Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Softpower

Quote from: Robert on October 10, 2011, 00:28:57
Bedoel je dat je de hele voet een kwartslag kunt draaien of alleen het display?
Dus dan kun je bijvoorbeeld de woofers gericht hebben naar voren en achteren i.p.v. naar de zijkanten?

Ja dat bedoel ik... De hele voet of andersoms de gehele speaker exclusief voet (met display) ;)
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Robert

Quote from: Softpower on October 10, 2011, 07:52:37Ja dat bedoel ik... De hele voet of andersoms de gehele speaker exclusief voet (met display) ;)

Als de hele voet een kwartslag gedraaid kan worden, hoe zit het dan met de kabel(s) die van de voet (waar immers de elektronica/versterker in zit) naar de woofer enclosure gaan? Niet te vaak ronddraaien dus;D

Softpower

Quote from: Robert on October 11, 2011, 00:24:36
Als de hele voet een kwartslag gedraaid kan worden, hoe zit het dan met de kabel(s) die van de voet (waar immers de elektronica/versterker in zit) naar de woofer enclosure gaan? Niet te vaak ronddraaien dus;D
Lijkt me ook niet al zijn daar dan wel weer technische oplossingen voor...

Uiteindelijk krijg je dan gedraaid geluid :twisted:
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

DVDmartinDVD

Quote from: Softpower on October 11, 2011, 08:32:08
Lijkt me ook niet al zijn daar dan wel weer technische oplossingen voor...

Uiteindelijk krijg je dan gedraaid geluid :twisted:

@ Softpower.

Dus de B&W DB1 staat op de zelfde hoogte als de Velodyne DD18+ ?
Het prijs verschil is dan wel heel erg groot, zeker als je van de B&W nog wat af kan snoepen qua prijs, bij de Velodyne gaat dat niet lukken.

Hoe had jij de sub neer gezet? Beide kanten zitten de woofers, eentje richting kamer en ander richting muur. Krijg je hierdoor dan geen rare reflexies?

Bedankt weer voor de info  :worship:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Softpower

Quote from: DVDmartinDVD on October 16, 2011, 10:42:39@ Softpower.

Dus de B&W DB1 staat op de zelfde hoogte als de Velodyne DD18+ ?
Het prijs verschil is dan wel heel erg groot, zeker als je van de B&W nog wat af kan snoepen qua prijs, bij de Velodyne gaat dat niet lukken.

Hoe had jij de sub neer gezet? Beide kanten zitten de woofers, eentje richting kamer en ander richting muur. Krijg je hierdoor dan geen rare reflexies?

Bedankt weer voor de info  :worship:

Mijne stond met 1 woofer kamer in  gericht en de ander 45 graden op beide muren met gordijn tussen achterste woofer en muur zoals mijn pv1 ook staat. Hij staat nl in hoek. Helaas niet beste plaats maar past zo mijn ruimte het best.

In mijn ruimte vond ik de db1 mooier. Het zijn 2 verschillende subs die afhankelijk van smaak en ruimte passen. Prijs zegt me niet zo veel.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

FairvsFree

Wellicht een vreemde vraag. Heb een beetje rondgezocht, maar nog geen goed antwoord gevonden. Wat gebruiken jullie om je speakers te poetsen? Behalve het hout ben ik met name geïnteresseerd in de lederen stukken van de 8-serie. Volgens mij kan dat stuk bij mij wel een beetje behandeling gebruiken, in de handleiding lees je er verder niets over. Wat zijn jullie ervaringen en meningen?
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

Stifke

#1806
Ik heb een set B&W 604 S3 speakers waar ik een versterker voor wil gaan aanschaffen. Wellicht in de toekomst een upgrade naar surround set.
Budget is rond de €500
Ik luister graag naar de wat oudere muziek. Jazz en moderne klassieke muziek
Ik heb zelf deze versterker op het oog: Denon AVR-2311

BlaatNL

#1807
Beste Leden,

Ik heb een demo B&W 683 set gezien. Ik ben van plan deze te gaan halen. Ik ben alleen benieuwd of deze speakers tot zijn recht komen met een Denon AVR-1912, zonder eindversterker.
De speakers worden bi-amped aangesloten. Met betaalbare kabels.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt!

Fabian1

Quote from: BlaatNL on December 24, 2011, 12:09:46
Beste Leden,

Ik heb een demo B&W 683 set gezien. Ik ben van plan deze te gaan halen. Ik ben alleen benieuwd of deze speakers tot zijn recht komen met een Denon AVR-1912, zonder eindversterker.
De speakers worden bi-amped aangesloten. Met betaalbare kabels.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt!

Ik denk dat je met de AVR-1912 niet alles uit de speakers haalt, maar dat wil niet zeggen dat het niet lekker klinkt. Neemt niet weg dat de AVR de bottleneck zal zijn. Gewoon vragen of je ze eens thuis mag luisteren op je eigen set. De betere HiFi zaken doen hier nooit moeilijk over.

Ik draai de B&W's momenteel op een AV7005/MM7055 combi. Klinkt erg goed. Vooral stereo verbaast me positief. Bij mij zijn denk ik de speakers de bottleneck, maar voorlopig ben ik bankroet  :-\.

Grtn, Fabian

Gaeje

ik denk dat het wel meevalt... ken die denon 1912 niet, maar heb ook de 6xx reeks gehad, en de 68x reeks gehoord (op mijn denon AVC A10SE, en daarna de CM reeks. De 6 reeks is zeker de limiterende factor.

@Fabian, zeker NIET gaan luisteren naar CM of 8xx reeks dan :-), toch niet alvorens je wat geld bijeen hebt gesprokkeld

BlaatNL

Bedankt voor jullie snelle reacties!

De speakers zullen daarentegen nooit echt heel hard aanstaan i.v.m de buren.

Ik heb nagevraagd hoe duur ze zijn. De vraagprijs is 1000 euro. Is dit een degelijke prijs voor een demo set?
Of lijkt het jullie verstandig om gewoon 260 euro (10% korting bij Overgauw) bij te betalen en dan voor een nieuwe set gaan.

@Gaeje: Zit er tussen de 6 serie en de CM zo'n aanzienlijk groot verschil?

Ghosty J

Quote from: BlaatNL on December 24, 2011, 13:21:53
Bedankt voor jullie snelle reacties!

De speakers zullen daarentegen nooit echt heel hard aanstaan i.v.m de buren.

Ik heb nagevraagd hoe duur ze zijn. De vraagprijs is 1000 euro. Is dit een degelijke prijs voor een demo set?
Of lijkt het jullie verstandig om gewoon 260 euro (10% korting bij Overgauw) bij te betalen en dan voor een nieuwe set gaan.

@Gaeje: Zit er tussen de 6 serie en de CM zo'n aanzienlijk groot verschil?

Ga eens opzoek naar een andere dealer 20% moet zeker lukken bij de 600 serie. €1120 nieuw
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Gaeje

Quote from: BlaatNL on December 24, 2011, 13:21:53

@Gaeje: Zit er tussen de 6 serie en de CM zo'n aanzienlijk groot verschil?

jep, echt wel... ga eens voor de lol luisteren naar een set CM5, die kosten 1200 zonder korting en kunnen misschien niet even laag als de 683 maar je wint veel meer in ruimtelijkheid, frisheid, detail...

misschien beter zoiets en een subje erbij? Maar goed, dan moet je weer een betere versterker hebben enz...

Maar het verschil is er wel hoor

BlaatNL

Quote from: Ghosty J on December 24, 2011, 13:27:32
Ga eens opzoek naar een andere dealer 20% moet zeker lukken bij de 600 serie. €1120 nieuw

Ik ga eens rondmailen naar dealers. Bedankt voor je reactie! 

Quote from: Gaeje on December 24, 2011, 13:32:45
jep, echt wel... ga eens voor de lol luisteren naar een set CM5, die kosten 1200 zonder korting en kunnen misschien niet even laag als de 683 maar je wint veel meer in ruimtelijkheid, frisheid, detail...

misschien beter zoiets en een subje erbij? Maar goed, dan moet je weer een betere versterker hebben enz...

