doen met de speakers....

Iets anders zoeken kan altijd nog toch?

Struis

Ja precies! Waar ben je voor gegaan qua buizenbak? Overigens houdt mijn buizenbak de boel goed onder controle en goed strak. Hij heeft dan ook genoeg stabiele power.. Alleen niet zo bar veel, dus compressie kan optreden. Da's jammer.

Alhoewel ik me kan voorstellen dat een SHL5+ van Harbeth, ook geen kleine speaker, daar ook last van zal hebben als het volume een beetje veel open gaat...

Quote from: fasteddie on December 28, 2015, 14:55:57
Ik ben het met je eens wat betreft de aansturing....maar ik speel ook met een Marantz surround amp ondersteund voor de fronts met twee Xindak mono blokken van ieder 150 W.

Maar goed vandaag een nieuwe buizenamp besteld dus eens kijken hoe die het gaat doen met de speakers....

Iets anders zoeken kan altijd nog toch?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

fasteddie

Cayin A-88T MKII in de KT88 uitvoering, hoop haar volgende week te ontvangen....

Lazybird

B&W heeft helmaal niet veel power nodig mijn mono's leveren maar 60 wat in 8 ohm en 120 in 4 ohm aan de 804D2 :D dat gaat prima.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Struis

True, maar dat is nog altijd het dubbele van wat de mijne doet... Misschien is het ook wel gewoon de 603S3 hoor, al zijn het hele goede speakers voor het geld!

Quote from: Lazybird on December 30, 2015, 09:31:14
B&W heeft helmaal niet veel power nodig mijn mono's leveren maar 60 wat in 8 ohm en 120 in 4 ohm aan de 804D2 :D dat gaat prima.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Lazybird

Wat ik hier mee wil zeggen laat je niet gek maken. Vermogen zegt niet altijd iets, het gaat er ook om hoe een versterker gebouwd is.
Buiten het feit ik meestal op normaal luister nivo luister en af en toe de boel op en draai.

Struis 603S3 is een prima speaker :), groter, hoger etc wil niet zeggen dat het beter is. vanaf 1000-1500 is het in de praktijk bij iedere stap naar boven marginaal beter.




Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

B-art

Heeft er al iemand naar een van de luidsprekers uit de nieuwe B&W 800D3 serie geluisterd? Ik hoor daar nog niemand over.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Deleted User

Ja ik  ;D

Ik ben bij de demo van HifiSolutions en de vertegenwoordiger van Bowers & Wilkins geweest. Zeer overtuigend, alleen je moet het geld ervoor over hebben. Er werd gedemonstreerd met de 802D3 met versterking van Devialet in de grote luisterruimte.

Ik hoorde dingen die ik ook altijd tijdens concerten waarneem. Zeer realistisch.

In de kleinere ruimte stond de 804D3 te spelen, deze gaat zeker een keer thuis komen, om de strijd met mijn Dynaudio C1 mkII aan te gaan. Moet dan wel 9000 euri in de pocket hebben. En dat is op dit moment niet het geval... mijn cabrio lust ook euries ;D

Lazybird

@jazzman waar was de 804D3 op aangesloten? ik heb ze eerlijk gezegd nog steeds niet gehoord uit zelf bescherming  :D :D
Ik heb het er eerlijk gezegd met de prijsverhoging ook niet voorover.
Dan zijn er nog zoveel andere opties
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

DofN

Ik heb recent best uitgebreid kunnen luisteren naar de B&W 803D3 (setprijs 17.000 euro) op NAIM. Ik vond het laag verrassend transparant en goed maar ze stonden ook erg mooi opgesteld. In de meeste woonkamers zal dat toch wel even op een lager niveau spelen.

Ondanks dat het laag me positief verraste, kon het laag niet meekomen met twee goede en goedgeplaatste subs (ivm AvantGardes) die ik kort daarvoor ook hoorde.

In vergelijking met de vorige serie heeft deze D3 een andere voicing, opener, helderder. Best goed - en beter dan de oude serie, maar een beetje teveel naar mijn smaak. Ik vond het eigenlijk tamelijk vermoeiend maar dat kan op een andere dag weer anders zijn.
Voor 17.000 koop je ook systemen die in potentie  - in de gemiddelde woonkamer - beter kunnen klinken.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

B-art

Ik had gehoopt dat de nieuwe serie bij de Sound Gallery in Groningen waren te beluisteren, maar nee. Het gaat volgens mij niet zo goed met deze zaak.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Deleted User

Ook hier stond de set aangesloten op een Naim set. Ik kan me vinden in het verslag van Abel.. Echter het zou natuurlijk aan de combinatie Naim - B&W kunnen liggen. En ik weet zeker dat mijn sub een ander laag weergeeft dan 2 804D3.

Het mooiste wat ik gehoord heb in de prijsklasse waar ik nu in speel is de Steinway Lyngdorf Model M. Daar kan geen 804D3 tegenop... of ik effe voor de totale set 21.000 eurie mee wil brengen

Het is zo verschrikkelijk smaak afhankeliijk. En wat is jouw referentie... Ik bezoek gemiddeld 2 concerten per maand... hoezo referentie  ;D


Lazybird

Ik bezoek ook een a twee concerten per maand. Maar ook daarvoor geld dat het geluid afhankelijk is van de zaal.
Althans de zalen waar ik kom tivoli primair, Heineken music hall, Melkweg en Paradiso en het Koninklijk Concertgebouw Amsterdam.

Als ik heel eerlijk ben is het heel moeilijk om de beleving van de concerten terug te vinden in 1 specifieke luidspreker.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

DofN

Hm, ook op Naim? Zou dat zo moeten?

In mijn beleving komt geen enkele woonkamerset in de buurt van een intiem jazz concert in een café, of van de concerten waar ik allemaal gestaan heb... Talloze iig. Maar die steinway-lyngdorf heb ik dan nog niet gehoord ;-)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Struis

Wow, concertgangers! Ik ben ook overal geweest ondertussen voor zo ongeveer elk type muziek. Erg leuk!

Ik heb overigens laatst nog een demo gehoord van de 802D3 op Linn met hun eigen aktieve filters. Leuke vond ik dat ik ze met de eigenlijk B&W filters beter vond, maar waarschijnlijk nog veel prettiger op buizen of Naim. Maar ja, Linn is dan ook niet bepaald mijn smaak :)

Ik vind de 603S3's perfect klinken, maar de Super HL5+, die overigens 5x zo duur zijn, waren toch wel een openbaring. Niet vreemd, met zo'n prijsverschil, maar past wel beter in de rest van de stereo..

De buizenversterker is gebouwd met hele goede degelijke componenten, zware ringtrafo's en ook KT88's die erg goed bevallen..

FastEddie: hoe bevalt de Cayin met zelfde buizen?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Paul0106

Weet iemand een goede site waar de nieuw 800 d3 serie getest wordt? Op Google vind ik nog niet heel veel.