Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

M

#725
 :nowink:
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Shaflic

(Mijn eerste van de vele posts die ik hier zal gaan doen :))

Ik ben altijd al een grote fan van mooi geluid geweest, maar had nooit de middelen om zelf een dergelijke set neer te zetten. Afgelopen jaar heb ik erg veel gelezen over audio en in het bijzonder surround sets. Al snel viel mijn oog op B&W vanwege het design en de website sprak me ook aan. Als iemand al commentaar op B&W speakers heeft is het dat ze wat wolliger of wat warmer klinken. Dat vind ik juist mooi.

Twee maanden terug heb ik mijn eerste aanschaf gedaan: 2x B&W 601 S1 speakers als surrounds. Gisteren ben ik van Brabant naar Friesland op en neer gereden voor een prachtige ongerepte set B&W 603 S2 speakers. Deze gaan als fronts dienen. Ik heb als center de B&W LCR CC6 S2 op het netvlies. Deze past er volgens mij goed bij qua klank.

De 601's heb ik nu op mijn computer aangesloten. Zo haal je er natuurlijk niet het maximale uit, maar ik ben nog aan het lezen en kijken voor een goede surround receiver waarbij ik gebruik kan maken van de Bi-amping en voldoende vermogen hebben om die 150watt 603's volledig te benutten. De merken die ik in gedachte heb zijn:
- Onkyo (veel waar voor je geld, heldere klank?)
- Marantz (schijnt goed bij B&W te passen, warmere klank)
- Denon (met minder watts, meer power dan de Onkyo)

Ik ga volgende maand eens bij een Hifi-shop langs om een aantal receivers te beluisteren. Dan moet ik natuurlijk eerst even zoeken naar een Hifi-shop met dezelfde serie in het assortiment.

Veel mensen hier hebben 70X of 80X speakers, maar dat valt helaas nu nog buiten mijn budget. De 600-serie lijkt me leuk om mee te beginnen.

De 603's ga ik vanavond aansluiten op mijn creative labs 5.1 thx setje met versterker in de subwoofer (schaam schaam) 500watt RMS, om te kijken hoe ze dan klinken. Je zou het bijna niet doen uit respect voor de speakers :) met zo'n slechte versterker.

WickedGame

Quote from: Shaflic on January 12, 2009, 09:53:56
(Mijn eerste van de vele posts die ik hier zal gaan doen :))

Ik ben altijd al een grote fan van mooi geluid geweest, maar had nooit de middelen om zelf een dergelijke set neer te zetten. Afgelopen jaar heb ik erg veel gelezen over audio en in het bijzonder surround sets. Al snel viel mijn oog op B&W vanwege het design en de website sprak me ook aan. Als iemand al commentaar op B&W speakers heeft is het dat ze wat wolliger of wat warmer klinken. Dat vind ik juist mooi.

Twee maanden terug heb ik mijn eerste aanschaf gedaan: 2x B&W 601 S1 speakers als surrounds. Gisteren ben ik van Brabant naar Friesland op en neer gereden voor een prachtige ongerepte set B&W 603 S2 speakers. Deze gaan als fronts dienen. Ik heb als center de B&W LCR CC6 S2 op het netvlies. Deze past er volgens mij goed bij qua klank.

De 601's heb ik nu op mijn computer aangesloten. Zo haal je er natuurlijk niet het maximale uit, maar ik ben nog aan het lezen en kijken voor een goede surround receiver waarbij ik gebruik kan maken van de Bi-amping en voldoende vermogen hebben om die 150watt 603's volledig te benutten. De merken die ik in gedachte heb zijn:
- Onkyo (veel waar voor je geld, heldere klank?)
- Marantz (schijnt goed bij B&W te passen, warmere klank)
- Denon (met minder watts, meer power dan de Onkyo)

Ik ga volgende maand eens bij een Hifi-shop langs om een aantal receivers te beluisteren. Dan moet ik natuurlijk eerst even zoeken naar een Hifi-shop met dezelfde serie in het assortiment.

Veel mensen hier hebben 70X of 80X speakers, maar dat valt helaas nu nog buiten mijn budget. De 600-serie lijkt me leuk om mee te beginnen.

De 603's ga ik vanavond aansluiten op mijn creative labs 5.1 thx setje met versterker in de subwoofer (schaam schaam) 500watt RMS, om te kijken hoe ze dan klinken. Je zou het bijna niet doen uit respect voor de speakers :) met zo'n slechte versterker.

Je geeft zelf al aan dat je het warme wollige geluid opzich wel prettig vind. Dan zou ik persoonlijk snel neigen naar een Marantz Receiver. Afhankelijk natuurlijk van je budget wat je te besteden hebt. Als je voor nieuw gaat zou ik de SRxxx3 serie bekijken. Maar voor het geld van nieuw kan je tegenwoordig 2e hands veel receivers uit hogere klassen krijgen voor hetzelfde geld. Om idee te geven er staan hier in het marktplaats topic een aantal SR7xxx en SR8xxx series te koop, en deze machines hebben veel potentieel.

denoontje

vergeet de cc6..deze is in mijn ogen (heb zelf deze ook gehad icm 604's) geen match voor de grotere jongens uit de 600 serie --> totaal ander klankbeeld

Probeer een LCR6 of LCR60/600 te vinden

Señor Sjon

Ik kan de LCR 600 van harte aanraden. Zelf gebruik ik die als center speaker. Verder vandaag de BK Monolith besteld, dus de 0.1 van de 5.0 set is na vier jaar eindelijk in aantocht.

Als receiver kan je wellicht ook Yamaha proberen. Mijn zwager en ik vinden het allebei fijne receivers om mee te spelen. De wollige speakers uit Engeland met het wat klinischer gebeuren van de Japanners kan ook een mooie combi geven.
Front: 2x B&W 603 S3 | Center: B&W LCR 600 | Surround: 2x B&W 603 S3 | Rear: 2x B&W 601 S3 | Sub: BK Monolith DF
Receiver: Denon AVR-X2600H
TV: Panasonic TX-65VT30E

Sphinkx

Shaflic, ik denk er aan om mijn Marantz SR7400 te verkopen eventueel...  Dus dit kan eventueel een optie zijn.
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

Shaflic

Quote from: Sphinkx on January 15, 2009, 12:43:22
Shaflic, ik denk er aan om mijn Marantz SR7400 te verkopen eventueel...  Dus dit kan eventueel een optie zijn.

Bedankt voor het aanbod, maar ik wil graag volledige HDMI ondersteuning. Mijn PS3 gaat als bron dienen voor de set en decode zelf de HD audio naar PCM lossless geluid wat via HDMI doorgespeeld wordt naar de receiver. Hiervoor is op zijn minst de X003 voor nodig. De SR5003 of SR6003 zijn daarom mogelijke opties.

Sphinkx

Geen probleem en dat klopt uiteraard... 

Dit is voor mij ook de reden waarom ik mijn Marantz zou weg doen.  Maar voor mij is het enkel voor een Blu Ray speler en dat kan uiteraard oplossen door een speler te kopen met een analoge uitgang.  Deze optie zal het voor mij allicht toch worden want iemand dat nu een Receiver koopt zal er graag HDMI bij hebben.
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

WickedGame

Quote from: Sphinkx on January 15, 2009, 13:35:58
Geen probleem en dat klopt uiteraard... 

Dit is voor mij ook de reden waarom ik mijn Marantz zou weg doen.  Maar voor mij is het enkel voor een Blu Ray speler en dat kan uiteraard oplossen door een speler te kopen met een analoge uitgang.  Deze optie zal het voor mij allicht toch worden want iemand dat nu een Receiver koopt zal er graag HDMI bij hebben.

Toch blijf ik erbij dat ik het hele HDMI op een receiver nog complete onzin vind, en de fabrikanten het nu gewoon pushen. Terwijl een goede 7.1 recever met analoge ingangen en daarop een Blu-ray met analoog uit een net zo goed of soms wel beter geluidsspectrum kunnen neerzetten. Voorlopig ga ik het in iedergeval proberen tegen die tijd met een Blu-ray en analoge uitgangen.

