Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

danielo

Quote from: Ron_HT on May 31, 2014, 22:17:22
Ik lees dat jullie me adviseren om een sub te gebruiken. Voor mijn homecinema gedeelte maak ik oa gebruik van een ASW650 die nog ruimschoots voldoet. Maar kan en wil geen sub met stereo gebruiken omdat ik weet en hoor dat het ook zonder sub kan.

Omdat het kan houd niet in dat het perse moet, Een sub kan een prima aanvulling zijn voor de onderste 30hz als daar behoefte aan hebt daar is niets mis mee. Een aanleiding kan ook plaatsing zijn de 2 fronts zijn een beetje 'bepaald' waar ze staan en soms is dat gewoon niet de beste plek voor het laag een aparte sub is dan een oplossing.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sjoerd303

Quote from: danielo on June  1, 2014, 10:59:21
Omdat het kan houd niet in dat het perse moet, Een sub kan een prima aanvulling zijn voor de onderste 30hz als daar behoefte aan hebt daar is niets mis mee. Een aanleiding kan ook plaatsing zijn de 2 fronts zijn een beetje 'bepaald' waar ze staan en soms is dat gewoon niet de beste plek voor het laag een aparte sub is dan een oplossing.

Daniel.

Ik had ongeveer hetzelfde. Cm8 geven geen punch. Afgezien van dat vond ik ze geweldig. Groter kreeg ik niet voor elkaar hier. Een sub wel. Resultaat is dat mocht ik in stereo meer laag willen ik kies voor direct ipv pure audio. Alles beneden de 60hz komt dan geweldig naar voren...moet het meer, dan plus ik de sub wat met een avr. Ik heb meer laag dan m'n lief is...en dan heb ik nog een kleintje...
Voor film gebruik ik de normale 80hz en ook hier ben ik weer blij met m'n sub. Heb geen referentie tav cm9....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Ron_HT

#2302
Het wordt toch niet de 803s... maar heb vanmiddag een set CM10 besteld.

Waarom? Na aankoop van de 803s zouden de surrounds en center ook vervangen moeten worden, het oog wilt ook wat. Ik geloof zeker wel dat de 803s mooi laag kunnen en mij geven wat ik wil, maar de CM10's zijn vele malen recenter en ik geloof in de nieuwe technische hoogstandjes, geleend uit de 800 serie. Dat ze misschien iets minder laag gaan neem ik dan voor lief, maar heb nu een speaker-set van deze tijd en dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit.

Als het even meezit heb ik ze donderdag in huis.
Marantz | B&W

danielo

Quote from: Ron_HT on June  2, 2014, 18:43:11
Het wordt toch niet de 803s... maar heb vanmiddag een set CM10 besteld.

Waarom? Na aankoop van de 803s zouden de surrounds en center ook vervangen moeten worden, het oog wilt ook wat. Ik geloof zeker wel dat de 803s mooi laag kunnen en mij geven wat ik wil, maar de CM10's zijn vele malen recenter en ik geloof ik in de nieuwe technische hoogstandjes, geleend uit de 800 serie. Dat ze misschien iets minder laag gaan neem ik dan voor lief, maar heb nu een speaker-set van deze tijd en dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit.

Als het even meezit heb ik ze donderdag in huis.

Veel plezier ermee.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RPO

Belangrijkste is dat JIJ er een goed gevoel bij hebt.
MBT de bijpassende center en surrounds heb je ok een goed punt: anders stond je nu weer aan het begin van de glijdende schaal van "upgrades".
"Zal ik een betaalbare HTM4S óf tóch een HTM3S nemen...".  ;D De eerste € 1000,- heb je al verdiend!
Veel plezier.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Sjoerd303

Quote from: Ron_HT on June  2, 2014, 18:43:11
Het wordt toch niet de 803s... maar heb vanmiddag een set CM10 besteld.

Waarom? Na aankoop van de 803s zouden de surrounds en center ook vervangen moeten worden, het oog wilt ook wat. Ik geloof zeker wel dat de 803s mooi laag kunnen en mij geven wat ik wil, maar de CM10's zijn vele malen recenter en ik geloof in de nieuwe technische hoogstandjes, geleend uit de 800 serie. Dat ze misschien iets minder laag gaan neem ik dan voor lief, maar heb nu een speaker-set van deze tijd en dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit.

