Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Wild_Willy

Quote from: fikszo on August  2, 2008, 18:50:38
Eindelijk.. het wachten is beloond!

Ik kom het weekend mijn huis niet meer uit :)

He kerel,

welcome by the club :-)

Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

fikszo

Quote from: denoontje on August  2, 2008, 21:00:26
Feli,

Laat je ze zo op de vloer staan of nog spikes/marmer oid?

Ze staan niet helemaal op de vloer.

B&W levert er een setje spikes bij (volgens boekje voor tapijt ondergronden) en een setje half ronde rubbers (volgens het boekje voor hard houten vloeren e.d). Die laatste zitten er dus onder, weet niet hoe audiofiel die precies zijn, dus ga daar zeker nog even naar kijken..

Hb even zitten kijken naar de soundcare superspikes, maar die zijn best hoog. Vind het, zeker met deze reeds behoorlijke joekels van speakers, niet erg fraai eruit zien als er ook nog 5 cm spike onderuit moet steken..
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

M

#602
Je kan ook deze er onder zetten, dik 1 cm. Die plak je er onder en zit echt wel vast. Had deze onder mijn toenmalige Vienna Acoustics Mahlers, kon de speaker gewoon verschuiven.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

RobinAFCA

Nou ik meld me ook bij de club 8)

Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2

De set in de laatste 3 maanden bij elkaar gekocht en echt super tevreden:)
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

Ghosty J

Quote from: fikszo on August  2, 2008, 18:50:38
Eindelijk.. het wachten is beloond!

Ik kom het weekend mijn huis niet meer uit :)
droomt er ook van :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

#605
Quote from: RobinAFCA on August  4, 2008, 23:00:22
Nou ik meld me ook bij de club 8)

Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2

De set in de laatste 3 maanden bij elkaar gekocht en echt super tevreden:)
netjes join the club :D
op wat voor versterker heb je de speakers aangesloten, ect :D
anders maak je ook een showcase aan :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

remon123

Quote from: RobinAFCA on August  4, 2008, 23:00:22
Nou ik meld me ook bij de club 8)

Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2

De set in de laatste 3 maanden bij elkaar gekocht en echt super tevreden:)
welcome in the B&W club  ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

BWzes03

Quote from: WickedGame on July 22, 2008, 09:55:10
...Rotel vond ik zwaar tegenvallen op 800-series. Op de 600 en 700-serie komt de Rotel nog wel redelijk mee maar vind het niet te gelukkigste match naar mijn mening.

Quote from: denoontje on July 22, 2008, 16:48:06
....Primareset.  Ik vond de 804's hier niet ok terwijl ik die ooit wel gehoord had en dacht wauw... De soundstage was daar te veel rondom de speaker en al met al te wollig. Ook hoorde ik de bastube te veel zuchten. Ik heb dus geen 804's gekocht voor stereo....

Gelukkig is alles een kwestie van smaak zullen we maar zeggen....
Ik ben zelf namelijk ronduit gelukkig met mijn B&W Nautilus 804's op m'n Rotel RC-1090/2xRB-1080 set.
grappig dat iedereen het "zijne" ervan vind, zoveel oren, zoveel meningen...

Dat maakt deze hobby ook zo leuk, wat de één fantastisch vindt klinken, vindt de ander totaal niks aan...
Zorgt altijd voor leuk discussies..  ;D ;D
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Jurgen79

Ach en dan is er nog zoveel meer dat de klankt beinvloed. De ruimte waarin de apparatuur staat, de plaatsing, gemoedstoestand(!), etc..

Ik ben over het geheel gezien supergelukkig met mijn N804's, maar er zijn ook wel eens dagen dat het tegenvalt. Het is niet echt een spectaculaire luidspreker, maar meer een waar je lekker voor gaat zitten en die alleen maar lekkerder gaat klinken naarmate je langer blijft luisteren.

Maar het blijft leuk om soms eens te wisselen met andere luidsprekers, ik heb een aantal keren mijn CDM-1SE's van achter naar voren gehaald en dat geeft weer hele andere resultaten. Klinkt ook erg goed, zo goed dat je na een tijdje luisteren je afvraagd of de 804's nou echt zoveel beter zijn (ja in het laag uiteraard). Maar wissel je terug en dan is de stap toch erg groot ;) Zo hou je jezelf tevreden :D
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

remon123

Quote from: fikszo on August  2, 2008, 18:50:38
Eindelijk.. het wachten is beloond!

Ik kom het weekend mijn huis niet meer uit :)
wow ziet er super gaaf uit
blijft toch een fantastishce speaker juweeltjes  ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

BWzes03

@Fikso :

Wat een smerig mooie speakers zijn dat zeg  ;D ;D

Klinkt waarschijnlijk voor geen meter met die lelijke Delta series Classé's...   >:D  ;D ;D

Maar serieus, echt een waanzinnig mooie set !!

Staat ook nog op m'n lijstje mocht ik de hoofdprijs ergens winnen...
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Major_Ton

Ondertussen heb ik ook eens een flinke tijd geluisterd naar de B&W 803D en 802D en op basis van mijn bevindingen heb ik een aantal vragen aan de gelukkig eigenaren van deze jongens... (niet eigenaren mogen natuurlijk ook antwoorden ;D).

Als eerste wil ik even aftrappen met te melden dat het waanzinnig mooie kasten zijn, beoordelend op hun uiterlijk en constructie. Qua design zou ik ze zo bestellen, maar...!! Als ik er naar luister word ik nog niet altijd even vrolijk. Waarom niet? Ik mis detail en uitgesprokenheid in het midden gebied. Als referentie gebruik ik mijn eigen gebouwde Vifa Vivace speakers (waarvan ik nu overigens niet wil beweren dat deze beter zijn). Tijdens het luisteren naar de grote B&W speakers zat ik telkens te wachten op riedeltjes, geluiden en effecten in de, door mij, erg vaak beluisterde muziek. Deze aspecten kwamen vaak niet ten tonele, terwijl ik die thuis gewoonweg wel hoor! Ook bemerkte ik dat 2 stemmigheid in meerdere gespeelde nummers minder goed hoorbaar waren. Ik baal hiervan, want het klankkarakter van de speaker is dus helemaal naar mijn smaak. Ook kan er genadeloos hard gedraaid worden zonder dat het pijn gaat doen aan de oren (dat komt daarna pas ;D ;D) Het gemis in detail ging overigens samen met een soms wat onsamenhangende plaatsing en gebrek aan subtiliteit. Wat ik dan wel weer helemaal subliem vind, is het gevoel dat je als luisteraar in de opname studio aanwezig bent. Dus ja, ik heb een beetje mixed feelings bij deze bijzonder mooie kasten :-[

De speakers kregen hun sap van de Classé CDP-102 --> CP-500 --> CA-2200 keten.

Ik ben benieuwd naar de reacties.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

WickedGame

#612
Quote from: Major_Ton on August 29, 2008, 15:36:55
Ondertussen heb ik ook eens een flinke tijd geluisterd naar de B&W 803D en 802D en op basis van mijn bevindingen heb ik een aantal vragen aan de gelukkig eigenaren van deze jongens... (niet eigenaren mogen natuurlijk ook antwoorden ;D).

Als eerste wil ik even aftrappen met te melden dat het waanzinnig mooie kasten zijn, beoordelend op hun uiterlijk en constructie. Qua design zou ik ze zo bestellen, maar...!! Als ik er naar luister word ik nog niet altijd even vrolijk. Waarom niet? Ik mis detail en uitgesprokenheid in het midden gebied. Als referentie gebruik ik mijn eigen gebouwde Vifa Vivace speakers (waarvan ik nu overigens niet wil beweren dat deze beter zijn). Tijdens het luisteren naar de grote B&W speakers zat ik telkens te wachten op riedeltjes, geluiden en effecten in de, door mij, erg vaak beluisterde muziek. Deze aspecten kwamen vaak niet ten tonele, terwijl ik die thuis gewoonweg wel hoor! Ook bemerkte ik dat 2 stemmigheid in meerdere gespeelde nummers minder goed hoorbaar waren. Ik baal hiervan, want het klankkarakter van de speaker is dus helemaal naar mijn smaak. Ook kan er genadeloos hard gedraaid worden zonder dat het pijn gaat doen aan de oren (dat komt daarna pas ;D ;D) Het gemis in detail ging overigens samen met een soms wat onsamenhangende plaatsing en gebrek aan subtiliteit. Wat ik dan wel weer helemaal subliem vind, is het gevoel dat je als luisteraar in de opname studio aanwezig bent. Dus ja, ik heb een beetje mixed feelings bij deze bijzonder mooie kasten :-[

