Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Robbert54

Quote from: Mark89 on July 15, 2010, 17:26:07
Omdat ik een beetje raar ben en veels te veel tijd over heb ben ik bezig met een leuk projectje: het natekenen van een 800d in google sketch up. Nou ben ik een enorme pietlut en zodoende stond de teller al op 26000 polygonen de vorige keer dat ik keek, maar nu zit ik een beetje vast met het tekenen van de binnenkant van de grille. Weet iemand toevallig waar ik plaatjes kan vinden hiervan?

Plaatjes plus een van mijn andere projectjes:
jij hebt idd iets teveel vrije tijd :D wel heel vet!! :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Quote from: Mark89 on July 15, 2010, 17:26:07
Omdat ik een beetje raar ben en veels te veel tijd over heb ben ik bezig met een leuk projectje: het natekenen van een 800d in google sketch up. Nou ben ik een enorme pietlut en zodoende stond de teller al op 26000 polygonen de vorige keer dat ik keek, maar nu zit ik een beetje vast met het tekenen van de binnenkant van de grille. Weet iemand toevallig waar ik plaatjes kan vinden hiervan?

Plaatjes plus een van mijn andere projectjes:


Heb je wel erg mooi gedaan. Heb het programma ook op de computer staan maar kom niet verder dan een paar rechte lijntjes. ;D

JCL

Ghosty en anderen, iemand die mij hier mee zou kunnen helpen? Mijn 685's vallen te vroeg af, is dat normaal? Of toch niet?

Ranger

Quote from: JCL on July 16, 2010, 10:42:03
Ghosty en anderen, iemand die mij hier mee zou kunnen helpen? Mijn 685's vallen te vroeg af, is dat normaal? Of toch niet?

Ik zie dat je DEnon met B&W hebt. Wordt in het algemeen als een verkeerde combinatie ervaren. Beide warm.

JCL

Toch een combi die je vaak ziet! Vind het ook zeker niet verkeerd klinken, helemaal niet sinds ik de nieuwe kabels heb. Als ik dit laag issue kan oplossen ben ik dik tevreden! Ook met dit probleem klinkt het nog erg goed in mijn oren :) (maar ben misschien niet helemaal objectief).

Ranger

Quote from: JCL on July 16, 2010, 12:30:42
Toch een combi die je vaak ziet! Vind het ook zeker niet verkeerd klinken, helemaal niet sinds ik de nieuwe kabels heb. Als ik dit laag issue kan oplossen ben ik dik tevreden! Ook met dit probleem klinkt het nog erg goed in mijn oren :) (maar ben misschien niet helemaal objectief).

Heb zelf de B&W 684 met Denon 1500. Veel rock en pop. Lekker vol geluid, maar zou iets levendiger en middengebied iets helderder mogen zijn. Vanmiddag monitor audio rx6 beluisterd. Klonk wel goed, maar krijg je weer een ieler geluid. Zit nu toch naar andere electronica te kijken. Heb ook Rotel op de 684 beluisterd. Klonk voor mij nergens naar. Akelig scherp. Overweeg nu de Roksan Kandy K2. Marantz 8003 wordt ook wel vaak genoemd, maar is dacht ik ook warm.

Sol

Quote from: Mark89 on July 15, 2010, 17:26:07
Omdat ik een beetje raar ben en veels te veel tijd over heb ben ik bezig met een leuk projectje: het natekenen van een 800d in google sketch up. Nou ben ik een enorme pietlut en zodoende stond de teller al op 26000 polygonen de vorige keer dat ik keek, maar nu zit ik een beetje vast met het tekenen van de binnenkant van de grille. Weet iemand toevallig waar ik plaatjes kan vinden hiervan?

Plaatjes plus een van mijn andere projectjes:
Wow, mooi gedaan!
Hoe kom je aan de exacte afmetingen en vormen van het lijnwerk, of heb je het gewoon vanaf foto gedaan?
Ziet er in ieder geval erg strak uit! En als je helemaal klaar bent, probeer dan de Nautilus Prestige eens! :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Mark89

#1332
Quote from: Sol on July 16, 2010, 19:39:05
Wow, mooi gedaan!
Hoe kom je aan de exacte afmetingen en vormen van het lijnwerk, of heb je het gewoon vanaf foto gedaan?
Ziet er in ieder geval erg strak uit! En als je helemaal klaar bent, probeer dan de Nautilus Prestige eens! :D
Ik werk met de tekeningen van de B&W support site hier. En ik wilde inderdaad ook de Nautilus gaan doen (ik hou van een uitdaging ::)), maar daar heeft B&W dus helaas de tekening (nog) niet van online staan. Met de juiste truukjes kan ik zo'n beetje alles fabriceren als ik de precieze afmetingen maar heb (grens ligt meer bij sketch up zelf: teveel polygonen en de hele zaak loopt vast (vandaar ook het gebrek aan dimples in de reflex port)). Maar je loopt dus vast op dingen die niet duidelijk worden uit de tekening zoals de binnenkant van de grille. En ik kan ze helaas niet even aanschaffen om zelf te kijken hoe dat zit. :hehe:
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

TopGun2010

#1333
@ JCL: de 685 is gewoon te klein voor mooi strak laag. Even doorsparen voor een set 683!! Heb je geen vakantiegeld gekregen?  ;)

@ Mark89: respect!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Ja nou dat was dus ook mijn eerste idee. Maar nu krijg ik de indruk dat dat het probleem niet gaat oplossen of zelf erger gaat maken!

Mark89

@ JCL: een sub geen optie? Heb zelf een XXLS400 bij mijn 685jes gecrossed op 80 Hz en ben erg tevreden. Meer vrijheid in de plaatsing en dus optimalisatie (hoewel die vlieger in mijn geval niet opgaat doordat ik nu in een hok van 3 bij 4 zit).
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

JCL

Heb een sub, een REL Strata III. Daar zit hem het probleem ook, de hoogste tonen die uit die sub komen klinken gewoon niet lekker!

Xander32

Quote from: TopGun2010 on July 16, 2010, 20:39:22
@ JCL: de 685 is gewoon te klein voor mooi strak laag. Even doorsparen voor een set 683!! Heb je geen vakantiegeld gekregen?  ;)

@ Mark89: respect!
Wat een onzinnige reply. De grootte van een speaker zegt helemaal niets over diens vermogen om een strak laag te kunnen produceren.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TopGun2010

#1338
@ Sander: niets onzinnigs aan, na vele luistersessies vind ik dat ik dit met luisterervaring mag zeggen. Het geheel moet natuurlijk wel op elkaar afgestemd zijn. Natuurkundig valt ook alles precies op zijn plaats. Als jij uit een 685 net zo'n strak laag krijgt als uit bijvoorbeeld een 683 ben je een echte tovenaar!

@ JCL: graag wat meer info, wat bedoel je precies met "vallen te vroeg af" ?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Xander32

#1339
Quote from: TopGun2010 on July 17, 2010, 10:41:11
@ Sander: niets onzinnigs aan, na vele luistersessies vind ik dat ik dit met luisterervaring mag zeggen. Het geheel moet natuurlijk wel op elkaar afgestemd zijn. Natuurkundig valt ook alles precies op zijn plaats. Als jij uit een 685 net zo'n strak laag krijgt als uit bijvoorbeeld een 683 ben je een echte tovenaar!

@ JCL: graag wat meer info, wat bedoel je precies met “vallen te vroeg af” ?
Eerst excuses voor mijn wat botte schrijven maar inhoudelijk sta ik daar nog steeds achter.

Wat versta jij onder een strak laag dan? Allicht dat dat verheldering geeft.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TopGun2010

Dank Sander! Wat ik onder strak laag versta? Diep, strak en vooral beheerst. Mijn ervaring is dat kleinere speakers wel laag kunnen maar dit zeker niet beheerst kunnen. Onder de (veel) duurdere exemplaren zullen er echt uitzonderingen zijn doordat hier betere kasttechnieken zijn toegepast. In mijn visie moet je voor strak laag een groter oppervlakte hebben, dit kan door een grotere woofer of meerdere kleinere units met hetzelfde doel te plaatsen. Graag hoor ik jouw mening, je kunt immers altijd bijleren  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Xander32

#1341
Quote from: TopGun2010 on July 17, 2010, 11:24:40
Dank Sander! Wat ik onder strak laag versta? Diep, strak en vooral beheerst. Mijn ervaring is dat kleinere speakers wel laag kunnen maar dit zeker niet beheerst kunnen. Onder de (veel) duurdere exemplaren zullen er echt uitzonderingen zijn doordat hier betere kasttechnieken zijn toegepast. In mijn visie moet je voor strak laag een groter oppervlakte hebben, dit kan door een grotere woofer of meerdere kleinere units met hetzelfde doel te plaatsen. Graag hoor ik jouw mening, je kunt immers altijd bijleren  ;)
Kijk, uiteindelijk hebben wij het (grotendeels) over hetzelfde: mijn ervaring is dat kleinere speakers minder last hebben van kastresonaties door hun compacte bouw en juist daardoor een strakker laag produceren dan zuilspeakers uit een zelfde prijsklasse. Onder een strak laag versta ik: een bass die ik noot na noot kan volgen, gecontroleerd, gedefinieerd. Echter gaan zuilspeakers veel gemakkelijker de diepte in - gaan door hun fysiek gemakkelijker en harder laag, maar dan hebt je het in mijn ogen/oren over wat anders dan `n strak laag.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TopGun2010

#1342
Dag Sander, daar zit natuurlijk wat in. Ik denk dat een ieder moet bepalen wat voor soort laag hij graag wil en daar zijn set op af moet stemmen.  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Robbert54

Quote from: JCL on July 16, 2010, 20:46:04
Ja nou dat was dus ook mijn eerste idee. Maar nu krijg ik de indruk dat dat het probleem niet gaat oplossen of zelf erger gaat maken!
ik zou toch echt de CM serie eens proberen, denk dat je er qua bassweergave behoorlijk op vooruit zult gaan. zelfs met de kleinste al. de bassweergave is gewoon heel strak
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Quote from: TopGun2010 on July 17, 2010, 10:41:11
@ Sander: niets onzinnigs aan, na vele luistersessies vind ik dat ik dit met luisterervaring mag zeggen. Het geheel moet natuurlijk wel op elkaar afgestemd zijn. Natuurkundig valt ook alles precies op zijn plaats. Als jij uit een 685 net zo'n strak laag krijgt als uit bijvoorbeeld een 683 ben je een echte tovenaar!

@ JCL: graag wat meer info, wat bedoel je precies met "vallen te vroeg af" ?


Onder "vallen te vroeg af" versta ik dat ze niet diep genoeg gaan. Ik moet de crossover van mijn sub op 75hz (high level) zetten omdat er anders een gat valt wanneer ik de test tonen luister (sweeptjes).

Ik ben gisteren nog even langs de hifi toko geweest waar ik de speakers heb gekocht en heb hun het probleem ook voorgelegd. Hij stelde mij voor om de crossover van de receiver een keer te proberen en om voor het laag mijn oude kabel te gebruiken. Dus zilveren kabels (v.d. Hul Clearwater) voor het hoog en dan bi-ampen met mijn oude kabels voor het laag (v.d. Hul The Twinn).

Mark89

#1345
Quote from: JCL on July 16, 2010, 21:48:46
Heb een sub, een REL Strata III. Daar zit hem het probleem ook, de hoogste tonen die uit die sub komen klinken gewoon niet lekker!
Excuus, ik had het voorafgaande verhaal niet gelezen.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Sol

Quote from: Mark89 on July 16, 2010, 20:16:38
Ik werk met de tekeningen van de B&W support site hier. En ik wilde inderdaad ook de Nautilus gaan doen (ik hou van een uitdaging ::)), maar daar heeft B&W dus helaas de tekening (nog) niet van online staan. Met de juiste truukjes kan ik zo'n beetje alles fabriceren als ik de precieze afmetingen maar heb (grens ligt meer bij sketch up zelf: teveel polygonen en de hele zaak loopt vast (vandaar ook het gebrek aan dimples in de reflex port)). Maar je loopt dus vast op dingen die niet duidelijk worden uit de tekening zoals de binnenkant van de grille. En ik kan ze helaas niet even aanschaffen om zelf te kijken hoe dat zit. :hehe:
Lol, waarom gebruik je dan niet gewoon een trial van één van de ACAD producten? http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?id=8909451&siteID=123112
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Mark89

Quote from: Sol on July 18, 2010, 13:21:15
Lol, waarom gebruik je dan niet gewoon een trial van één van de ACAD producten? http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?id=8909451&siteID=123112
Ik heb dus totaal geen ervaring met Autocad. Welke versie zou ik dan moeten hebben (en is niet slechts een 30-day-trial)? Overigens: ik ben ooit begonnen met Sketch Up door het enorme gebruiksgemak, maar ik begin de laatste tijd inderdaad tegen limitaties aan te lopen (schaduwen en zeer complexe modellen gaan niet echt lekker samen in Sketch Up (complexe modellen uberhaupt) en ook qua texturing en dingen als reflecties is het behelpen).
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Sol

Quote from: Mark89 on July 18, 2010, 15:34:25
Ik heb dus totaal geen ervaring met Autocad. Welke versie zou ik dan moeten hebben (en is niet slechts een 30-day-trial)? Overigens: ik ben ooit begonnen met Sketch Up door het enorme gebruiksgemak, maar ik begin de laatste tijd inderdaad tegen limitaties aan te lopen (schaduwen en zeer complexe modellen gaan niet echt lekker samen in Sketch Up (complexe modellen uberhaupt) en ook qua texturing en dingen als reflecties is het behelpen).
3ds Max zou in jouw geval wel een goed product zijn imo. Zelf geen ervaring mee, alleen Architecture, maar om 3D te modelleren lijkt het me niet verkeerd. Autodesk Inventor zou ook kunnen, ik denk dat je ze allebei maar eens uit moet proberen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Mark89

Quote from: Sol on July 18, 2010, 15:41:50
3ds Max zou in jouw geval wel een goed product zijn imo. Zelf geen ervaring mee, alleen Architecture, maar om 3D te modelleren lijkt het me niet verkeerd. Autodesk Inventor zou ook kunnen, ik denk dat je ze allebei maar eens uit moet proberen.
Ook allebij 30-day-trials als ik het goed zag. Ook is het vervelend dat ik dan weer bij nul kan starten gezien Sketch Up alleen de mogelijkheid biedt een 3D model te exporteren naar Autocad in de Pro-versie, en die kost 500 euro.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000