Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

El Nino

Quote from: WickedGame on December 17, 2009, 14:14:20
Hmm een upgradetje van een 805S naar een 805D zie ik wel zitten net als een HTM2 naar een HTM2D. Dan heb ik alles Diamond. Uiterlijk hoop ik geen grote verschillen anders past het voor geen meter meer bij elkaar :)

Stuur even een faxje als je je 805S gaat verkopen (mits ze zwart zijn natuurlijk).....heb wel interesse!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Robert - Jan

Quote from: Roeland on December 22, 2009, 18:50:27
Vraagje

Waar ik me al een tijdje mee bezig hou;

Ik van 5.1 goed naar 7.1 intergreren.
Nadeel ik heb nu een goede opstelling
CDM 9 NT's voor
HTM 1 als center
CDM 7 NT's achter tegen de muur naar binnen gedraaid (45 graden)

Mijn idee is op de muur of in de hoeken van het plafond luidsprekers te plaatsten.
Daarbij is de keuze de B&W ds8 s dipool op de muur.
Of misschien een interessante keuze de B&W XT2 in de hoeken van het plafond.

Mijn vraag zouden de XT2 goed integreren bij de CDM's gezien hun Nautilus tweeter systeem?
Mijn ervaring is dat de 800 nautilus serie lekker combineerd met de CDM NT series
De 800 series is strakker in het laag
In dit geval gaat het mij puur om de hoogfrequenties de sub vangt de laagfrequenties wel op.

Ik denk niet dat de ds8 mooi combineert met de NT serie. Zelf heb ik de 1NT en CNT als fronts. Toen ik een tijd geleden op zoek was naar surround speakers heb ik de ds dipools in huis gehad om te testen maar die hadden duidelijk een andere 'klankkleur' dan de NT's. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de CDM SNT's. Als ik jou was zou ik echt proberen om het binnen de NT serie te houden, liefst 7NT, zijn die te groot dan 1NT of SNT.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Mark89

#1177
Misschien heeft deze post een te hoog spuit-11-niveau, maar de nieuwe 800 serie van B&W (de 800 Series Diamond) staat aangekondigd op de B&W site inclusief filmpje: http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=4693
De nieuwe modellen in de serie worden binnenkort bekend gemaakt en op de site gezet. Ben benieuwd.

Edit: en nog meer plaatjes: http://bwgroup.keycast.com/default.aspx?websiteid=9&infid=4604
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

risto

Was mij al een tijdje aan het orienteren voor een upgrade.
eerst om te upgraden van een 685 naar een 683 maar het vrouwtje wil geen floorstanders. ;)

Vervolgens was ik mij aan het focussen op een CM5 en vandaag stond er een setje zeer goed geprijst op een lokale website amper paar dagen oud

Gelijk gebeld en afspraak gemaakt, Na me door een halve meter sneeuw te hebben geworstelt eindelijk aangekomen.
Daar stonden ze dan...Uurtje geluisterd en alles nagekeken..en tot aankoop overgegaan :clapping:

Terug thuis gekomen helaas het vrouwtje in de zetel met griep  :eh: dus helaas niet testen vandaag :wacko:

mijn andere set kan nu in de verkoop, alleen wil ik nog de center vervangen.
Momenteel heb ik de HTM 62 maar die verkoop ik tesamen met de 685 en de asw 608.

Nu is mijn vraag de welke?
CMC of CMC2?

Naar wat ik vernomen heb is de CMC2 een stukkie beter dan de CMC?
Hij is 400 eurokes duurder...

Iemand reeds dezelfde keuze moeten maken? Ervaringen?


VIP

Quote from: Mark89 on January  7, 2010, 15:56:11
Misschien heeft deze post een te hoog spuit-11-niveau, maar de nieuwe 800 serie van B&W (de 800 Series Diamond) staat aangekondigd op de B&W site inclusief filmpje: http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=4693
De nieuwe modellen in de serie worden binnenkort bekend gemaakt en op de site gezet. Ben benieuwd.

Edit: en nog meer plaatjes: http://bwgroup.keycast.com/default.aspx?websiteid=9&infid=4604
Ja echt geweldig, ben benieuwd naar reacties van mensen die ze gaan bestellen.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Ernst Jan

Quote from: risto on January  7, 2010, 18:42:01
Was mij al een tijdje aan het orienteren voor een upgrade.
eerst om te upgraden van een 685 naar een 683 maar het vrouwtje wil geen floorstanders. ;)

Vervolgens was ik mij aan het focussen op een CM5 en vandaag stond er een setje zeer goed geprijst op een lokale website amper paar dagen oud

Gelijk gebeld en afspraak gemaakt, Na me door een halve meter sneeuw te hebben geworstelt eindelijk aangekomen.
Daar stonden ze dan...Uurtje geluisterd en alles nagekeken..en tot aankoop overgegaan :clapping:

Terug thuis gekomen helaas het vrouwtje in de zetel met griep  :eh: dus helaas niet testen vandaag :wacko:

mijn andere set kan nu in de verkoop, alleen wil ik nog de center vervangen.
Momenteel heb ik de HTM 62 maar die verkoop ik tesamen met de 685 en de asw 608.

