Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

FeaR1986

Quote from: WickedGame on August 27, 2014, 15:57:47
Heeft de 805 ook  ;D

Gewoon je grill erop houden

Maar de 805 heeft daaronder nog een reflexpoort wat de speaker wat voller maakt en ook oogt dat er gebruik gemaakt is van de ruimte. De CM6 oogt raar:


Mijn mening dan hè  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

bazzzman

#2376
Persoonlijk vind ik het optisch net iets minder mooi geworden. De geïntegreerde tweeter bedoel ik dan.
De toeter bovenop vind ik helemaal niet mooi, maar ja, het heeft uiteraard wel zijn functie...

http://www.bowers-wilkins.nl/Luidsprekers/Home_audio/CM_Series/producten.html
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Barry32

Whathifi komt snel met een review van de CM6. Ik ben benieuwd wat hun conclusie is als onderbouwing van de uiteindelijke sterren score. De prijs is wel ietsje hoger dan de CM5 dus zou mooi zijn als ze dat nog ergens mee kunnen nemen in hun review.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

WickedGame

Quote from: Barry32 on August 27, 2014, 22:33:05
Whathifi komt snel met een review van de CM6. Ik ben benieuwd wat hun conclusie is als onderbouwing van de uiteindelijke sterren score. De prijs is wel ietsje hoger dan de CM5 dus zou mooi zijn als ze dat nog ergens mee kunnen nemen in hun review.

Jammere van WhatHifi is dat ze naar mijn mening niet zo heel bijzonder goed reviewen. Ik hecht meer waarde aan praktijk ervaringen van mensen met verschillende apparatuur dan af te gaan op de reviewers.

W.Otter

oeh... wat ben ik blij dat ik zowel de cm10 en S2 lijn lelijk vindt  :D scheelt een hoop geld! wat ze met de tweeter hebben gedaan vind ik niet heel goed staan bij de S2 t.o.v. de S1.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JoopE

Ik ben niet echt enthousiast over het uiterlijk van de S2's. Als je het positief benaderd kun je zeggen dat ze heel "clean" zijn. Vooral door de wegvallende schroefjes en alu plate rond de tweeter t.o.v. de oude serie. Maar wat mij betreft zijn ze net iets te ver gegaan waardoor ik meer het woord "simpel" zou gebruiken. Wel een verandering, maar niet echt een verbetering Ook de nieuwe Centre met hoog geplaatste tweeter is wat mij betreft geen succes. Bovendien is mijn favoriete finish Wenge niet meer leverbaar. Al met al blij dat ik recent voor de S1's ben gegaan. :D






Quote from: bazzzman on August 19, 2014, 20:57:59
JoopE, mooie set heb je zo al bemachtigd  ;D
Ben zeer benieuwd wat je er van vind.

Heb je er niet over gedacht om meteen een paar rears (bv. CM1) mee te pakken?

Ik ben inderdaad van plan om nog een set CM1's er bij te kopen voor achter. :) Niet omdat het nou zoveel mooier klinkt, ik vind dat dat bij rear speakers echt heel minimaal tot zijn recht komt. Maar meer omdat het mooi is, en ik de set "compleet" wil hebben. Eigenlijk misschien niet zo'n goed koop argument, maar ja, zo gaat het soms he. ;)

Striven

Ik moet zeggen dat ik van de eerste plaatjes ook niet onder de indruk was maar nu ik ze in het echt heb zien staan moet ik zeggen dat ze er toch wel weer erg strak en mooi uitzien.

Daarnaast heb ik de CM6 al geluisterd en die klonk wel echt top, een forse vooruitgang op mijn oude CM5's bijv.
Rotel RC-1570 | Rotel RB-1552 MkII | B&W CM6 S2 | B&W ASW CM10 S2 | OPPO BDP-103EU | Sonos ZP90 Magna Ultimo | PS4 | Intel NUC(KODI) | Panasonic TX-P65VT60 | AudioQuest | Asustor AS-5008T

Phyt

Tsja, wil ze wel eens in het echt zien ook, ben wel blij met mijn cm center nog op de valreep gekocht heb.
Nu doorsparen voor CM10 s2 voor ^^ en kunnen de cm8s naar achter, en nieuwe versterking dan uiteraard omhet aan te sturen, word wel een meerjaren plan ;).
Of de cm1 s2 in het wit..
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

Doubleoz

Op foto vind ik de nieuwe s2 serie mooier dan de vorige serie. Met name ben ik geïnteresseerd in de cm8 s2 of cm9 s2. De cm10 s1 heb ik gister voor het eerst beluisterd maar vind ze echt te groot, met name voor de kamer waar ze zouden moeten komen te staan.

Wel erg benieuwd hoeveel ze beter klinken dan mijn huidige speakers, monitor audio rx6.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Striven

Quote from: Doubleoz on August 31, 2014, 23:03:20
Op foto vind ik de nieuwe s2 serie mooier dan de vorige serie. Met name ben ik geïnteresseerd in de cm8 s2 of cm9 s2. De cm10 s1 heb ik gister voor het eerst beluisterd maar vind ze echt te groot, met name voor de kamer waar ze zouden moeten komen te staan.

Wel erg benieuwd hoeveel ze beter klinken dan mijn huidige speakers, monitor audio rx6.

Qua afmeting verschillen de CM9 en CM10 bijna niet. De kast van de CM10 is vrijwel even groot je hebt alleen de tweeter erop en een extra driver.

Zelf overweeg ik de CM10s2, heb hiervoor de CM9 een aantal jaren gehad met volle tevredenheid.
Rotel RC-1570 | Rotel RB-1552 MkII | B&W CM6 S2 | B&W ASW CM10 S2 | OPPO BDP-103EU | Sonos ZP90 Magna Ultimo | PS4 | Intel NUC(KODI) | Panasonic TX-P65VT60 | AudioQuest | Asustor AS-5008T

Phyt

Dacht datbde hoogte en breedte idd hetzelfde waren. MAr volgens mij is de cm10 ists dieper dan de 9
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

Doubleoz

Cm10 is 6,5 cm hoger en 3,5 cm dieper. Maar wat optisch misschien ook verschil zal maken is de plaat die onder de cm10 zit. Die is volgens mij nog wel een stukje groter dan de cm9. Of je zou er voor moeten kiezen om de plaat er aan de onderkant onderuit te halen.

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Roeru117

Quote from: Striven on August 31, 2014, 23:21:44
Zelf overweeg ik de CM10s2...

Zou je dat nou wel doen, volgens mij heb je nu ook leuke speakers staan  :tongue2:

Ik vind het nieuwe design mooier dan de oude serie. Veel strakker. Ben benieuwd of er klank technisch veel veranderd is. Binnenkort maar eens luisteren.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

berendsrob

Ik moet zeggen dat ik die CM6 met grill nog niet eens zo lelijk vind, vind ze zelfs heel chic en misschien nog wel mooier dan de PM1's. Ik heb zelf sowieso altijd de grills op mijn 685's zitten (WAF enzo).

Heb vandaag in ieder geval de nieuwe CM Center besteld. Stond op het punt een HTM62 S2 te kopen, maar uiteindelijk toch voor de CM gekozen. Mijn einddoel is om de 685's te vervangen door CM9's en dan de 685's als rears te gaan gebruiken (staan nu heel oude Sony satelietspeakers), maar daarvoor moet er eerst een grotere woonkamer komen :P. Ondertussen hoop ik in ieder geval te kunnen genieten van de center.

SoundHero

Iemand al ervaringen met de cm series? Met name de cm8 en cm9? Ben benieuwd!

LordoftheLints

#2390
Ik was dit weekend bijna in een opwelling voor een setje B&W CM10 zuilen gegaan. De wintermaanden he, dan gaat het audiovirus weer kriebelen!  ;)

Een paar uur later trad gelukkig de innerlijke rust weer in: even de nieuwe Pink Floyd cd op mijn stokoude Dynaudio Audience 72 speakers beluisterd. Goed de CM10 is beter, dat zeker.. Heel veel beter zelfs! Maar mijn Dynaudio's doen na al die jaren nog steeds waar ik ze voor gekocht heb. Muziek maken!! En ook al zijn ze nu wat gedateerd, de lol heb ik er nog steeds van! Nog maar even uitstellen dus.  :angel:

Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Glenn-N

De tweeter van mijn CM8 is ingeduwd. :(

Kan ik die zelf vervangen?
Linkje van een online shop?

danielo

#2392
Quote from: Glenn-N on December  8, 2014, 21:21:18
De tweeter van mijn CM8 is ingeduwd. :(

Kan ik die zelf vervangen?
Linkje van een online shop?

Zou even via een dealer spelen maar hier de link kosten +/- 80 euro :

http://www.bwgroupusa.com/bwgroup-parts/index.php/cm1-cm7-cm8-complete-tweeter.html

was even aan het zoeken voor een youtube filmpje voor je en kwam deze tegen :

https://www.youtube.com/watch?v=eUF3tLmAUxw

Als 802D2 eigenaar wordt ik hier een beetje ziek van iemand die vrij bewust een 1200 euro tweeter stuk maakt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Stuff

Ik heb het ook gehad en ik heb na overleg met mijn dealer de tweeter zelf vervangen.

Kosten: €75,=
Versterker: Marantz SR7007 4x Marantz MA500
Bron: Marantz UD5007, Pioneer N-P01, Humax IRHD-5000C, Synology DS212+.
Speakers: B&W CM8, CMC, CM1, PV1D
Beeld: Panasonic 42" plasma.

pi

Ik heb het met de tweeters van een 685 ook eens gehad (geen kinder- maar grote mensen vingers...)
In eerste instantie heel voorzichtig met een stofzuigerbuis erop gericht, waarmee de deuk er uitging. Had ik ergens gelezen en werkte tot mijn verbazing uitstekend, ook weer een goede klank daarna.

Later toch maar wel de tweeter laten vervangen, kostte inderdaad rond de 75 Euro.

Matthijs1973

ik ben in de markt voor een paar B&W 683 s2 speakers als upgrade voor mijn Boston A360 staanders. Uiteraard ook aan het kijken naar een set CM9 of iets dergelijks, maar dat ligt even ruim boven budget (max 1500). Ik lees nog niet zoveel gebruikservaring over de 683 s2, zijn er hier ervaringen?
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

VTEC_genieter

Ik wist niet dat er een topic was over B&W speakers. [emoji1]
Zojuist heb ik een oud, maar nog in goede staat, een setje DM580's voor m'n NAD versterker.
Ze wegen 18 kilo per stuk, best zwaar. Deze week aansluiten!

Daarna probeer ik hier mijn luisterervaring te delen [emoji5]️
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

MegaJ

#2397
Quote from: Glenn-N on December  8, 2014, 21:21:18
De tweeter van mijn CM8 is ingeduwd. :(

Kan ik die zelf vervangen?
Linkje van een online shop?

Ik heb van de week mijn tweeters vervangen van mijn CM7's, die waren beide ingedeukt. Is niet heel ingewikkeld. Je moet even met een imbus de 4 schroefjes uit de plaat waar de tweeter in zit draaien en dan haal je het gehele tweeter gedeelte eruit (ik gebruikte een tandenstoker om het geheel voorzichtig eruit te wippen). Let even op dat je hem eerst iets eruit haalt en dan de bedrading losneemt (klemmetjes eraf trekken). Bij de B&W dealer bestel je de vervangers en je krijgt dan het gedeelte met de spoel, magneet en dome als één geheel. Om e.e.a. om te wisselen moet je drie schroefjes achterop het tweeter gedeelte wat je eruit hebt gehaald eruit schroeven en dan kan het allemaal uit elkaar. Dan heb je drie onderdelen, de voorplaat, het gedeelte wat je wilt vervangen en een plastic geheel met HF demping (watten) erin. Ik moest nog wel een ringetje van vilt overzetten van het te vervangen onderdeel naar de nieuwe zodat e.e.a. weer lucht dicht is. Die heb ik los gepulkt (zit namelijk geplakt) met een spudger voor een iphone (zie rechter tooltje op http://blog.depanne-iphone.com/wp-content/uploads/2012/07/2-Pieces-Plastic-Pry-Repair-Tool-for-Apple-iPhone-iPod-phone3g-613b-.jpg). Vervolgens zet je alles weer in elkaar en plaats je het geheel weer terug (let op plus en min bedrading). Al met al misschien 10 min. werk per speaker.

De CM8 zal wel vergelijkbaar zijn.

EDIT: nog even twee foto's voor verduidelijking

Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

knubbe

 :popcorn: Top :) Fijn om te horen dat ze weer in ere hersteld zijn ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

MegaJ

Quote from: knubbe on December 19, 2014, 15:56:27
:popcorn: Top :) Fijn om te horen dat ze weer in ere hersteld zijn ;)

Ja het heeft nog even geduurd maar ze zijn weer helemaal in orde zo  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K