Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

mscofield

Quote from: Berend van Til on September 30, 2011, 10:52:48
Een zaak als HC-Hifi doet dat erg goed, die geeft enorme kortingen terwijl het geen grijze import is. Ze verkopen helaas geen B&W, maar mijn subwoofer heb ik daar destijds gekocht voor 1199 ipv 1699 wat hij overal kostte.
Sommige winkels voeren inderdaad merken waar veel marge op zit en houden er rekening mee dat ze standaard al een x percentage korting kunnen geven. Nederlanders houden van korting! Bij B&W is dit inderdaad niet het geval.

Rence

#1776
Quote from: mscofield on October  2, 2011, 17:34:39
Sommige winkels voeren inderdaad merken waar veel marge op zit en houden er rekening mee dat ze standaard al een x percentage korting kunnen geven. Nederlanders houden van korting! Bij B&W is dit inderdaad niet het geval.

Het heeft zijn voor en nadelen, hoe voel jij je eigen als je net 9 rugjes aan een paar speakers hebt uitgegeven na jaren sparen en dan zie je ze na een tijdje dat ze ergens met pakweg 20% korting aangeboden worden?
Nou, ik weet het wel, nooit meer B&.....

Nou heb ik het wel over courant spul, als het een uitloop model is, is het mooi mee genomen en dan is het ook niet erg, zo hoort het ook  ;D  winkelier blij, jij blij.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Softpower

Dealers mogen tot ongeveer 10% geven op b&w afhankelijk van rest vd aanschaf ;)
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Lucky.L

Ik kocht 5 jaar geleden ook de 802D en kreeg nadat ik het vroeg ook 10% korting!

Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

JCL

Quote from: Berend van Til on October  2, 2011, 00:32:41
Vandaag even bij de hifishow van Hifi Klubben (vh RAF) geweest. Daar heb ik de nieuwe PM1 monitor gehoord. Dat klonk verrassend goed zeg. En wat er nog aan laag uit kwam. Ik vind de finish ook heel erg mooi, mooier nog dan pianolak. Alleen de voet maakt een monitor dan vaak weer zo lelijk, naar mijn smaak.

Maar als ze daar een tower modelletje van hadden was ik wel bijna verkocht geweest...

Wat me aan de 804D opviel is dat er wel erg veel hoog uit kwam. Vroeger liet ik B&W altijd staan vanwege het wollige karakter, maar dat is bij de 804 zo een beetje het tegenovergestelde.

Als je me even een PM stuurt heb ik wel een adres voor je :)

Berend van Til

Het zal best dat het bedrijven 'verboden' wordt om korting te geven. Maar soms is het voor een winkel beter om een gedeelte van de (40%+?) winst in te leveren dan niet verkopen.
En ik ben al vaker tegemoet gekomen met 20% op iets waar de importeur de prijs uitdrukkelijk had vastgesteld.

En als je wat probeert in te ruilen bij de zgn 'High-end' zaken omdat het na verloop van tijd (maanden) toch tegenvalt moet je ineens de helft afschrijven. Niet dat het artikel zoveel minder waard is maar omdat de winsten zo ernorm hoog zijn dat ze je anders meer terug moeten geven dan waarvoor ze inkopen. Mij is letterlijk gezegd dat als je de deur uitloopt je spullen nog maar de helft waard zijn voor de winkel. Dat zou niet zo zijn als de winstmarge 10% was.

Ik heb van nieuw kopen voor de adviesprijs om deze reden, die ik helaas al meermaals aan de hand heb gehad, mijn buik een beetje vol. Maar als ik eerst 20% korting krijg en het dan zou willen verkopen heb ik in elk geval een enigzins normale afschrijving.

Ik kijk ook wel tweedehands, maar het aanbod van 804d's is nog zeer gering.

JCL

Quote from: Berend van Til on October  3, 2011, 00:40:51
Het zal best dat het bedrijven 'verboden' wordt om korting te geven. Maar soms is het voor een winkel beter om een gedeelte van de (40%+?) winst in te leveren dan niet verkopen.
En ik ben al vaker tegemoet gekomen met 20% op iets waar de importeur de prijs uitdrukkelijk had vastgesteld.

En als je wat probeert in te ruilen bij de zgn 'High-end' zaken omdat het na verloop van tijd (maanden) toch tegenvalt moet je ineens de helft afschrijven. Niet dat het artikel zoveel minder waard is maar omdat de winsten zo ernorm hoog zijn dat ze je anders meer terug moeten geven dan waarvoor ze inkopen. Mij is letterlijk gezegd dat als je de deur uitloopt je spullen nog maar de helft waard zijn voor de winkel. Dat zou niet zo zijn als de winstmarge 10% was.

Ik heb van nieuw kopen voor de adviesprijs om deze reden, die ik helaas al meermaals aan de hand heb gehad, mijn buik een beetje vol. Maar als ik eerst 20% korting krijg en het dan zou willen verkopen heb ik in elk geval een enigzins normale afschrijving.

Ik kijk ook wel tweedehands, maar het aanbod van 804d's is nog zeer gering.

Of de marge op B&W's ook 40% is durf ik niet te zeggen. Lang geleden (+/- 10 jaar) werkte iemand die ik ken bij een AV zaak. Hij kon daar voor inkoop prijs spullen aanschaffen. Op B&W zat toen een marge van 25%, voor hem een rede om ASW te nemen, daar zat een marge op van 40%.

Voor wat betreft inruilen, ik heb het daar toen ik mijn CM7's kocht ook over gehad. Probleem is dat hij een kleine marge moet maken (5%) en dar hij er BTW over moet betalen. Al deze dingen komt de prijs natuurlijk niet ten goede.

Rence

Quote from: Lucky.L on October  2, 2011, 20:22:50
Ik kocht 5 jaar geleden ook de 802D en kreeg nadat ik het vroeg ook 10% korting!

Michel

Was dat een speaker op voorraad of moesten deze nog besteld worden?en staat dat dan inderdaad ook op de factuur, de korting.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Softpower

Bestelde speaker en korting komt zoals je m wilt op factuur of niet...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Rence

#1784
Quote from: Softpower on October  3, 2011, 12:57:44
Bestelde speaker en korting komt zoals je m wilt op factuur of niet...

Nou, graag svp dan de naam van de firma(pm eventueel, hebben ze er een klant bij  ;D )moet nog heel wat hebben.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Lucky.L

Quote from: Rence on October  3, 2011, 11:21:15
Was dat een speaker op voorraad of moesten deze nog besteld worden?en staat dat dan inderdaad ook op de factuur, de korting.

De speaker was niet op voorraad en de korting stond ook gewoon op de bon!

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Ghosty J

Quote from: Berend van Til on September 30, 2011, 10:52:48
Jongens bedankt, het is me nu duidelijk!
Nu zoek ik dus naar een setje 804D, als iemand nog tips heeft voor de zaak met de hoogste korting dan hoor ik dat graag! De marge zal misschien wel weer 40% zijn voor de winkel en als ze niet in een te deftig pand zitten is er vast wel wat mogelijk. Een zaak als HC-Hifi doet dat erg goed, die geeft enorme kortingen terwijl het geen grijze import is. Ze verkopen helaas geen B&W, maar mijn subwoofer heb ik daar destijds gekocht voor 1199 ipv 1699 wat hij overal kostte.

Op Audio Markt staat een setje voor 5100 Euro 15 maanden oud, dat lijkt me wat veel?


Korting is altijd lastig. wie zegt dat jij niet van Rotel of van B&W bent ? ;)
Met een beetje praten kan je makkelijk 15% krijgen met onderhandelen nog wel meer.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Berend van Til

#1787
De hoge winstmarges zijn vast ook nodig omdat ze slechts in kleine aantallen verkocht worden en de dealer vaak een demopaar een weekje bij je thuis neer komt zetten, je hebt wat in te ruilen etc.

Maar als je daarvan geen gebruik maakt vind ik het niet anders dan normaal dat je wat met de prijs doet. Dat lukt zeker niet overal. Een deftige zaak als Rhapsody, gehuisvest in een villa van ?1,5 Miljoen Euro vol met extreem dure apparatuur dat allemaal voorgefinancieerd moet worden en wat ze nauwelijks verkopen, haalt de neus hoog op als je het woord korting noemt. Daar moet ik dan ook niet heen willen.

Maar de wat meer down to earth zaken (zaakjes), die misschien wat minder overhead hebben, kunnen dat best aan. Alleen niet hardop zeggen. Nou geen probleem, ik zeg niks in het openbaar maar zal misschien zo wel een paar klantjes aanbrengen als het zo uitkomt.