Als het even meezit heb ik ze donderdag in huis.

Gefeliciteerd met je aankoop! Laat maar weten hoe doe sound is, altijd leuk...
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Pjotrovic

Gefeliciteerd! Waar heb je ze besteld? Ik denk ook dat een andere sub het meeste toevoegt. De ASW650 is leuk maar echt niet t beste.
Ik wilde nog wel even kwijt dat het pijn doet dat je Klipsch vergelijkt met B&W  :P (Klipsch s leuk voor film en games maar na een half uurtje muziek luisteren wordt je heel erg moe)
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

Xander32

Quote from: Pjotrovic on June  3, 2014, 07:27:11
Gefeliciteerd! Waar heb je ze besteld? Ik denk ook dat een andere sub het meeste toevoegt. De ASW650 is leuk maar echt niet t beste.
Ik wilde nog wel even kwijt dat het pijn doet dat je Klipsch vergelijkt met B&W  :P (Klipsch s leuk voor film en games maar na een half uurtje muziek luisteren wordt je heel erg moe)
... en bij B&W  :yawnee: ....





;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ron_HT

Vandaag is 't feest, echt feest. Speakers zijn netjes bezorgd. Uitpakken is met enig voorzichtigheid gedaan. Dacht dat de speakers 33,5 kg per stuk wegen, maar op de doos staat een totaalgewicht van 39,1 kg. Blijkbaar is de doos toch zwaarder dan ik dacht. Heb mn workout wel gehad :) Enfin bij deze een aantal foto's. De geluidsdruk is super! Deze CM10's gaan veel lager dan de CM8. Dat mag ook wel voor dat geld. Stemmen worden beter geplaatst door de tweeters. Het beeld is gewoon enorm goed. Nu lekker inspelen!
Marantz | B&W

Lucky.L

Gefeliciteerd,mooie speaker!
Heeft ook nog op mijn verlanglijst gestaan.

Mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

W.Otter

stond laatst nog een setje tweedehands op MP..
mooie speaker, alleen die tweeter niet ;)

ik neem dan maar genoegen met de CM9, ben wel benieuwd naar de laagweergave though
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on June  6, 2014, 12:54:13
stond laatst nog een setje tweedehands op MP..
mooie speaker, alleen die tweeter niet ;)

ik neem dan maar genoegen met de CM9, ben wel benieuwd naar de laagweergave though
Joh, doe toch eens upgraden naar de 800 serie.
Je weet dat je dat wil ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

hahaha ik heb net een paar CM7's gekocht ;)

de vrouw vind de 800 serie echt heel lelijk, niet dat ze hier niet komen te staan maar al met al moet ik nog even geduld hebben met audioaankopen  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danielo

Quote from: W.Otter on June  6, 2014, 13:22:07
hahaha ik heb net een paar CM7's gekocht ;)

de vrouw vind de 800 serie echt heel lelijk, niet dat ze hier niet komen te staan maar al met al moet ik nog even geduld hebben met audioaankopen  :D

Kan mij voorstellen dat de 800D2 en 802D2 apart bevonden worden maar de 803D2 en 804D2 zijn toch niet zo vreemd tov andere speakers ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xander32

Quote from: danielo on June  6, 2014, 14:09:20
Kan mij voorstellen dat de 800D2 en 802D2 apart bevonden worden maar de 803D2 en 804D2 zijn toch niet zo vreemd tov andere speakers ?

Daniel.
... de 803, 804 en 805 zijn m.i. ook zeker geen lelijke speakers.
Bij die ls. vind ik de bovenop de behuizing geplaatste tweeters beter staan dan bij de hierboven getoonde CM10.
Maar ja; smaak is persoonsgebonden en daarnaast gaat bij mij steevast de prestaties boven de looks.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

danielo

Quote from: Xander32 on June  6, 2014, 14:25:20
... de 803, 804 en 805 zijn m.i. ook zeker geen lelijke speakers.
Bij die ls. vind ik de bovenop de behuizing geplaatste tweeters beter staan dan bij de hierboven getoonde CM10.
Maar ja; smaak is persoonsgebonden en daarnaast gaat bij mij steevast de prestaties boven de looks.

Sja ik vind samen met de tannoy dimension TD12 de 802D2 de mooiste speakers zo zie je maar :) Nu ik de 802D2 in piano zwart heb ga ik voorlopig niet switchen kan mij niet voorstellen dat de D3 mooier wordt maar we zullen zien.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Former member 78

Quote from: Ron_HT on June  5, 2014, 22:55:26
Vandaag is 't feest, echt feest. Speakers zijn netjes bezorgd. Uitpakken is met enig voorzichtigheid gedaan. Dacht dat de speakers 33,5 kg per stuk wegen, maar op de doos staat een totaalgewicht van 39,1 kg. Blijkbaar is de doos toch zwaarder dan ik dacht. Heb mn workout wel gehad :) Enfin bij deze een aantal foto's. De geluidsdruk is super! Deze CM10's gaan veel lager dan de CM8. Dat mag ook wel voor dat geld. Stemmen worden beter geplaatst door de tweeters. Het beeld is gewoon enorm goed. Nu lekker inspelen!

Denk dat de tweeters daar vrij weinig mee te maken hebben, bij de CM10 doen ze pas mee vanaf 4khz.

Ron_HT


Quote from: ArjanR1 on June  6, 2014, 23:12:44
Denk dat de tweeters daar vrij weinig mee te maken hebben, bij de CM10 doen ze pas mee vanaf 4khz.

Door de middentoner dan.
Marantz | B&W

Former member 78


W.Otter

800 serie is sowieso mijn droom luidspreker, 802 of 803. ik vind het juist prachtig hoe die tweeter gemonteerd is (in tegenstelling tot de CM10). Dat is nou net het onderdeel dat mijn vriendin niet mooi vindt. Misschien maar eens meeslepen om ze in het echt te zien/horen :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Ron_HT

Toegegeven, de lokatie van de tweeter is niet het mooist bij de CM10, maar ja... upgrade naar een 800 serie is mij net iets teveel van het goede, al komt die er ooit wel. Een 802D staat ergens wel op mijn verlanglijstje.

Vooralsnog ben ik erg happy met de speakers. Het geluid is veel harmonieuzer, warmer en ik heb nu het laag waar ik al een tijd naar zoek.

Enfin voor wat betreft de vrouw; ik heb rekening gehouden met de kleur speakers t.a.v. het interieur, wit vindt ze prachtig... ze heeft niks gezegd over de tweeter. Enfin, het is gelukkig mijn hobby en doe toch eigenlijk wel wat ik wil :)
Marantz | B&W

SmauG

#2321
Ik krijg het in mijn HIFI systeem nooit voor elkaar om hardhouse/style lekker te laten klinken (laag vs rest balans ding), maar schijnbaar heeft B&W de manier gevonden om dancefeesten van HIFI qualiteit geluid te voorzien  O0
Bron: http://www.digitalspy.co.uk/music/feature/a575155/is-this-the-future-of-the-festival-sound-system.html

Nieuwe speakers voor HT... iemand?

-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

Sjaudio

Ben normaal een beetje anti B&W geweest altijd, overhyped, duur, weinig waar voor je geld, maar het moment is aangebroken. Vandaag mijn eerse B&W's gekocht!

Zijn de nieuwe B&W 684 S2's geworden, wat een verschil met de S1 versie.
Absoluut geen spijt van de verkoop Kef Q300 met Q400B, zeker gezien het feit dat ik niks hoefde bij te betalen!

Klinken zo uit de doos al prachtig, open, ruimtelijk met veel emotie. Wat mij meteen opviel was dat het felle van de Kef's in 1 keer verdwenen was, zonder dat ik details mis. Die crossoverfrequentie van 4khz en 2 weg ipv 2.5 weg, icm dezelfde techniek van de PM1 (woofer) en CM10 tweeter heeft echt zijn vruchten afgeworpen.

Nu lekker inspelen en kan alleen nog beter worden.



Ernst Jan

Doe eens een eigen foto, niet die van Hifiklubben.  :hehe:

Sjaudio


Quote from: Ernst Jan on June  9, 2014, 06:48:06
Doe eens een eigen foto, niet die van Hifiklubben.  :hehe:

U vraagt ,wij draaien!