Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Mark89

Quote from: Ghosty J on July 18, 2010, 16:15:58
Je kent surfspot? :D
Nu wel. Daar is Autocad overigens afgeprijst naar 72.75 voor mij als student aan de Universiteit Utrecht. ::) Vind ik toch net ff te veel van het goeie voor vermaak tussendoor.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Mark89

#1352
Zo. De binnenkant van de grilles heb ik maar uit de losse pols getekend, alhier het resultaat. Zoals gezegd: texturen en reflecties blijft behelpen.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

ProXius

Erg mooi gedaan zeg! Echt super mooi zelfs.
Misschien kan je eens gaan stoeien met Vray voor Sketchup. Dat is een renderer waarmee je alles wat realistischer kan maken.

Semi offtopic: Zie ook één van mijn creaties, helaas niet zo mooi gemaakt als de B&W maar de texturen en belichting zijn vrij OK. Ook gemaakt met Vray. (okai, voor 3D Max)

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Mark89

#1354
Quote from: ProXius on July 19, 2010, 10:39:08
Erg mooi gedaan zeg! Echt super mooi zelfs.
Misschien kan je eens gaan stoeien met Vray voor Sketchup. Dat is een renderer waarmee je alles wat realistischer kan maken.

Semi offtopic: Zie ook één van mijn creaties, helaas niet zo mooi gemaakt als de B&W maar de texturen en belichting zijn vrij OK. Ook gemaakt met Vray. (okai, voor 3D Max)
Dat ziet er inderdaad heel erg mooi uit. Zo jammer dat het ook hier weer een trial versie betreft (en 720 dollar voor het hele pakket). Toch ga ik 'm denk ik maar binnenhalen. ::) Biedt dit pakket je ook de mogelijkheid om je werk terug te kijken in Sketch Up/ een of andere viewer nadat de trial is verlopen?

Vanwege incompatibiliteit tussen de manual en mijn versie van V-ray ben ik tegen flink wat problemen aangelopen en heb ik een vraag gesteld op het officieële forum aldaar. Daar ik niet over een imageshack account of iets soortgelijks beschik en ik op dat forum geen images kon uploaden heb ik onderstaande bijgaande image hier geupload en daar gelinkt. Dit hoorde overigens een fatsoenlijk verlichte scene te zijn, dus ik ben benieuwd wat er fout gaat...
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Henkst

Ik heb de B&W 803, maar mijn versterker is te lam voor deze luidsprekers. Ik kan de Audio research reference ergens voor een redelijke prijs aanschaffen. Kan deze aangesloten worden op de 803's? http://www.audioresearch.com/Reference110.html

Of heb ik ook nog een aparte voorversterker nodig? Voor surroundgeluid wacht ik op de Onkyo 3008 (http://www.avblog.nl/onkyo-tx-nr5008-en-tx-nr3008-high-end-av-receivers/), kan ik die ook gebruiken als voorversterker?

JCL

Dat is een eindversterker. Je zal dus iets moeten hebben wat als voorversterker dienst doet. Misschien is dat je huidige versterker, als daar pre-outs opzitten kun je je huide receiver/versterker als voorversterker gebruiken.

TopGun2010

Onkyo is relatief goedkoop met veel opties, zelf heb ik een zeer slechte ervaring met Onkyo. Mijn tx-nr905 ging na 8 maanden stuk, na 5!! maanden reparatie bij Onkyo heb ik eindelijk mijn geld teruggekregen, ze konden hun eigen apparaat niet herstellen! Denon is duurder maar levert ook een hogere kwaliteit. Iemand anders slechte ervaring met Onkyo?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Henkst

#1358
Ik heb nu een Technics SE-A1000Mk2 en SU-C1000M2. Kan ik die combineren met de Audio Research? Misschien de Technics eindversterker te gebruiken met bi-amping? Of is dat niet nodig.

