Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Vincent

Quote from: Aniki on July 18, 2008, 21:17:11
Ik zie een beetje door alle typenummers het bos niet meer... ???

ik ben een complete beginneling op audio-gebied. we gaan nu verhuizen naar een groter appartement en ik wil daar een mooie set gaan neerzetten. meerendeel voor allerlei soorten muziek en ook als HT.

Nu ben ik al een paar weken een heleboel fora aan het afstruinen (AVS, Audioholics etc.) om me in te lezen in de wondere wereld van de kwaliteits audio...
ik ben een beetje bij B&W blijven hangen omdat ik het design mooi vindt (kwaliteit spreekt voor zich) en omdat er op ebay (buitenland) en marktplaats veel B&W wordt aangeboden. Ik ben toch van plan om het tweedehands aan te schaffen, omdat ik echt nog geen geld heb voor nieuw. nu is mijn vraag, wat is nou een goede set om mee te beginnen. ik geef liever iets meer uit om 1 of 2 speakers te kopen, dan meteen een heleboel voor iets mindere kwaliteit speakers om maar meteen een 5.0 (of 5.1) set te maken. belangrijkste op dit moment zijn frontspeakers, daarna rears, center en evt een sub. de nieuwe 683's en 686 lijken me fantastisch, maar boven het budget. helaas staat er nergens een duidelijke lijst met alle speakers uit de 600 serie, vandaar dat ik het spoor een beetje kwijt raak bij de 60x'en die ik voorbij zie komen.

wie kan een speaker eenbevelen die prima voldoet voor een beginnend 'audiophile', waarvandaan je verder kunt sparen. ik zou het zonde vinden om na een jaar te gaan upgraden en zo uiteindelijk meer kwijt te zijn. dan begin ik liever met minder om alles bij elkaar te sparen.

en wie kan me B&W's aanbevelen die ruim 2e hands te krijgen zijn en bijpassende series om mee verder te sparen?

dank!

(als receiver heb ik een HK AVR-247 op het oog. dacht eerst aan de 663 van yamaha, maar denk dat de HK iets beter bij me zou passen. via ebay is de HK goed te betalen. het gaat me er vooral om dat er HDMI op zit, wat het weer erg makkelijk maakt om een HTPC (in dit geval laptop) op aan te sluiten. maar adviezen omtrent een receiver in combinatie met B&W's zijn ook zeer welkom!)

Hi,

Ik denk dat je op de tweedehandsmarkt zeker wel zult slagen want deze series worden veel aangeboden. Moet zeggen dat als ik zelf mocht kiezen voor de S3 of S2 serie zou gaan. Deze hebben een iets minder bruin geluid dan de huidige vloerstaanders. Merken die wel goed combineren met B&W zijn bijvoorbeeld Denon en Rotel. HK vindt ik zelf weer net iets te heftig en Yamaha vind ik op muzikaal gebied echt onderdoen. Maar het beste blijft toch om zelf een keer te gaan luisteren. Want wat ik fantastisch vindt. Kan jij wel verschrikkelijk vinden.

Grt

Vincent

Aniki

Quote from: Vincent on July 19, 2008, 10:20:17
Hi,

Ik denk dat je op de tweedehandsmarkt zeker wel zult slagen want deze series worden veel aangeboden. Moet zeggen dat als ik zelf mocht kiezen voor de S3 of S2 serie zou gaan. Deze hebben een iets minder bruin geluid dan de huidige vloerstaanders. Merken die wel goed combineren met B&W zijn bijvoorbeeld Denon en Rotel. HK vindt ik zelf weer net iets te heftig en Yamaha vind ik op muzikaal gebied echt onderdoen. Maar het beste blijft toch om zelf een keer te gaan luisteren. Want wat ik fantastisch vindt. Kan jij wel verschrikkelijk vinden.

Grt

Vincent

bedankt voor je reply.
toch nog even een paar vragen:

is er ergens een definitieve lijst van alle B&W speakers? het is jammer dat alleen de laatste modellen op de site van B&W staan. alle 6XX nummers zijn al verwarrend, maar met toevoegingen als S2 en S3 wordt het nog lastiger. waar staat dat voor?

en nog een: wat bedoel je met 'iets te heftig'

AnubisNefer

Quote from: Aniki on July 19, 2008, 23:19:58
bedankt voor je reply.
toch nog even een paar vragen:

is er ergens een definitieve lijst van alle B&W speakers? het is jammer dat alleen de laatste modellen op de site van B&W staan. alle 6XX nummers zijn al verwarrend, maar met toevoegingen als S2 en S3 wordt het nog lastiger. waar staat dat voor?

en nog een: wat bedoel je met 'iets te heftig'

Hieronder een link naar de DISCONTINUED speakers van B&W. Scroll gewoon naar de gewenste speaker model en download de brochure.
http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=773

S2 / S3 = staat voor Series 2 of Series 3 van de desbetreffende B&W lijn (dus 600 of iets anders)

Betreffende IETS TE HEFTIG . denk ik dat die bedoeld dat het uiteindelijk zeer vermoeidend is om naar te luisteren.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Aniki

ah, thnx. ik heb nogal met mn neus op die website gekeken. dat zocht ik precies.

ik ben op zoek naar een betaalbare receiver met hdmi die goed klinkt met deze speakers. goed is natuurlijk subjectief, maar ik lees vaak dat bv denon en rotel goed passen bij B&W. wat is een goedkoop alternatief met hdmi?

AudioAddicted

Quote from: AnubisNefer on July 20, 2008, 11:32:59
Betreffende IETS TE HEFTIG . denk ik dat die bedoeld dat het uiteindelijk zeer vermoeidend is om naar te luisteren.

Ik heb zelf de HK componenten / reciever sinds 5 jaar.
Hiervoor had ik de reciever(s) van Denon als Marantz en deze konden mij (vooraal) in stereo weergave niet tevreden houden als wat mijn HK reciever al dat tijd doet (uiteraad in combinatie met de kabels als de luidsprekers).

In ieder gevaal, er is veel te koop van div. merken, keuze zat.
Het belangrijkste blijft wat je gehoor als budget is, ga gewoon naar van alles luisteren.

Succes !!!

- Advance Acoustic: X-CD1000, X-Preamp - Parasound: HCA-2200 MKII - Martin Logan: SL3 - VDH: The First ULTIMATE, The D-102 III HYBRID, The D-352 HYBRID - JK Acoustics Lichtnetfilter.

Fabian1

#580
Quote from: Vincent on July 19, 2008, 10:20:17
Hi,

Merken die wel goed combineren met B&W zijn bijvoorbeeld Denon en Rotel. HK vindt ik zelf weer net iets te heftig en Yamaha vind ik op muzikaal gebied echt onderdoen. Maar het beste blijft toch om zelf een keer te gaan luisteren. Want wat ik fantastisch vindt. Kan jij wel verschrikkelijk vinden.

Grt

Vincent

Naast de door Vincent genoemde merken is er natuurlijk ook nog Marantz. In combi met B&W geeft dit meestal een warm, maar toch enigzins sprankelend geluid. Als dit je ding is, wellicht een optie.

Maar zoals Vincent al aangeeft neem de adviezen voor lief en selecteer daar een paar merken uit om zelf te gaan beluisteren.

Groeten, Fabian

WickedGame

Quote from: Vincent on July 19, 2008, 10:20:17
Hi,

Ik denk dat je op de tweedehandsmarkt zeker wel zult slagen want deze series worden veel aangeboden. Moet zeggen dat als ik zelf mocht kiezen voor de S3 of S2 serie zou gaan. Deze hebben een iets minder bruin geluid dan de huidige vloerstaanders. Merken die wel goed combineren met B&W zijn bijvoorbeeld Denon en Rotel. HK vindt ik zelf weer net iets te heftig en Yamaha vind ik op muzikaal gebied echt onderdoen. Maar het beste blijft toch om zelf een keer te gaan luisteren. Want wat ik fantastisch vindt. Kan jij wel verschrikkelijk vinden.

Grt

Vincent

Denon kan ik wel enigzins mee eens zijn, maar Rotel vond ik zwaar tegenvallen op 800-series. Op de 600 en 700-serie komt de Rotel nog wel redelijk mee maar vind het niet te gelukkigste match naar mijn mening. Harman Kardon is ook mijn inziens te heftig, mede doordat de HK flink wat laag erin heeft zitten kan het wat boemerig, en niet echt strak overkomen.

Op dit moment draai ik met een Marantz Sr7500 met 800-serie luidsprekers (805S en HTM-2), en dat matched erg goed. Qua power niks dan klagen.

Wat ik overigens goede combinaties met B&W vind zijn de volgende:

- Primare (Gehoord met 805,803,HTM2,802)
- PassLabs (Gehoord met 802, 800)
- Arcam (Gehoord met 703,704, 805, 804)
- Marantz (Gehoord met 703,704,805,804,803)
- Denon (Gehoord met 703,704,805)

Deze combinaties bevielen mij soms meer of minder. Zelf ga ik na mijn marantz hoogstwaarschijnlijk over op Primare, tenzijn Classé ook voor mij mogelijk is. Of mijn pa moet zijn set schenken, al acht ik die kans nogal klein  ;D

denoontje

Ik heb voor mijn HT 4* 604s1 en LCR600 op een Denon 3802.
Dit gaat goed, al heb ik wel QED SA ertussen gedaan om wat helderder hoog te krijgen en meer ruimte.

Daarna gespeeld via pass trough met een primare I30. Dit was vele malen beter in stereo....veel meer ruimte en lucht

Om dat ik HT en stereo gescheiden heb, moest ik op zoek naar speakers voor de primareset. Ik vond de 804's hier niet ok terwijl ik die ooit wel gehoord had en dacht wauw... De soundstage was daar te veel rondom de speaker en al met al te wollig. Ook hoorde ik de bastube te veel zuchten. Ik heb dus geen 804's gekocht voor stereo....

suc6

Echter voor mijn HT ben ik wel tevreden al kan ook dat beter ;-)

fikszo

Hier dan ook eindelijk eens mijn toevoeging.

heb een heel aantal jaren terug de 603 S3 gehad, wat ik voor het geld zeer acceptabele speakers vond...

