Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Ghosty J

#1650
Je merkt waar mijn reciever soms ophielt wat ik niet had gemerkt nu meer controle is. sommige instrumenten komen achter een gordijn vandaan waar blijkbaar mijn reciever net iets te weinig vermogen heeft voor vier van deze zware jongens. Centerspeaker klinkt nu nog beter met films! (ben niet zo goed met het omschrijven maar je hoort het wel, anders kom je nog maar een bakkie koffie doen ;) )
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL

Het lijkt alsof de speakers verder weg staan en daardoor wordt alles ruimtelijker. Dat is tenminste wat het bij mij deed, maar die rek lijkt er voor mijn fronts wel een beetje uit. Of het laag moet nog strakker worden, maar vind die nu al erg strak :D

TopGun2010

Ghosty, ik kom zeker weer eens een bakkie doen! Ik PM je in april. Een en ander klinkt in ieder geval prima!  ;D
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

W.Otter

@ Ghosty J

wie is je avatar? (A)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase


Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL

Waarom post je daar van geen avatar van :P

WickedGame

Quote from: JCL on April  3, 2011, 22:30:28
Waarom post je daar van geen avatar van :P

Omdat zij geen B&W is en het geen Het grote BH Topic is  :P

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Weinig B&W berichten de laatste tijd!! Zijn er nog nieuwe ervaringen??
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robbert54

Quote from: TopGun2010 on April 14, 2011, 19:44:10
Weinig B&W berichten de laatste tijd!! Zijn er nog nieuwe ervaringen??
ja maar dan met Usher :tongue2: :tongue2:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

Klopt Usher heeft een leuke nieuw nummer Usher - Dj got us falling in love

Quote from: The Vampire on April 14, 2011, 19:45:26
ja maar dan met Usher :tongue2: :tongue2:
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

Quote from: Ghosty J on April 14, 2011, 20:33:36
Klopt Usher heeft een leuke nieuw nummer Usher - Dj got us falling in love

:D :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

Zal mij hier ook maar eens roeren:

onlangs overgestapt van de B&W cm1 naar de cm8 (zie: mijn set). De cm1 speelden op een Rotel voor- en eindversterker (RB en RC 03, staan overigens aangeboden in het markt-forum) maar voor de cm8 ben ik overgestapt op een Roksan Caspian M2 geïntegreerde versterker om wat meer power en controle te hebben.

Het boeltje moet nog een tijdje inspelen (inclusief de recent vervangen bekabeling) maar ben iig nu al behoorlijk tevreden. B&W is voor vele audiofielen mss een te "mainstream" merk geworden maar dat is natuurlijk niet toevallig gezien de prijs/kwaliteit en vooral ook uitzicht van hun speakers...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

mijn 803s'en staan mooi op Atacama SL stands, ben nog aan het kijken voor 802d's



meer foto's hier
JBL PRX Power!

TopGun2010

#1667
Ik heb redelijk voordelig een Denon AVR-4810 in handen gekregen. Voordeel hiervan is dat ik nu mijn hoofdluidsprekers (front + surround) kan bi-ampen. Ik luister altijd naar muziek in de Multi Channel Mode waarbij ik de center en sub uit heb staan. Met 4 luidsprekers die 8 keer versterkt worden klinkt het geweldig!! Ontzettend lage en sterke bas en de rust in het geluidsbeeld is toegenomen. De regeling van hoog en laag staat uit en ook alle Audyssey instellingen staan uit.  ;D ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ziffix

Quote from: Raphie on April 14, 2011, 22:17:20
mijn 803s'en staan mooi op Atacama SL stands, ben nog aan het kijken voor 802d's



meer foto's hier

Mooie setup daar! Met die 802d's ga je natuurlijk nog een stuk dieper in de muziek duiken...

JCL

Heb je je setup nu niet meer in de woonkamer staan? Heb je daar een andere setup staan? Of gewoon een huis tuin en keuken setje?

Soundwave

#1670
Niet helemaal juist geplaatst hier, maar aangezien ik nog geen 50 posts heb :(

============

Daarom dus verwijderd. Gewoon even CONSTRUCTIEF posten. Kost niet veel tijd. Open bijv. een eigen thread met foto's van je set. Beantwoord daarin wat vragen, et voila!

BE
Onkyo TX SR606 | Front: B&W DM603 S2 | Back: B&W 601  S2 | Center: LCR6 S2 | Sub: B&W ASW600 | PS3 320 GB | Canare 4S11 speakercable |

peterbr

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een Arcam A28/P38 combo waarmee ik b&w cm9's aanstuur. Nu vind ik dat het soms allemaal wat te 'lief' overkomt. Af en toe klinkt het wat saai of te warm. Ik denk er over om een andere versterker/CD speler te gaan gebruiken om wat meer leven in de brouwerij te krijgen. Nu zit ik te denken aan een Musical Fidelity M6i of Primare I32. Heeft iemand hier ervaring mee? 
Alvast bedankt!

TopGun2010

Dag Peterbr, 1e post dus welkom! Geen ervaring met de voorgestelde combo. Toen ik de cm9 ging beluisteren vond ik dat deze te weinig laag gaf, de 683 geeft meer laag en was natuurlijk ook nog eens een stuk goedkoper. Wellicht moet je een keer testen met een sub of gewoon een zwaardere versterker inzetten. Bij mij geeft bi-amp een beter resultaat in het totaalplaatje. Succes!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

peterbr

Hoi Topgun2010,
Het laag is wel oké. Voor mij voldoende. Wat ik eigenlijk mis is een beetje 'sparkle'. Ik heb het idee dat het hoog soms wat mist. Mannenstemmen klinken soms een beetje op de achtergrond en dof. Het lijkt wel of de stemmen worden ingekapseld door de rest van de muziek. Vrouwenstemmen klinken wel mooi. Ik hoop e.e.a. met een wat heldere versterker op te lossen. Ik begreep dat de MF en Primare daar een beetje aan voldoen? Hoe bevalt de Denon?
Bedankt!


JCL

Je kan ook eens proberen om andere ls kabels te gebruiken. Ik ben overgestapt van koper naar zilver en dat toch wel een heel verschil! Zorgt zeker in het hoog voor meer openheid.