Sphinkx

#734
Ah.  Verklaar uzelf nader?  Want momenteel is het aanbod van BR speler met analoge uitgangen maar triestig.  De modellen die er dan zijn, zijn slecht of niet verkrijgbaar (BD50 & BD55) en/of hebben niet de instelmogelijkheden die je zou verwachten...

Volgens mij kan je bij geen enkele BR speler je cross over naar de sub instellen en staat die vast op een bepaald niveau.  Dat niveau is zelfs niet altijd geweten (Sony 550).

Verder zijn de Db instellingen soms heel beperkt en moet je per speakerset werken voor instellingen ipv box per box...  Ik spreek nu wel over BR spelers dat schommelen rond een 500 euro budget.  Ander probleem is natuurlijk dat niet altijd de HD codecs doorstroming via analoog ondersteunen...

Momenteel is nu maar 1 BR speler die je voor dit budget vindt en die toch deels aan de eisen voldoen en dat is de Sony 550. Heel jammere zaak eigenlijk want liefst van al zou ik ook mijn huidige versterker behouden.
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

WickedGame

Quote from: Sphinkx on January 15, 2009, 13:59:10
Ah.  Verklaar uzelf nader?  Want momenteel is het aanbod van BR speler met analoge uitgangen maar triestig.  De modellen die er dan zijn zijn slecht of niet verkrijgbaar (BD50 & BD55) en/of hebben niet de instelmogelijkheden die je zou verwachten...

Volgens mij kan je bij geen enkele BR speler je cross over naar de sub instellen en staat die vast op een bepaald niveau.  Dat niveau is zelfs niet altijd geweten (Sony 550).

Verder zijn de Db instellingen soms heel beperkt en moet je per speakerset werken voor instellingen ipv box per box...  Ik spreek nu wel over BR spelers dat schommelen rond een 500 euro budget.  Ander probleem is natuurlijk dat niet altijd de HD codecs doorstroming via analoog ondersteunen...

Momenteel is nu maar 1 BR speler die je voor dit budget vindt en die toch deels aan de eisen voldoen en dat is de Sony 550. Heel jammere zaak eigenlijk want liefst van al zou ik ook mijn huidige versterker behouden.

Ik ben ook geen early adapter, ik kijk ook rustig de kat uit de boom. Aangezien dit toen der tijd ook met DVD en ook SACD gebeurde weet ik onderhand wel dat ze nog lang niet klaar zijn met uitontwikkelen. Daarnaast ben ik van mening dat ik zeker in het begin van dit tijdperk niet voor een dubbeltje op de eerste rij moet gaan zitten, om dan wel alle eisen te willen hebben die gesteld zijn.

Zo werkt het nou eenmaal in de industrie. Ik heb ook totaal geen haast dus met die hele blu-ray hype. Als ik zelf kijk in de winkel waar ik nog wel eens een keertje sta om te verkopen (uit de hand gelopen hobby/werk) dan is de complete afzet van blu-ray afgelopen jaar maar 5% geweest van de complete DVD/Recorder omzet groep (blu-ray/hddvd/dvd/hdd-rec).

Dat is voor een winkel van deze grote en omzetsnelheid erg teleurstellend. Overigens ook landelijk de cijfers gezien van deze onderneming en die vertonen hetzelfde beeld. Aan deze cijfers kan ik nu eenmaal concluderen dat de consument maar heel mondjes maat blu-ray spelers aanschaft. En eigenlijk is de reden hiervoor vrijwel altijd hetzelfde, men durft de stap naar iets nieuws niet te maken en is voorlopig al tevreden met een dvd en een dvd-speler. Men ziet de noodzaak van blu-ray gewoon niet in.

Maar goed ik dwaal iets af, zelf wacht ik op de blu-rays die door ontwikkelt zijn en de functionaliteiten op orde hebben. Tot op heden zoals je zelf al aangeeft zijn die er nog niet of zijn ze er maar een beetje maar aan de prijs.

Zo zie je maar weer dat de industrie met het hele HDMI --> HD en Blu-Ray de hele markt opnaait! Misschien een wat harde opmerking, maar in de praktijk is het helaas wel zo.

