Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

VlisChris

:). Als jij er maar blij mee bent :). Dat is het belangrijkste :). Je hebt nu iig wel het voordeel dat je geen klankkleur verschil hebt omdat je center anders zou klinken: je hebt er tenslotte geen :).
Zelf zat ik met een kleine rotcenter die duidelijk anders klonk dan mijn fronts. Vandaar dat ik toch eerder voor mijn center ging :).
Veel plezier ermee!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hertog_Martin

Thnx, heb ze net uitgepakt :)

Nu nog ff kamer omgooien en ansluiten
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Erik

Of neem nog 2 x 601 een front en een achter je.
100% gelijkgeluidsbeeld overal en nog eens 6.1 geluid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hertog_Martin

Ja, jammer dat de 601 niet magnetisch afgeschermd is.

Maar ga voor de LCR600.. zelfde grootte drivers.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

wil

Ga voor de gein toch eens luisteren naar het verschil tussen de LCR600 en de LCR60. Die LCR600 is echt een hele grote!
Ik heb zelf voor de LCR60 gekozen aangezien deze bijna de helft is in prijs, hij niet zo belachelijk groot is, en toch een heel mooi spraakgeluid geeft. Mijn fronts en rears hebben dezelfde conussen (met uitzondering van de woofer want die heeft de 601 niet) en dat merk je heel goed; ja of juist niet ;D. De center is dan iets kleiner, maar doet echt meer dan voldoende: de spraak in het midden houden als je niet exact op de sweetspot zit. Mijn vrouw kijkt nl. ook dvds en om de hele avond bij elkaar op schoot te zitten ;D ;D.
Je vertelde dat je kamer 3x4 meter is, dan zou ik toch oppassen dat je center niet te veel gaat overheersen over je 601's.

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Erik

Ik weet niet hoe het zit met de 601, maar mijn 805 kan ik voor/tegen de tv aanzetten zonder last te hebben van rare dingen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hertog_Martin

Quote from: wil on November 27, 2003, 09:37:43
Ga voor de gein toch eens luisteren naar het verschil tussen de LCR600 en de LCR60. Die LCR600 is echt een hele grote!
Ik heb zelf voor de LCR60 gekozen aangezien deze bijna de helft is in prijs, hij niet zo belachelijk groot is, en toch een heel mooi spraakgeluid geeft. Mijn fronts en rears hebben dezelfde conussen (met uitzondering van de woofer want die heeft de 601 niet) en dat merk je heel goed; ja of juist niet ;D. De center is dan iets kleiner, maar doet echt meer dan voldoende: de spraak in het midden houden als je niet exact op de sweetspot zit. Mijn vrouw kijkt nl. ook dvds en om de hele avond bij elkaar op schoot te zitten  ;D ;D.
Je vertelde dat je kamer 3x4 meter is, dan zou ik toch oppassen dat je center niet te veel gaat overheersen over je 601's.

IK heb geluisterd

vond de lcr60 verschrikkelijk vergeleken met de lcr600

En ik hoef nog niet zo snel een center. Vind de spraak etc perfect uit het midden komen.. in allebei de stoelen.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Melvin

#332
Ik heb eindelijk een plaatje gevonden van de Matrix 808 speakers die ik al ergens in deze thread vermeld had:



Zou ik best wel eens willen horen :)

suyver

Wow!

Die speakers hebben wel een heel lage WAF... ;)

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Melvin

Met de grill erop lijken het net boekenkasten, dus op zich kun je ze wel goed camoufleren :)

simonsscj

Quote from: Melvin on January  5, 2004, 14:49:31
Met de grill erop lijken het net boekenkasten, dus op zich kun je ze wel goed camoufleren :)

Het kan niet anders dan dat die vent vrijgezel is..... :)

Melvin

Quote from: simonsscj on January  5, 2004, 14:58:19
Het kan niet anders dan dat die vent vrijgezel is..... :)

Ik was laatst bij een vrouw op bezoek die deze speakers had staan :D

Maar misschien heb je wel gelijk, want ze staan namelijk te koop :)

Grindtegel

WAt mij betreft hebben ze ook een lage MAF  ::)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Lord Elrond

#338
Heee

Ik dacht kom laat ik ook maar eens mijn setje op ht forum zetten
mijn set bestaat uit.

4 x B&W DM305
2 x B&W CC3
Marantz SR7300
Philips DVD player (staat op het punt van vervanging)
Sony MD player.

Tja mijn ultime droom blijft nog steeds een setje 803's maar helaas is dat nog niet mogelijk ze liggen ver boven mijn budget.


Greetings, Lord Elrond
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Scarp


VlisChris

Ziet er inderdaad mooi uit dat meubel :). Leuke set voor de rest.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jeroen_B

Quote from: Lord Elrond on January 24, 2004, 12:46:01
Heee

Ik dacht kom laat ik ook maar eens mijn setje op ht forum zetten
mijn set bestaat uit.

4 x B&W DM305
2 x B&W CC3
Marantz SR7300
Philips DVD player (staat op het punt van vervanging)
Sony MD player.

Tja mijn ultime droom blijft nog steeds een setje 803's maar helaas is dat nog niet mogelijk ze liggen ver boven mijn budget.


Greetings, Lord Elrond

Hi,
Ik gebruik ook de 305 in combinatie met een svs sub. Gebruik jij geen sub?
De 305 zijn heel goed klinkende speakers maar missen het echte laag waardoor de goede sub onmisbaar is vind ik. Heb zelf al overwogen om over te stappen op de 600 serie maar die klinken niet echt lekker in mij oren.
De 800 serie klinkt wel ;D inderdaad.

Freddy

Niemand met een setje 801/802 ???
Wat kosten die zo,n beetje ??
Vertel me eens wat ??
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

Scarp

Hier ligt een prijslijstje voor m'n neus (prijs per stuk!):
N800 = 9000
N801 = 6400
N802 = 4600
N803 = 2600
N804 = 1800
N805 = 1000
N HTM1 (center) = 2300
N HTM2 (center) = 1300

Dan hebben we nog de signature uitvoering van de 800 die 12500 kost.
Ook van de 805 is een signature uitvoering en die is 1850.

Overigens kan je al deze prijzen op bwspeakers.com (ff het juiste land selecteren) terug vinden.

Prijzen afgezien van mogelijke kortingen :)

802's zijn 2e hands wel redelijk aan te komen (bv via highend-broker.com).

Lord Elrond

Hee Jeroen-B

Het klopt dat ik geen sub heb waarom ??? nou om de dood eenvoudige reden dat ik een beetje mijn buren te vriend moet houden .
Als ik nu een sub er bij zou zetten en bijvb.  U-571 zou draaien en de diepte bommen gaan af dan trillen de glazen bij de buren de kast uit .
Dus vandaar de keuze geen sub te kopen ,ooit als ik een keer de grote poet win dan koop ik een huis met een kelder waar ik naar harte lust mijn HT setje kan open schroeven .

Groet Lord Elrond
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

jeroen_B

toch zou ik een goede sub gaan aanschaffen als ik jou was. Je kunt niet alleen harder draaien maar het geluid gaat er ongelooflijk van op vooruit kan ik je verzekeren! Ik denk niet dat je zoveel meer overlast krijgt met een goede sub. Niet een zwabbersub die alles al laat schudden en trillen als er een kanarie fluit in de film.




jeroen

MaxxMark

Ik kan het beamen! Heb net de eerste fase van het subwoofer bouwen achter de rug (Peerless XLS-10)
( http://213.201.233.10/yabbse/index.php?board=24;action=display;threadid=13270 )

Het verschil is echt gigantisch! Ik heb zelf verder staan:
2x 602s3
1x LCR60
2x 601s3

En het is een zeer geslaagde aanvulling! Ik zit nu te denken "waarom heb ik zonder gekunt?". Je hoort (voelt ;))dingen die je voorheen niet hoorde. Het is echt aan te raden dus!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

boebla100

hoi wil ff reageren zie hier maar weinig mensen die de cdm9Nt hebben en wat ik hier soms hoor van mensen dat die 802 niet goed zou zijn og te bruin heeft volgens mij gewoon te maken met het feit dat de cd niet al te best is geweest die boxen geven namelijk exat weer wat je er in stopt zelf heb ik 6 cdm9nt cdm center en de asw cdm woofer en dat word versterk door de AVC-A1SR  van denon en ben er zeer te vreden over mocht ik ooit de lotto winnen dan vervang ik heel de reeks met de 802 en html1 ;D maar ik ben voor altijd een B&W fan ben nu nog aan het kijken voor een big screen en wat ik ook raar ind is dat er zo veel mensen de 600 reeks hebben ik wou die in het begin ook kopen maar heb gelukkig doorgespaart en eerlijk gezecht heb er geen spijt van geniet er elke seconde van als ik thuis ben en ben het er ook mee eens ik aai mijn boxen ook regelmatig kan er geen genoeg van krijgen maar ja ze lachen je ook altijd te gemoed dat wou ik ff kwijt  ::)
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Robbo

En ik wou even kwijt dat het toch wel fijn is als mensen leestekens gebruiken in hun verhaal  ;D

VlisChris

Laat ik het sterker schrijven: ik lees het niet eens zonder leestekens ;D
Sorry, dit is onleesbaar zo op deze manier ;) :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.