Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

fasteddie

Tsja, hoe bevalt de Cayin i.c.m. De B&W 703?

Super versterker, maar het beoogde doel een strakker laag t.o.v. Mijn Yaqin speler is het verschil niet spectaculair....je hebt wel wat kwaliteit staan...

Maar goed het is wel beter, maar overweeg toch te gaan kijken voor andere speakers.

Ben me bewust dat een groot deel te danken is aan de akoestiek in mijn ruimte waardoor het laag nog al doorloopt...

Suggesties zijn van harte welkom qua speaker keuze...er zijn genoeg forumleden die ook een Cayin hebben staan toch?

Groet
Fasteddie

fasteddie

Niemand van de Cayin MK II  liefhebbers?

Fasteddie

fasteddie

Hi,

Thans heb ik de Millon Phantom S spelen op de buizenversterker.

Het laag is strak en gedefinieerd en een stuk beter dan de B&W 703 met dezelfde aansturing.

Eigenlijk een verademening om nu weer te luisteren......., maar goed smaken verschillen natuurlijk!

Fasteddie

Struis

Grappig, ik heb inderdaad ook nog naar de Phantoms gekeken. Bij de bouwer in Alkmaar geweest (leuk, aangezien ik daar vandaan kom). Maar hij prutste echt op een amateuristische wijze de speakers aan de versterker (met allerlei electra schroefblokjes en vissnoer als kabels) en vertelde dat het voor het geluid nauwelijks zou uitmaken. Nou had ik die dingen toevallig eerder ergens in een kelder in Almere gehoord met een Leben CS300 versterker en dat was geweldig, maar dit was echt om te janken zo slecht... Daarbij had ik echt zoiets van: als een speaker fabrikant die dit al lang doet ZO de spullen aan elkaar knoopt en beweert dat het niets uitmaakt, hoeveel snapt hij er dan uberhaupt van? Wat ga je vinden in de designs. En zo kwam ik uiteindelijk bij Harbeth terecht. Wel zonde, want de Millons leken potentieel te hebben. Maar ja, als je ze niet fatsoenlijk op je eigen apparatuur kan horen..........
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Jumping Jack

Je kan de vraag ook omdraaien: als een speaker fabrikant die dit al lang doet ZO de spullen aan elkaar knoopt en beweert dat het niets uitmaakt, hoeveel snap JIJ er dan uberhaupt van?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Struis

Mja, wie weet. Alles wat ik tot nu toe gelezen heb (ook van professionele speakerbouwers), en 15+ jaar experimenteren met audio zegt dat het nogal wat uit maakt. Het klonk dan ook stukken minder als dat de buizenbak op de B&W 603S3's klinken. En die zouden de Millons op hun sloffen moeten kunnen overklassen. Zeker nadat ik ze al aan de nodige versterkers had gehoord in die kelder.

Edoch, ik kan er nog steeds volledig naast zitten :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

fasteddie


lynch1979

Quote from: Struis on February  8, 2016, 11:16:09
Grappig, ik heb inderdaad ook nog naar de Phantoms gekeken. Bij de bouwer in Alkmaar geweest (leuk, aangezien ik daar vandaan kom). Maar hij prutste echt op een amateuristische wijze de speakers aan de versterker (met allerlei electra schroefblokjes en vissnoer als kabels) en vertelde dat het voor het geluid nauwelijks zou uitmaken. Nou had ik die dingen toevallig eerder ergens in een kelder in Almere gehoord met een Leben CS300 versterker en dat was geweldig, maar dit was echt om te janken zo slecht... Daarbij had ik echt zoiets van: als een speaker fabrikant die dit al lang doet ZO de spullen aan elkaar knoopt en beweert dat het niets uitmaakt, hoeveel snapt hij er dan uberhaupt van? Wat ga je vinden in de designs. En zo kwam ik uiteindelijk bij Harbeth terecht. Wel zonde, want de Millons leken potentieel te hebben. Maar ja, als je ze niet fatsoenlijk op je eigen apparatuur kan horen..........

Ik pik even je laatste zin eruit, ik heb in beide gevallen de Phantom en de Matador thuis eerst beluisterd......heb je het ook aan hem gevraagd?
Aangezien je in Alkmaar woont lijkt mij dat geen probleem, ik zelf woon in Rotterdam en dat was ook geen probleem.


Struis

Nee, ik woon in Drenthe, ik ben geboren en getogen in Alkmaar :) Maar eigenlijk kwam het niet ter sprake om ze thuis neer te zetten. Ik had roen sterk de indruk dat het alleen daar zo ging. En dat was nogal sneu. Jammer, ik vond ze geweldig met de Leben CS300, en was echt benieuwd of ze een mooi alternatief zouden zijn voor de Harbeths. Die hoorde ik bij It Harkstee (de hele serie) via fatsoenlijke kabels, apparatuur, speakers netjes op hoogte. Ik voelde me er serieus genomen eigenlijk..

Zegt het iets over de Millons? Nee, absoluut niet...
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

bask04

#2609
even een vraag aan de kenners

heb op mijn mrx 710 een setje cm8 s1
nu kan ik de cm8 omruilen voor een set cm8s2
voor een paar honderd euro bijleggen.
wat is het verschil buiten het uiterlijk




mvg

bas

WickedGame

De B&W 800D3 is gelanceerd!

Ben wel erg benieuwd wat deze nog qua meerwaarde heeft boven de 802D3. Wel vind ik persoonlijk de voet erg netjes geworden, en niet zoals zijn voorgangers zo'n lomp blok.

B&W 800D3

danielo

De voet is beter maar vind de rest nog steeds niet mooi, blijf wel bij de 802d2's

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Lucky.L

Quote from: danielo on May 18, 2016, 13:29:09
De voet is beter maar vind de rest nog steeds niet mooi, blijf wel bij de 802d2's

Daniel.
Vind idd de oude serie mooier !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Wim76

Quote from: WickedGame on May 18, 2016, 11:41:57
De B&W 800D3 is gelanceerd!

Ben wel erg benieuwd wat deze nog qua meerwaarde heeft boven de 802D3. Wel vind ik persoonlijk de voet erg netjes geworden, en niet zoals zijn voorgangers zo'n lomp blok.

B&W 800D3

Dat is net zoiets als dat mensen een 12 cilinder in hun auto willen ipv een 8 cilinder. Gewoon omdat het kan  :smile:
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Lazybird

Ik vind de nieuwe serie vooral heel erg prijzig, voor dat geld komen er veel andere opties vrij om te proberen  :colgate:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Hunterofevil

Hey allen,

Ik ben momenteel mijn HT aan het inrichten o pde zolderverdieping.
Na 1,5 jaar zijn de werken bijna gedaan en kan ik eidnelijk beginnen met het leuke gedeelte
de snufjes kopen ;).Zolder ligt onder zadeldak en is ongeveer 13m50 op 8m.
Een trappenhal deelt de ruimte op (in 2 delen) en de grote ruimte (+/- 7 bij 7) wordt mijn HT.
Nu na wat luisterwerk was ik gekomen op volgende combo (einddoel 7.1.4)

Eerste fase
-------------
- Yamaha 3050
- CM9 s2
- CMC2 S2

tweede fase
--------------
- svs PB2000
- 2x rears (bv CM1 of iets van 600 reeks)

Derde fase
-------------
- Wides : Inbouw van B&W
- Atmos speakers : ook inbouw
- Rotel RA1570 or RB1582

Ik lees van B&W gemixte dingen. Sommigen zijn laaiend (zeker over de s2 reeks)
andere verwijzen onmiddellijk naar de R-reeks / MA / Opticon / etc.

Bedoeling is 60-40 HT/stereo

Ik heb de speakers gekozen gebaseerd op luisterdemo
met de Focal Aria, MA, Kef R500/700, B&W CM8/9/10, Dali Ikon...

De focals en de B&W vond ik het beste klinken.
Verschillend maar toch elk super goed in zijn eigen genre.
De test was gebruik makend van een Rotel 1570 en wat klinken de B&W dan goed zeg.

Nu zoals jullie zien wil ik voor de HT een Yamaha 3050 AVR kopen
en dan de RB1582 als eindversterker voor de CM9s.
Gaat dit een even goede ervaring als de Rotel RA-1570 zijn of is het feit dat de Yamaha DACS gebruikt gaan worden
sterk bepalend mbt de geluidservaring maw wat is jullie keuze:

- AVR Yamaha 3050 icm geintegreerde versterker Rotel RA-1570 (met gebruik van HT bypass bij film)
- AVR Yamaha 3050 icm eindversterker RB-1582

Of kies ik nog beter voor een Anthem 710/720 of een NAD T777

Alle hulp is welkom want geraak een beetje het overzicht kwijt zoveel mogelijkheden ....

bask04

Weinig antwoorden hier voor je
Helaas ik kan je geen antwoord gevan anders had ik het zeker gedaan.
Heb over jou vraag gewoon niet de kennis om te antwoorden.

Wel zelf nog een vraag

Heb inmiddels nieuwe speakers staan

Fronts  CM9S2
Center CMC2S2

Heb nog CM8S1 staan,
deze als rear gaan gebruiken of inruilen op nieuwe CM1S2 of CM5S2

Receiver is Anthem MRX 710
Maar misschien komt hier een A5 bij als eindversterker.

El Nino

Welke dealer in een straal van 100 km vanaf Amsterdam heeft de B&W 803D (nieuwe model) in een luisterruimte staan.

Houd me aanbevolen voor een luistersessie.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

DofN

Volgens mij heeft Lexicom in Leidschendam hem wel staan. Maar er moeten toch dealers in Amsterdam zijn die hem ook hebben?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

El Nino

Dank je wel. Deze zaak kende ik niet en is 45 min rijden, dus dat is te overzien.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Deleted User

Als je Hifisolutions (Amsterdam) belt dan sluiten ze hem gelijk voor je aan. De 803D3 en 802D3 hebben ze ingespeeld klaar staan.

StereoMike

Het zijn een beetje moeilijke speakers geworden. Het B&W geluid (bestaat dat?) is er wel af.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

El Nino

Wat versta je onder moeilijk?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Stuff

Krijtenberg in Amstelveen heeft ze volgens mij ook staan...
Versterker: Marantz SR7007 4x Marantz MA500
Bron: Marantz UD5007, Pioneer N-P01, Humax IRHD-5000C, Synology DS212+.
Speakers: B&W CM8, CMC, CM1, PV1D
Beeld: Panasonic 42" plasma.

WickedGame

Quote from: StereoMike on July 22, 2016, 17:27:06
Het zijn een beetje moeilijke speakers geworden. Het B&W geluid (bestaat dat?) is er wel af.

Ik vind ze meer in your face geworden, maar hebben nog wel een klein B&W sausje zoals je het zou kunnen noemen. Ik vind ze in iedergeval een erg sterke soundstage neerzetten.