BWzes03

Quote from: VIP on January 10, 2009, 23:27:49
ik denk dat ik er best wel op vooruit ga  8)
Wat jullie mening ook is.

Zo is dat......

van een PM-15S1 naar een RSP-1098 / RMB-1095 combo, is nie mis....
2 trafo's in de RSP-1098, 2 dikke trafo's in de 1095 (2x 1.25KVA),  5x200W , in stereo komt daar nog wat bij.....
Ik denk dat het zekers niet vervelend zal gaan klinken...
Wordt het een 5.1 of stereo ?
Want met de 800 Series is bi-amping zeer de moeite waard....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

VIP

Quote from: BWzes03 on January 15, 2009, 17:03:08
Zo is dat......

van een PM-15S1 naar een RSP-1098 / RMB-1095 combo, is nie mis....
2 trafo's in de RSP-1098, 2 dikke trafo's in de 1095 (2x 1.25KVA),  5x200W , in stereo komt daar nog wat bij.....
Ik denk dat het zekers niet vervelend zal gaan klinken...
Wordt het een 5.1 of stereo ?
Want met de 800 Series is bi-amping zeer de moeite waard....
Word Stereo, want heb maar een paar.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

BWzes03

Quote from: VIP on January 16, 2009, 15:12:42
Word Stereo, want heb maar een paar.

In dat geval wordt het in 1 chassis wat ik in twee chassis' heb... (2x RB-1080 = 2x (2x200W) )
Alvast heel veel inspeel plezier gewenst !!
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

maximus79

Vraagje:

Weet iemand of ergens de B&w DM 600 s3 nog te krijgen zijn, of wil iemand eraf?

Thanks!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

check marktplaats voor de s3 serie

marz01

Bowers & Wilkins officially unveils $2,200 Panorama soundbar




Itching for brutal honesty? It's pretty difficult for us to get all riled up over a $2,200 soundbar, Bowers & Wilkins logo or not. Yeah, B&W swears that this thing is so good you won't even need a subwoofer for the best faux surround sound experience of your life, but for over two large, we can certainly think of a few alternatives. Nevertheless, the "groundbreaking" audio bar, which we caught in the wild at CES, has now been officially unwrapped, and there's a needlessly long-winded press releases telling us so just after the break. For those adamant that this will change their life, it should start shipping around March.


Upgrade your TV with Panorama

Bowers & Wilkins unveils a new breed of soundbar.

The Bowers & Wilkins Panorama is the ideal way of upgrading your flatscreen TV's sound. Amazing audio quality with surround sound and stereo. Active center speaker for wonderful movie sound. Simple connection and set up. A true one-box solution: no subwoofer required.

Bowers & Wilkins' Panorama will do for your flatscreen TV what the iconic Zeppelin did for your iPod® - enhance its sound quality beyond what you imagined possible. And just like the Zeppelin, along with that amazing audiocomes intuitive control and stylish design.

The Panorama is the result of intensive research by B&W's renowned engineering team at its UK Research and Development division in Steyning, West Sussex. It includes technologies originally developed for high-end speakers such as the legendary 800 Series, and uses them to bring a new level of performance to soundbars.

Using a combination of multiple drive units and Digital Signal Processing (DSP) the Panorama not only boosts the quality of your TV to unprecedented levels, it also provides users with an immersive surround performance from a single speaker. The wide 'sweet spot' it is capable of creating allows more people to experience the effect together, making it the ideal family entertainment system.

The vast majority of sound from even the most effect-heavy movie soundtrack is delivered through the center speaker in a surround sound system, and B&W has worked hard to get this aspect of the Panorama spot on. Of the nine drive units housed within the Panorama's aluminum casework, five are utilized in the active center speaker: two bass woofers, two midrange drivers and an aluminum dome tweeter featuring B&W's Nautilus™ Tube Loaded technology.

The other four drive units provide the rest of the sound, and each one is located within its own enclosure to maintain a purity of performance. All the drive units are powered by six class D amplifiers, providing a combined power output of 175Watts.

This combination means the Panorama is a true one-box solution. It provides more than enough bass output for the vast majority of living rooms, and only if you have the system in a particularly large room would you need to add a subwoofer such as Bowers & Wilkins' award-winning PV1.

