Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

bazzzman

Quote from: kathos on July 26, 2014, 18:28:05
ik overweeg een upgrade van CM9 naar CM10, maar hoorde dat er een nieuwe versie van de CM10 uit zou komen (met verbeterde filter en tweeter?).
Heeft iemand daar al meer info over?

Niet alleen van de cm10. De gehele CM serie word vervangen heb ik vernomen. Verdere details heb ik helaas ook niet.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Pjotrovic

Knakker bij Hobo Haarlem zei dat de verwachte aanpassingen aan de CM10 nihil zijn .. maar ja zou ik ook zeggen als ik voorraadje CM10 s had staan....
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

kathos

idd, de gehele CM wordt vernieuwd.

Ivm CM 10 hoorde ik tegenstrijdige berichten.
dealer a: CM10s2 verbeterde tweeter en filter, S2 en S1 zelfde prijs.
dealer b: enkel kleine veranderingen die geen invloed hebben op geluid, zoals ander netje op de tweeter. CM10s2 wel zeker 100 duurder.
dealer c: technisch geen verschil met de CM10 S1
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

Trabuca

Aan de andere kant nu wel goede aanbieding bij onze sponsor voor de huidige vloerstaanders. Zou het met de vernieuwde serie te maken hebben? Ik denk dat het het prijsverschil niet waard is als s2 ook nog eens duurder wordt.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

bazzzman

Quote from: Trabuca on August  6, 2014, 20:48:37
Aan de andere kant nu wel goede aanbieding bij onze sponsor voor de huidige vloerstaanders. Zou het met de vernieuwde serie te maken hebben? Ik denk dat het het prijsverschil niet waard is als s2 ook nog eens duurder wordt.

Dat weet ik wel zeker. Zou zeggen informeer ook eens even goed rond  ;)
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Trabuca

Bedoel je dat je wel zeker weet dat de aanbieding er is vanwege nieuwe modellen, of dat het niet uit kan om voor de nieuwe modellen te gaan gezien de aanbieding nu?

Ik heb me er nog helemaal niet in verdiept trouwens maar wil wel nieuwe luidsprekers bij mijn pas aangeschafte Denon avr4520. [emoji3]. B&W CM9 of Kef LS50 met sub, moet de kef eerst nog beluisteren.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

bazzzman

@Trabuca,
Heb je PM gestuurd.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Barry32

Je zou kunnen verwachten dat de hele CM serie nu de tweeter van de CM10 krijgt. De 600 serie s2 heeft diezelfde tweeter dus ze kunnen met de CM serie niet achterblijven.

Er lijken meerdere hifi winkels de "oude" CM serie op te ruimen en dan met name de CM5.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

JoopE

Ik ben vandaag wezen luisteren naar de CM8's ter vervanging van mijn huidige 602 S3's. De betreffende zaak deed het showroom model van de CM8's, en de CM Centre weg. De centre was al verkocht voor ik er bij was, maar dus wel naar de CM8 wezen luisteren.

Ik had er helaas niet bij nagedacht waarom de showroom modellen werden verkocht, maar uiteindelijk bleek dit dus te zijn i.v.m. de aanstaande komst van de CM S2 modellen. (Zoals ook hierboven te lezen.) Volgens de winkel was de CM Centre zelfs al niet meer leverbaar vanaf B&W. Dan zou je denken dat het niet lang meer kan duren!? Heb geen nadere informatie gehoord over de veranderingen.

Hierdoor wel aan het twijfelen geraakt of ik niet beter kan wachten op de CM S2's. Wel lastig, was namelijk wel een goede deal volgens mij. €180 per stuk korting op de CM8 t.o.v. advies prijs (€899) met gewoon 5 jaar garantie. Speakers waren 100% zonder gebruiksporen, en klonken super. Ik wil wel ook een nieuwe bijpassende center ter vervanging van mijn LCR60 S3. Maar zo te zien zijn er nog wel andere winkels die ze nog in voorraad hebben, dus dat zou wel moeten lukken.

Wat denken jullie? Nu deal maken en voor ongeveer €2000, twee CM8's en een CM Centre kopen? Of wachten op de S2's, maar dan ben ik zeker meer geld kwijt. Ik reken dan op minimaal 2x €900 + €600 = €2400. Maar zou me ook niet verbazen als de S2's nog weer wat duurder worden. Balen dat er nog geen info over de S2's is. Beetje gokwerk zo. :(

Robinmull112

Als ik jou was zal ik zeker wachten op de nieuwe serie en eventueel een paar honderd meer betalen!
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Xander32

Quote from: Robinmull112 on August 16, 2014, 04:36:18
Als ik jou was zal ik zeker wachten op de nieuwe serie en eventueel een paar honderd meer betalen!
.... waarom?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotrovic

Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

Robinmull112

Quote from: Xander32 on August 16, 2014, 06:51:57
.... waarom?
Omdat ik heb vernomen dat ze een stuk vooruit gaan op de "oude" cm serie.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

JCL

Quote from: JoopE on August 15, 2014, 23:56:34
Ik ben vandaag wezen luisteren naar de CM8's ter vervanging van mijn huidige 602 S3's. De betreffende zaak deed het showroom model van de CM8's, en de CM Centre weg. De centre was al verkocht voor ik er bij was, maar dus wel naar de CM8 wezen luisteren.

Ik had er helaas niet bij nagedacht waarom de showroom modellen werden verkocht, maar uiteindelijk bleek dit dus te zijn i.v.m. de aanstaande komst van de CM S2 modellen. (Zoals ook hierboven te lezen.) Volgens de winkel was de CM Centre zelfs al niet meer leverbaar vanaf B&W. Dan zou je denken dat het niet lang meer kan duren!? Heb geen nadere informatie gehoord over de veranderingen.

Hierdoor wel aan het twijfelen geraakt of ik niet beter kan wachten op de CM S2's. Wel lastig, was namelijk wel een goede deal volgens mij. €180 per stuk korting op de CM8 t.o.v. advies prijs (€899) met gewoon 5 jaar garantie. Speakers waren 100% zonder gebruiksporen, en klonken super. Ik wil wel ook een nieuwe bijpassende center ter vervanging van mijn LCR60 S3. Maar zo te zien zijn er nog wel andere winkels die ze nog in voorraad hebben, dus dat zou wel moeten lukken.

Wat denken jullie? Nu deal maken en voor ongeveer €2000, twee CM8's en een CM Centre kopen? Of wachten op de S2's, maar dan ben ik zeker meer geld kwijt. Ik reken dan op minimaal 2x €900 + €600 = €2400. Maar zou me ook niet verbazen als de S2's nog weer wat duurder worden. Balen dat er nog geen info over de S2's is. Beetje gokwerk zo. :(

Als je naar de CM8 hebt gekeken, kijk dan ook naar de CM9. Ik heb zelf CM7 en heb de CM8 een keer uitgebreid beluisterd. Was niet onder de indruk, vind dat de CM7 meer inhoud hebben dan de CM8. De CM8 klink "kleiner". Zeker geen slechte speaker, maar voor mij wint de CM7 het van de CM8 en die was oorspronkelijk nog €100 goedkoper.

De prijzen doe je noemt moet je niet helemaal plat op gaan. Er zijn best dealers die 20% korting geven op de nieuw prijs, los van of de huidige serie uit het assortiment gaan. Nu zijn ze misschein vrijen om dit te communiceren, maar 1 van onze (voormalige) sponsors bood dit standaard aan.

Mijn tip: laat je niet gek maken door de aanbiedingen die je nu ziet. Kijk goed rond, zoek naar een goede koop. De 20% waar ik het over heb is op nieuwe speakers, geen ex-demo of wat dan ook.

Xander32

Quote from: Robinmull112 on August 16, 2014, 16:19:10
Omdat ik heb vernomen dat ze een stuk vooruit gaan op de "oude" cm serie.
Wie was de bron, wat is zijn/haar relatie tot B&W?

Ik hoef geen antwoorden hoor, maar probeer duidelijk te maken dat de ts. weinig kan met jouw reply. Hoe goed die ook bedoelt is :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Quote from: bazzzman on August  6, 2014, 18:41:25
Niet alleen van de cm10. De gehele CM serie word vervangen heb ik vernomen. Verdere details heb ik helaas ook niet.

Wat ik heb vernomen is dat de CM5 wordt vervangen door de CM6 en dat de tweeter bovenop de kast (zoals de CM10 dat heeft) ook terug gaat komen op meerdere modellen, onder andere de CM1.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JoopE

Bedankt voor de reacties. Ik heb me o.a. hierdoor inmiddels nog beter georiënteerd op de prijzen, en kwam inderdaad tot de conclusie dat de deal inderdaad wat minder bijzonder was dan ik dacht. Wat betreft het wachten op de S2; in principe klinkt een nieuwe serie wel aantrekkelijk, maar niet als ik daar toch een flink meer voor moet betalen. Ik heb dus nog wat onderhandeld over de CM8's, en gekeken waar ik de CMC nog kon krijgen en daar ook over onderhandeld. Ben voor 2x CM8 + 1x CMC uiteindelijk uitgekomen op €1775. (T.o.v. adviesprijs €2400.) Ruim 25% korting. Wellicht had het nog goedkoper gekund, maar ik ben hiermee heel tevreden. :)

En nu het geneuzel over de prijzen gereed is nu vooral focussen op de nieuwe spullen! :D Wordt een flinke upgrade voor mijn huidige systeem, kan niet wachten tot ze binnen zijn. Hopelijk morgen al...

Quote from: Pjotrovic on August 16, 2014, 08:29:48
CM8: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m837361440-b-w-cm8-set.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

2e hands heb ik ook naar gekeken inderdaad. Maar ik wou ze graag in Wenge, en die waren helaas niet beschikbaar. Althans, er stond één geschikte set op, (alleen de CM8's), maar die was nét weg toen ik contact op nam. :(

Quote from: JCL on August 16, 2014, 19:59:09
Als je naar de CM8 hebt gekeken, kijk dan ook naar de CM9[..]

De CM9 heb ik ook beluisterd tegelijk met de CM8. Voor mij persoonlijk was de CM8 toch een betere optie. Ik kon niet echt een dermate duidelijke verbetering horen om de hogere prijs te rechtvaardigen. Ik vond het laag bij de CM9 ook zelfs wat té veel worden. Moet ook wel zeggen dat het soms érg lastig is om het geluid te beoordelen. Ook al had ik hier de mogelijkheid om continue zonder pauze's/haperingen te wisselen tussen de beide speakers, het gaat toch om subtiele verschillen. In ieder geval zo is het voor mij persoonlijk. Ik had overigens mij eigen receiver, en huidige speakers mee genomen, voor een zo goed mogelijke vergelijking.

bazzzman

JoopE, mooie set heb je zo al bemachtigd  ;D
Ben zeer benieuwd wat je er van vind.

Heb je er niet over gedacht om meteen een paar rears (bv. CM1) mee te pakken?
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Phyt

#2368
Quote from: FeaR1986 on August 19, 2014, 13:04:01
Wat ik heb vernomen is dat de CM5 wordt vervangen door de CM6 en dat de tweeter bovenop de kast (zoals de CM10 dat heeft) ook terug gaat komen op meerdere modellen, onder andere de CM1.
Dat hoop ik niet :-( kon geen witte cm1's meer krijgen via mijn dealer.
Estetisch kan dat niet die toeter erop ;).
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

bazzzman

Quote from: Phyt on August 23, 2014, 21:42:27
Dat hoop ik niet :-( kon geen witte cm1's meer krijgen via mijn dealer.
Estetisch kan dat niet die toeter erop ;).

Mooi vind ik ze ook niet echt idd.....
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

FeaR1986

Quote from: Phyt on August 23, 2014, 21:42:27
Dat hoop ik niet :-( kon geen witte cm1's meer krijgen via mijn dealer.
Estetisch kan dat niet die toeter erop ;).

Ik weet nie precies wat er waar van is aangezien ik het via-via heb. De CM6 schijnt een CM5 te worden met toeter. Dan zou ke zeggen dat de CM5 niet zo'n tweeter krijgt. Maar goed, wellicht is vorm of grootte van de speakers ook anders waardoor het visueels sowieso niet meer matcht.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pjotrovic

En, wat vinden de liefhebbers van de geïntroduceerde CM 2 lijn ? Ik ben heel benieuwd hoe t klinkt! Ziet er mooi uit die tweeters. Maar volgens mij ben ik daarmee in de minderheid...
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

Barry32

Ik ben ook wel nieuwsgierig ook dat gaat klinken. B&W lijkt weer meer aandacht te hebben voor zijn "normale" luidsprekers ipv head gear, airplay speakers etc wat ongetwijfeld ook wel nodig was want sommige concurrenten brengen het ene na het andere nieuwe model uit.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

FeaR1986

Quote from: Pjotrovic on August 27, 2014, 14:13:27
En, wat vinden de liefhebbers van de geïntroduceerde CM 2 lijn ? Ik ben heel benieuwd hoe t klinkt! Ziet er mooi uit die tweeters. Maar volgens mij ben ik daarmee in de minderheid...

Ik heb ze nog niet in het echt gezien, dus altijd lastig op dit soort bewerkte "foto's" af te gaan. Maar qua looks ziet het er niet verkeerd uit, alleen de CM6 ziet er erg raar uit met alleen die woofer in de kast en dan die tweeter er zo boven.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WickedGame

Quote from: FeaR1986 on August 27, 2014, 15:46:14
Ik heb ze nog niet in het echt gezien, dus altijd lastig op dit soort bewerkte "foto's" af te gaan. Maar qua looks ziet het er niet verkeerd uit, alleen de CM6 ziet er erg raar uit met alleen die woofer in de kast en dan die tweeter er zo boven.

Heeft de 805 ook  ;D

Gewoon je grill erop houden