Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

BNJMN

Doet een beetje denken aan de look van de B&W Matrix 803.

Speakers:  Front:  B&W N805  Center:  B&W HTM2  Rear:  B&W 685
Aansturing:  Marantz SR7007,  Playstation 3,  Dune HD Base 3D
Beeld:  Epson EH-TW5910,  Kingpin CES240-16:9,  Samsung 40inch LED
Kabels:  Audioquest

W.Otter

tja, de extra woofer en gescheiden tweeter moeten toch een wereld van verschil maken?! ken je de CM9's als vergelijkings materiaal? ben heel benieuwd al zullen ze hier nooit komen te staan.. als de CM10 een groter exemplaar was dan de CM9 met de tweeter alsnog ingebouwd en die derde woofer in een grotere behuizing stonden de CM9's nu te koop  :D

ze mogen van mij hun CM reeks best uitbreiden met een 12" sub die wél te koop is in NL of eventueel een 15'' exemplaar :D daarnaast zou een dipool luidspreker niet misstaan in het arsenaal..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

BNJMN

Dat zou je inderdaad verwachten, maar zo koud uit de doos klonk het niet meteen enorm veel beter(logisch natuurlijk), wel anders dan de CM9 .. wat meer de nadruk op het midden en zeker niet nog meer richting het laag, waar de CM9 mij soms toch niet helemaal lekker doen klinken, maar goed dat is sterk afhankelijk van de opname en wat voor versterking erop staat. 

Ik ken de CM9 trouwens redelijk goed, mijn schoonvader heeft een tijd met ze gespeeld, met verschillende versterkers voordat hij uiteindelijk heeft geupgrade naar de 804Diamond :wub:

Ik ga binnenkort terug en zal dan eens wat uitgebreider luisteren!
Speakers:  Front:  B&W N805  Center:  B&W HTM2  Rear:  B&W 685
Aansturing:  Marantz SR7007,  Playstation 3,  Dune HD Base 3D
Beeld:  Epson EH-TW5910,  Kingpin CES240-16:9,  Samsung 40inch LED
Kabels:  Audioquest

Duutser

Wie kan mij helpen? Ik heb de CM9 black gloss hier staan en nu kwam ik er laatst achter dat ik een paar kleine krasjes erop heb. Het zijn maar kleine oppervlakkige krasjes, maar ik baal er goed van.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan repareren? Misschien polijsten met Commadant m4 of m7?

W.Otter

polijsten will do the trick, kan geen kwaad aangezien er genoeg laklagen opzitten. De oppervlakkige krasjes kun je verwijderen, te diep en je zult het moeten laten repareren.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Welk middel kan ik hier voor gebruiken dan?

rayman007

Quote from: Duutser on September 18, 2013, 12:44:51
Welk middel kan ik hier voor gebruiken dan?

Ik zou beginnen met Turtle wax, zit niet mega veel schuurmiddel in, je kan dan altijd nog overstappen naar de zwaardere zoals commandant 4 ofzo



W.Otter

even langs de plaatselijke automat/brezan gaan en vragen naar de verschillende soorten polijstmiddel, wat Rayman zegt; met de minste 'korrel' beginnen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

kruzer

Als je echt twijfelt, zou ik gewoon even bij een vakman / carrossier / auto-detailler te rade gaan.  Die kennen er wat van, en hebben vaak ook veel betere producten dan gelijk welke doe-het-zelf-winkel.

Glenn-N

#2234
Vandaag toen ik een nieuwe plaat wilde spelen heb ik tot mijn grote spijt gemerkt dat de onderste bass driver van 1 van mijn CM8's stuk is.
Ik hoor sterke ruis en de cone beweegt ook niet meer zo soepel.

Mijn versterker is een Rotel RB1552 met 120W/8ohm output. Aanbevolen voor de CM8 is 30-150W dus het zou mij verbazen moest ik die driver hebben opgeblazen? Zeker omdat ik qua volume haast nooit over de 50% ga en er slechts 1 bass driver stuk is?
Installatie draait al 2 jaar en ik heb tijdens de laatste draaibeurten niets abnormaals gehoord.

Garantiegevalletje? Of op hoeveel € moet ik anders rekenen voor een nieuwe driver?

danielo

Quote from: Glenn-N on October 11, 2013, 15:02:59
Vandaag toen ik een nieuwe plaat wilde spelen heb ik tot mijn grote spijt gemerkt dat de onderste bass driver van 1 van mijn CM8's stuk is.
Ik hoor sterke ruis en de cone beweegt ook niet meer zo soepel.

Mijn versterker is een Rotel RB1552 met 120W/8ohm output. Aanbevolen voor de CM8 is 30-150W dus het zou mij verbazen moest ik die driver hebben opgeblazen? Zeker omdat ik qua volume haast nooit over de 50% ga en er slechts 1 bass driver stuk is?
Installatie draait al 2 jaar en ik heb tijdens de laatste draaibeurten niets abnormaals gehoord.

Garantiegevalletje? Of op hoeveel € moet ik anders rekenen voor een nieuwe driver?

Mooie is dat B&W gewoon een prijslijst heeft online waardoor je een idee krijgt. De mogelijke schade valt wel mee met $136

http://www.bwgroupsupport.com/parts/partslist-bw

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Eddye

Quote from: Glenn-N on October 11, 2013, 15:02:59
Vandaag toen ik een nieuwe plaat wilde spelen heb ik tot mijn grote spijt gemerkt dat de onderste bass driver van 1 van mijn CM8's stuk is.
Ik hoor sterke ruis en de cone beweegt ook niet meer zo soepel.

Mijn versterker is een Rotel RB1552 met 120W/8ohm output. Aanbevolen voor de CM8 is 30-150W dus het zou mij verbazen moest ik die driver hebben opgeblazen? Zeker omdat ik qua volume haast nooit over de 50% ga en er slechts 1 bass driver stuk is?
Installatie draait al 2 jaar en ik heb tijdens de laatste draaibeurten niets abnormaals gehoord.

Garantiegevalletje? Of op hoeveel € moet ik anders rekenen voor een nieuwe driver?
Zou eerst via garantie proberen. Zo te lezen doe je niets verkeerd.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Glenn-N

Even gemaild naar de verdeler en volgend antwoord gekregen:

QuoteGeachte,

U spreekt over ruis in de woofer.
Mogelijk is er een langdurige overbelasting geweest met lage tonen.
Dan kan een spoel van een woofer te warm worden en uitzetten.
Dan kan deze niet goed meer bewegen en wordt het signaal vervormd.
Als dit het geval is dan valt dit niet onder waarborg.
Dit is vast te stellen door de conus(het zichtbare bewegende deel) zachtjes en voorzichtig
in te drukken en te vergelijken met de andere.
Als u een weerstand voelt en een schurend geluid hoort dan is er een probleem met de spoel.

Jammer.

Mario D

Quote from: Glenn-N on October 12, 2013, 12:31:26
Even gemaild naar de verdeler en volgend antwoord gekregen:

Jammer.

:blink:

Als dat het geval is kunnen ze beter geen garantie meer geven op hun speakers want dan heeft het gewoon geen zin meer.   :-X

LeonArdusS

#2239
Quote from: Glenn-N on October 12, 2013, 12:31:26
Even gemaild naar de verdeler en volgend antwoord gekregen:

Jammer.


Ik vind dit wel een erg makkelijke conclusie.
Wellicht heeft er vanaf het begin een fabricage fout ingezeten waardoor hij nu is gestorven.
Ik zou hem gewoon bij je dealer ter garantie aanbieden, B&W geeft 5 jaar toch?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Glenn-N

Ja inderdaad.
Ik ga proberen wat ik kan doen...

Fabricagefoutje lijkt me ook het meest waarschijnlijke zeker aangezien er slechts 1 van de 4 drivers stuk is.

danielo

Quote from: Glenn-N on October 12, 2013, 13:23:18
Ja inderdaad.
Ik ga proberen wat ik kan doen...

Fabricagefoutje lijkt me ook het meest waarschijnlijke zeker aangezien er slechts 1 van de 4 drivers stuk is.

Moet zeggen dat ik dit altijd lastig vind,  hoeveel kan er aan de speaker stuk gaan als de drivers niet onder hieronder vallen wat dan wel ?. Aan de andere kant we weten dat er ook veel schade kan ontstaan aan drivers door misbruik (hier niet het geval). Heb nu mijn 802d's een tijdje maar gisteren (ok laat) pas 'startrek into darkness' gekeken en pfff zelfs op -10dB een enorme bass aanval waarbij ik dan toch even denk 'oops' (neem aan dat de 802/htm2 het aankan maar toch.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Glenn-N

Vanmiddag de driver uit de speaker geschroefd en daarmee naar de B&W-verdeler geweest.
Men heeft hem ginder aangesloten en er was niets abnormaals te merken...

Op aanraden van de verkoper heb ik de onderste bass-units van beide speakers eens gewisseld... om te kijken of het aan de unit ligt of aan iets in de kast. Geen ruis meer te horen, dus dan weer gewisseld en opnieuw mooi geluid.

Zeer vreemd. :smile:

BJF

#2243
Leek aan het woord: los contactje?

Edit ivm typo
NAD M10 V2
Elac FS247

Pjotrovic

Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

knubbe

Eerste wat me opvalt zijn al die gaten :|
De sub ziet er leuk uit maar die bestond blijkbaar dus al.
Qua uiterlijk gaan ze er niet op vooruit imo, net als de CM10.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

JCL

Ik vind het nog wel meevallen hoe lelijk ze zijn. Wat ik wel mis zijn de wenge/rosewood/cherry achtige kleuren. Waar is het hout?! Ik zie alleen maar (mat?) zwart en wit!

danielo

Quote from: knubbe on February 14, 2014, 19:50:55
Eerste wat me opvalt zijn al die gaten :|
De sub ziet er leuk uit maar die bestond blijkbaar dus al.
Qua uiterlijk gaan ze er niet op vooruit imo, net als de CM10.

Moet zeggen dat ik de tweeter intern er beter uit vind zien dat bij de CM10, in het echt vind ik het maar een maf aanhangsel en niet meegenomen in het design als bij de 800 line. Vind ook de grill op de tweeter wat vreemd de gaatjes trekken de aandacht enorm ipv een meer normale grill.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

W.Otter

lelijke dingen zeg.. na de CM9 geen mooie luidspreker meer gebouwd...
pm1 is ook al zo lelijk
de subs pv1 etc lelijk
nu zijn ze weer met dingen als maserati editions aan het kloten, lelijk

neh.. na de CM9's geen nieuwe B&W's meer.. de 80x reeks dan maar
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danielo

Quote from: W.Otter on February 15, 2014, 14:00:53
lelijke dingen zeg.. na de CM9 geen mooie luidspreker meer gebouwd...
pm1 is ook al zo lelijk
de subs pv1 etc lelijk
nu zijn ze weer met dingen als maserati editions aan het kloten, lelijk

neh.. na de CM9's geen nieuwe B&W's meer.. de 80x reeks dan maar

wat ik begrijp is dat ze een andere hoofdontwerper hebben nu, de ontwerper van de 800 tijdperk is er niet meer. Voor mij was dat echt een reden om door te zetten met de aanschaf van de 802D2 omdat ik bang ben dat de 802D3 wanneer die ook komt in mijn ogen geen vooruit gang zullen zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.