De speakers kregen hun sap van de Classé CDP-102 --> CP-500 --> CA-2200 keten.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Ik denk dat ik hierin toch wel heel veel antwoord kan geven. Ik ken de componenten die je gebruikt aangezien ik ze thuis ook heb staan m.u.v. de CDP-102 waar we een CDP-100 hebben. We zijn hier begonnen met een B&W 802N welke heel veel kopzorgen had gegeven. Echt alles heeft de revu gepasseerd van filters, stroomkabels, speakerkabels tot dempers. Maar de 802N bracht het niet. We hebben toen onze dealer benadert om de 802D te brengen en deze in direct vergelijk te plaatsen.

Deze bracht alles wat er gemist werd wel. Het frapante is wel dat je meldt dat je riedeltjes, toontjes en effecten mist welke de Vifa wel laat horen. Nu ben ik een kritische luisteraar en ervaar het in deze combinatie juist dat de speakers alles maar dan ook echt ALLES laten horen. Vind ze soms zo medogenloos omdat ze zelfs de meest beroerde opgenomen cd's ook zo beroerd laat horen  ;D

Het gevoel van studio niveau ervaar ik juist wel met de set. En de plaatsing is wel subliem. Moet erbij zeggen dat plaatsing van de speakers wel van belang is. Overigens hebben we gemerkt dat bekabeling een hele wezenlijke rol speelt bij de aansturing. Meer dan eigenlijk lief is want voor je het weet heb je weer een godsvermogen aan kabels in je set hangen.

Ik denk dat je het dan ook zeker in de kabels moet vinden om je gemis op te vangen. Ik zal overigens B&W en Classé niet de hemel in prijzen als beste. Kan nog wel wat combo's melden die het goed doen. Maar Classé bekoort mij juist door het enigzins laidback neutrale geluid. In combinatie met de 802D is het een uiterst goede combo.

fikszo

Ben het wel met je eens dat deze combi niet is om elk detail, elk tingeltje etc. te laten horen.

Denk dat je daarvoor gewoon andere componenten moet hebben. O.a. meridian wat ik hier ook nog heb staan heeft dit veel meer dan Classe.
Heb enige tijd terug ook speakers van Audio Physic gehad, die wel meer detail gaven, maar me weer nie in de muziek betrokken..

Uiteindelijk vind ik dat toch het belangrijkste, dat ik in de muziek gezogen kan worden, waar deze combi juist wel weer in excelleerd.
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

LexiconLogan

Hoe zit het eigenlijk met de 800 serie welk model is het laatst uitgekomen?
de 800d, 801d,802d of 803d?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Lucky.L

Quote from: anoonumos on September  9, 2008, 11:40:35
Hoe zit het eigenlijk met de 800 serie welk model is het laatst uitgekomen?
de 800d, 801d,802d of 803d?

Deze zijn zover ik weet tegelijk uitgekomen!

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

robbie73

vandaag een set gebruikte b&w 803 gekocht   ;D

Jurgen79

Mooi! 8) Als ik de ruimte had om de 803's fatsoenlijk te plaatsen, dan had ik ook nog wel een keer een 2ehands setje N803's aangeschaft (in black ash of eigenlijk nog liever in het schitterende red cherry). Maar goed, tot die tijd moet ik het met de N804's doen ;D
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

hoekie

Quote from: robbie73 on September  9, 2008, 14:32:24
vandaag een set gebruikte b&w 803 gekocht   ;D

Schitterend!
Van harte met je nieuwe aanwinst.

robbie73


Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

remon123

Quote from: robbie73 on September  9, 2008, 14:32:24
vandaag een set gebruikte b&w 803 gekocht   ;D
he he eindelijk eens verstandig kerel  ;D ;D ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

robbie73

Quote from: remon123 on September 10, 2008, 10:58:27
he he eindelijk eens verstandig kerel  ;D ;D ;D
ja na lang zoeken en proberen weer terug waar alles mee begon  O0

WickedGame

Quote from: robbie73 on September  9, 2008, 14:32:24
vandaag een set gebruikte b&w 803 gekocht   ;D

Mooi hoor! Gefeliciteerd

robbie73