Maar het verschil is er wel hoor

Ja, maar dan kom je ook wel in hoge prijzen. Ben waarschijnlijk met de 683's wel een tijd zoet ;). Ik ben ook fan van lage en strakke bass. Dank voor je reactie!


Fabian1

Quote from: Gaeje on December 24, 2011, 13:06:11
@Fabian, zeker NIET gaan luisteren naar CM of 8xx reeks dan :-), toch niet alvorens je wat geld bijeen hebt gesprokkeld

Ga ik voorlopig ook zeker niet doen...........  :-\. Trouwens, ben nu vooral erg blij dat ik veel meer uit de 683's haal (waarschijnlijk het maximale). Marantz is toch wel een andere combi met de B&W's dan Denon. Marantz sprankelt meer en de Denon PMA-1500AE die ik heb gehad was meer neutraal. Met de ietwat laidback sound van de 683 was dat toch iets minder met emotie gevuld. Dat is nu beter met de Marantz-set. Ben nog wel met kabels aan het experimenteren. Speel zelf met de Kimber 8TC in biwire layout. Heb deze er nu even tussenuit gehaald en speel even met een set QED SA in singlewire layout. Dit maakt alles toch wel erg pittig. Het laag is redelijk strak, maar het hoge mid is erg..... uhm...... schel vergeleken met de Kimber's. Het hoog komt ook iets harder naar voren. Deze kabel gaat niet blijven, te onrustig voor mij, maar een collega wilde de Kimber's even proberen op zijn Denon PMA-2010AE en Monitor Audio GX300 ( O0 :inlove:) dus moet het voor nu wel even.

Fabian

Rene30

Ik zit met de gedachte om mijn 2x CM7's weg te doen en dan voor 2x 805d te gaan. Ik zit alleen met de vragen geven deze 805d's genoeg laag weer zoals de CM7? Oftwel ga ik erop voorruit? Ik weet dat ik er een subwoofer bij kan nemen maar dat heb ik of liever gezegd mijn vrouw liever niet. :) Ik weet ook niet of mijn Rotel RSX-1057 genoeg is voor de 805d's ?

Graag hoor ik jullie meningen.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Gaeje

de 805d heb ik ook beluisterd toen ik mijn Cm's gaan testen ben. Die gaan ongeloofelijk laag. Je snapt niet waar ze het vandaag halen. Voor een monitor. De CM7 heb ik niet (goed) gehoord, heb ze vergeleken met de 5 maar ze stonden niet goed opgesteld en te ver naar buiten gedraaid. Viel dus tegen.

Als je het geld er voor (over) hebt zijn de 805 d's zeker een upgrade. Maar then again, zoals alle b&w en ZEKER de 8 reeks: power hungry...

Rach

Hoi Rene30,

De B&W 805d mag dan wel een diepe bas hebben, het is wel een zeer ingedikte bas net zoals bij z'n voorganger de 805s. Daar moet je tegen kunnen. Ik kon er niet tegen, het was mij niet relaxt genoeg. Als het aan mij lag zou ik voor de CM9 gaan, of voor de 804d.

Rach

JCL

Een AVR-1912 op een 683 is idd niet optimaal. Geluk bij een ongeluk is wel dat je voor relatief weinig geld een mooie 2e hands eindbak kunt kopen (denk 200, 300 euro) en je bent weer van dat probleem af.

Dat het op een AVC-10 wel wil lukken geloof ik graag, maar dat is dan ook een oude 4810. Dan praat je over een heel ander genre.

Over het algemeen klinkt B&W best goed op een versterker waar niet al te veel power in zit. Wil je echter het beste eruit halen (met name in het laag) dan heb je wel een stoot vermogen nodig. De goedkoopste manier om dat te doen is een mooie 2e hands eindversterker.

BlaatNL

Quote from: JCL on December 25, 2011, 11:08:32
Een AVR-1912 op een 683 is idd niet optimaal. Geluk bij een ongeluk is wel dat je voor relatief weinig geld een mooie 2e hands eindbak kunt kopen (denk 200, 300 euro) en je bent weer van dat probleem af.

Dat het op een AVC-10 wel wil lukken geloof ik graag, maar dat is dan ook een oude 4810. Dan praat je over een heel ander genre.

Over het algemeen klinkt B&W best goed op een versterker waar niet al te veel power in zit. Wil je echter het beste eruit halen (met name in het laag) dan heb je wel een stoot vermogen nodig. De goedkoopste manier om dat te doen is een mooie 2e hands eindversterker.

Bedankt voor je reactie. Ik vind dat B&W pas bij aardig hoge volumes de bass pas lost komt en je die ook gaat voelen. Dit heb ik gehoord bij m'n schoonouders op een rotel set die aangesloten staat op B&W 803s luidsprekers, met de volume knop op ongeveer 3/4.

Ik ben niet echt bekend met eindversterkers. Hoe sluit je deze aan, behoud je de surround en maakt het veel uit welk merk het is?


WickedGame

Quote from: BlaatNL on December 25, 2011, 16:51:01
Bedankt voor je reactie. Ik vind dat B&W pas bij aardig hoge volumes de bass pas lost komt en je die ook gaat voelen. Dit heb ik gehoord bij m'n schoonouders op een rotel set die aangesloten staat op B&W 803s luidsprekers, met de volume knop op ongeveer 3/4.

Ik ben niet echt bekend met eindversterkers. Hoe sluit je deze aan, behoud je de surround en maakt het veel uit welk merk het is?



Rotel op een 803s is ook niet de sterkste combo

JCL

Quote from: BlaatNL on December 25, 2011, 16:51:01
Bedankt voor je reactie. Ik vind dat B&W pas bij aardig hoge volumes de bass pas lost komt en je die ook gaat voelen. Dit heb ik gehoord bij m'n schoonouders op een rotel set die aangesloten staat op B&W 803s luidsprekers, met de volume knop op ongeveer 3/4.

Ik ben niet echt bekend met eindversterkers. Hoe sluit je deze aan, behoud je de surround en maakt het veel uit welk merk het is?

Eens met Wicked. Je hebt dan ook weer echt een topmodel nodig van Rotel. Classé is b.v. een merk wat goed matched met B&W (is net als Rotel hetzelfde merk) maar dat is ook behoorlijk duur. Dat loskomen herken ik wel, maar de bass die je dan hoort is niet strak en meer brommerig.

Een eindversterker kun je zo aansluiten. Je hebt pre-outs op je versterker zitten. Daar steek je een tulpstekker in, in je eindversterker steek je een tulpstekker (2 per kanaal, + en -) en vervolgens sluit je je luidsprekers op je eindversterker aan. De eindversterker zelf hoef je niks aan te doen of in te stellen (vele hebben niet eens knopjes of wat dan ook, hooguit een aan/uit knop).

In theorie zou een eindversterker niks moeten toevoegen aan de klant van het geluid (alleen power) maar in de praktijk is het wel belangrijk dat de match goed is.

Gaeje

Quote from: JCL on December 26, 2011, 11:42:22
Classé is b.v. een merk wat goed matched met B&W (is net als Rotel hetzelfde merk) maar dat is ook behoorlijk duur.

de hifi zaak waar ik al m'n spul ga halen vind dat dus echt niks die classé eindbakken... hij vind de processor top, maar de eindtrappen weigert hij binnen te pakken

ik zou het zelf niet weten, want ik heb er nog géén gehoord, en sowieso out of my league

JCL

Die hebben natuurlijk ook een bepaald commercieel belang. Daarnaast is het ook allemaal smaak gebonden. Beste advies is het grootste hifi cliche wat er is: ga zelf luisteren.

Jumping Jack

Quote from: Gaeje on December 26, 2011, 22:02:44
de hifi zaak waar ik al m'n spul ga halen vind dat dus echt niks die classé eindbakken... hij vind de processor top, maar de eindtrappen weigert hij binnen te pakken

ik zou het zelf niet weten, want ik heb er nog géén gehoord, en sowieso out of my league

Stevens Hifi?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs