Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

KILLorBE

Volgens mij wel, zou niet weten wat het anders zou moeten zijn.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

knubbe

Ja dacht alu of rvs, maar alu lijkt me logischer.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

boot77

Ik ben van plan 2x de cm5 en de cmc aan te schaffen. Ben nu dus opzoek naar een goed adres voor een mooie prijs. Dus heb je tips...
En wat is reeel om van de adviesprijs af te krijgen.?

W.Otter

5 tot 10 procent krijg je overal wel.
Vragen naar 10%. willen ze dat niet geven dan ga je naar een ander ;)

welke regio woon je?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on November 19, 2012, 10:43:33
5 tot 10 procent krijg je overal wel.
Vragen naar 10%. willen ze dat niet geven dan ga je naar een ander ;)

welke regio woon je?

Hier in het westen zijn ze niet zo gul met korting, krijg je met een beetje geluk een gratis kabel van een paar tientjes.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

knubbe

Quote from: boot77 on November 18, 2012, 20:30:03
Ik ben van plan 2x de cm5 en de cmc aan te schaffen. Ben nu dus opzoek naar een goed adres voor een mooie prijs. Dus heb je tips...
En wat is reeel om van de adviesprijs af te krijgen.?

Waar woon je? Ik kreeg 15% op de 600 serie destijds.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

Quote from: W.Otter on November 19, 2012, 13:52:28
15?! damn:P

Dat was gewoon standaard :) Ik vroeg de prijs, werd de catalogusprijs erbij gepakt en een rekenmachine. 15% eraf en dat was de prijs. Dus geen onderhandelingsskills voor nodig :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

handig! misschien omdat het de 600 serie is?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

nielsdiy

Bij Hobo kreeg ik vorig jaar zo'n 12% op een paar CM5's en een CM Centre. Wel om gevraagd overigens.
Bowers & Wilkins CM5 // Yamaha A-S1000 // Yamaha CD-S1000 // Sonos

knubbe

Quote from: W.Otter on November 19, 2012, 19:00:13
handig! misschien omdat het de 600 serie is?

Niet helemaal. Heb een keer de prijs opgevraagd van de 805Di en die zat ook duidelijk onder de adviesprijs.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

tja, een ondernemer is natuurlijk gek als ie een klant laat lopen voor 5% kortingsverschil waar je niet over uit komt. Zij weten ook dondersgoed dat als zij die 10% niet geven een ander dat misschien wel doet. Dan maken ze alsnog (dikke) winst.

altijd vragen, zo niet dan ga je ergens anders heen. draaien ze vanzelf bij!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

Quote from: W.Otter on November 19, 2012, 19:00:13
handig! misschien omdat het de 600 serie is?

Heb een mooie xx% gekregen op mijn CM1. Of het ook voor de 8xxxDI gaat durf ik niet te zeggen. Deze winkel is daar geen dealer van.

boot77

regio Rotterdam. Mijn ervaring leert tot nu toe dat 10% gegeven wordt. Maar dat gaat dan zo "makkelijk" dat je denkt daar kan nog wel wat af.  Dus dan toch nog maar even door onderhandelen om naar de 15% te komen of wellicht 20%. Heb dus geen idee van de marges op dit spul.

LeonArdusS

Quote from: boot77 on November 22, 2012, 17:58:38
regio Rotterdam. Mijn ervaring leert tot nu toe dat 10% gegeven wordt. Maar dat gaat dan zo "makkelijk" dat je denkt daar kan nog wel wat af.  Dus dan toch nog maar even door onderhandelen om naar de 15% te komen of wellicht 20%. Heb dus geen idee van de marges op dit spul.

Hangt dan wel af wat je koopt, was laatst met een vriend bin een hifi winkel en meer dan een stuk speakersnoer kon er niet af.
Wellicht niet hard genoeg gespeeld...volgende keer maar eens proberen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

JCL

Quote from: boot77 on November 22, 2012, 17:58:38
regio Rotterdam. Mijn ervaring leert tot nu toe dat 10% gegeven wordt. Maar dat gaat dan zo "makkelijk" dat je denkt daar kan nog wel wat af.  Dus dan toch nog maar even door onderhandelen om naar de 15% te komen of wellicht 20%. Heb dus geen idee van de marges op dit spul.

