Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

Kijken jullie nooit naar Jort Kelder? Sommige dingen hóór je niét te zeggen!

W.Otter

Quote from: JCL on October 26, 2012, 10:39:51
Kijken jullie nooit naar Jort Kelder? Sommige dingen hóór je niét te zeggen!

dat hoef ik niet van Jort Kelder te horen. snap nog steeds niet hoe hij aan Lauren komt...
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

WickedGame

Quote from: W.Otter on October 26, 2012, 10:52:37
dat hoef ik niet van Jort Kelder te horen. snap nog steeds niet hoe hij aan Lauren komt...

Euhm hij heeft een mooie auto, iets meer geld, een grote mond en een wat excentrieke stijl (noem het gewoon kak) en tja er zijn vrouwen die dat diggen :D Goed on-topic dan maar weer? ;)


W.Otter

#1981
Quote from: WickedGame on October 26, 2012, 11:53:23
Euhm hij heeft een mooie auto, iets meer geld, een grote mond en een wat excentrieke stijl (noem het gewoon kak) en tja er zijn vrouwen die dat diggen :D Goed on-topic dan maar weer? ;)

Laat ik het anders zeggen, jammer dat zo'n vrouw met zo'n budje gaat :nowink:

maar heeft ie ook b&w's ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Ghosty J

zoek eens naar een rmb-1075
daar stuur ik er vier mee aan.
hoe heb jij je speakers ingesteld met sub large of small?
tot hoeveel hz staat je sub ingesteld?

ik heb ze op small vanaf 60hz ingesteld.

Quote from: Dutchmuscle on October 25, 2012, 11:55:16
Net de boxen ruim een meter van de muur gezet om te kijken maar maakt niks uit.
Op de denon had ik ze via biamping gedaan dat hielp niet.
Misschien dat nu nog met de marantz 7007 doen want gewoon helpt ook niet.
Heb het vooral bij het nummer van phil collins-against all odds.
Bij een bepaalde toon zeurt het even.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL


W.Otter

is al gereserveerd pour moi  :headbanging:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

Quote from: W.Otter on October 27, 2012, 15:43:24
is al gereserveerd pour moi  :headbanging:

Cool! Nouja als het om wat voor reden dan ook niet doorgaat, is er misschien nog een 2e potentiele koper :)

W.Otter

hoogstwaarschijnlijk niet maar goed, even de financiën rond en dan staat ie hier binnenkort hopelijk te spelen :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

#1987
Gewoon uit nieuwsgierigheid... waarom een 1560 kopen als je al een RSP 1572 hebt. Wat is daar jou motivatie voor? Doe je je 1572 dan weg ? :)
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Dutchmuscle

Gisteren nog een luisterafspraak gehad samen met een maat van me.
De combie was: Marantz sr 7007 met 683,cm9 en dynaudio xl32.
Na 3 uur luisteren en schakelen is het de marantz sr 7007 met b&w cm9 geworden.
Veel spranklender en open midden en hoog,  bass tikeltje anders dan de 683 wat gelijk die toon weghaalde.
Natuurlijk mooi gehandeld, de LUIDSPREKERS/BOXEN worden woensdag afgeleverd en oude meegenomen.

O ja en mijn maat heeft ook gelijk een marantz sr 7007 en marant ud 5007 blueray speler gekocht. :pompom:

Xander32

Quote from: Dutchmuscle on October 28, 2012, 10:21:20
Gisteren nog een luisterafspraak gehad samen met een maat van me.
De combie was: Marantz sr 7007 met 683,cm9 en dynaudio xl32.
Na 3 uur luisteren en schakelen is het de marantz sr 7007 met b&w cm9 geworden.
Veel spranklender en open midden en hoog,  bass tikeltje anders dan de 683 wat gelijk die toon weghaalde.
Natuurlijk mooi gehandeld, de LUIDSPREKERS/BOXEN worden woensdag afgeleverd en oude meegenomen.

O ja en mijn maat heeft ook gelijk een marantz sr 7007 en marant ud 5007 blueray speler gekocht. :pompom:
Hebben jullie buiten de B&W en de Dyn`s nog naar andere speakers geluisterd de voorgaande periode?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dutchmuscle

Quote from: Xander32 on October 28, 2012, 14:12:28
Hebben jullie buiten de B&W en de Dyn`s nog naar andere speakers geluisterd de voorgaande periode?