Adding a Panorama to your TV does more than simply enhance your movie viewing. Computer games companies spend as much on surround sound tracks for the latest games as most Hollywood films, and the Panorama will enhance your gaming experience.

It's not just about surround sound though, as unlike other soundbars the Panorama is a highly impressive stereo speaker. Whether you are listening to music from television broadcasts, from an iPod or CD player, or even as part of a multi-room system, where the Panorama's active design makes it an ideal partner, you'll be blown away by its output.

The purist, simple approach to design continues with connection and set up. There's no messing around with video cables; simply take digital coaxial or optical or even analogue from your source component or television and let the Panorama work its magic. However, if you want to connect more to the Panorama than simply a Blu-ray player or Sky HD box you can, thanks to the inclusion of two optical digital inputs, one coaxial digital input and two stereo analogue inputs.

Panorama is designed to partner a flatscreen TV, and offers flexibility when it comes to positioning. It can be placed on its own feet or attached to the wall using the supplied bracket for wall-mounted screens.

However the Panorama is positioned, there can be little doubting its beauty. Stylishly crafted in the same manner as its sibling the Zeppelin, the Panorama mixes sleek black with a shining aluminum panel to produce the best looking soundbar on the market, and one that it is designed to complement the looks of the latest flatscreen televisions, not detract from them. It is designed to partner flatscreen televisions, from 37inches upwards.

Panorama will be available Spring 2009, at a manufacturer's suggested price of $2,200.

About Bowers & Wilkins
Bowers & Wilkins is Britain's leading exporter of loudspeakers and the number one imported brand in North America. Since 1966, Bowers & Wilkins' "Quest for Perfection" has resulted in a succession of technical loudspeaker innovations that have satisfied the world's most demanding listeners. Its products' rave reviews and universal acceptance as monitors for classical music recording have helped Bowers & Wilkins become the dominant premium loudspeaker company throughout the world.
http://www.engadgethd.com/2009/01/10/hands-on-with-the-bowers-and-wilkins-panorama-soundbar-and-xt8-s/
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Señor Sjon

Ach, ik kan me aan 1 kant ook wel voorstellen dat je zoiets zou gebruiken bij het tv kijken. Dan heb je lang niet altijd de receiver plus de rest van het spul aanstaan. Dan klinkt dit sowieso beter dan een tv-speaker. En bij films gebruik je deze als de center voor je HT. Alleen wel een beetje prijzige speaker voor deze functies.

Dat dit ding je hele HT overbodig maakt klinkt weer een beetje te Bose.
Front: 2x B&W 603 S3 | Center: B&W LCR 600 | Surround: 2x B&W 603 S3 | Rear: 2x B&W 601 S3 | Sub: BK Monolith DF
Receiver: Denon AVR-X2600H
TV: Panasonic TX-65VT30E

HAL

#743
Mag ik jullie, als B&W liefhebbers, even om raad vragen?

Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83787.msg1355251#msg1355251

marz01

Zo'n soundbar kan wel een oplossing zijn voor de pioneer bezitters.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Major_Ton

Bekijk die langeslag woofers eens in de soundbar... Is B&W bij Peerless gaan snoepen??
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

WickedGame

Zo'n soundbar vind ik wel wat voor de slaapkamer. Maar eens zien hoe die klinkt, denk wel goed. Was ook aangenaam verrast toen der tijd van de Ipod oplossing van B&W.

Maf

Eindelijk heb ik mijn 800 series gevonden :)

3 maanden oud paar B&W 803D's black ash voor 5500 euro :devil:
Nu nog wat vinden wat ze aan kan sturen and the upgraditis continues.

VIP

Quote from: Maf on January 22, 2009, 21:20:41
Eindelijk heb ik mijn 800 series gevonden :)

3 maanden oud paar B&W 803D's black ash voor 5500 euro :devil:
Nu nog wat vinden wat ze aan kan sturen and the upgraditis continues.
Geweldige luidsprekers, ofnie dan.  ;D
Ik ga vandaag de versterking ophalen  :)
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

VIP

En binnen, en inmiddels aangesloten  8)
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3