Nu is mijn vraag de welke?
CMC of CMC2?

Naar wat ik vernomen heb is de CMC2 een stukkie beter dan de CMC?
Hij is 400 eurokes duurder...

Iemand reeds dezelfde keuze moeten maken? Ervaringen?



Frapant vind ik dat de 685 een hogere beoordeling krijgt dan de CM5 bij WhatHiFi.

El Nino

Het ziet er dus naar uit dat er alleen een Diamond lijn gaat komen.......ben erg benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen. Destijds was het verschil tussen een 80S en een 803D zo'n € 1,250,- per luidspreker, dus € 2,500,- op zeg maar € 5,500,- duurder en dat is fors. Hierdoor komt de Diamond serie wellicht buiten bereik van een bepaalde doelgroep.

Quote from: VIP on January  7, 2010, 19:55:27
Ja echt geweldig, ben benieuwd naar reacties van mensen die ze gaan bestellen.

Een upgrade wordt in een 5.1 surround opstelling een duur geintje. De vraag is in hoeverre de nieuwe serie een cosmetische facelift betreft muv van de Diamond tweeter. Een uitgebreide luistersessie zal hierin uitkomst bieden.  ::)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Workaholic

#1182
Ik heb nu een 804S staan en ben nog steeds niet echt tevreden over het laag.. zou een 803S hier een oplossing voor kunnen zijn?

Ik heb rotel, marantz en uiteindelijk een parasound(eind) + classe(voor) combinatie.. en het is nog steeds niet het geluid wat ik zoek. Uiteraard al diverse interlinks en bekabeling (heb nu biwire van audioquest) getest.

Wat ik wel merk is als ik tegen de achter muur van de kamer ga staan dan klinkt het wel erg goed.. (ook laag). Het is een vrij grote rechthoekige woonkamer.. de bank staat ergens in het midden...

Zou de 803S het probleem het probleem gedeeltelijk kunnen opvangen? De dealer geeft mij de mogelijkheid om voor 2700 euro mijn 804S in te ruilen en te swappen voor een 803S (nieuw).

Goede deal?

Toch nog een groot prijsverschil.. op internet lees ik diverse reacties hierover.. de meeste mensen zeggen dat ze vrij wel hetzelfde zijn alleen het laag zou iets beter moeten zijn.

Zou ik dan toch moeten gaan kijken voor een andere speaker?
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

JCL

Als je nog andere S speakers wil is dit dus het moment om het te doen. Straks zijn ze niet meer leverbaar. Dat is tegelijk ook jou voordeel, ze gaan met korting weg ;) . Ik kwam toevallig een setje 803S tegen op internet (wel bij een normale, bekende winkel, dus geen webwinkel) voor E2250 per stuk. De 804S is daar 1700 per stuk. 2700 voor een set 803S is dus best redelijk, maar in verhouding tot deze prijzen moet je 1800 afschrijven (meer dan 50% dus) en dat is wel fors voor een speaker die nog niet zo heel erg oud is. Anders gezegd, ik zou voor 2250 de 803 kopen en zelf de 804 verkopen, dan krijg je er meer voor. Blijft het natuurlijk de vraag of een 803 jou probleem oplost, maar daar heb ik zelf helaas/gelukkig geen ervaring mee.

WickedGame

Quote from: JasperB on January  9, 2010, 14:26:36
Ik heb nu een 804S staan en ben nog steeds niet echt tevreden over het laag.. zou een 803S hier een oplossing voor kunnen zijn?

Ik heb rotel, marantz en uiteindelijk een parasound(eind) + classe(voor) combinatie.. en het is nog steeds niet het geluid wat ik zoek. Uiteraard al diverse interlinks en bekabeling (heb nu biwire van audioquest) getest.

Wat ik wel merk is als ik tegen de achter muur van de kamer ga staan dan klinkt het wel erg goed.. (ook laag). Het is een vrij grote rechthoekige woonkamer.. de bank staat ergens in het midden...

Zou de 803S het probleem het probleem gedeeltelijk kunnen opvangen? De dealer geeft mij de mogelijkheid om voor 2700 euro mijn 804S in te ruilen en te swappen voor een 803S (nieuw).

Goede deal?

Toch nog een groot prijsverschil.. op internet lees ik diverse reacties hierover.. de meeste mensen zeggen dat ze vrij wel hetzelfde zijn alleen het laag zou iets beter moeten zijn.

Zou ik dan toch moeten gaan kijken voor een andere speaker?


De 803S bied wel een aanmerkelijk beter laag dan de 804S. Toch verdient de 803S wel een goede versterking. Als dit niet in orde is dan is de 803S ook geen speaker die bas levert. Nu verwacht ik dat de combo parasound / classé het er wel zou moeten uithalen. Kan je de 803S niet eerst op proef nemen alvorens je ze aanschaft? Want het is nogal een uitgave natuurlijk, en straks is het niet wat je verwacht dat zou natuurlijk zonde zijn.

PHiX

Quote from: Ernst Jan on January  9, 2010, 01:00:34
Frapant vind ik dat de 685 een hogere beoordeling krijgt dan de CM5 bij WhatHiFi.

Daar nemen ze ook de prijs in overweging. 600 euro voor een boekenplanker is een flinke lap geld. Deze kan je dus niet met de 685 vergelijken en wellicht is in deze prijscategorie meer goede concurrentie.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

MJR

Quote from: JCL on January  9, 2010, 15:14:02
Ik kwam toevallig een setje 803S tegen op internet (wel bij een normale, bekende winkel, dus geen webwinkel) voor E2250 per stuk. De 804S is daar 1700 per stuk.
Mag ik vragen bij welke winkel dit was, ik ben namelijk op zoek naar een set 803s of 804s.
Primare pre30 - A33.2 - cd31 - B&W 804s

risto

Quote from: PHiX on January  9, 2010, 20:21:58
Daar nemen ze ook de prijs in overweging. 600 euro voor een boekenplanker is een flinke lap geld. Deze kan je dus niet met de 685 vergelijken en wellicht is in deze prijscategorie meer goede concurrentie.

Inderdaad is er het prijsverschil en inderdaad de 685 was goed in zijn prijsklasse en 2 jaar geleden vond ik het uitstekend.
Ondertussen begon ik, dankzij de 685, toch ook interesse te krijgen in nu en dan een goed cd tje en merkte dat ik iets miste in beide ht en stereo.

Reviews gebruik ik in het totale plaatje, maar het luisteren heeft mij toch serieus overtuigt dat er wel degelijk een verschil is tussen beide speakers.
Ook de CmC-2, die er ondertussen is bijgekomen, is dag en nacht verschil tov de htm62.

Keuze is niet enkel gemaakt op een review van Whathifi, of een andere, ;) maar vooral van luisteren, en genieten, maar ook wat betreft de na verkoop en service.
Ik ga niet betwisten dan er en andere alternatieven beschikbaar zijn maar ik zie graag het totaal plaatje.

Ondertussen heb ik reeds een aantal cd tje kunnen testen en ben ik zeeer tevreden met het geluid. :pompom:

Risto


Ghosty J

ik heb ook geluisterd naar de 685 en de cm5, bij de cm5 werdt ik moe en vond het niet mooi los van de speaker komen.. toen maar voor de 685 gekozen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

risto

Quote from: Ghosty J on January 10, 2010, 03:29:00
ik heb ook geluisterd naar de 685 en de cm5, bij de cm5 werdt ik moe en vond het niet mooi los van de speaker komen.. toen maar voor de 685 gekozen.

zo zie,hoor je maar ;D

El Nino

Quote from: JasperB on January  9, 2010, 14:26:36
Ik heb nu een 804S staan en ben nog steeds niet echt tevreden over het laag.. zou een 803S hier een oplossing voor kunnen zijn?

Zelf heb ik destijds beide luidsprekers uitvoerig beluisterd en was van mening dat de 803S een veel beter laag had en daarmee en meer rust en meer autoriteit uitstraalde in de muziekbeleving. Maar goed er zit ook een prijsverschil in van € 750,- per LS en ik had dat er wel voor over.

Quote from: JasperB on January  9, 2010, 14:26:36
De dealer geeft mij de mogelijkheid om voor 2700 euro mijn 804S in te ruilen en te swappen voor een 803S (nieuw).

Op zich best een prima bod voor een dealer. Met afschrijven moet je sowiezo rekening houden, dat is inherent aan upgraden......., maar ik vindt het de stap wel waard. Zoals WickedGame schrijft let wel op je versterking anders haal je het er niet uit. Maar een goede dealer zet graag een set 803S neer als je serieuze interesse hebt.

Indien je ze nieuw koopt zonder inruil, dan moet je ongeveer 10% korting kunnen bedingen bij een gerenormeerde hifi dealer en wellicht zijn er nog speciale prijzen te bedingen nu er een modelwissel aan komt. In ieder geval leuk om uit te gaan zoeken.


Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Jodokus

Quote from: JasperB on January  9, 2010, 14:26:36Zou ik dan toch moeten gaan kijken voor een andere speaker?
Je zou ook kunnen overwegen om in stereo+sub te gaan draaien? Mijn 804S'en zijn flink opgeknapt sinds ik ze combineer met een SPL-1200R, en ik vermoed dat je zo meer bereikt dan door te blijven investeren in de mains.
Tag McLaren AV32R192-bp 7.1 DP | Meridian 558.2 | Tag McLaren DVD32FLR | Oppo BDP-83SE NuForce | Humax iHDR-5050c | Pioneer PDP-428XD ISF | B&W 804S, HTM4S, 805S | Velodyne SPL-1200R | Bekabeling: Nordost, Canare, Siltech, Mark Grant | Stroom: AudioConnexion | Logitech Harmony 900

El Nino

Vooorwaarde is dan wel dat je over een processor beschikt met een goed bass management, ander blijft het laag van de 804S bepalend.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Workaholic

#1193
Bedankt voor de feedback, ik ga de 803S thuis even beluisteren en kijken of hij tot zijn recht komt.

Feit blijft wel dat ik hem beter particulier kan verkopen (kan helaas niet posten in het markt gedeelte hier op het forum  :sarcasm:) omdat er anders inderdaad wel erg veel verlies op maak. Bijna 40% verlies...

Quote from: MJR on January  9, 2010, 22:48:50
Mag ik vragen bij welke winkel dit was, ik ben namelijk op zoek naar een set 803s of 804s.

Ik ruik hier een win win situatie? :P Ik heb nog een set 804S te koop staan.. half jaar oud en van hobo hifi in Enschede.. pm me maar als je interesse hebt :)


Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

Shepherd Moon

hey,

ik heb eens een vraagje ivm die b&w drivers waar de mensen hier mss een antwoord op hebben.

B&W heeft normaal een beschermingspolicy ivm het verkopen van spareparts.
Als je een defecte driver hebt in je vloerstaander of zo, kan je de desbetreffende driver gaan bestellen bij B&W.
Maar je moet daarvoor je oude driver binnengeven als ruil.

Nu waarom staat er op marktplaats toch soms spare's te koop van vooral 800 series, in oorspronkelijke dozen, nieuw etc...??? hoe geraken die er dan aan.
Ik kan me niet voorstellen dat ze luidsprekers van die klasse even als onderdelen donor gaan gebruiken en dan nog..., waar halen ze dan die dozen vandaan?

Of is er namaak in omloop tegenwoordig?
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Robert - Jan

Quote from: Shepherd Moon on January 10, 2010, 13:51:23
hey,

ik heb eens een vraagje ivm die b&w drivers waar de mensen hier mss een antwoord op hebben.

B&W heeft normaal een beschermingspolicy ivm het verkopen van spareparts.
Als je een defecte driver hebt in je vloerstaander of zo, kan je de desbetreffende driver gaan bestellen bij B&W.
Maar je moet daarvoor je oude driver binnengeven als ruil.

Is dat echt zo? Ik heb wel eens een losse tweeter besteld bij de importeur die ik zonder inruil toegestuurd kreeg.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

denoontje

Quote from: Robert - Jan on January 12, 2010, 13:03:04
Is dat echt zo? Ik heb wel eens een losse tweeter besteld bij de importeur die ik zonder inruil toegestuurd kreeg.

me too

Shepherd Moon

yep, geen gelul... dealer zei me dat, en ik kreeg bevestiging van paar kennissen ook in het milieu,...   :plain:
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

MJR

Zo, het was even zoeken maar het is gelukt om nog een nieuw setje 804s te vinden en nog voor een mooie prijs ook! Het schijnt dat de importeur van de oude 800 serie al helemaal niets meer heeft staan en gezien het prijsverschil met de nieuwe serie ben ik er dubbel zo gelukkig mee! :bigsmile:
Primare pre30 - A33.2 - cd31 - B&W 804s

Attie

#1199
Upgrade advies gevraagd voor centerspeaker:

thans:

fronts: DM2000
Rears: DM602
Center: CC6

De fronts bezit ik zo'n twintig jaar en naar grote tevredenheid later de rears en center gekocht. Ook de rears bevallen zeer goed. Alhoewel de center zeker niet slecht is, merk ik steeds meer dat deze wat te licht is in combinatie met de overige speakers. Spreiding van het geluid is beperkt waardoor er geen optimale geluidsmuur  is. Altijd is een 'gat' tussen de fronts en de center. Ik wil dus de center vervangen door een 'zwaardere'. Ik ga voor tweedehands.

Wat zou een geschikte centerspeaker zijn (HTM Matrix?)