Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

riwi

#650
Quote from: THX-ultraII on October  7, 2008, 16:38:43
Hebben anderen die met een 703 en HTM7 spelen hier ook ervaringen mee?

Deel jullie mening!  ;D

Ik denk dat de zelfde situatie bestaat voor de CDM-9NT en de bijbehorende center CDM-CNT. Ik heb deze ook (gehad) en was toen nooit echt tevreden met de CNT (zonder FST) kwa matching met de (met FST) 9NT. Ik heb toen eerst eens geprobeerd met 2 CNT centers te draaien, maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor de toenmalige htm1.

Ik denk dat hetzelfde geld voor de 703 en htm7. De htm7 is een mooie center speaker die heel wat forser en voller klinkt dan menig andere center speaker. Maar super matchen met de 703 doet hij niet. Wat dat betreft is er in de 800 serie meer keuze om een passende center te vinden bij je fronts.

<edit> ik zie nu pas dat er al een boel posts waren met dezelfde strekking ;)

Om nog toe te voegen. Ik heb ook een paar weken een htm2 in huis gehad (naast mijn toenmalige CNT). Ik vond de htm2 wel duidelijk beter, maar niet zodanig dat ik er een heb aangeschaft (ik had er via het forum een gekocht voor een kennis). De latere stap naar de htm1 was veel groter. Misschien was voor mij het manco van de CNT dus niet perse de matching kwa middentonen, maar meer het ontbreken van de bassen uit de center. Zowel de htm2 met fst als de CNT zonder fst misten voor mijn gevoel wat in het bassbereik.


THX-UltraII

as. weekend ga ik een HTM1 ophalen. Heb het verschil tussen de HTM-7 en HTM-1 gehoord. De HTM-1 is EN stukken beter EN hij past veel beter bij de 703's.

ps. Mijn HTM-7 staat te koop hier op het forum in het te koop gedeelte  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79917.0

THX-UltraII


Roeland

Quote from: THX-ultraII on October 16, 2008, 08:38:54
staat inmiddels bij mij thuis :)

Gefeliciteerd met je aan winst  O0

WickedGame


DD2

#655
Ben zelf nog op zoek naar nieuwe fronts,..  in het verleden verschillende speakers gehad (heerljk die afwisseling.. steeds een excuus om weer uren te luisteren  ;D).

In de B&W serie begonnen met de 803 Matrix en achter de 603 en de HTM Matrix als center
Ben geeindigd laatst met 801M S3 als fronts en 803M als rears.. en de nautilus HTM1 als center.
801 S3 verkocht ivm verhuizing naar een smalle garage en nu op zoek naar de N804 of N803's (denk ik..   ::);D

ruimte is 2,80 x 6,20 meter.. erg klein dus wel..  idee ging uit naar de N804(s) als de nieuwe fronts, echter lees ik overal dat deze een hoop laag mist tov de 803 en de 803 overall een veel beter klopt qua geluidsplaatje.

(even mijn bevinding van de oude situatie)
Als ik de N-HMT1 hoor en vergelijk met de 801M (even grofweg in de series ;) ) dan is de N-HTM1 kraakhelder tot overheersend in het hoog aan toe,..  de 801M is prachtig neutraal met een schitterend laag echter mist deze de nautilus helderheid weer. De wens gaat natuurlijk uit naar de iedeale combi. ;)

zijn er mensen die N803(s)/N804(s) speakers beide goed beluisterd hebben?

Ben benieuwd of de verschillen groot zijn..




WickedGame

Quote from: ddouwstra on October 27, 2008, 15:30:29
Ben zelf nog op zoek naar nieuwe fronts,..  in het verleden verschillende speakers gehad (heerljk die afwisseling.. steeds een excuus om weer uren te luisteren  ;D).

In de B&W serie begonnen met de 803 Matrix en achter de 603 en de HTM Matrix als center
Ben geeindigd laatst met 801M S3 als fronts en 803M als rears.. en de nautilus HTM1 als center.
801 S3 verkocht ivm verhuizing naar een smalle garage en nu op zoek naar de N804 of N803's (denk ik..   ::);D

ruimte is 2,80 x 6,20 meter.. erg klein dus wel..  idee ging uit naar de N804(s) als de nieuwe fronts, echter lees ik overal dat deze een hoop laag mist tov de 803 en de 803 overall een veel beter klopt qua geluidsplaatje.

(even mijn bevinding van de oude situatie)
Als ik de N-HMT1 hoor en vergelijk met de 801M (even grofweg in de series ;) ) dan is de N-HTM1 kraakhelder tot overheersend in het hoog aan toe,..  de 801M is prachtig neutraal met een schitterend laag echter mist deze de nautilus helderheid weer. De wens gaat natuurlijk uit naar de iedeale combi. ;)

zijn er mensen die N803(s)/N804(s) speakers beide goed beluisterd hebben?

