Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Corne H

Mr Boebla is iig wel erg enthousiast, hij heeft vandaag al in bijna ieder topic betreffende B&W zijn verhaal verteld  ;).

Groeten,

Corné

Martin_M

#351
Quote from: boebla100 on August 25, 2004, 20:05:19
en wat ik hier soms hoor van mensen dat die 802 niet goed zou zijn og te bruin heeft volgens mij gewoon te maken met het feit dat de cd niet al te best is geweest die boxen geven namelijk exat weer wat je er in stopt

Mijn persoonlijke mening is dat ik de 802's niet de meest neutrale speaker vind. Er is een duidelijke (kast?)kleuring die je in alle 802's weer terughoort.
Niet dat dat erg is. Veel 802 bezitters vinden ze juist een mooie klank hebben.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Roeland

Tips gevraagd:

In mijn studententijd, met weinig budget, de DM305 aangeschaft. Daarna de rest er omheen gebouwd:
Achter B&W HCM 1 (solid)
Center B&W LCR 3
Sub B&W ASW 1000
Is het verstandig om alle speakers op klein te zetten, zodat alle lage tonen via de sub worden geleverd?

Roeland

P.s. I LOVE B&W

Gullwing

#353
Leuke topic deze, heb hem helemaal doorgelezen vanavond en als B&W fan genoten van de verhalen/ervaringen van de mede fan's van B&W.

Draai zef met Matrix 803 gekoppeld aan een Musical Fidelity versterker volledig klasse A en dit geeft nog steeds na een jaar of 8 een geweldig gevoel, ben er ook nog steeds zeer tevreden mee.
Ben bezig met een HT op te bouwen en daar draaien mijn oude getrouwe B&W DM330 speakers als fronts, denk dat deze richting een dikke 15 jaar gaan maar voldoen nog aardig, maar zou ze eigenlijk willen upgraden naar nog een stel Matrix 803, maar zijn weinig te koop en er worden nog stevige prijzen gevraagd voor een kleine 10 jaar oude speakers.

Heb wel de Matrix HTM center en deze geeft ook nog steeds een duidelijk en mooi beeld qua stemmen, ook al is deze center een jaar of 8 oud.......


Wil toch nog even reageren, zij het wat laat  ;) op de vraag of iemand de B&W Nautilus ooit wel eens gehoord heeft ( de zwarte slakkenhuis speaker heb ik het nu over ) en daar kan ik positief op antwoorden, ik heb ze ooit horen spelen, ik weet niet meer in wat voor confugiratie, maar ik denk iets in de orde van, Spectral en Mit.

Maar wat ik me er nog van kan herinneren is dat me bek open viel, ik heb nog nooit zo'n soundstage gehoord als met deze speaker's, ik meende dat er op een gegeven moment, een LP opgezet werd van Frank Sinatra uit notebene 1956 of zoiets, en old blue eyes stond gewoon voor je, en je kon hem bij wijze van spreken horen en zien schuifelen langs de microfoon.......ongelofelijk......daar zijn mijn 803'tjes niks bij maar ben er toch happy mee, maar krijg je de kans om de Nautilus een keer aan het werk te horen neem die kans het is een unieke ervaring.

Ron
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

Wijx wondere wereld

toevallig in Capelle aan de ijsel?

Dit is trouwens mijn B&Wtje
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

boebla100

#355
sorry voor het niet neezetten van leestekens maar hier een foto van mijn opstelling thuis .heb inmiddels al wel een kamer tafel ben nu alleen nog aan het zoeken en sparen voor een beamer en of groot bptv wie kan me helpen.
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

boebla100

#356
en hier volgt er nog eentje ze komen alleen wat groot uit . ;D
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Walter_PPK

Haha sorry moest even smakelijk lachen om het leesteken verhaal goed ik ga ze ook maar eens gebruiken.
Mooie set speakers! Klein beetje overkill misschien vanachteren. O0
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

TomVD

hallo, ik wil even een vraag stellen aan personen die ook zowel de 601S3 als de 602S3 hebben staan... ik heb nu de 602 als front en 601 als surround, maar ik vind persoonlijk de 601 helderder klinken in het hoog dan de DM602S3 of de LCR600S3 (die twee laatste klinken bijna hetzelfde)
Nochtans hebben 601 en 602 identieke drivers voor de hoge tonen.
Ik zou graag hetzelfde heldere geluid hebben voor m'n fronts...  Herkent iemand dit probleem? wat kan ik hieraan doen? zou bi-wiring helpen? of moet ik gewoon m'n 602 (die toch wel een mooie volle midbas klank heeft) wegdoen en een set 601 in de plaats zetten, maar dan matched het niet meer met de center... :-\

patrick_vdb

Hi,

@boebla100,

Ik heb de foto's voor je aangepast wat betreft grootte, kijkt wat gemakkelijker voor iedereen ;)

