Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

FairvsFree

Quote from: Rach on January  5, 2012, 21:15:55
De lederen stukken schoonmaken met een zachte doek en lauw water. Laten drogen en daarna een beetje leather cream voor zacht leder, te verkrijgen bij iedere schoenenzaak, op een zachte doek en poetsen maar. Lijkt mij toch niet zo moeilijk. Het houtwerk alleen maar afstoffen, wederom met een zachte doek of plumeau. Niet te vaak of te hard, want dan krijg je slijtplekken.

groet, Rach
Thx! Heb je de lederen stukken zelf ook op die manier opgepoetst? M'n schoenen doe ik bijvoorbeeld alleen met een creamer (en daarna kleurpoets) en nooit met water. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen.
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

Arnold1974

Heeft iemand hier ook ervaring met de 800 serie in combinatie met een Leema versterker?

FairvsFree

Quote from: Arnold1974 on January  6, 2012, 23:22:49
Heeft iemand hier ook ervaring met de 800 serie in combinatie met een Leema versterker?
Nee, maar wat voor Leema specifiek? En de 800 Nautilus, D Mark I of D Mark II? Er zit nogal wat verschil tussen de geïntegreerde en de mono eindbakken die Leema maakt ;-) Over het algemeen geldt wel: hoe meer power, des te blijer ze worden. Maar dat gaat voor veel speakers (niet alleen B&W) op. De Nautilus heeft weer wat meer vermogen nodig om tot leven te komen dan de latere D enzovoort.
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

Arnold1974

Specifiek de tucana icm de 804d

FFF

Kan iemand vertellen hoe de "nieuwe" B&W 600 serie is ten opzcihte van de "oude"S3?

De S3 vond ik best aardig klinken maar wel alsof er een doek over lag, zou zit dat bij de nieuwe?

Poldo

Quote from: FFF on January 10, 2012, 19:42:21
Kan iemand vertellen hoe de "nieuwe" B&W 600 serie is ten opzcihte van de "oude"S3?

De S3 vond ik best aardig klinken maar wel alsof er een doek over lag, zou zit dat bij de nieuwe?

Ik heb de 684 gehad en hetzelfde geconstateerd, ook een deken over het geluid icm met een Onkyo AVR, echter...met een stevige Rotel versterker en Marantz cd speler werd dit behoorlijk dunner die deken en was het best een lekkere sound.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Ghosty J

Quote from: FFF on January 10, 2012, 19:42:21
Kan iemand vertellen hoe de "nieuwe" B&W 600 serie is ten opzcihte van de "oude"S3?

De S3 vond ik best aardig klinken maar wel alsof er een doek over lag, zou zit dat bij de nieuwe?
ik had eerst de S3 besteld maar dankzij dit forum wist ik iig op tijd dat er een nieuwe serie kwam.
Ben toen eerst voor de 685 gedaan surround met de HMT61.

Het verschil tussen die 2 is dat het lijkt dat de S3 achter het gordijn staat.
later ben ik voor de 4x 683 gegaan en dat was helemaal een verbetering. Zeker toen ik voor een eindversterker ben gegaan!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL

Quote from: Poldo on January 10, 2012, 19:45:41
Ik heb de 684 gehad en hetzelfde geconstateerd, ook een deken over het geluid icm met een Onkyo AVR, echter...met een stevige Rotel versterker en Marantz cd speler werd dit behoorlijk dunner die deken en was het best een lekkere sound.

Heb dezelfde ervaring. Maar ik wijs het toe aan de Onkyo. Een ander merk doet de speakers veel meer leven en laat die deken verdwijnen. Kwestie van (mis)match en power denk ik.

Poldo

Quote from: JCL on January 11, 2012, 19:50:42
Heb dezelfde ervaring. Maar ik wijs het toe aan de Onkyo. Een ander merk doet de speakers veel meer leven en laat die deken verdwijnen. Kwestie van (mis)match en power denk ik.

;D klopt dat zeg ik ook, de Rotel was super op de 684, erg leuke set heb je dan voor relatief weinig geld, ik vind de 684 eerlijk gezegd beter dan de rivalen MA rx6 en Focal 716.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

JCL

Vaak is de match heel belangrijk. Daarnaast is het ook persoonlijk. Ik ken ook mensen die zweren bij Onkyo icm B&W. Als je de 600 serie mooi vindt moet je ook zeker eens kijken naar de CM serie. Ik heb me echt verbaasd hoeveel beter dat nog was! Ongelovelijk helder en met veel details. Moet een nog dikkere versterker achter, maar voor mij was de overgang van 600 serie (685) naar CM7 echt een mega verschil. Dat verwacht je ook wel gezien de prijs, maar ik had niet verwacht dat het zo groot zou zijn.

Poldo

Quote from: JCL on January 13, 2012, 09:32:22
Vaak is de match heel belangrijk. Daarnaast is het ook persoonlijk. Ik ken ook mensen die zweren bij Onkyo icm B&W. Als je de 600 serie mooi vindt moet je ook zeker eens kijken naar de CM serie. Ik heb me echt verbaasd hoeveel beter dat nog was! Ongelovelijk helder en met veel details. Moet een nog dikkere versterker achter, maar voor mij was de overgang van 600 serie (685) naar CM7 echt een mega verschil. Dat verwacht je ook wel gezien de prijs, maar ik had niet verwacht dat het zo groot zou zijn.

Ik vond stap van CM naar 8 serie ook aardig groot  ;)
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Gaeje

Quote from: Poldo on January 13, 2012, 12:02:24
Ik vond stap van CM naar 8 serie ook aardig groot  ;)
ja, maar minder groot dan van 600 naar CM vond ik, en dan nog eens voor veel meer geldverschil.
Maar ik ga er ook voor gaan hoor, mettertijd

Poldo

Quote from: Gaeje on January 13, 2012, 13:29:41
ja, maar minder groot dan van 600 naar CM vond ik, en dan nog eens voor veel meer geldverschil.
Maar ik ga er ook voor gaan hoor, mettertijd

Klopt de stap van CM naar 8-D serie is erg veel geld, ze hebben nu die kleine monitor er tussen gestopt maar die gebruikt ook de d-tweeter van de 8 serie. Er zit nu een erg groot gat tussen de CM en 8D serie.





Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

JCL

De luidsprekers zijn best te betalen, maar het wordt dan én én. De versterker is de echte rib uit het lijf. Daarnaast moet je niet 2 maar minimaal 3, liefst 5 speakers kopen. Al met al ben je dan zo 10k verder :(

Poldo

Quote from: JCL on January 13, 2012, 21:06:41
De luidsprekers zijn best te betalen, maar het wordt dan én én. De versterker is de echte rib uit het lijf. Daarnaast moet je niet 2 maar minimaal 3, liefst 5 speakers kopen. Al met al ben je dan zo 10k verder :(

Minimaal ja, voor de Diamond serie, dat wordt sparen  ;D

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Ernst Jan

#1865
Quote from: Poldo on January 13, 2012, 14:06:59
Klopt de stap van CM naar 8-D serie is erg veel geld, ze hebben nu die kleine monitor er tussen gestopt maar die gebruikt ook de d-tweeter van de 8 serie. Er zit nu een erg groot gat tussen de CM en 8D serie.

Eeh welke monitor mag dat dan zijn? De PM1 heeft geen diamond tweeter.

Poldo

Quote from: Ernst Jan on January 13, 2012, 23:41:52
Eeh welke monitor mag dat dan zijn? De PM1 heeft geen diamond tweeter.

Oke ze zeiden bij Snijders van wel, hebben die dan gewoon dezelfde tweeter als de 805s?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

vanzomereng

Quote from: Poldo on January 14, 2012, 00:01:37
Oke ze zeiden bij Snijders van wel, hebben die dan gewoon dezelfde tweeter als de 805s?

nee hoor, benne nieuwe tweeters, speciaal voor de PM1 ontworpen.

Zou me niks verbazen als de speakerlijn PM (tussen de Diamond 8xx-serie en CM) met 1 of 2 modelletjes
wordt uitgebreidt, gebruikmakend v/d tweeter uit de PM1
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ernst Jan

#1868
Quote from: Poldo on January 14, 2012, 00:01:37
Oke ze zeiden bij Snijders van wel, hebben die dan gewoon dezelfde tweeter als de 805s?

Het zijn aluminium tweeters met een carbon ring. http://www.bowers-wilkins.com/Discover/Discover/Technologies/carbon-braced-tweeter.html

knubbe

Gisterenmiddag hier in Eindhoven even bij een B&W Dealer langs gegaan om te vragen wat de prijs was van de 805Di.
Nu weet ik natuurlijk allang de adviesprijs, maar ik was benieuwd naar de mogelijke korting.
Eerdere ervaringen hebben mij geleerd dat hier best het een en ander mogelijk is.

Nu werd er mij direct stug verteld dat op de 800serie GEEN korting wordt gegeven.
Niet daar, maar door niemand niet.

Meteen even gebeld naar waar ik de 600serie eerder heb aangeschaft en werd mij verteld dat er best wel iets mogelijk was.
Hij kon het zo niet exact doorgeven maar 10% moest zeker wel lukken.

Hoe zijn hier de ervaringen?
Heeft B&W een bepaalde policy op de 800serie oid?
Hoeveel korting hebben jullie weten te bedwingen? (specifiek op de 800serie dan)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Tinus_

Quote from: knubbe on January 14, 2012, 13:18:58
Gisterenmiddag hier in Eindhoven even bij een B&W Dealer langs gegaan om te vragen wat de prijs was van de 805Di.
Nu weet ik natuurlijk allang de adviesprijs, maar ik was benieuwd naar de mogelijke korting.
Eerdere ervaringen hebben mij geleerd dat hier best het een en ander mogelijk is.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.  :satisfied:
Rebuilding my HT

R

Ongeacht het merk, en type.. Er is altijd iets mogelijk. Gaat om willen, niet om kunnen!

Arnold1974

Ik weet niet hoe je het hebt gedaan, maar even binnenlopn n vragen om de prijs en korting werkt vaak niet. Wanneer je echt een luisterafspraak maakt en een keuze hebt gemaakt, zullen ze je echt wel iets tegemoed willen komen... Althans dat is mijn ervaring.

knubbe

Quote from: Arnold1974 on January 14, 2012, 16:34:34
Ik weet niet hoe je het hebt gedaan, maar even binnenlopn n vragen om de prijs en korting werkt vaak niet. Wanneer je echt een luisterafspraak maakt en een keuze hebt gemaakt, zullen ze je echt wel iets tegemoed willen komen... Althans dat is mijn ervaring.

Mee eens, maar ze waren nogal stug over de 800 serie.
Bij de andere belde ik voor korting en kreeg ik te horen dat er zeker iets mogelijk was.
Tja dan is mijn keuze vlug gemaakt natuurlijk, bij die ene zien ze me niet meer terug.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Stijnerdt

Hai, in mijn HT heb ik als front 2x DM6'en, als center ook een DM6. Backs zijn 201's en subwoofer een AS6. De DM6'en opnieuw zwart laten spuiten..
Wordt voorlopig getrokken door een pioneer vsx-909.