De Onkyo 3008 is van het betere segment, maar er is natuurlijk veel duurder te krijgen. Muziek vind ik het belangrijkste en wil ik perfect hebben. HT komt op de tweede plaats en wil ik niet zoveel aan kwijt.

vester86

hier ook maar even voorstellen,

Ik ben joris, 23, geluidstechnicus van beroep en sinds een aantal maanden in het bezit van een setje B&W 603 s2's. draait nu nog op een oude Sony Stereo receiver, maar er staat al een bestelling bij emotiva voor een voorversterker, eindversterker en cd speler.
andere hobbies zijn motorrijden en festivals afgaan

groetjes,

Joris

blue-eyes

Welkom Joris en veel plezier hier op het forum!


p.s. Je setje heeft hier op het forum een aantal volgers :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

vester86

Quote from: Blue-Eyes on July 26, 2010, 14:56:29
Welkom Joris en veel plezier hier op het forum!


p.s. Je setje heeft hier op het forum een aantal volgers :D
hehe, ik zal jullie op de hoogte houden...
ik lees al een aantal maanden mee (met veel plezier), ook hier, maar nog niet echt de behoefte gehad om iets te posten, daar is bij deze dus verandering in gekomen :)

staat overigens sinds net ook een topic in zelfbouw/subs, over een te bouwen setje subs, moet me niet gaan vervelen deze vakantie  :pompom:

dim

Hoi,

Ik ben zelf ook wel geinteresseerd in een setje b en w.

Nu zag ik op marktplaats een setje 684's voor 685 euro staan. Een half jaar oud ongeveer.

Vinden jullie dit een redelijke prijs?.

Ik zoek een luidspreker die vooral voor film geschikt is.

Dimitri.

vester86

Quote from: dim on August  3, 2010, 23:00:32
Hoi,

Ik ben zelf ook wel geinteresseerd in een setje b en w.

Nu zag ik op marktplaats een setje 684's voor 685 euro staan. Een half jaar oud ongeveer.

Vinden jullie dit een redelijke prijs?.

Ik zoek een luidspreker die vooral voor film geschikt is.

Dimitri.
volgens mij een redelijke prijs... in ieder geval toepasselijk  :P

dim

Ik heb ze geluisterd in een audiozaak.

Vond ze vies tegenvallen.

De 683 klonk een stuk beter, maar zijn 700 euro per stuk.

BJF

Ik schuif ook even aan hier.

De naam is Jan, lees al langer mee maar post weinig.

Ben hier toch een beetje een buitenbeentje denk ik, met mijn B&W XT4 als fronts, XTC centre en XT2 als rears, aangesloten op een Arcam AVR600.
Heb een REL R-305 sub als ondersteuning bij -alleen- HT.

Ik ben momenteel aan het twijfelen over een downgrade omdat ik én te weinig 'draai' én omdat mijn kamer c.q. de opstelling van de meubels daarin zich niet leent voor een goede weergave. Misschien de hele set maar verkopen en een sub/sat-setje daarvoor in de plaats. Aan de andere kant, wat ga ik dan veel inleveren. Twijfels, twijfels....
NAD M10 V2
Elac FS247

JCL

Dan ga je zeker veel inleveren! Erg mooie set die je nu hebt! Vooral de Arcam is een mooi apparaat, die zou ik lekker houden. Opzich neemt de XT set niet zoveel ruimte in toch? Misschien eens wat foto's/schetsen posten van de ruimte waar ze instaan. Ik denk dat een sub/sat systeem een behoorlijke stap omlaag is. Je went snel aan een bepaald geluid niveau, dat wordt serieus wennen in zo'n geval.

TopGun2010

#1367
@BJF: je kunt de volgende set overwegen: 5 x B&W M1 + 1 x B&W PV1. Hier vind je een test:

http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=1183&terid=1385

Het is HEEL iets anders maar ik hoor er goede verhalen over, de PV1 is in ieder geval een KANJER!!  ;D

@ dim: Ik zou ZEKER voor de 683 gaan, indien je hier nog geen budget voor hebt, gewoon even verder sparen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

BJF

Dank voor de input en het meeleven ;D

Om een idee te geven van het probleem: we hebben een U-vormige woonkamer, waarbij de zithoek aan de ene kant van de langste U-poot staat en de frontspeakers en centre aan de andere kant. De afstand tot de fronts is dan zo'n 7 meter.

