Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Marcel AudioExpert

#1700
EDIT
AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

Raphie

klopt zijn mooie monitoren, maar ook 6K dus mag je ook verwachten dat dat vergelijkbaar is  8)

JBL PRX Power!

TopGun2010

@ Ghosty: ik las ergens dat jij had getest met de standaard (indraai) dopjes en spikes, kun je uitleggen wat precies het verschil is in geluidsbeleving? Ik gebruik nu de dopjes, ben bang dat de spikes mijn parket kapot maken.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Quote from: TopGun2010 on May 28, 2011, 11:01:25
@ Ghosty: ik las ergens dat jij had getest met de standaard (indraai) dopjes en spikes, kun je uitleggen wat precies het verschil is in geluidsbeleving? Ik gebruik nu de dopjes, ben bang dat de spikes mijn parket kapot maken.

Je kunt van die platte plaatjes krijgen om onder je spike te leggen, dan krassen ze niet. Een muntje er onder werkt ook, maar dat staat niet zo netjes ;)

Jumping Jack

Superspikes van Soundcare, ik heb die onder de CM8. Veilig voor parket, esthetisch en zou de klank bevorderen (ik heb die er onmiddellijk onder geplaatst, dus geen vergelijk gedaan).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

TopGun2010

Die plaatjes is een goed idee, vind het alleen niet mooi. De soundspike's zijn weer erg duur!! Je kunt het beste hoogpolige vloegbedekking hebben, klinkt ook een stuk beter! In ieder geval dank voor de tips!  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Jumping Jack

De superspikes maat M6 kosten iets van €55 voor een setje van vier. Een tijdje geleden zijn er nog voorbij gekomen in de markt, met een beetje geluk komen er nog langs...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Ballistic

Van de week 2 stuks CM9 gekocht en zeer tevreden :) De Pioneer reciever die ik het staan is er alleen minder blij mee... Zie aan het einde van http://www.youtube.com/watch?v=4TXMPf4RfVQ

Ik zit aan een Denon 3808 te denken, Een Marantz kan ik niet kwijt in mijn meubel. Of is er nog een goed alternatief?

TopGun2010

Ik zou die Pioneer maar heel snel vervangen! Niet meer mee draaien i.c.m. jouw CM9, wellicht is het namelijk schadelijk. 3808 is prima maar ik zou echt zwaarder gaan, probeer een 4308 of 4810 in handen te krijgen. Succes!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

johnhifi

Quote from: TopGun2010 on May 29, 2011, 12:30:40
Ik zou die Pioneer maar heel snel vervangen! Niet meer mee draaien i.c.m. jouw CM9, wellicht is het namelijk schadelijk. 3808 is prima maar ik zou echt zwaarder gaan, probeer een 4308 of 4810 in handen te krijgen. Succes!

Huh?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

JCL

Quote from: Ballistic on May 29, 2011, 11:04:36
Van de week 2 stuks CM9 gekocht en zeer tevreden :) De Pioneer reciever die ik het staan is er alleen minder blij mee... Zie aan het einde van http://www.youtube.com/watch?v=4TXMPf4RfVQ

Ik zit aan een Denon 3808 te denken, Een Marantz kan ik niet kwijt in mijn meubel. Of is er nog een goed alternatief?

Ik draait met een 4308 op een setje CM7's. Dat wil net, maar je moet ze dan wel bi-ampen. Een 3808 voor CM9 lijkt mij nog iets te licht. Of je moet er een eindbak achter hangen, maar als je al meteen zo gaat beginnen... Ik zou ook eens naar de losse voor/eind combi's van Rotel en Marantz gaan kijken.

Ghosty J

De bas is droger moest wel even wennen aan het geluid maar nu vind ik het op dit moment mooier.


Quote from: TopGun2010 on May 28, 2011, 11:01:25
@ Ghosty: ik las ergens dat jij had getest met de standaard (indraai) dopjes en spikes, kun je uitleggen wat precies het verschil is in geluidsbeleving? Ik gebruik nu de dopjes, ben bang dat de spikes mijn parket kapot maken.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Je kan de tweeter opblazen.
als je je speakers opblaast is dat te danken aan je versterker.

Quote from: johnhifi on May 29, 2011, 12:36:50
Huh?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

johnhifi

Quote from: Ghosty J on May 29, 2011, 17:32:42
Je kan de tweeter opblazen.
als je je speakers opblaast is dat te danken aan je versterker.


Een regulier verkrijgbare versterker die een set regulier verkrijgbare speakers zomaar opblaast? Dat zou bijzonder kwalijk zijn.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

TopGun2010

Filmpje wel bekeken? Versterker is duidelijk niet in orde! Het gaat ook om de combi, je kunt niet alles zomaar combineren. Ghosty: dank!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

FeaR1986

Quote from: Ballistic on May 29, 2011, 11:04:36
Van de week 2 stuks CM9 gekocht en zeer tevreden :) De Pioneer reciever die ik het staan is er alleen minder blij mee... Zie aan het einde van http://www.youtube.com/watch?v=4TXMPf4RfVQ

Ik zit aan een Denon 3808 te denken, Een Marantz kan ik niet kwijt in mijn meubel. Of is er nog een goed alternatief?

Volgens veel posts op andere fora kan die "Overload" ook komen door kortsluiting in de bekabeling achterop de speakers en/of de receiver. Heb je daar al naar gekeken? Dus of alles wel netjes in de goede terminals zit en kabels van de verschillende terminals elkaar niet raken?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ballistic

Is een mogelijkheid... Maar gisteravond al een Denon AVR-3808 opgehaald. Heb nog maar een 15min kunnen luisteren maar holy shit wat een verschil :) Speakers komen nu veel meer tot hun recht en de subwoofer die ik bij de Pioneer toch echt wel nodig had heb ik nu nog niet eens aangesloten :)

JCL

Kun je na gaan als je ze gaat bi-ampen of een eindbak er achter hangt! Dan val je helemaal van je stoel :o

Ballistic

Bi-ampen doe ik al.. misschien is een eindversterkertje ooit wel leuk ja.. eerst even sparen voor de CM Centre2  :clapping:

JCL

Ik heb nog wel een mooie eindversterker te koop staan >:D . Kan zeker een CM9 wel aan en is ook een verbetering t.o.v. een 3808.

TopGun2010

Dat e.e.a. niet goed is aangesloten kan natuurlijk, maar daar was ik maar even niet van uitgegaan! Succes met de 3808!  :pompom:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Eddye

Sinds kort ben ik na een tijd dromen en sparen dan ook de trotse eigenaar van een paar B&W CM9's  ;D. In vergelijking met mijn oude 602s3's een UPGRADE!!

Nu lees ik op alle fora die ik gezien heb dat de speaker nogal 'powerhungry' zijn, waarbij ik nu twijfel of ik wel het beste uit mijn mooie CM9's haal. De speakers zijn nu aangesloten op een Denon AVR-2808 receiver.

Ik wil eigenlijk het volgende weten:
- heeft mijn receiver genoeg power om de speakers goed aan te sturen?
- ik kan op mijn 2808 de speakers bi-ampen, heeft het zin om dat te doen? Het blijft immers uit hetzelfde apparaat komen.
- Als ik zou willen upgraden, zou een stereo eindversterker dan een betere manier zijn dan het upgraden naar b.v. Een 3311 receiver?
- Is het vermogen vergelijken tussen een receiver en een eindversterker hetzelfde als appels met peren vergelijken, dus heeft een eindversterker een heel andere manier van aansturing (noem ik het maar even)?



Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FeaR1986

Quote from: TopGun2010 on May 30, 2011, 19:37:15
Dat e.e.a. niet goed is aangesloten kan natuurlijk, maar daar was ik maar even niet van uitgegaan! Succes met de 3808!  :pompom:

Ik had er ook niet bij stilgestaan verder, zijn ook niet de dingen waar je over het algemeen het eerst aan denkt. Zeker niet als je spades of banaanpluggen gebruikt. Google bracht alleen meerdere malen dat antwoord bij het zoeken op "OVERLOAD". Maar goed, een AVR-3808 is een hele mooie aanwinst  :thumbs-up:

Quote from: Eddye on June  1, 2011, 18:44:12Nu lees ik op alle fora die ik gezien heb dat de speaker nogal 'powerhungry' zijn, waarbij ik nu twijfel of ik wel het beste uit mijn mooie CM9's haal. De speakers zijn nu aangesloten op een Denon AVR-2808 receiver.

Ik heb een tijd geleden een soort zelfde vraag gesteld over mijn speakers op een AVR-2809. Dus kan het wel een beetje samenvatten wat mij toen gezegd is:
Geluid zal er altijd uit je speakers komen. Alleen zal je met een goede (eind)versterker er nog beter geluid uit krijgen, strakker geluid en meer controle. Overigens is de stap van een AVR-2808 naar een AVR-3300 serie niet heel groot. Althans niet zo groot dat je daar echt veel verschil in gaat merken. Als je dan toch geld uit gaat geven kan je - naar mijn inziens - beter een mooie eindversterker kopen. Zeker als je AVR-2808 voldoet aan je eisen. Als je toch al aan upgraden dacht dan kan je net zo goed een nieuwere receiver kopen. Al zal een goede stabiele eindbak in de meeste gevallen beter zijn dan een receiver.

Over het bi-ampen met een AVR-2808 (wat volgens mij moet kunnen, want dacht dat alle 7.1 modellen na de AVR-xx06 serie dat konden) zijn de meningen ook over verdeeld. De één vind het geen echt bi-ampen aangezien het vermogen uit dezelfde voeding komt en je wellicht de voeding juist nog meer knijpt. Anderen zweren bij bi-amp. Het is gewoon een kwestie van zelf proberen. Ik ken ook mensen die eerst bi-amp speelden op een AVR-3805, maar die zijn nu terug naar single wire aangezien dat beter klonk...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JCL

Quote from: Eddye on June  1, 2011, 18:44:12
Sinds kort ben ik na een tijd dromen en sparen dan ook de trotse eigenaar van een paar B&W CM9's  ;D. In vergelijking met mijn oude 602s3's een UPGRADE!!

Nu lees ik op alle fora die ik gezien heb dat de speaker nogal 'powerhungry' zijn, waarbij ik nu twijfel of ik wel het beste uit mijn mooie CM9's haal. De speakers zijn nu aangesloten op een Denon AVR-2808 receiver.

Ik wil eigenlijk het volgende weten:
1 heeft mijn receiver genoeg power om de speakers goed aan te sturen?
2 ik kan op mijn 2808 de speakers bi-ampen, heeft het zin om dat te doen? Het blijft immers uit hetzelfde apparaat komen.
3 Als ik zou willen upgraden, zou een stereo eindversterker dan een betere manier zijn dan het upgraden naar b.v. Een 3311 receiver?
4 Is het vermogen vergelijken tussen een receiver en een eindversterker hetzelfde als appels met peren vergelijken, dus heeft een eindversterker een heel andere manier van aansturing (noem ik het maar even)?

1. Ja en nee. Vooral nee. Ja er is genoeg power om er geluid uit te krijgen. Nee er is niet genoeg power om er het maximale uit te halen. Ik had al een eindbak op 685 i.c.m. een 2808 dus dat zegt wel wat (ook bi-amp trouwens).
2. Ja, dat heeft wel zin. Maar niet genoeg om al je problemen mee op te lossen, zie punt 4.
3. De 3311 is niets anders dan een nieuwere 2808. Dat levert je dus niets op. Ik zou eerder kijken naar een 4308 of naar een eindbak. Dat laatste kan je geld schelen, maar als ik zie wat ik voor mijn 4308 heb betaald (750 Euro ex. verzenden) is het beide een optie.
4. Vermogen zegt niets, specs zeggen niets. Ga gewoon lekker zelf luisteren :). Als je echt het maximale uit je CM9's wil halen dan moet je een eindbak hebben. Er zijn vrij weinig receivers die dit kunnen, de 4308 is prima geschikt voor een CM9 (speel zelf met een 4308 op een CM7) maar ook niet meer dan dat. Kjelt heeft als ik mij niet vergis een prachtige Classé eindbak te koop staan. Er staan nog een classé eindbak te koop hier op het forum, daarmee ga je nog een stap verder. Voordeel van een eindbak is dat er weinig innovatie in zit, dus kun je behoorlijke oude modellen kopen. Vaak is een eindbak iets wat een liefhebber heeft (je koopt ze immers niet bij de Media Markt) en dus worden ze ook goed onderhouden. Slijtage is dan ook laag. Een eindbak van 5 of 10 jaar oud is niets mis mee en kost vaak helemaal niet zo veel. Voor tussen de 500 en 1000 Euro heb je een eindbak die jou CM9 tot het maximale laten zingen.

Eddye

@Fear1986 en JCL: bedankt voor jullie antwoorden, ik heb nu als 'tussentijdse' oplossing de speakers bi-amp aangesloten, en het verschil is naar mijn zeer bescheiden mening goed te horen. Het geluid is nu wat voller en gedetaileerder  ;D. Ik denk dat ik ga uitkijken als eerste naar een receiver zoals de 4310, welke op dit moment redelijk betaalbaar is (het is tenslotte de oude serie), en op de wat langere termijn naar een mooie eindversterker, maar mischien wordt het toch andersom. Dat ligt eraan of ik ergens naar de verschillende combinaties kan luisteren, en wanneer ik er tijd voor kan maken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005