Ben benieuwd of de verschillen groot zijn..





Wat de mensen melden over de laag weergave klopt. Die is bij de 803 vele malen beter als de 804. in hoog en midden verschillen die twee nauwelijks. Als je naar het geluidsbeeld kijkt dan is de 803 een speaker die veel meer dynamiek kent, de 804 is wat ingetogen.

Als je dan naar de N803, 803S en 803D kijkt, dan is de N803 de mindere van de 3. De S is door het aangepaste filter een betere speaker geworden. De 803D is weer een stap daarboven. Enige nadeel wat ik van een 803 vind is dat die toch nog best uit de kluit gewassen is. Geen kleine jongen dus.

DD2

QuoteWat de mensen melden over de laag weergave klopt. Die is bij de 803 vele malen beter als de 804. in hoog en midden verschillen die twee nauwelijks. Als je naar het geluidsbeeld kijkt dan is de 803 een speaker die veel meer dynamiek kent, de 804 is wat ingetogen.

Als je dan naar de N803, 803S en 803D kijkt, dan is de N803 de mindere van de 3. De S is door het aangepaste filter een betere speaker geworden. De 803D is weer een stap daarboven. Enige nadeel wat ik van een 803 vind is dat die toch nog best uit de kluit gewassen is. Geen kleine jongen dus.


Thanks!  de keuze gaat uit naar 2e hands voor dit moment dus de D en de S serie zullen afvallen denk ik.  wat zijn de verschillen?  steeds helderder geluid? of zit er meer/ drastischer verschil in

Zou de 803 overkill zijn op een smalle ruimte denk je? (moet zeggen dat de 801S3 eigenlijk heel erg mee viel qua geluid in de garage)




WickedGame

Quote from: ddouwstra on October 27, 2008, 15:53:08
Thanks!  de keuze gaat uit naar 2e hands voor dit moment dus de D en de S serie zullen afvallen denk ik.  wat zijn de verschillen?  steeds helderder geluid? of zit er meer/ drastischer verschil in

Zou de 803 overkill zijn op een smalle ruimte denk je? (moet zeggen dat de 801S3 eigenlijk heel erg mee viel qua geluid in de garage)


De D en S zijn van elkaar echt grote verschillen. In laag is de D strakker en beter, en de D tweeter is helderder. Het totaal plaatje van de 803D is weer veel ruimtelijker dan de 803S. Alleen vergt de 803D een wat stevigere versterker om los te komen dan de 803S. Qua ruimte hoef je je weinig zorgen te maken lijkt me.

DD2

het verschil in prijs is er ook naar helaas. ;)

duidelijk verhaal..   dat wordt weer even sparen merk ik.. :)

WickedGame

Quote from: ddouwstra on October 27, 2008, 16:05:30
het verschil in prijs is er ook naar helaas. ;)

duidelijk verhaal..   dat wordt weer even sparen merk ik.. :)

Fikzo zou dit ook kunnen beamen, die vroeg mij precies hetzelfde. En Tja zijn keus is ook op de 803D gevallen. Het zou ook mijn keus zijn, maar ook ik moet even sparen  ;D

DD2

 ;D

misschien wil mijn vriendin het verschil wel bijleggen..  diamonds are a girls best friend toch?  Heeft zij er ook nog wat aan..   ;)

Zal ze eens gaan beluisteren ergens,..

Mocht het sparen nou te lang duren..  (2e hands zie ik de D serie nergens en een leuk setje 803's wordt regelmatig aangeboden volgens mij voor onder de 3000 euro..)   is het verschil tussen de N803 en de 803s ook groot te noemen? of is dat niet noemenswaardig?


WickedGame

Quote from: ddouwstra on October 27, 2008, 16:14:48
;D

misschien wil mijn vriendin het verschil wel bijleggen..  diamonds are a girls best friend toch?  Heeft zij er ook nog wat aan..   ;)

Zal ze eens gaan beluisteren ergens,..

Mocht het sparen nou te lang duren..  (2e hands zie ik de D serie nergens en een leuk setje 803's wordt regelmatig aangeboden volgens mij voor onder de 3000 euro..)   is het verschil tussen de N803 en de 803s ook groot te noemen? of is dat niet noemenswaardig?