@TomVD,

Ookal bezit ik de 600 serie van B&W niet, toch herken ik het probleem. Dezelfde drivers geven bij lange na niet de garantie dat de speakers ook hetzelfde klinken of zelfs matchen zoals vaak wordt geroepen. De 601 klinkt idd een stuk frisser dan de 602 die, tezamen met de andere speakers uit de 600 serie, toch behoorlijk donker klinkt.

Wanneer je voor de frontstage hetzelfde, frisse geluid als de surrounds wilt hebben dan is het toepassen van bi-wiren of bv andere luidsprekerkabels gebruiken een "foutcorrectie" met een foutief uitgangspunt, het paard achter de wagen spannen noemt men het ook wel eens. De meeste kans tot welslagen biedt de aanschaf van een tweede set 601's om de 602 te vervangen.

Mvrg

Patrick

TomVD

@patrick: ik heb nog verdere tests gedaan, en ik heb gemerkt dat er nog andere factoren een rol spelen in het verschil, dat eigenlijk al bij al wel goed meevalt.

Zo heb ik de speakers op dezelfde hoogte vlak naast elkaar gezet en door ze afwisselend een ruis te laten weergeven heb ik gemerkt dat er daar geen verschil in zat.  Dus waarschijnlijk zal plaatsing ook een grote rol spelen, de 602's staan bijna een halve meter lager, en blijkbaar wekt dat extra de indruk van een donkerdere klank

The Foundation

Quote from: boebla100 on August 27, 2004, 14:20:37
en hier volgt er nog eentje ze komen alleen wat groot uit . ;D

zijn dat 6 dezelfde speakers voor de 6.1 ?  ==> Cool :o

jammer dat er van die beelden en garnituuren op staan ^-^

boebla100

wil allereerst patrick ff banken voor mijn fotos te verkleinen. en nee het is geen 6.1 maar een 7.1 opstelling en die ja zo als je ziet heb ik wat weinig plaats dus zetten we er maar wat op.persoonlijk vind ik het wel leuk staan .
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Meeuwtje

Even een vraagje onder de kenners.
Heb afgelopen week mijn jamo surround setje aan de wilgen gehangen, en er 2 x DM 330 i en 2 x dm 220 i voor terruggekocht, voor weinig( € 250,--).
Ik gebruik nog wel mijn A3Cen als center.
Nu is mijn vraag welke vd 2 als front te gebruiken en waarom?
En een goede center is de B&W cce3?
Mvg
Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

boebla100

denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

R


Rappie

ziet er een beetje uit als een simpel bouwpakketje in die foto rapportage ...

Mis af en toe het commentaar bij de fotos wel, maargoed.
Eigenaar van Paulthé

el-jorge

Ik heb even een vraagje.

Ik wil binnenkort ook tot de B&W familie gaan behoren  O0
Van het weekend de Marantz 5400OSE beluisterd met de 603 S3, de Marantz heb ik al gekocht. Volgende maand wil ik de BW's kopen. Maar ik wil gelijk een centre erbij kopen. Welke denken jullie dat ik erbij kan nemen. De LCR600 of de LCR60. De LCR60 scheelt aanzienlijk in de prijs, en ik neig dan ook daarnaar??
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

denoontje

He el

Ik heb zelf de 604 s1.

Deze hadden toch wel zeker de LCR 600 nodig.

Ik vond ook wel een verschil tussen die 60 en 600; meer body 

Mocht je het geld hebben ga voor de 600 zou ik zeggen......als je hem kwijt kunt  ;D ;D ;D

Ik moest namelijk mijn aldekamp tv rack wat verbouwen  :P

Suc6

Denoontje
8) 8) 8)

wil

#369
Quote from: el-jorge on October  4, 2004, 16:04:34
Ik heb even een vraagje.

Ik wil binnenkort ook tot de B&W familie gaan behoren  O0
Van het weekend de Marantz 5400OSE beluisterd met de 603 S3, de Marantz heb ik al gekocht. Volgende maand wil ik de BW's kopen. Maar ik wil gelijk een centre erbij kopen. Welke denken jullie dat ik erbij kan nemen. De LCR600 of de LCR60. De LCR60 scheelt aanzienlijk in de prijs, en ik neig dan ook daarnaar??
Je kan verschillende opties nemen:
1. je koopt onbeluisterd de LCR600, dan heb je de dikste die te koop is.
2. gebruik de zoekfunctie van dit forum. Over de keus tussen LCR60 en LCR600 zijn al heel veel discussies gevoerd.
3. je komt eerst bij mij luisteren, dan hoor je wat de LCR60 kan bieden in een bijna identieke setup. Vervolgens maak je een keuze.

Opties 1 en 2 en 2 en 3 zijn ook te combineren  ;D

Groetjes, wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Oracle

Quote from: boebla100 on October  4, 2004, 13:38:54
voor de liefhebbers een rondleiding door de fabriek
http://www.cinenow.com/us/reportage.php/rid,27/

Leuk om te zien inderdaad, maar geloof maar dit geldt natuurlijk alleen voor de nautilus reeks... Geloof maar niet dat de 300 en 600 serie zo gemaakt worden.. Dat zal waarschijnlijk een stuk minder handwerk zijn, en dan ook nog ergens in thaiwan of zo..  :)

Groet,
Mark

wil

Quote from: Mark Lemmens on October  5, 2004, 12:05:10


Leuk om te zien inderdaad, maar geloof maar dit geldt natuurlijk alleen voor de nautilus reeks... Geloof maar niet dat de 300 en 600 serie zo gemaakt worden.. Dat zal waarschijnlijk een stuk minder handwerk zijn, en dan ook nog ergens in thaiwan of zo..  :)

Groet,
Mark
Hm... daar gaat mijn illusie  :-\

;D wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

el-jorge

Quote from: wil on October  5, 2004, 11:12:29

Je kan verschillende opties nemen:
1. je koopt onbeluisterd de LCR600, dan heb je de dikste die te koop is.
2. gebruik de zoekfunctie van dit forum. Over de keus tussen LCR60 en LCR600 zijn al heel veel discussies gevoerd.
3. je komt eerst bij mij luisteren, dan hoor je wat de LCR60 kan bieden in een bijna identieke setup. Vervolgens maak je een keuze.

Opties 1 en 2 en 2 en 3 zijn ook te combineren  ;D

Groetjes, wil

Stap 1, dat is (nog) geen optie
Stap 2, ik had gister haast, dus postte ik snel mijn vraag, ondertussen wat onderzoek gedaan met zoek, ik zie dat de meningen verdeeld zijn hierover.
Stap 3, ik ga je pm'en
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Scarp

Quote from: Mark Lemmens on October  5, 2004, 12:05:10
Leuk om te zien inderdaad, maar geloof maar dit geldt natuurlijk alleen voor de nautilus reeks... Geloof maar niet dat de 300 en 600 serie zo gemaakt worden.. Dat zal waarschijnlijk een stuk minder handwerk zijn, en dan ook nog ergens in thaiwan of zo.. :)
Op 600 series speakers staat volgens mij ook "Made in England" en ik zie op die foto's ook echt 700 series speakers staan. Dus niet alleen nautilussen (uiteraard veel foto's daarvan omdat die erg interessant zijn).

boebla100

[td][/td]Ik heb even een vraagje.

Ik wil binnenkort ook tot de B&W familie gaan behoren  
Van het weekend de Marantz 5400OSE beluisterd met de 603 S3, de Marantz heb ik al gekocht. Volgende maand wil ik de BW's kopen. Maar ik wil gelijk een centre erbij kopen. Welke denken jullie dat ik erbij kan nemen. De LCR600 of de LCR60. De LCR60 scheelt aanzienlijk in de prijs, en ik neig dan ook daarnaar??[td][/td]


welkom tot de familie
maar was het niet verstandiger om een kompleete set te kopen inplaats van nu eerst de versterker,en daarna de boxen. dan had je een mooie korting kunnen bekomen ik zat rond de 23% meen ik met mijn set.
en wat betreft de lcr60 vs lcr600 ik zou altijd voor de lcr600 kiezen om de simple reden dat die veel krachtiger is en dat net wat ietsjes gedetaleerder in klank en daar dient de center uiteindelijk ook voor. voor spraak enz is het de belangrijkste speaker van de ht
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130