Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

garmtz

Quote from: MarcoV on July 18, 2003, 14:22:23
Toen ik 2 jaar geleden onze luidsprekerset kocht (wist ik veel dat het HT heette  ;D), heb ik ook B&W geluisterd, maar net als Martin vond ik het toen onderin te 'bruin' klinken...

Ook ik vind geen enkele B&W Nautilus echt geweldig. Behalve dan de N805 en N805 signature. Ik vind ze nogal 'showy'', met een opgepept geluid. Miet mijn ding...

Grindtegel

Wat bedoelen jullie met "bruin". Teveel laag/mid ? Niet helder genoeg?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MarcoV

Quote from: Grindtegel on July 18, 2003, 15:58:25
Wat bedoelen jullie met "bruin". Teveel laag/mid ? Niet helder genoeg?

zoals het toen op mij overkwam: veel nadruk op het laag, en minder open. (Dit is uiteraard mijn subjectieve ende bescheiden mening  :D)

Marco

Melvin

't Is moeilijk om je ervaringen te verwoorden :)

Om het met een quote van Miles David te zeggen:
"Talking about music is like dancing about architecture"

Martin_M

#104
Quote from: Grindtegel on July 18, 2003, 15:58:25
Wat bedoelen jullie met "bruin". Teveel laag/mid ? Niet helder genoeg?

Niet helder genoeg is het niet, want dat zijn ze naar mijn mening wel.
Ik bedoel echt in het laag, dat is mij niet open en droog genoeg.

We draaiden in de demoruimte een CD van de rockband 'System of a Dawn' en het gevoel was gewoon helemaal verkeerd. Deze band stond gewoon in een verkeerde kroeg te spelen. (zo'n bruine kroeg met van die gezellige tafelkleedjes waar je eerder een jazz-kwartet verwacht;D)
Als eindversterker hadden we onze Krell meegenomen, dus daar kan het qua slam en droogheid niet aan liggen.

Toevallig daar ook even een setje Quadral's gehoord (ook op de Krell). Niet helemaal mijn smaak maar dat klonk al een stukje meer 'live'.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Uiteraard zijn er nog meer factoren waardoor het anders klinkt dan je verwacht (akoestiek van de ruimte, etc), maar het blijft toch gewoon persoonlijk.

Yanmik

Ivm zilverkleurige bullets van Thommy:
Quoteen het vergt maar een paar minuten om een exacte copie te maken.

Denk ik toch ook.
Men neme de originele zwarte en men laat deze herspuiten in de kleur die je wilt.
Om het perfect te laten doen ga je naar de garage en daar spuiten ze dat wel even over.
Nadien nog een metaalglanslak eroverheen en klaar is kees.
Net zoals men een onderdeel van een wagen moet herspuiten.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Scarp

Zelf herspuiten lijkt me niet echt ideaal. Zou me niets verbazen als het geluid slechter wordt.

The Foundation

Ik wil die gele kevlar herspuiten. ;D

Scarp

#109
Mjah, ik had mijn 804's toch liever oranje gehad, morgen ff een potje verf kopen ... ook die zwarte woofers vind ik niet mooi ... ga ik maar wit verfen :)

Overigens, als je nou een inbreker hebt in huis, gewoon als je Kevlar woofer schuilen ... kogelvrije vesten worden ook van kevlar gemaakt :)

Robert

#110
D*a*m*n, ik hoor nu ook bij het B&W groepje met een B&W ASW 650 subwoofer ;D

The virus is spreading... ;D


MvrGr.
Robert

The Foundation

Quote from: Scarp on July 18, 2003, 20:41:29
Mjah, ik had mijn 804's toch liever oranje gehad, morgen ff een potje verf kopen ... ook die zwarte woofers vind ik niet mooi ... ga ik maar wit verfen :)

Overigens, als je nou een inbreker hebt in huis, gewoon als je Kevlar woofer schuilen ... kogelvrije vesten worden ook van kevlar gemaakt :)

kogelvrije vesten klinken ook mooi ::)

thommy

Quote from: willem1 on July 18, 2003, 17:26:38
Ivm zilverkleurige bullets van Thommy:
Quoteen het vergt maar een paar minuten om een exacte copie te maken.

Denk ik toch ook.
Men neme de originele zwarte en men laat deze herspuiten in de kleur die je wilt.
Om het perfect te laten doen ga je naar de garage en daar spuiten ze dat wel even over.
Nadien nog een metaalglanslak eroverheen en klaar is kees.
Net zoals men een onderdeel van een wagen moet herspuiten.

Ik veronderstel dat je dit als grapje weergeeft anders zou het toch een zeer amateuristische opmerking zijn ;)
De zwarte bullits zijn van plastiek, de andere zijn van metaal en dus geheel anders van samenstelling.

Mvgr
Yves.

thommy

Quote from: Martin_M on July 18, 2003, 16:26:14
Quote from: Grindtegel on July 18, 2003, 15:58:25
Wat bedoelen jullie met "bruin". Teveel laag/mid ? Niet helder genoeg?

Niet helder genoeg is het niet, want dat zijn ze naar mijn mening wel.
Ik bedoel echt in het laag, dat is mij niet open en droog genoeg.
Martin

Das raar, heb nog nooit enig andere speaker gehoord die zo strak laag kan weergeven ???
Waarschijnlijk is de combinatie Krell-B&W dan toch niet ideaal ???
Das net het meest opvallende dat het laag zo droog en strak is, toch in combinatie met mijn Parasound.
Inderdaad, het mid is zo open als maar zijn kan.
De plaatsing van de instrumenten is toch zo echt, je hoort als het ware dat bv de drummer achteraan zit en dat de gitarist op een stoel zit.

Nog even terugkomen op jouw keuze in het verleden.
Je zei dat het laag van de B&W veel 'te' was en dat je daarom toch voor JBL gekozen had.
Wat een tegenstrijdigheid, iedereen weet toch immers dat JBL de in veelvoud  laagweergever bij uitstek is ;D
Vind ik echt een rare opmerking van je hoor.
Nog erger, dan heb je die Bazuinen gehad, wat was je motivatie hiervoor ;D ???

Indien je echter eens in Belgie komt, spring gerust eens binnen om een luistertest ;)

Mvgr
Yves.

J.A.F._Doorhof

QuoteNog erger, dan heb je die Bazuinen gehad, wat was je motivatie hiervoor  
Wat is er mis met onze Bazuinen ?
Ze worden door veel mensen verkozen boven de "bekende" merken  ;D.

Het is alleen een totaal andere klank, erg neutraal en gedetailieerd daar moet je van houden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Yanmik

QuoteIk veronderstel dat je dit als grapje weergeeft anders zou het toch een zeer amateuristische opmerking zijn
De zwarte bullits zijn van plastiek, de andere zijn van metaal en dus geheel anders van samenstelling.

Indien het enkel gaat om de kleur van de bullit dan was dit niet als grap, want deze originele plastic bullits kan men perfect in andere kleur spuiten.
Materiaalsoort is natuurlijk een andere zaak.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Roland


Martin_M

#117
Quote from: thommy on July 19, 2003, 01:08:22
Waarschijnlijk is de combinatie Krell-B&W dan toch niet ideaal ???
We hebben ze ook gehoord met een Rotel eindbak (type ben ik kwijt, wel een twee-kanaals). Maar dat vond ik (veel) minder nog dat met de Krell.
Je moet weten dat een Krell heel veel laat horen en dan vooral in de laag-regionen. Daar is gewoon erg veel definitie. Als je dat eenmaal gewend bent valt het ook erg op als het daar wat minders is, ook al is het maar een fractie. De B&W's hadden laag zat, daar gaat het niet om. Maar voor mij (daar in die demo-ruimte) niet open genoeg.

Quote
Nog even terugkomen op jouw keuze in het verleden.
Je zei dat het laag van de B&W veel 'te' was en dat je daarom toch voor JBL gekozen had.
Wat een tegenstrijdigheid, iedereen weet toch immers dat JBL de in veelvoud laagweergever bij uitstek is ;D
Hoho, ik heb niet gezegd dat de B&W veel 'te' was. Integendeel is vond dat type wat ik toen gehoord heb zelf 'te weinig'. Wat ik me er nog van kan herinneren vond ik 'm in tegenstelling tot andere speakers in die prijsklasse zelfs wat dof en oninspirerend.
De JBL klonk in m'n huidige set erg gemakkelijk en behoorlijk neutraal (maar natuurlijk kan die bas veel strakker volgens mijn huidige maatstaven ;)).

Quote
Nog erger, dan heb je die Bazuinen gehad, wat was je motivatie hiervoor ;D ???
Ik vind de bazuin (en de oktaaf eigenlijk nog meer) heel veel speaker voor het geld. Natuurlijk kan het beter maar het gemak en de neutraliteit waar de bazuin mee speelt vond ik heerlijk. Toen we ze aanschaften hadden we een AudioAnalyse P90 versterker. Ik vond dit een heerlijke combinatie (en zeker voor dat geld). Door het gemak waarmee ze spelen vind ik ze zeer goed voor HT. De hoeveelheid aan laag (en het vollopen daarvan) is 'gemakkelijk' te beïnvloeden door de afstand tot de achtermuur te veranderen.
Dat ze het niet redden tegen de Wilsons mag je natuurlijk verwachten daar deze laatste nieuw meer dan het 10-voudige kost.

Quote
Indien je echter eens in Belgie komt, spring gerust eens binnen om een luistertest ;)
Zal ik zeker eens gebruik van maken. Ik vind het erg leuk om veel verschillende sets mee te maken. En in een ruimte waar ze beter uit zullen komen dan in menig demo-ruimte is altijd beter luisteren ;D
Vanavond gaan we naar Avalon luisteren (ook mooi). Ik ben benieuwd hoe die het doen i.c.m. buizen-eindversterkers (ben bang dat ik dit ook iets te bruin vind gaan klinken).
Af en toe komen we wel in Belgie, dus wellicht kunnen we er een combinatie-bezoek van maken. Bedankt voor het aanbod, ik laat je het wel horen als het zover is.
Kijk, ik zeg niet dat de B&W een slechte speaker zou zijn. Integendeel zelfs, er zijn verschikkelijk veel aanhangers en die zijn erg tevreden. En bij jou zal het erg lekker klinken. Maar persoonlijk is het niet helemaal mijn geluid.

Ik had hetzelfde toen de Krell KSA50 een weekje weg was voor een beurt. We hebben toen onze 'oude' Meridian 605 mono-blokken weer aangesloten. Op zich hele goede eindversterkers en ze deden het heel leuk op de Wilsons maar na een paar dagen kreeg ik hoe langer hoe vaker het gevoel van 'goh, de Krell zou dit zo en dat zo doen'. Je mist dan net even datgene wat je toch heel belangrijk vind voor een totaalsound. (in dit laatste voorbeeld vooral de slam en plaatsing van de bas)

Quote
Mvgr
Yves.

Groeten,
Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

J.A.F._Doorhof

Hi,

Even over de Bullets.
ALLE bullets zijn van plastic.

De originele bullets zijn van blauw doorzichtig plastic, de zgn Silver bullets zijn van zwart ondoorzichtig plastic. De binnenkant is wel RADICAAL anders.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Frank, volgens mij ging het over "Bullits", oftewel de ronde kogels in de B&W conussen. Bij de Nautilus serie zijn die dingen zwart, bij Thommy zijn ze nu zilver/grijs kleurig en van metaal.
Heeft dus niets met Eichmann Bullets te maken :)

Dat zwarte ding in het midden dus:

FrankL

Quote from: MarcoV on July 18, 2003, 14:22:23
Als het om de helft van het forum gaat, ik maak me sterk of ik ben de enige hier op dit forum die luidsprekers van Floating heeft staan?
Nee hoor, mijn voorspeakers zijn Synthese Floating speakers. Floating 2 geloof ik.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

eduard

Ik heb heb ook floating synthese 2 als front en en een floating cameleon als center

MarcoV

*snif* Ik ben hier dus niet alleen ;D

Ik gebruik Cameleon Princess als fronts, Melody als rears en Voice als center. Die Melodies zou ik ooit wel willen vervangen door de Princess versie (misschien de huidige fronts doorschuiven dus).

Marco

Scarp

Ey ... open maar het "Grote" floating synthese topic :P

Robbo

Bullets... wel goed lezen Frank ;D


Rob