Verschil is niet zo groot als bij de 803S en 803D, wat ik wel merkte is dat de 803S toch een wat beter geluidsbeeld neerzette dan de N803

DD2

ok,

thanks..

dan ga ik eerst maar eens even kijken naar een setje N-803's denk ik,  sla ik de 804 over.. en dan heb ik nog iets om naar uit te kijken in de toekomst.. ;)

DD2

#664
Wat zijn de meningen hier eigenlijk over de verschillen tussen de Matrix 802S3 en de nautilus 803?   Is de nautilus nou echt een betere speaker of zijn de meningen daarover verdeeld?  ik ben nog niet helemaal overtuigd nl.  Heb zelf dus de 801 S3 gehad en deze vergeleken met de N-804..  het leek voor mijn gevoel dat de M-801 veel neutraler was.. en de 804 veel helderder in het hoog echter minder neutraal over het gehele vlak (vooral minder natuurlijk richting nasaal met stemgeluid)

zijn er mensen die een mening hebben over de verschillen tussen de goede modellen uit de Matrix serie en de eerste Nautilus series?  (M802S3 tov de N803 bijv).

Ben erg benieuwd..  het prijsverschil in de tweedehands markt is nl enorm en ik vraag me af of dit het wel waard is.

maw. Zijn er mensen die spijt hebben van de upgrade naar de nautilus serie? ;)


JeroenGRT

Nou van een 801 S3 Matrix naar Nautilus 804 lijkt mij een flinke downgrade, ik overweegde ook om te upgraden naar Nautilus serie...maar ben tot de conclusie gekomen dat ik de Matrix serie veel natuurlijker vind klinken dan de Nautilus serie. Een upgrade naar de Nautilus serie zit er voor mij niet meer in, alhoewel ik ze er erg mooi uit vind zien.

Stap voor de gein is binnen bij speakerland, en ga luisteren naar een scanspeak vertigo of maxima. Ik ben er afgelopen zaterdag geweest, en het was voor mij een openbaring.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

DD2

Thanks..  zal ik zeker even doen..

goed vergelijken is altijd zo lastig ook, je moet beide speakers eigenlijk thuis kunnen testen..  en het lenen van een paar nautilussen zit er ook niet altijd in. ;)

qua natuurlijkheid had ik een beetje hetzelfde idee idd,.. vooral de rust verdwenen vind ik.

bedankt voor je tip!


WickedGame

Quote from: ddouwstra on November  5, 2008, 15:37:40
Thanks..  zal ik zeker even doen..

goed vergelijken is altijd zo lastig ook, je moet beide speakers eigenlijk thuis kunnen testen..  en het lenen van een paar nautilussen zit er ook niet altijd in. ;)

qua natuurlijkheid had ik een beetje hetzelfde idee idd,.. vooral de rust verdwenen vind ik.

bedankt voor je tip!



Je kan een winkelier vragen of je een setje op proef mag. Mochten wij ook met de 802D.

JeroenGRT

Quote from: ddouwstra on November  5, 2008, 15:37:40
Thanks..  zal ik zeker even doen..

goed vergelijken is altijd zo lastig ook, je moet beide speakers eigenlijk thuis kunnen testen..  en het lenen van een paar nautilussen zit er ook niet altijd in. ;)

qua natuurlijkheid had ik een beetje hetzelfde idee idd,.. vooral de rust verdwenen vind ik.

bedankt voor je tip!



Ik zag dat je ook een 803 Matrix (1e of 2e type?) hebt gehad, hoe zou je de verschillen omschrijven t.o.v. de 802 matrix s3? Bij speakerland kun je in ieder geval rustig luisteren, ik was ook erg onder de indruk van de vifa vivace.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

superleo7

Hallo,

DDdouwstra als ik het goed heb heb jij van mij de 801 overgenomen een paar maanden terug.

Ik lees dat je in een een kleinere ruimte aan de gang moet.

Ik heb zelf ook de 802 matrix 2 en 802 matrix s3 gehad en de nautilus 802.

Als je de nautilus minder natuurlijk vind overkomen dan is denk de 802 matrix 2 een mooi alternatief.

Ik vond de 802 serie 2 in het laag mooier dan de s3 . Vooral voor HT is het laag iets steviger door de grotere bas units.
Het laag wat ik zo mooi vond bij de type 2 miste ik een klein beetje bij de S3.

Zeker als je de 801 matrix s3 bent gewend zou ik voor de 802 matrix 2 gaan.

De nauitilus heeft ook een zeer mooie bas wat weer meer mijn voorkeur heeft maar daar staat tegen over dat het midden hoog iets heeft wat mij iritatie gaf wat ik bij de andere B&w speakers niet had ,ook de 805 nautilus gaf dat bij mij.
Ook een CDM 9 NTheeft dit probleem voor mij niet.




Major_Ton

Afgelopen zomer bracht ik even een bezoekje aan de fabriek van B&W.
Enjoy ;D























Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Major_Ton

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Boogi


Ghosty J

leuke foto's!


hoe kom je trouwens daar binnen voor een rondleiding? ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

AnubisNefer

Quote from: Ghosty J on November 10, 2008, 21:40:02
leuke foto's!


hoe kom je trouwens daar binnen voor een rondleiding? ;D

Zeker mooie foto's en inderdaad .......... vertel vertel (rondleiding) !
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo