Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

VTEC_genieter

Losse onderdelen zijn vaak prijzig, klopt dat ook bij B&W?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

snicky

Ooit voor een tweeter uit de 800 serie gekocht voor 125 eu.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

MegaJ

De tweeters voor CM1 en 7 kosten €75 per stuk. Wel te doen vind ik.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

knubbe

Quote from: snicky on December 19, 2014, 20:26:05
Ooit voor een tweeter uit de 800 serie gekocht voor 125 eu.

Voor een tweeter uit de laatste 800 serie kun je er een 0 achter zetten  :tounge:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

VTEC_genieter

Zojuist heb ik m'n eerste luisterervaring gehad met de B&W's DM580.
Ik had gisteren de Infinity's Delta 30.

Verschil: de B&W's klinken warm waar de bassen frontaal opdoemen, maar het geluid is ruimtelijker, vooral de midtones. De hoge tonen zijn wat zachter.
In vergelijking met de Infinity's.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Mario D


Matthijs1973

niemand hier ervaring met de B&W 683 S2 en de HTM61 S2? Ik sta op het punt ze aan te schaffen als opvolgers van mijn Boston A360 set en A225 center. Bij een kleine luistersessie bij Klubben in Amsterdam bevielen ze prima, ik ga ze aansturen met de onkyo 929, waarschijnlijk meteen bi-amp. Maar ik ben uiteraard benieuwd naar overige ervaringen. De CM lijn ligt gewoon buiten budget, ik heb ze ook beluisterd, klinkt uiteraard ook goed maar ik moet wel realistisch in budget blijven ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Res114

Ik heb zelf imitatie speakers gehad van het merk mistral de bow serie. Je kan er veel van zeggen maar waren zeker degelijk gebouwd erg clean en fractie van de prijs. De grote series weet ik niet maar is zeker het luisteren waard.
Yamaha rx-1071 canton gle 490 Bk xxls400

TopGun2010

Ben erg tevreden over de 683 S2 in stereo opstelling! Heerlijk veel laag.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Matthijs1973

we gaan het zelf ontdekken, net een setje 683 S2 in het wit bij Klubben gehaald. Aangesloten en de komende dagen eens rustig laten inspelen. Afwerking is super! Ook een center besteld, de HTM-61 s2 (ook in het wit), moet binnenkort binnenkomen.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

TopGun2010

Top! Deze B&W's moeten vele uren inspelen. Het wordt steeds beter! Weet iemand hoeveel uren B&W's moeten inspelen?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Matthijs1973

Quote from: TopGun2010 on January 20, 2015, 17:01:37
Top! Deze B&W's moeten vele uren inspelen. Het wordt steeds beter! Weet iemand hoeveel uren B&W's moeten inspelen?
uit de manual onderstaande tekst, ik zet ze gewoon de komende week overdag aan als ik aan het werk ben (en ze klinken nu al lekker) ;-)

De eigenschappen van de luidspreker zullen gedurende de
eerste luisterperiode op subtiele wijze iets veranderen. Wanneer
de luidspreker in een koude omgeving opgeslagen is geweest,
zijn de dempende materialen en de ophanging wat stug en het
duurt enige tijd voordat zij de juiste mechanische eigenschappen
terug hebben. Ook zal de ophanging in de eerste uren van het
gebruik nog wat soepeler worden. De tijd die de luidspreker nodig
heeft om de beoogde eigenschappen te bereiken, wordt bepaald
door de wijze waarop hij voorheen is opgeslagen en de manier
waarop hij wordt gebruikt. Houd als richtlijn een week aan om
een stabiele temperatuur te bereiken en ca. 15 uur gebruik om
de mechanische onderdelen de beoogde eigenschappen te laten
verkrijgen.
Maar ook langere inspeeltijden zijn gerapporteerd (tot een maand)
en er zijn ook aanwijzingen dat dit minder te maken heeft met
veranderingen van eigenschappen van de luidspreker als met
de gewenning van de luisteraar aan de nieuwe klank. Dat geldt
vooral voor luidsprekers als deze, die in hoge mate laten horen
wat de werkelijke inhoud van de opname is en daarmee een
grotere detaillering in vergelijking tot wat de luisteraar voorheen
was gewend. Aanvankelijk kan het geluid wat direct en zelfs
enigszins hard lijken. Na enige tijd lijkt het geluid zachter te
worden, maar zonder aan tekening en detaillering te verliezen
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Pjotrovic

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

Matthijs1973

#2413
@ Pjotrovic, ja hoor, dat mag, je hebt een PM

@Topgun, hoe heb jij de speakers geplaatst? op de plint met die hardrubber dopjes, spikes? Die van mij staan op de plint met die rubberdopjes op houten vloer. Ik ben benieuwd of je al verschillen hebt ervaren.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

TopGun2010

Op de plint en dan de rubberen dopjes die je kan schroeven aan de onderkant. Prima zo!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Matthijs1973