Maar nog even over de 804 diamond. Ik lees in een review dat het hoog wel 6 db oploopt. Nu viel mij van de week al op hoe open deze speakers klinken, maar is hier verder wat over bekend? Want het is toch wel vreemd dat de speaker dat by design doet, het streven is toch een rechte freq. karakterstiek zou ik denken en een reus als B&W moet dit toch zeker zo kunnen ontwerpen?

PKfotografie

Met een paar weekjes hoop ik weer mijn cm5 als surround speakers in te kunnen zetten. Heb dan echter wel 2 stands nodig om ze kwijt te kunnen. Nu had ik even gekeken en de originele stands zijn een 60 cm als ik goed omreken.
Ik heb echter stands nodig van 75 tot max 90 cm.

Iemand een idee welke stands passen en van dit formaat zijn?

LordoftheLints

Ik zit er stiekem ook over te denken om over een tijdje de Nautilus 804d of 803d aan te schaffen. Misschien moeten mijn Impulse 74 transmissielijn speakers na een lang en gelukkig huwelijk van 12 jaar toch een keer het veld ruimen! Ze hebben eigenlijk altijd alles overleefd wat er binnen deze muren stond. Nu merk je wel dat het laag gecontroleerder kan op een Nautilus, maar joh, die soundstage van de Impulse...  ;D Daar komt maar weinig in de buurt! Zelfs mijn Tannoy DC8 legt het daar af!

Toevallig ken ik iemand die een set 804d thuis heeft staan, daar heb ik ze dan ook al uitvoerig beluisterd. Het absoluut een speaker waarmee ik zou kunnen leven. Veel controle in het laag, behoorlijke soundstage en een fantastisch hoog. De 803D heb ik alleen nog niet kunnen horen. Dus ik ben ook benieuwd of er iemand is die deze twee modellen vergeleken heeft. En wat daaruit kwam!  ;)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

JanM

Dit gaat dan wel om de 804D2 versus de "oude" 803D, maar komt vast allemaal in de buurt:

http://www.luidsprekers.nl/b&w-804d.htm

DVDmartinDVD

Hoi,

heeft iemand gebruikers ervaring met de B&W DB-1 subwoofer?

Kreeg gisteren een demo'tje bij hobo-hifi, de bassen waren  :thumbs-up:

En hoe is deze in vergelijk met b.v een velodyne DD-?

bedankt.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Softpower

Heb ze beiden (dd18) gehoord helaas niet in een 1 op 1 vergelijk. Beide zijn heel erg goed! Db1 zit iets meer aan de muzikale kant, de dd iets meer aan de filmische kant. Bij mij thuis vond ik de db1 beter omdat ik het gevoel kreeg dat de dd18 overkill was... Dus de ruimte was een beetje de beperking. Ik vind de dd18 iets bombastischer en de db1 iets droger. Allebei natuurlijk wel snaar strakke bas ;) Het leek wel of de db1 iets beter in de set integreerde. Maar goed ik had geen 1 op 1 vergelijk maar op dezelfde dag. Dat is toch wat lastiger. Beide zullen je blijven verbazen en ik zou ze luisteren en dan op je persoonlijke voorkeur een keuze maken.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

DVDmartinDVD

@ softpower

bedankt voor je info.

Hoe is het bedieningsgemak van de B&W, met de velodyne heb je een remote. Of is de B&W 1x afstellen en klaar?

Het gaat 95% gebruikt worden voor films dus niet voor een stereo opstelling. En voor een 4m x 4,25m speciaal dedicate ht-ruimte.

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Softpower

1 keer inregelen door m bv aan laptop te hangen en met microfoon in te stellen. Wat handig is is dat je het display altijd naar je toe kunt houden (zit in de  voet) en de speaker na een paar simpele handeling een kwartslag kunt draaien. Het bedienen op de sub zelf is ook simpel. De remote van de dd18 is wel handig als je aan het afregelen bent en veel wilt experimenteren. Dan blijf je lekker in je stoel zitten ;).. Dat zit niet bij de db1. Maar ik heb nu ook geen remote bij mijn huidige sub en heb m nu goed ingeregeld staan en dus mis ik m niet..

Ik kan niet bepalen wat jij het mooiste vindt. Buiten dat ik het beiden top subs vind heb ik een licht persoonlijke voorkeur voor de db1. Maar goed ik heb een volledige b&w opstelling. Je zult zelf toch moeten gaan luisteren. De db1 is filmisch zeker geen underperformer oid. Ze komen beiden uit de verschillende reviews ook heel erg goed uit. Een reviewer vindt de dd18 geschikter voor grote filmruimtes. Misschien omdat ie in the end meer vermogen kan leveren. Maar in een kleinere ruimte (zoals mijn woonkamer opstelling) doen ze niet onder voor elkaar en zit het in de nuance. Beide zijn een erg goede koop en komen zeker niet te kort voor je ruimte.

Ik heb een pv1 (is minder dan de db1 maar voor mijn opstelling nu ruim voldoende en de waf speelt hier ook een rol in, als ik een dedicated ht-ruimte zou hebben stond er een db1)  en die levert al voldoende power voor de ruimte en die komt overeen met jouw geschetste ruimte. Maak je dus geen zorgen over of de db1 je ruimte niet zou kunnen laten zweven ;)
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

DVDmartinDVD

Bedankt voor je uitleg.

De velodyne DD18 is denk ik te groot, zou dan meer voor de DD12 of de DD15 gaan deze is ook in de zelfde prijsklasse.

Ik heb nu 2 BK400xxl in mijn ruimte staan en deze komen toch niet lekker uit de verf, tuurlijk ze geven bass maar geen trilingen die door je lichaam gaan die extra kick zeg maar ;)

Ik ga maar eens surfen naar wat reviews om te kijken wat de verschillen zijn, je wilt immers wel waar voor je geld en zeker met dat soort bedragen.

Bedankt.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Xander32

#1796
Quote from: DVDmartinDVD on October  9, 2011, 12:50:30
Bedankt voor je uitleg.

De velodyne DD18 is denk ik te groot, zou dan meer voor de DD12 of de DD15 gaan deze is ook in de zelfde prijsklasse.

Ik heb nu 2 BK400xxl in mijn ruimte staan en deze komen toch niet lekker uit de verf, tuurlijk ze geven bass maar geen trilingen die door je lichaam gaan die extra kick zeg maar ;)
Ik ga maar eens surfen naar wat reviews om te kijken wat de verschillen zijn, je wilt immers wel waar voor je geld en zeker met dat soort bedragen.

Bedankt.
Erg herkenbaar; wel hoorbaar en ook best strak/droog, mooie sub voor muziek, echter wat mij betreft niet de meest geƫigende sub voor spektakel bij films. Al vond ik destijds de 400 tijdens de demo bij Ralf thuis niet eens zo veel onder doen voor de Monolith :eh:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DVDmartinDVD

Quote from: Xander32 on October  9, 2011, 15:19:09
Erg herkenbaar; wel hoorbaar en ook best strak/droog, mooie sub voor muziek, echter wat mij betreft niet de meest geƫigende sub voor spektakel bij films. Al vond ik destijds de 400 tijdens de demo bij Ralf thuis niet eens zo veel onder doen voor de Monolith :eh:.


Sander.

Die demo bij ralf was zeker goed, maar ik krijg het hier niet voor elkaar zelfs niet met 2 subs. Ik heb ze toch door de hele kamer geschoven.

Vraag nog over die B&W DB-1.

Hoe geavanceerd is het programmatje wat bij die woofer zit? meer mogelijkheden als van de velodyne?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Softpower

Daar kan ik je geen antwoord op geven. Heb m zo uit de doos neergezet. Had geen laptop ter beschikking dus kon programma niet installeren. Uit de doos was ie naar mijn smaak al heel erg goed.. Bediening op db1 is simpel... Ze doen echt nief voor elkaar onder.. Maar ik zou zeggen probeer ze uit. Dan weet je het.. Ik weet niet wat je precies zoekt maar als je nu al 2 subs hebt en niet tevreden bent poeh.. Wat voor geweld wil je dan... Db1 doet niet onder voor dd18. Hoe dat ligt met een dd15 of 12 kan ik niet zeggen.. 

Nogmaals ik krijg een puist geweld uit de pv1 daar trilt je broek gewoon van mee en die db1 gaat daar echt dik over heen.. Net als de dd18.. Beiden slopen je huis :evil:
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Robert

Quote from: Softpower on October  9, 2011, 11:24:28Wat handig is is dat je het display altijd naar je toe kunt houden (zit in de  voet) en de speaker na een paar simpele handeling een kwartslag kunt draaien.

Bedoel je dat je de hele voet een kwartslag kunt draaien of alleen het display?
Dus dan kun je bijvoorbeeld de woofers gericht hebben naar voren en achteren i.p.v. naar de zijkanten?