Ik ben vandaag wat aan het schuiven geweest en heb de fronts inmiddels halverwege de langste poot gezet. Ze staan nu op ong. 3 meter van de luisterpositie. Daarvoor moesten wel de plinten los ivm nieuwe, langere kabels, dus jullie snappen dat er een en ander op de kop stond vandaag.
Nog niet echt uitgeprobeerd hoe het klinkt, dat ga ik later doen.
Waar ik een beetje bang voor ben is dat bij HT de centre wat eenzaam ver weg komt te staan, maar dat hoop ik op te lossen met de AVR600. Die moet ik sowieso weer opnieuw instellen gezien de andere plek van de fronts.

Kortom: under construction.
NAD M10 V2
Elac FS247

BenWfan

Heeft iemand de nieuwe diamond serie al kunnen vergelijken met de oude D's? Dus de modellen waar al een diamond tweeter in zat. De 805D en de 804D zullen er vast erg op voorruit zijn gegaan in zowel prestatie als prijs, maar ik vraag me af hoe dat uitpakt bij de 803D, de 802D etc. Ik heb diverse meningen van dealers gelezen, die vinden de nieuwe serie een stap voorwaarts, maar daar speelt wellicht commercieel belang een rol. Dus iemand ears-on experience?

groet, 
Classé CAP 2100

fastfreddy

Ik was vast van plan mijn Nautilus 805's te vervangen door de nieuwe diamond serie en ik heb de 805 Diamond's een week lang te huis kunnen luisteren, bi-amped op mijn Musical Fidelity A5 set. Ik heb ook bij verschillende dealers de 805,804 en de 802's samen met Cyrus en  Classe versterking geluisterde. Wat mijn opviel is de meedogenloos hoog, zelfs met de Classe versterking op de 802's was het voor mij teveel.  In combinatie met een Unison Research buizen versterker klonk de 805 en de 804 stukken beter. Mijn conclusie is dat de nieuwe diamond serie een beter luidspreker is, maar moet geluisterde in combinatie met systeem waarin het worden gebruikt. 

Mvg,
Fred

bafke

Wel ik heb wat minder nieuws ivm mijn B&W 683'w.

Er blijkt dus 1 speaker kapot te zijn..lijkt me intern iets met de speaker..
Ik heb hem nu een aantal maand en de laatste tijd viel het me op dat er iets 'trilt'.

Ik dacht dat het iets op het rek erachter was maar het blijkt dus echt de speaker te zijn.

Ik heb het linker/rechter kanaal al eens verandert om te zien of het daaraan lag meer het probleem bleef hetzelfde.

Hopelijk wordt dit gecovered in de garantie :(

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Minguel

Quote from: bafke on August 16, 2010, 09:32:47
Wel ik heb wat minder nieuws ivm mijn B&W 683'w.

Er blijkt dus 1 speaker kapot te zijn..lijkt me intern iets met de speaker..
Ik heb hem nu een aantal maand en de laatste tijd viel het me op dat er iets 'trilt'.

Ik dacht dat het iets op het rek erachter was maar het blijkt dus echt de speaker te zijn.

Ik heb het linker/rechter kanaal al eens verandert om te zien of het daaraan lag meer het probleem bleef hetzelfde.

Hopelijk wordt dit gecovered in de garantie :(

Adriaan

Hoe "oud" zijn de speakers? Volgens mij heb je 5 jaar garantie. Ik zou in 1e instantie via de verkopende partij de speaker ter reparatie aanbieden (er van uitgaande dat je deze via een dealer hebt gekocht.

Minguel
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

bafke

Ze zijn maar enkele maanden oud..de mail naar de dealer is al vertrokken..
Het is echt meer een slecht contact in de 1 van de speakers zelf..hij 'kraakt' echt..

Dit lijkt me dus wel onder garantie te zitten bij B&W..

Ik laat wel iets weten ivm de afhandeling..
Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

vester86

Heb mn set (eindelijk) compleet, Nieuwe versterkers zijn binnen (emotiva) en mn zelfbouw subjes zijn af.
nu snel een nieuw audiomeubel maken, alles aansluiten, afregelen en dan genieten  :clapping: :clapping: