XTZ speakers

Gestart door mikeske, november 12, 2008, 00:02:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daxie

Citaat van: mikeske op december  3, 2009, 20:36:09
Er gaat niet veel meer af op het pakket, ze hebben er namelijk al zelf niet veel winst op.

Lees dit net. Dit geloof je toch zelf niet?

Spijkie

Ik kan me niet voorstellen dat ze er veel aan verdienen, dat ze er aan verdienen is meer dan normaal maar als je de Seas units zelf zou moeten kopen + het MDF en het laten spuiten ben je meer kwijt dus het is helemaal prima zo :D
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

daxie

Citaat van: Spijkie op januari  7, 2010, 19:51:51
Ik kan me niet voorstellen dat ze er veel aan verdienen, dat ze er aan verdienen is meer dan normaal maar als je de Seas units zelf zou moeten kopen + het MDF en het laten spuiten ben je meer kwijt dus het is helemaal prima zo :D

zij kopen dan ook niet in aan de prijzen die jij betaalt he...

mikeske

Mja ze verdienen er wel nog op, maar dan wel veeeeel minder dan op de andere bekende merken die ze ook verdelen.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

silver89

Citaat van: daxie op januari  7, 2010, 20:33:35
zij kopen dan ook niet in aan de prijzen die jij betaalt he...

En alles gefabriceerd in china ;)

Raphie

ik vind deze speakers ook erg interessant, zit ook te lonken naar de nieuwe B&W diamond serie, maar dit is stukken budget vriendelijker
JBL PRX Power!

daxie

Citaat van: mikeske op januari  7, 2010, 20:35:12
Mja ze verdienen er wel nog op, maar dan wel veeeeel minder dan op de andere bekende merken die ze ook verdelen.

dat wil ik wel geloven, het zal geen 50-70% zijn. Maar 30-40 wel denk ik, maar dat is gissen natuurlijk. Blijft dat ze voor het geld mooie spullen aanbieden (zo lijkt het, want ik moet nog steeds bij Mike langs).

mikeske

Citaat van: SOS-Master op januari  7, 2010, 20:39:49
ik vind deze speakers ook erg interessant, zit ook te lonken naar de nieuwe B&W diamond serie, maar dit is stukken budget vriendelijker

Dat is net als zeggen:

ik zit te lonken naar de nieuwe ferrari, maar de nieuwe golf is stukken budger vriendelijker  ;D
XTZ is goed maar je kan ze wel niet gaan vergelijken met speakers uit een serie van 2.500 tot 10.000€ per stuk
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mikeske

Citaat van: daxie op januari  7, 2010, 20:40:31
dat wil ik wel geloven, het zal geen 50-70% zijn. Maar 30-40 wel denk ik, maar dat is gissen natuurlijk. Blijft dat ze voor het geld mooie spullen aanbieden (zo lijkt het, want ik moet nog steeds bij Mike langs).

Je bent altijd welkom he, zowel in de week als in het weekend.
Kom anders eens langs als Greet nog eens "onverwacht" naar een receptie moet  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Citaat van: mikeske op januari  7, 2010, 20:47:09
Je bent altijd welkom he, zowel in de week als in het weekend.
Kom anders eens langs als Greet nog eens "onverwacht" naar een receptie moet  ;D

hehe, ja, ik zal kijken of ik ze nergens naartoe kan sturen :p

roeleken

die 99.38, welke versterker raad je aan? Gaat dat werken met een buizenversterker Cayin A55-T of moet je met zwaarder geschut komen?
http://www.cayin.de/english/voll_a55t.htm
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Spijkie

Hallo Roeleken,

Ik heb niet heel veel verstand van buizen maar mocht de versterker te kort komen dan kan je er ook nog voor kiezen om de subwoofers aan te laten sturen door een aparte versterker die XTZ erbij levert, hoeveel deze kost weet ik niet. De speakers hebben wel flink wat sap nodig dus ik denk dat MA wat vriendelijker is voor buizen.

Suc6!
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mikeske

Citaat van: roeleken op februari  1, 2010, 23:11:06
die 99.38, welke versterker raad je aan? Gaat dat werken met een buizenversterker Cayin A55-T of moet je met zwaarder geschut komen?
http://www.cayin.de/english/voll_a55t.htm

Ik zou toch kijken voor een wat zwaardere versterker.
De xtz's hebben toch redelijk wat power nodig om volledig open te bloeien.
je kan zoals spijkie zegt de woofer aan de zijkant appart aansturen met hun sub amp, die is er zonder dsp voor 220€ of met dsp voor 550€
Aangezien speakers met zijdelingse woofers zowiezo al moeilijker aan te sturen zijn zou ik toch de dsp versie nemen om het een en ander te corrigeren.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Mario D

#63
Citaat van: mikeske op februari  2, 2010, 20:09:51
Ik zou toch kijken voor een wat zwaardere versterker.
De xtz's hebben toch redelijk wat power nodig om volledig open te bloeien.
je kan zoals spijkie zegt de woofer aan de zijkant appart aansturen met hun sub amp, die is er zonder dsp voor 220€ of met dsp voor 550€
Aangezien speakers met zijdelingse woofers zowiezo al moeilijker aan te sturen zijn zou ik toch de dsp versie nemen om het een en ander te corrigeren.

Ik denk het niet hoor mike, mijn 99.38 hangen aan een Emotiva XPA-2 en de VU-Meter gaat pas naar het tweede ledje als de receiver op ongeveer -25 gaat en dat is voor mij al echt luid.  

Robke

Ik ben vanavond even in Eindhoven langs gegaan om m'n luidsprekers om te ruilen.
Eind vorig jaar (19 december) had ik tijdens een show bij een autobedrijf een set 99.26 piano gekocht maar omdat ze allemaal op waren kreeg ik de demo luidsprekers mee zodat ik er toch van kon genieten.
Zodra de nieuwe zending luidsprekers, die in backorder stond, binnen was kon ik ze omwisselen voor een splinternieuw setje.
Het is iets later geworden dan gepland door wat verzendingsperikelen vanuit de fabriek, maar ik heb ze vanavond dan toch om kunnen ruilen.

Ze staan nu lekker in te spelen. 8)

Hier wat foto's, let niet op de kwaliteit, ik ben een fotograaf van niks. :pompom:












mikeske

Feli, veel plezier ermee  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sparda

Hej mike, ik ben in de koop voor een receiver (naar alle waarschijnlijkheid de marantz sr5005 of 6004) en speakers. Voor deze laatste twijfel ik nog wat tussen de B&W 685's die blijkbaar toch vrij populair zijn en de XTZ 99.26 die hier erg goed ontvangen wordt. Ik zou vertrekken vanuit een 2.0 setup en zo opbouwen, kwestie van men budget er niet door te jagen.  :sarcasm:

Nu vroeg ik me af of jij deze toevallig al eens vergeleken hebt? Ik plan nog wel een tripje naar Eindhoven, maar dat zal niet direct eerstdaags zijn en mis ze er de B&W's niet hebben is een direct vergelijk ook uitgesloten, dus ben ik nagelaten op mijn
geheugen :p
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

mikeske

Dan zou ik om te beginnen toch al de 6004 nemen.
Ik zou zowiezo eens langsgaan bij intosurround.
Je zal echt versteld staan van de xtz's.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sparda

Waarom zou je de 6004 over de 5005 nemen? Budgetwise zijn ze quasi gelijk dus ik gok dat het daar niet aan zal liggen?
Het (iets) zwaardere vermogen dan?
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

mikeske

Mja is mijn persoonlijke voorkeur.
Een vriend van me heeft ook de 6004 gekocht. Klonk precies net iets lekkerder.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sparda

De 6004 in voorbestelling genomen, ie stond aan 575, dat was nu echt wel een prijs waartegen ik moeilijk nee kon/kan zeggen.
Vrijdag nog een laatste luisterssessie houden, hoewel ik nogal zeker van mijn aankoop ben :p

Al de huidige luistersessie's zijn op B&W 685's dus dan over 2 weken eens een afspraak maken bij introsurround om te vergelijken :)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

audiosurfer

Weet iemand of er ook een Divine center komt? Ik wil gaan upgraden, maar alleen naar een speaker waar ook een center van is..

Moet best leuk zijn toch, 4 divine's en een divine center...
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

mikeske

Citaat van: Palmsurfer op augustus 19, 2010, 08:55:27
Weet iemand of er ook een Divine center komt? Ik wil gaan upgraden, maar alleen naar een speaker waar ook een center van is..

Moet best leuk zijn toch, 4 divine's en een divine center...

dat is denk ik heel leuk  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Martijnst1990

Lijkt mij ook zeker geen slechte combi ;D

Ook ik ben een tevreden XTZ gebruiker tot nu toe, zie sig. Nou moet ik toegeven dat ik niet heel veel speakers heb vergeleken, vond dit gewoon heel erg lekker en neutraal klinken. Begint ook steeds meer te kriebelen om ook XTZ 99.26 als rears te kopen, of 99.36 fronts en de 99.26's naar achter.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

u22u

goede dag allemaal.

Ik word nu ook wel erg nieuwsgierig naar deze speakers ( de prijs staat me zeker aan )
Ik denk eraan om een Denon avr 3311 of een Marantz sr 6005 aan te schaffen,voor mijn verouderde "20 jaar oude pioneer met bose acoustimas .
Hier wel altijd wel volle tevredeheid naar geluisterd.
Maar nu ik wat extra geld heb te besteden 2500 a 3000 euro komt dit er wel bij in de buurt.
Ik kom op deze recievers uit vanwege de "beperkte kast"diepte 39,5 cm , mag er nog wel een 1 cm uitsteken maar niet meer.
is er iemand die ervaring heeft met de recievers icm de XTZ speakers.
Mijn voorkeur gaat uit na de vloerstandaards 99.38 "piano hoogglans zwart ,de rest ben ik nog niet uit center en rear ( advies / mening is welkom ).
er word me geadviseerd om een nieuw topic te starten dus plaats deze ook even bij het nieuwe topic.

ieder alvast bedankt

u22u