Heb je mijn tip nog geprobeerd? Aanvullende tip: de dealer in kwestie is erg gesteld op discretie. Dat geldt sowieso voor B&W dealers (ze mogen niet zoveel korting geven van de importeur) dus kaart dat ook even aan. Wie weet zijn ze dan nog bereid om wat verder voor je te gaan.

bert003

Als je kijkt naar de sponsors die boven in beeld langsscrollen, dan zou ik zeggen probeer die eens. Er zit er 1 helemaal in het noorden, 1 helemaal in het zuiden en 1 helemaal in het oosten van het land. Bij alledrie is het goed kersen eten :-)

En als je voor de Diamond serie gaat zou ik zeggen, op MP adverteert iemand uit Rotterdam, die levert nieuwe met enorme korting.

JCL

Moet je wel even kijken waar het vandaan komt. Soms komen er op MP ook voorbij die uit Engeland komen. Dan zit je dus met garantie.

bert003

Quote from: JCL on November 23, 2012, 08:35:21
Moet je wel even kijken waar het vandaan komt. Soms komen er op MP ook voorbij die uit Engeland komen. Dan zit je dus met garantie.

Voor zover ik het begrepen heb, heb je bij B&W internationale garantie als 1ste eigenaar. Als je ze in Engeland koopt en meeneemt dan heb je garantie in Nederland.
Dus je moet in elk geval zorgen dat de bon op jouw naam staat.

danielo

Misschien beter of een apart topic..

Korting heeft niets te maken met dit merk of enig ander merk maar met je relatie met de dealer en de manier waarop je hier mee omgaat. Leven en laten leven in dat je weet hoeveel ze erop verdienen en hoeveel werk ze aan 'je' hebben. Soms als je zelf je keuze al gemaakt hebt en je al veel bij een winkel gekocht heb in het verleden dan weten ze al snel dat ze er weinig werk aan hebben en dat de klant geen 'zeur' is. Support kost veel tijd en dus geld.

Andersom geld dat ook soms wil je perse dingen thuis testen, aantal keren dingen horen etc etc en vind ik dat het onderste uit de kast halen ongepast is.

Wat ook op prijs wordt gesteld (denk ik) is dat je je vaste dealer altijd de eerste optie tot leveren geeft ook al hebben ze een bepaald merk niet of een bepaald product. Dit houd niet in dat je er meer voor wil betalen maar dat je de relatie op prijs stelt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

W.Otter

heel mooi gezegd, zo ervaar ik het ook en sluit me er dus volkomen bij aan!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mel

Ik speel al jaren met een allegaartje van speakers in mijn HT (audiopro, KEF, celestion ) Hoog tijd om hier een beetje uniformiteit in te brengen. Ik zit ook regelmatig te denken om geleidelijk aan over te schakelen op B&W, wegens goede commentaren van deze speakers voor HT, en ik moet eerlijk zijn : ze ogen ook gewoon goed. Mijn Surroundreceiver is de Onkyo TX-SR 805.
Ik zou eventueel willen starten met de center speaker te vervangen, hier in de tweedehands sectie staat momenteel een b&w cdm cnt center speaker. Wat zijn de meningen hierover en wat met de kombinatie van B&W met mijn Onkyo versterker?

Bedankt voor jullie deskundig advies

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

raMniv

Ook ik zit te denken aan nieuwe speakers. Na gister een nieuw reciever te hebben gekocht, de Marantz Sr7007 wil ik me eens gaan oriƫnteren. Nu baseer ik mijn zoektocht nog puur op uiterlijk maar hoor en lees ik goede dingen over B&W. Ik ga dus maar eens op zoek naar 2 speakers. Nu zou ik het liefst twedehands kopen (wel goed natuurlijk). Zijn er goede speakers te koop voor ongeveer 750 euro?

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Ernst Jan

Ik zou me zeker niet blindstaren op B&W maar mijn blik verruimen. Wat zoek je, monitor of vloerstaander?

raMniv

Ik ben aan het kijken naar vloerstaanders. Op dit moment sta ik open voor elk merk, maar weet niet zo goed naar welke merken ik in mijn budget kan kijken. Als ik sommige speakers hier voorbij zie komen denk ik dat er voor mijn budget niks goeds te koop is  ;D
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"