De HTM61 s2 is ook binnen en staat lekker in te spelen, gisteravond een filmpje gekeken en een heerlijk geluid met deze 3.0 opstelling! Toch nog steeds twijfel of ik ergens leuk een setje M-1 rearspeakers kan scoren  ;) Ik ben er ook nog niet helemaal uit of met of zonder frontjes beter staat. Mijn vriendin wel  ;D





NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

danielo

Quote from: Matthijs1973 on January 31, 2015, 13:14:55
De HTM61 s2 is ook binnen en staat lekker in te spelen, gisteravond een filmpje gekeken en een heerlijk geluid met deze 3.0 opstelling! Toch nog steeds twijfel of ik ergens leuk een setje M-1 rearspeakers kan scoren  ;) Ik ben er ook nog niet helemaal uit of met of zonder frontjes beter staat. Mijn vriendin wel  ;D







Hi,

Heb het gevoel dat als je de voetjes aan de achterkant er niet op doet en aan de voorkant hem iets hoger maakt (mooi wit balkje?) dat je hem een graad of 5 a 6 omhoog kan richten waardoor die iets meer gericht staat op je oren...

Ziet er verder prima uit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Lord Elrond

Van Harte gefeliciteerd ^ ^

Ik zou zeggen met frontjes maar dat is mijn persoonlijke smaak  ;D ;D ;D
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Matthijs1973

Tnx! De center staat al iets gekanteld, lastig te zien op de foto in het meubel. Ik zoek nog mooie witte rubber voetjes van 2 of 2,5 cm. Nu heb ik het opgevuld met een aantal viltplakkers en een deurstopper van 1 cm. Kan die deurstoppers alleen maar in 3 cm vinden..
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

JCL

Ziet er goed uit! Lastig om de diepte te zien op de foto's maar lijkt alsof de speakers behoorlijk dicht tegen de muur staan. Lukt het om ze wat verder naar voren te zetten? Dat zal met name in het laag een mooie verbetering geven. Dat is met elke speaker zo, helemaal als de basspoort aan de achterkant zit.

Raphie

Quote from: JCL on January 31, 2015, 16:31:29
Ziet er goed uit! Lastig om de diepte te zien op de foto's maar lijkt alsof de speakers behoorlijk dicht tegen de muur staan. Lukt het om ze wat verder naar voren te zetten? Dat zal met name in het laag een mooie verbetering geven. Dat is met elke speaker zo, helemaal als de basspoort aan de achterkant zit.
niet mee eens hoor, hangt helemaal van de kamer af.
JBL PRX Power!

Matthijs1973

Quote from: JCL on January 31, 2015, 16:31:29
Ziet er goed uit! Lastig om de diepte te zien op de foto's maar lijkt alsof de speakers behoorlijk dicht tegen de muur staan. Lukt het om ze wat verder naar voren te zetten? Dat zal met name in het laag een mooie verbetering geven. Dat is met elke speaker zo, helemaal als de basspoort aan de achterkant zit.

ze staan nu een cm of 30 van de muur, veel verder gaat niet lukken en klinkt al prima zo, merk weinig verschikl overigens met 10 cm ;-) baspoorten zitten hier ook aan de voorkant.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

TopGun2010

Mooi! Ik zou voor het geluidsbeeld wel luidsprekers uit dezelfde serie nemen. De M1's zijn mooi maar klinken ook echt anders! Sub?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Matthijs1973

Sub komt er niet in, als we film kijken is de bas al meer dan genoeg uit de 683 en htm61, nog meer bas en impact hou ik niet van en degene die naast me zit al helemaal niet. We kijken niet met een luid volume, zonde om dan zoveel geld aan uit te geven. Als rears zijn de 686 boxen gewoon te groot in onze zit/luisterhoek. Er zou dan 1 box op een standaard moeten naast de hoekbank en dan vrijwel in het looppad. Een m-1 kan mooi op een tafeltje naast de plant, dan valt ie niet zo op  ;) Film kijken in surround is bij ons nou niet zo belangrijk dat we de inrichting ervoor gaan veranderen, de hoekbank hebben we dan wel weer gekocht zodat we lekker muziek kunnen luisteren op een goede luisterplek (tussen de boxen ipv er half naast).
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

RPO

Kijk gewoon of je een setje M-1s voor een redelijke prijs kunt krijgen en test of 5.0 voor jou een duidelijke verbetering brengt t.o.v. 3.0 (denk het wel)
M-1s zijn voldoende waardevast om snel weer te kunnen verkopen zonder echte verliezen als het niets blijkt te zijn.
In een ideale wereld zou je rears uit dezelfde serie hebben als je fronts, maar ik heb ze niet eens van hetzelfde merk. Nog nooit slecht van geslapen.... (en ik moet gaten in de behuizing boren om ze op te hangen: liever in een setje KEFs dan in 805S-en...
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.