Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dday

Heb mijn eigen B&W CM8 S2 op buizen versterker gehad van kennis. Hij was er weg van. Persoonlijk was ik meer fan van de oude situatie. Het is erg persoonlijk wat jij er van vind en welke serie je gaat beluisteren.. Meeste winkels kun je met je eigen versterker luisteren. Zou zeggen informeer en maak een afspraak en oordeel zelf ;-)

KayaRahnee

#2501
Quote from: Dday on August 18, 2015, 11:42:32
Heb mijn eigen B&W CM8 S2 op buizen versterker gehad van kennis. Hij was er weg van. Persoonlijk was ik meer fan van de oude situatie. Het is erg persoonlijk wat jij er van vind en welke serie je gaat beluisteren.. Meeste winkels kun je met je eigen versterker luisteren. Zou zeggen informeer en maak een afspraak en oordeel zelf ;-)

Alvast bedankt voor reactie.

Door omstandigheden ben ik niet in de mogelijkheid zomaar overal te gaan luisteren.
Trouwens is het mijn ervaring dat er hier in België niet zo soepel word omgegaan met het bieden van mogelijkheid om thuis naar speakers te luisteren, sommigen weigeren zelfs dat je je eigen amp meeneemt naar hun zaak.

Vandaar dat ik hier ook eens informeer naar evaringen van B&W bezitters.
Natuurlijk zal ik uiteindelijk zelf moeten beoordelen / beslissen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

kathos

#2502
Quote from: KayaRahnee on August 18, 2015, 13:56:20

Trouwens is het mijn ervaring dat er hier in België niet zo soepel word omgegaan met het bieden van mogelijkheid om thuis naar speakers te luisteren, sommigen weigeren zelfs dat je je eigen amp meeneemt naar hun zaak.


Klopt helemaal jammer genoeg. Onlangs nog geïnformeerd bij een winkel hier in de buurt of ik een bepaalde DAC in de winkel naast mijn eigen DAC kon beluisteren, of, in het beste geval, de DAC thuis in eigen set kon proberen. Antwoord was dat ik de DAC kon kopen en indien die niet beviel ik 90% terugbetaald zou krijgen + 10% als voucher om in de winkel te spenderen. De goedkoopste waren ze ook al niet (maar als de service ernaar is wil ik gerust iets extra betalen). Uiteindelijk maar weer iets bij de noorderburen besteld, zoals bijna al mijn apparatuur :-)

Om op je vraag te antwoorden: mijn ervaring met de CM reeks (en het is hier ook al vaak gezegd) is dat ze veel power nodig hebben om tot leven te komen. Dit heb ik zelf ondervonden door enkele verschillende receivers en versterkers gehad te hebben in de loop der tijd. Met buizen versterkers heb ik evenwel geen ervaring.

Maar aan welke B&W speaker reeks denk je?

Ik heb even gegoogeld en vond, voor wat het waard is, 1 minder goeie ervaring met CM9 en 1 positieve ervaring met B&W 703s in combi met je versterker... Maar dat vond je waarschijnlijk zelf ook al (op audiogon forum).

Succes met je zoektocht, hopelijk kun je toch ergens terecht om te luisteren


Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

KayaRahnee

Quote from: kathos on August 18, 2015, 17:04:47
Klopt helemaal jammer genoeg. Onlangs nog geïnformeerd bij een winkel hier in de buurt of ik een bepaalde DAC in de winkel naast mijn eigen DAC kon beluisteren, of, in het beste geval, de DAC thuis in eigen set kon proberen. Antwoord was dat ik de DAC kon kopen en indien die niet beviel ik 90% terugbetaald zou krijgen + 10% als voucher om in de winkel te spenderen. De goedkoopste waren ze ook al niet (maar als de service ernaar is wil ik gerust iets extra betalen). Uiteindelijk maar weer iets bij de noorderburen besteld, zoals bijna al mijn apparatuur :-)

Ik neem zelf nog nauwelijks stappen om met de "plaatselijke" dealers te onderhandelen........ heb het opgegeven.
Er is er nog wel eentje die steeds met raad en daad klaarstaat maar doet geen B&W.