Ja dat heb ik zeker : B&W,dali,dynaudio, tannoy  en nog een paar maar daar weet ik de merken niet meer van.
Mijn maat die heeft zelfbouw speakers ontwikkeld op de tu in endhoven waarvoor op de filters patent op aangevraagd is.
Zijn speakers zijn ontwikkeld door een speakerbouwer en wegen meer als 60 kilo per stuk.
Ik kan het geluid niet omschrijven maar neem van mij aan :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :pompom:
Krijg net bericht van hem dat het met de nieuwe marantz nog beter is :headbanging:
Vanavond ben ik uitgenodigd door hem om te gaan chinezen en daarna een bluray te komen kijken in 7.1 :headbanging: :pompom:

Xander32

Quote from: Dutchmuscle on October 28, 2012, 14:29:10
Ja dat heb ik zeker : B&W,dali,dynaudio, tannoy  en nog een paar maar daar weet ik de merken niet meer van.
Mijn maat die heeft zelfbouw speakers ontwikkeld op de tu in endhoven waarvoor op de filters patent op aangevraagd is.
Zijn speakers zijn ontwikkeld door een speakerbouwer en wegen meer als 60 kilo per stuk.
Ik kan het geluid niet omschrijven maar neem van mij aan :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :pompom:
Krijg net bericht van hem dat het met de nieuwe marantz nog beter is :headbanging:
Vanavond ben ik uitgenodigd door hem om te gaan chinezen en daarna een bluray te komen kijken in 7.1 :headbanging: :pompom:
Have fun!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

ik heb een rb1572 (2 kanaals klasse d eindversterker) en geen rsp1572 (surround processor)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Och ik zie het, waarschijnlijk sliep ik half :)
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Dutchmuscle

Wat zijn goede banaan gold plugs voor me speakerkabels???
Ik kan bij de zaak waar ik me spullen heb gekocht van den hul plugs kopen, maar die zijn nogal prijzig per 2 paar 31,95.
Wat betekent als ik biamping wil doen dat ik 4 pakjes moet kopen.
Zijn er ook andere te koop die goed zijn maar niet zo duur???
Er staat zat op internet maar wat is goed???

W.Otter

das macht kein flaus aussss!

ten eerste goud geleidt niet beter als bijvoorbeeld koper. het voordeel van goldplated is dat het niet corrodeert en dat voorkomt op lange termijn problemen met geleiding (tegen de tijd dan koper roest hebben de meesten al 3 keer hun kabels vervangen maar dat terzijde)

ten tweede waar draai je mee? dan moet je af gaan vragen of bi-amping/bi-wiring zin heeft. Als je bijvoorbeeld op een en dezelfde receiver gaat "bi-ampen" maak je gebruik van dezelfde powersupply. vaak maakt dit weinig tot niets uit.

bi-ampen heeft vaak zin als je twee aparte versterkers gaat gebruiken voor het hoog en het laag. doordat dit proces met gescheiden (twee verschillende) power supply plaats vind, kun je meer rust in je geluid verwachten.

kijk eens bij forum sponsor Roderick van Hifi123, die heeft een leuke aanbieding omtrent w&m kabels. Waaronder w&m ls-03, dit zijn bi-wire kabels met banaan/spades.   
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

Quote from: W.Otter on October 29, 2012, 21:50:06
das macht kein flaus aussss!

ten eerste goud geleidt niet beter als bijvoorbeeld koper. het voordeel van goldplated is dat het niet corrodeert en dat voorkomt op lange termijn problemen met geleiding (tegen de tijd dan koper roest hebben de meesten al 3 keer hun kabels vervangen maar dat terzijde)

ten tweede waar draai je mee? dan moet je af gaan vragen of bi-amping/bi-wiring zin heeft. Als je bijvoorbeeld op een en dezelfde receiver gaat "bi-ampen" maak je gebruik van dezelfde powersupply. vaak maakt dit weinig tot niets uit.

bi-ampen heeft vaak zin als je twee aparte versterkers gaat gebruiken voor het hoog en het laag. doordat dit proces met gescheiden (twee verschillende) power supply plaats vind, kun je meer rust in je geluid verwachten.

kijk eens bij forum sponsor Roderick van Hifi123, die heeft een leuke aanbieding omtrent w&m kabels. Waaronder w&m ls-03, dit zijn bi-wire kabels met banaan/spades.

Bi-ampen met dezelfde versterker (receiver) wil soms nog best verschil maken hoor! Bij mijn Denon (4308A) merk je duidelijk verschil. Dat beetje extra power heb je ook nodig.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

Van welk materiaal zijn eigenlijk de metalen ringen die B&W vaak gebruikt in zijn speakers? bv de DB1, CM serie e.d.?
Is dit gewoon alu?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase