Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

etienne

Dat hoor ik dan nu voor het eerst van jou, want ik ben al diverse keren bij hobo hifi geweest voor het luisteren van de 703 en ook de 805 S, en wilde ook de 683 en de CM7 beluisteren, maar laastgenoemde speakers werden mij onthouden door hobo zelf met het argument dat deze een stuk minder fraai klinken dan de 703's en de 805 S........
Maar bedankt voor je respons, ga ik de CM 7 ook nog eens aan de tand voelen.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Robbert54

Quote from: etienne on December 18, 2007, 14:08:41
Dat hoor ik dan nu voor het eerst van jou, want ik ben al diverse keren bij hobo hifi geweest voor het luisteren van de 703 en ook de 805 S, en wilde ook de 683 en de CM7 beluisteren, maar laastgenoemde speakers werden mij onthouden door hobo zelf met het argument dat deze een stuk minder fraai klinken dan de 703's en de 805 S........
Maar bedankt voor je respons, ga ik de CM 7 ook nog eens aan de tand voelen.

is natuurlijk ook persoonlijk. en ook nog afhankelijk van de receiver en de speakerkabels. wel vreemd dat hobo je die wil onthouden. speakers zijn tenslotte zeer persoonlijk..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

etienne

inderdaad dat klopt; wat is het prijsverschil eigenlijk tussen de 703 en de CM7, en is de CM7 ook zo'n robuuste speakerkast? ik vind de 703 wel erg pompeus en erg diepe kast van achteren......ik heb overigens alles beluisterd met denon apparatuur, omdat ik thuis ook denon heb staan. mij viel vooral op dat de 703 veel dynamischer klinkt dan een 804 S.......
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Robbert54

op kieskeurig staat wel de 704 voor 1099 euro. de cm kost 800 euro. en volgens mij is de cm7 iets kleiner. maar is wel ook redelijk diep. maar vind m er wel een stuk mooier uitzien! maar das natuurlijk een kwestie van smaak.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

VIP

De 703's klinken in ieder geval geweldig  ;D
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Paul1967

Hier sinds kort B&W's cdm7 se voor de huiskamer, en mijn slaapkamerset een paartje B&W 601 s3.

De cdm7's klinken perfect wat mij betreft. De 601's klinken bij laag volume niet losjes, draai je volume wat meer open, komt het meer de box uit (iets wat hier al eerder aangehaald werd bij de 800 serie).

hakkie

#556
Hallo,

Ik heb een Marantz SR6001 receiver en helemaal happy de pappy mee. Heb kleine speakertjes voor mn surround van B&W op aangesloten, de M1's. Als ik een keer wat geld overheb, zit ik voor stereo met de gedachte te spelen leuke B&W's (misschien 2e hands) te zoeken, het liefst de 700 serie (of die van ervoor, CDM7.. ofzo). Mn woonkamer is 20m2 groot dus de 703 of CDM9.. vallen bijvoorbaat af.

Ik wil dan mn surround op de normale aansluitingen knopen en voor stereo via multi-room (soort b-speakers).
Als het zover is, ga ik uiteraard luisteren, maar heeft iemand ervaring met een CDM-serie of 700-serie (704/705) op een Marantz-receiver  ???  Begreep dat ze stukke beter boven de 600 serie presteren en vindt ze vooral heel mooi ;D 
Of heeft iemand een suggestie waar ik zeker naar zal moeten luisteren ???

JeroenGRT

Ik heb de 704's een keer bij Hobo gehoord op een Marantz PM-15, dit klonk heel wat beter dan mijn toenmalige 600 serie. Maar ik zou zeker ook eens luisteren naar de 800 serie, 2de hands kun je best goedkoop aan een 804 Matrix komen (kijk maar op Marktplaats) .
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Ranger

Is er ook een b&w speaker die geschikt is voor rock? Ik hou van een vol, ronder warm geluid zonder scherpte of schelle stemmen.
Bij Hobo de 704 beluisterd. Zware tegenvaller. De stemmen kwamen met moeite uit de kast. De verkoper wilde mij graag de 804S van 4000,-- verkopen. Deze klonk beter, maar niet echt overtuigend. Ook hier leek het geluid niet echt van de kast los te komen. En of het hoog wel zo goed was? Vond het laag voor mijn muzxiek niet goed. Veel te traag.
De verkoper kraakte de 703 af. Was zo veel minder dan de 804S zei hij. Maar hij had de 703 ook niet.........
De 683 dan maar?

denoontje

Ik heb de 804s getest en deze is bij mij afgevallen (was op zoek naar stereo speakers op primare set).
Als je er meer over weil lezen moet je mijn draadje even zoeken in "speakers"

Ben voor stereo helemaal van B&W af en naar Wilson benesch gegaan (zie BB&G).

Voor Ht heb ik nog wel B&W op denon. Het zijn de oude 604's (s1).

Deze hebben ook nadelen: komt minder uit de kast en heb ook QED SA erop aangesloten opm meer openheid te krijgen.
Speel daar nog steeds mee omdat ik voor weinig een extra setje 604 kon kopen ;-)

etienne

Ranger, ik zou de 703 nog eens goed beluisteren of anders de 805 S, dit zijn allebei fraaie luidsprekers met een mooi laag en hoog. Ik zelf vindt de 683 absoluut niet in de buurt komen van een 703 of zelfs geen 704, maar zowel de 704 als de 804 vindt ik erg duffe speakers, klinken erg ingetogen en weinig sportief. Daarentegen klinkt een 703 lekker sportief, warm en in combinatie met arcam of primare is het helemaal genieten.

In Apeldoorn bij Versnel Hifi hebben ze bijna alles staan, hebben ze ook een volledig geisoleerde luisterruimte waar je op je gemak kunt luisteren; eigenlijk ook bij Hobo Hifi in Arnhem ook, alleen is bij Hobo het nadeel dat er zoveel andere speakers naast de te beluisteren speakers staan, omdat alle merken speakers in volgorde van nummers staan aangesloten via een schakelkast, en da's een groot nadeel. Het mooie in Apeldoorn is dat je echt luistert naar jouw voorkeur speakers;,de resterende speakers in de ruimte staan achter glas, en de geluidskabels zijn bijvoorbeeld van het merk Sultech. Ik heb daar lekker uren op mijn gemak kunnen luisteren met mijn eigen muziek en het aanbod aan B & W speakers in diverse klassen is overweldigend. Zeker een aanrader voor diegenen die nog voor de keuze staan welke B & W men wil luisteren cq. kopen. Dit is overigens geen reclame hoor, maar eerder opmerkelijk in positieve zin, dat er vandaag de dag nog maar weinig audio-winkels zijn waar je echt op je gemak naar luidsprekers kunt luisteren - je kunt in deze zaak zelfs nadat je zo positief bent over dergelijke beluisterde speakers - deze mee naar huis nemen zonder dat je volle mep aan aankoopwaarde als borg moet betalen!!!!Nou dat zijn er in Nederland maar weinig die dat nog doen.  ;)
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Tumble

leuk topic ook maar eens posten
front:   604s2
rear:    602s2
center: LCR6s2 allen cherry
sub:     ASW2000

aangesloten op de pioneer vsx-lx50
klinkt in mijn optiek fantastisch en tuurlijk het kan altijd beter maar de enige upgrade die ik mijzelf zie doen is rear ook 604s2's te zetten

VIP

#562
Ok mensen... ik heb nu de 703's al een tijdje.

En ga mezelf eens verwennen met een paar 802 D's

Korter en krachtiger zo  ;D
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

M

#563
Quote from: VIP on May 15, 2008, 00:03:38
Ok mensen... ik heb nu de 703's al een tijdje.

En ga mezelf eens verwennen met een paar 802 D's

Korter en krachtiger zo  ;D
En waar wil je ze mee aansturen, je Marantz PM-15?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

VIP

Quote from: Mayko on May 15, 2008, 09:31:56
En waar wil je ze mee aansturen, je Marantz PM-15?
Nee dat lijkt mij toch niet  :). Gaat versterkertje niet leuk vinden denk ik zo.
Ik ga er denk ik wel 2 mono blokken aanhangen.
Welke dat dan worden moet ik nog zien.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

-madison-

#565
Zo zo, je verwent je zelf goed ;D mooi (en prijzig) spul 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

WickedGame

802D's vragen inderdaad monoblokken of een goede 2-kanaler. En dan het liefst toch rond de 200W per kanaal.

Heb bij mijn ouders toevallig de wissel gedaan van de 802N naar de 802D. En dat was toch wel een heftig verschil. 802D kent veel meer kracht in het laag en straalt nog beter af dan de 802N. Dus je 802D keus is zeker niet verkeerd. Aansturing word overigens gedaan door een CA-2200 van Classé.

Maf

#567
Zaterdag even gaan luisteren bij Hobo-hifi voor speakers.

Ze hadden een 703 inruil set gekregen dus die kon ik voor de helft meenemen.
Paar cd's in de Denon 3808 gedaan die daar aangesloten stond.

En....... VERSCHRIKKELIJK, ik kon er werkelijk waar niet naar luisteren bijna.
Mijn 2 vrienden die erbij stonden waren helemaal weg van de 703's.
Maar voor mij leek het alsof het geluid in het gezicht werd gedrukt, zeer vervelend.
Toevallig stonden er een paar N803's naast die schijnbaar de totale tegenpool is van de 703 (imho).

Waar ik dan ook meteen op verliefd ben :-X
Alleen waren deze niet voor de helft haha, dus de grote zoektocht is begonnen.
Moet zeggen dat ik redelijk schrok van het verschillende geluid in speakers (krijg je als audio leek).

WickedGame

Quote from: Maf on May 19, 2008, 08:29:12
Zaterdag even gaan luisteren bij Hobo-hifi voor speakers.

Ze hadden een 703 inruil set gekregen dus die kon ik voor de helft meenemen.
Paar cd's in de Denon 3808 gedaan die daar aangesloten stond.

En....... VERSCHRIKKELIJK, ik kon er werkelijk waar niet naar luisteren bijna.
Mijn 2 vrienden die erbij stonden waren helemaal weg van de 703's.
Maar voor mij leek het alsof het geluid in het gezicht werd gedrukt, zeer vervelend.
Toevallig stonden er een paar N803's naast die schijnbaar de totale tegenpool is van de 703 (imho).

Waar ik dan ook meteen op verliefd ben :-X
Alleen waren deze niet voor de helft haha, dus de grote zoektocht is begonnen.
Moet zeggen dat ik redelijk schrok van het verschillende geluid in speakers (krijg je als audio leek).

Stond er een N803 of een 803S of zelfs een 803D, want dat maakt in zekere zin qua prijs en performance zeer zeker wat uit.

Maf

#569
Het waren de N803 voor 1950~ euro p/s.

Ik heb de 803s en de 803d niet gehoord (misschien ook wel beter zo >:D)

Jurgen79

1950 per stuk is al een flink stuk onder de adviesprijs, maar goed het zijn dan ook oude modellen (en wellicht een demo model voor die prijs?). Maar als je goed rondkijkt kom je ze 2e hands wel tegen rond (of zelfs onder) de 3000 euro voor een set.

Ik zou ze zelf ook wel graag willen als upgrade t.o.v de N804 (zeker in het prachtige red cherry), maar denk dat ze meer ruimte nodig hebben om goed tot hun recht te komen (en mijn bankrekening moet ook nog steeds bijkomen van de upgrades van afgelopen jaar ;D )
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

WickedGame

Vergeet daar ook niet bij dat de 803 ook wat meer van je versterker vraagt dan de 804  ;D

Major_Ton

De complete 800 serie klinkt een stuk levendiger en opener dan de 700 serie naar mijn mening. Verder vind ik van de 803 varianten de 803s de meest interessante. Klankmatig behoorlijk wat beter dan de 803n en makkerlijker te plaatsen en aan te sturen dan de 803d. De 803d is eigenlijk geen 803 meer ;) Met zijn 3 woofers en fors uitgevallen kast heb je toch echt wel een hele andere opstelling nodig tov de 803s en 803n. Je moet de 803d minimaal net zoveel ruimte geven als een 802! Maargoed, als eenmaal alles helemaal voor elkaar is, blijft het wel de mooiste ;D
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Lucky.L

Quote from: VIP on May 15, 2008, 00:03:38


En ga mezelf eens verwennen met een paar 802 D's

Korter en krachtiger zo  ;D
En hoe bevallen ze [kort en krachtig]?

Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Aniki

Ik zie een beetje door alle typenummers het bos niet meer... ???

ik ben een complete beginneling op audio-gebied. we gaan nu verhuizen naar een groter appartement en ik wil daar een mooie set gaan neerzetten. meerendeel voor allerlei soorten muziek en ook als HT.

Nu ben ik al een paar weken een heleboel fora aan het afstruinen (AVS, Audioholics etc.) om me in te lezen in de wondere wereld van de kwaliteits audio...
ik ben een beetje bij B&W blijven hangen omdat ik het design mooi vindt (kwaliteit spreekt voor zich) en omdat er op ebay (buitenland) en marktplaats veel B&W wordt aangeboden. Ik ben toch van plan om het tweedehands aan te schaffen, omdat ik echt nog geen geld heb voor nieuw. nu is mijn vraag, wat is nou een goede set om mee te beginnen. ik geef liever iets meer uit om 1 of 2 speakers te kopen, dan meteen een heleboel voor iets mindere kwaliteit speakers om maar meteen een 5.0 (of 5.1) set te maken. belangrijkste op dit moment zijn frontspeakers, daarna rears, center en evt een sub. de nieuwe 683's en 686 lijken me fantastisch, maar boven het budget. helaas staat er nergens een duidelijke lijst met alle speakers uit de 600 serie, vandaar dat ik het spoor een beetje kwijt raak bij de 60x'en die ik voorbij zie komen.

wie kan een speaker eenbevelen die prima voldoet voor een beginnend 'audiophile', waarvandaan je verder kunt sparen. ik zou het zonde vinden om na een jaar te gaan upgraden en zo uiteindelijk meer kwijt te zijn. dan begin ik liever met minder om alles bij elkaar te sparen.

en wie kan me B&W's aanbevelen die ruim 2e hands te krijgen zijn en bijpassende series om mee verder te sparen?

dank!

(als receiver heb ik een HK AVR-247 op het oog. dacht eerst aan de 663 van yamaha, maar denk dat de HK iets beter bij me zou passen. via ebay is de HK goed te betalen. het gaat me er vooral om dat er HDMI op zit, wat het weer erg makkelijk maakt om een HTPC (in dit geval laptop) op aan te sluiten. maar adviezen omtrent een receiver in combinatie met B&W's zijn ook zeer welkom!)