McIntosh 7.1 AV-controller met Room Perfect

Gestart door Shorty, januari 13, 2009, 11:16:35

Vorige topic - Volgende topic

Shorty

Lyngdorf heeft z'n plannen voor een meerkanaals processor in de ijskast gezet, maar het Amerikaanse McIntosh durft het aan:

CiteerIn conjunction with showing their 60th anniversary legacy products, McIntosh is introducing the new MX-150 AV controller featuring Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio decoding, HDMI 1.3 capability Room Perfect auto-EQ functionality. The Room Perfect system was developed by Steinway-Lyngdorf, a Danish company that also manufactures high-end audio components. I've used the Room Perfect room equalization system in my listening room with excellent sonic results. The MX-150 also includes software for additional set-up and equalization functions to fine tune it for each installation.

The seven-channel MX-150 maintains the classic McIntosh look and has five HDMI inputs, an AES-EBU balanced-line input and balanced outputs, RS-232 control capability and video scaling to 1080p resolution. The MX-150 is a two-zone controller and both zones can be controlled from the front panel or learning remote control via on-screen display. The MX-150 in the photo is a prototype, but when it becomes available in April, 2009 it is expected to sell for $12,000.
Bron: UltimateAVMagazine

VrGr,

Bart J.

Shorty

De meerkanaalsmachine van Lyngdorf zou trouwens €15.000 hebben moeten gaan kosten. Deze McIntosh is met een prijs van (omgerekend) €9074 aanmerkelijk goedkoper!  :inlove:

VrGr,

Bart J.

garmtz

Vincent

Deleted member

Past mooi bij de rest van m'n McIntosh setjes:  :tounge:

Keuken:

HT Zolder:

Nooff

^^kijk je nog wel naar je TV, of alleen naar al die andere duizenden lampjes?  ;D

astrobart

dat spul is zo lelijk dat het weer mooi is

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Vincent

En moet zeggen dat het klinkt als een "klok" :)

rbormans

Ik vind het niet slecht klinken, die McIntosh spulletjes.
Maar idd wat veel bling bling

Deleted member

Haha, ik vind het design ook niet mooi hoor en uiteraard waren het niet mijn sets!  ;) Maar ik kende het merk van juist die grote sets uit muren vol apparatuur dus kon het even niet laten.  ;D

Shorty

Ze maken in ieder geval de lelijkste platenspeler óóit  :( :

VrGr,

Bart J.

Vincent

Citaat van: Shorty op januari 15, 2009, 12:37:16

VrGr,

Bart J.

Ze zijn iig wel consequent met het design   :satisfied:

astrobart

Staaled

Citaat van: Shorty op januari 15, 2009, 12:37:16

VrGr,

Bart J.

Zou er op het elementje nou ook een VU metertje zitten? ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

)p(

Eerlijk gezegd vind ik het retro bling design als je ze in het echt ziet wel wat hebben...  :-X

peter

Fatalfelix

Citaat van: astrobart op januari 14, 2009, 11:42:44
dat spul is zo lelijk dat het weer mooi is

x3 dan maar, want het ziet er echt niet uit als je er kritisch na gaat kijken  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

)p(

Citaat van: Fatalfelix op januari 15, 2009, 17:56:38
x3 dan maar, want het ziet er echt niet uit als je er kritisch na gaat kijken  ;D

Heb je er wel eens een in het echt gezien? Komt echt veel beter over dan op de foto.

peter

Fatalfelix

Nope, en ik wil ook best geloven dat ze er in het echt beter uitzien (is met veel producten zo). Vind ze alleen afgaand op het plaatje nogal kitsch.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

)p(

Citaat van: Fatalfelix op januari 15, 2009, 21:12:57
Nope, en ik wil ook best geloven dat ze er in het echt beter uitzien (is met veel producten zo). Vind ze alleen afgaand op het plaatje nogal kitsch.

edel kitsch  ;D

peter

astrobart

Durk

het voordeel van dit merk is dat het tijdloos is.. een oud component pas prima bij een nieuw component..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

nogirard

Citaat van: Vincent op januari 13, 2009, 16:26:26
We accepteren NU bestellingen  :shaun:
Sorry, even offtopic, maar...heeft Vincent een switch gemaakt naar een andere zaak?
Zag in de handtekening Sights& Sounds. Geen Smits meer?
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

MaGiHT

Citaat van: nogirard op januari 18, 2009, 20:38:05
Sorry, even offtopic, maar...heeft Vincent een switch gemaakt naar een andere zaak?

Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80140.0 ::)
Stereo: Lyngdorf TDAI 2200 met roomperfect & A/D module - Lyngdorf SDA2175 - Lyngdorf CD-1 - Lyngdorf BW-1 - Wilson Benesch ARC - Cardas Crosslink biwire - Cardas Crosslink interlink - Cardas AES/EBU
Video: Oppo BDP-83SE regiomod - panasonic th-42pz800

Vincent

Citaat van: nogirard op januari 18, 2009, 20:38:05

Klopt, ik ben nu werkzaam bij Sights&Sounds... Echt een waar paradijs voor me :) Zoveel mooie spullen dat het moeilijk
gaat worden om me in te houden haha..

Maar ben ook niet meer bereikbaar op mijn oude 06 nummer dan krijg je een ex-collega aan de lijn waarschijnlijk. Ik ben
nu bereikbaar via het nummer van Zutphen voor S&S,  mocht je op zoek zijn naar iets met audio-video dan kan je
mij altijd een seintje geven..

Ben benieuwd of wij deze processor op demo krijgen...