Quote from: kathos on August 18, 2015, 17:04:47
Om op je vraag te antwoorden: mijn ervaring met de CM reeks (en het is hier ook al vaak gezegd) is dat ze veel power nodig hebben om tot leven te komen. Dit heb ik zelf ondervonden door enkele verschillende receivers en versterkers gehad te hebben in de loop der tijd. Met buizen versterkers heb ik evenwel geen ervaring.

Was vroeger ook al zo heb ik mogen ervaren, in het verleden een Kenwood / B&W combi gehad, ging niet goed tot ik er een zwaardere versterker aan koppelde.
Ik vraag me nu dus af of dat nog zo is en of er bepaalde B&W types zijn die wel zouden kunnen op PrimaLuna.

Quote from: kathos on August 18, 2015, 17:04:47
Maar aan welke B&W speaker reeks denk je?

Heb ik momenteel geen idee van.
Toen ik Magnepan speakers ging proberen op de PrimaLuna dacht ik ook dat deze meer power nodig zouden hebben maar met de Magnepan SMGa ging wonderwel prima.

Quote from: kathos on August 18, 2015, 17:04:47
Ik heb even gegoogeld en vond, voor wat het waard is, 1 minder goeie ervaring met CM9 en 1 positieve ervaring met B&W 703s in combi met je versterker... Maar dat vond je waarschijnlijk zelf ook al (op audiogon forum).
Succes met je zoektocht, hopelijk kun je toch ergens terecht om te luisteren

Misschien met ik "hoger" gaan dan de CM serie.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

kathos

#2504
Naar mijn gevoel is het toch een beetje de omgekeerde volgorde zoals je nu te werk gaat.

Ik zou eerst enkele B&W reeksen beluisteren (afhankelijk van budget waarin je zoekt), zodat je weet of het al dan niet je geluid is, los van welke versterking je al hebt. Blijkt B&W in de winkel sowieso al je ding niet te zijn, kun je dat al schrappen en hoef je je geen zorgen te maken hoe je buizenversterker het gaat doen in combinatie ermee.

In november is er weer new music hifi beurs in Brussel, ga ik de laatste 3 jaar naartoe, altijd leuk om kennis te maken met verschillende speakermerken en luisteren wat je ligt of niet ligt. Misschien ook een idee.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

KayaRahnee

Quote from: kathos on August 18, 2015, 19:38:22
Naar mijn gevoel is het toch een beetje de omgekeerde volgorde zoals je nu te werk gaat.

Deze andersom werkwijze komt voort uit het feit dat ik de PrimaLuna niet wens weg te doen, heb deze een tijd geleden gekocht i.c.m. ProAc speakers.
Deze combi heb ik toen zorgvuldig beluisterd in de luister ruimte van de winkel en voldeed aan mijn wensen (perfect is het nooit, toch....)
Maar, thuis krijg ik het geluid echter niet volledig naar wens, vandaar dat ik mijn openingspost verwijs naar de mogelijkheid om thuis te kunnen oordelen.

B&W CM 9 heb ik ook toen ook wel eens beluisterd op Marantz versterking en dat viel me heus niet tegen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Ivo_205

B&W komt blijkbaar af met een geheel vernieuwde 800-lijn maar ik kan er voorlopig niks over vinden. Heeft iemand hier enige info over?

Dday

Van de week oude CMC verkocht (was binnen 3 uur verkocht) en de nieuwe CMC S2 ervoor in de plaats. De overige set is ook de S2 dus mocht de CMC niet achter blijven in deze upgrade cycle. En met de verkoop van de CMC koste de nieuwe S2 nog maar 70,- euro. Hiervoor wilde we deze niet laten liggen. 

Zit waarschijnlijk tussen onze oren? Ons gevoel zegt dat deze met de stemmen wat opener klinkt. Dit wat voor ons betekend stukje beter. En Front doek oogt stuk strakker nu de naam van B&W niet meer voorop staat maar boven op.

Rusher


Quote from: Ivo_205 on September  4, 2015, 13:02:11
B&W komt blijkbaar af met een geheel vernieuwde 800-lijn maar ik kan er voorlopig niks over vinden. Heeft iemand hier enige info over?
Misschien de reden dat op Marktplaats in één week twee verschillende winkels een 802 diamond demo te koop aanboden... Toeval?

Ivo_205

Ik geloof niet in toeval  ;D

Het zou voor September/Oktober zijn maar ik vind er verdacht weinig over online. 

Berend van Til

Onder embargo is e.e.a. wel aan dealers verteld. Moet iets heel bijzonders worden, is vijf jaar aan gewerkt en moet revolutionair en anders klinken....

Kortom, we zien wel

danielo

#2511
Quote from: Berend van Til on September  4, 2015, 20:40:12
Onder embargo is e.e.a. wel aan dealers verteld. Moet iets heel bijzonders worden, is vijf jaar aan gewerkt en moet revolutionair en anders klinken....

Kortom, we zien wel

Ik hoop stiekem een beetje dat ze lelijk zijn, heb bewust de 802d2's gekocht omdat ik ze mooiste vond tot nu toe uit de verschillende jaren. Indien deze zelfde uiterlijk hebben dan kunnen ze mij verleiden tot het gevoel van upgraden :)

Dat ze er 5 jaar aangewerkt hebben is niet vreemd als ze meestal een 5 jaar buffer ertussen doen :), De verschillen tussen de D1 ren D2 waren ook aanzienlijk op vormgeving na. Nu er een nieuwe designer is heb je kans dat ze dat ook behoorlijk aanpassen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

fasteddie

Hi all,

Heb al en tijdje een Yaquin buizenversterker aangesloten op een paar 703 speakers.
Klinkt als een huis, 2x30 watt dit voor het stereo gedeelte.

Voor surround marantz 7007 ondersteund door 2 monoblokken van Xindak voor de fronts, ieder 150 watt.

Beide zijn een ideale combinatie, al moet je wel houden van het typische B&W geluid.

Fasteddie





KayaRahnee

Quote from: fasteddie on September  5, 2015, 17:20:03
Hi all,
Heb al en tijdje een Yaquin buizenversterker aangesloten op een paar 703 speakers.
Klinkt als een huis, 2x30 watt dit voor het stereo gedeelte.
Voor surround marantz 7007 ondersteund door 2 monoblokken van Xindak voor de fronts, ieder 150 watt.
Beide zijn een ideale combinatie, al moet je wel houden van het typische B&W geluid.
Fasteddie

Mooi om te horen dat het goed gaat, geen garantie voor PrimaLuna / B&W combi maar schept wel wat verwachting.
Heb afspraak gemaakt met B&W verkoper, na mijn operatie zal ik zeker eens gaan luisteren naar een aantal B&W speakers op mijn PL.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

knubbe

Begin toch wel nieuwsgierig te worden :)

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

Morgen meer nieuws dus!  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Berend van Til

Dat staat er ja, ik dacht dat ze in oktober onthuld zouden worden. Dat silhouet ziet er schitterend uit in elk geval!

danielo

#2518
We zien nog weinig maar eerste gevoel heeft de oude meer glooiende lijnen wat ik mooier vind. Ook lijkt de achterkant te hinten dat de kast niet meer 100% rond is maar harde lijnen. Laatste wat mij opvalt is dat de 3 units niet meer in elkaar doorlopen. De bal ligt niet meer 'in' de onderste kast maar erbovenop.

Daniel.

ps extra :

verwachte prijs stijgingen :

804 ^57%
803 ^88%
802 ^71%
800 ^36%

en een youtube filmpje van de kasten ? : https://www.youtube.com/watch?v=I-bTsVSeX-c
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Berend van Til

Het lijkt er op dat de voorkant juist weer wel ronder is dan de oude. Ik schat een gebogen front met ronde speakergrilles.




Berend van Til

Schitterend!
Alleen de koelribben aan de achterkant doen vermoeden dat er een versterker inzit.

Jumping Jack

Euh neen, het zijn passieve speakers.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mario D

Ben ik nog blij met mijn 803Di's , tot op de 804 vind ik de D3 wel mooi de 803 en 802 kunnen me niet bekoren kwa uiterlijk.