Sindsdien wat andere merken geprobeerd, met wisselend succes.

Nu dan toch weer terug naar de roots;

Van de week een set B&W 803D besteld in Rosenut. Worden hopelijk volgende week geleverd..

Ging eigenlijk voor de 803S, maar met een direct vergelijk tussen de twee was ik echt verrast van wat de Diamont tweater bood ten opzichte van de S serie.
Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn, en mijn vriendin, die ik noodgedwongen mee moest nemen om te keuren voordat die kolossen in huis zouden komen, zei direkt dat het de 803D moesten worden..

Wel iets meer basweergave door de extra woofer, maar met de juiste plaatsing denk ik dat prima onder controle te krijgen hier.

Dus nog even vol spanning...

Foto's volgen!
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

WickedGame

Quote from: fikszo on July 23, 2008, 23:03:24
Hier dan ook eindelijk eens mijn toevoeging.

heb een heel aantal jaren terug de 603 S3 gehad, wat ik voor het geld zeer acceptabele speakers vond...

Sindsdien wat andere merken geprobeerd, met wisselend succes.

Nu dan toch weer terug naar de roots;

Van de week een set B&W 803D besteld in Rosenut. Worden hopelijk volgende week geleverd..

Ging eigenlijk voor de 803S, maar met een direct vergelijk tussen de twee was ik echt verrast van wat de Diamont tweater bood ten opzichte van de S serie.
Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn, en mijn vriendin, die ik noodgedwongen mee moest nemen om te keuren voordat die kolossen in huis zouden komen, zei direkt dat het de 803D moesten worden..

Wel iets meer basweergave door de extra woofer, maar met de juiste plaatsing denk ik dat prima onder controle te krijgen hier.

Dus nog even vol spanning...

Foto's volgen!

Haha top hoor :D

En wacht de foto's met spanning af :)

fikszo

Quote from: WickedGame on July 23, 2008, 23:06:09
Haha top hoor :D

En wacht de foto's met spanning af :)

Je mag ook weer eens langskomen, maar dan wel met de voorversterker van je pa :)

Enige wat nog op de wensenlijst staat van Classe O0
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

WickedGame

Quote from: fikszo on July 23, 2008, 23:18:12
Je mag ook weer eens langskomen, maar dan wel met de voorversterker van je pa :)

Enige wat nog op de wensenlijst staat van Classe O0

;)

Je moet wat te wensen overhouden he...

Lucky.L

Quote from: VIP on May 15, 2008, 00:03:38
Ok mensen... ik heb nu de 703's al een tijdje.

En ga mezelf eens verwennen met een paar 802 D's

Korter en krachtiger zo  ;D
Heb je ze nu al of niet?
Ben wel benieuwd naar je ervaring  ::)!
Ik heb ze zelf al gehad maar ben toch benieuwd hoe jij ze vind .

Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

S1quatro

Mooi topic moet ook upgraden mijnes spelen nu 15 jaar  ;)

Marcel_T.

Quote from: S1quatro on July 29, 2008, 23:42:18
Mooi topic moet ook upgraden mijnes spelen nu 15 jaar  ;)

En dan is de houdbaarheidsdatum verlopen?  ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Ghosty J

Quote from: S1quatro on July 29, 2008, 23:42:18
Mooi topic moet ook upgraden mijnes spelen nu 15 jaar  ;)
`
naar welke wil je gaan upgraden ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

fikszo

Eindelijk.. het wachten is beloond!

Ik kom het weekend mijn huis niet meer uit :)
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Magura

Feli! Ziet er goed uit  8)

Leuke set heb je nu!  8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

M

Mooie Speakers Fikszo!

Ben zelf ook nog op zoek naar een paartje, maar het liefst een slag groter. Maar de kleur is perfect :-*

Hoe klinkt ie?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

AnubisNefer

@fikszo

Veel luisterplezier toegewenst !



Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

robbie73

mooie speaker die b&w  feli  O0

WickedGame

Goed bezig Fikzo  ;D

Heel veel luisterplezier en ik duim voor je dat het heel veel gaat regenen  ;D

fikszo

Net het journaal gezien, en met de regen komt het volgens mij wel goed :)

De buurtjes zijn gelukkig nog 14 dagen op vakantie, dus kan ongestoord het volume opendraaien.

Werkelijk fantastische speakers, ben er ontzettend blij mee....

Las wat berichten dat ze wat 'boomy' konden zijn, maar helemaal niet.
Vette bas, dat wel, maar zeer strak.

Hoe hoog het volume ook gaat, ze blijven mooi klinken, geen pijnlijke oren door het hoog, of vermoeidheidsverschijnselen oid...
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

denoontje

Feli,

Laat je ze zo op de vloer staan of nog spikes/marmer oid?

-madison-

Quote from: fikszo on August  2, 2008, 18:50:38
Eindelijk.. het wachten is beloond!

Ik kom het weekend mijn huis niet meer uit :)

Nice 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.