Nieuwe HT versteker

Started by WouterVos, November 10, 2008, 14:28:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WouterVos

Het is weer zover ik wil weer eens wat anders ;D Ik ben momenteel in het bezit van een Marantz sr 7300 en deze bevalt wel maar, mist toch iets. Voor de Marantz altijd Harman Kardon gehad en ik moet zeggen dat de Marantz in vergelijk met de Harman Kardon wat pit mist.

Van de week weer een wezen luisteren en Marantz (sr7001) vergelijkt met Harman (avr 645) en daar merkte ik dat de Harman echt meer kracht lijkt te hebben. De Harman ging dieper en gaf een voller en krachtiger geluid. De Marantz vond ik iets vlakker maar deze gaf wel iets meer detail in het hoge. Ik moet eerlijk zeggen dat het verschil mij een beetje verbaasde, ik had niet veracht dat het verschil zo groot zou zijn.

Nu is mij vraag dan ook heeft iemand ervaring met de laatste versie's van Harman Kardon, qua kwaliteit en genot en welke versie gebruik je dan?
Musical Fidelity

-madison-

Ik weet wat je bedoeld! Een goede vriend van mij heeft onlangs ook zijn marantz voor een HK verruild! Een HK is (naar mijn mening) een stuk agressiever en daarmee veel leuker voor films. Dit is met alle HK's eigenlijk zo.

Wil je puur films kijken met ballen zou ik voor een HK kiezen, ben je meer een muziekliefhebber ga dan idd voor een Marantz oid..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

WouterVos

Ik moet zeggen dat ik zelfs muziek met sommige cd beter vond kinken op de H/K.
Musical Fidelity

bmateijsen

Het zal ook de match zijn met de luidsprekers of een receiver een goed resultaat geeft.
Met welke luidsprekers speel je zelf en met welke luidsprekers heb je de set beluisterd?

Quote from: WouterVos on November 10, 2008, 15:34:04
Ik moet zeggen dat ik zelfs muziek met sommige cd beter vond kinken op de H/K.

WouterVos

Ik heb ze beluisterd met Mordaunt Short's en dan de zullen we maar zeggen budget versie (type weet ik niet meer), zelf heb Kef Q5 staan.
Musical Fidelity

Rob Eric Blank

Quote from: WouterVos on November 10, 2008, 15:59:27
Ik heb ze beluisterd met Mordaunt Short's en dan de zullen we maar zeggen budget versie (type weet ik niet meer), zelf heb Kef Q5 staan.
MS heeft zelf al meer pit dat Kef. Kef's zijn naar mijn idee ook niet echt agressief, helemaal niet icm. Marantz. Ik vond die combinatie wat te soft en zonder impact, ook bij muziek.

tan1415

hmm ik vind de KEFs juist heel mooi bij Marantz passen.
Btw heeft hij een subwoofer? of heb jij een subwoofer?
Een serieuze subwoofer scheelt echt een heleboel in HT.

WouterVos

Ik heb wel een subwoofer. Ik heb voor de aardigheid vandaag eens een oude h/k versteker (avi200) aangesloten en dan merk je (zonder sub) de marantz echt te kort komt qua kracht
Musical Fidelity

EdSki

Beetje offopic..

Maarrr als je een receiver met pit zoekt kan je mischien ook eens eentje van pioneer beluisteren.

Heb zelf Kef´s met pioneer en pit kom ik niet tekort  :)

WouterVos

Een vriend van me heeft er een klinkt wel goed, alleen is niet mijn smaak.
Maar iemand ervaring met de laatste versie's hk's?
Musical Fidelity

gastje13

#10
Heb wel eens een H&K horen spelen gewoon in de winkel tussen de andere apparatuur. Stonden op een jvc 5.1 set. Klonk goed krachtig. Typisch de jvc HK combi. Die combinatie kom ik overegens hier heel vaak tegen, naar mijn idee verdienen de HK's toch wel beter dan enkel jvc . . . .

Pioneer ken ik niet zo, maar voor krachtig ook zeker eens onkyo proberen(beukend laag, fel hoog)
Alleen deze heeft niet het wat warmere, wat HK wel heeft.

WickedGame

Vind HK ook erg krachtig in het laag, staan ze al jaren bekend om. Maar dit moet mijn inziens altijd inboeten in het mid en hoog. Vind ze zelfs met sommige speaker combinaties zelfs mat overkomen, weinig levendig alleen maar lomp beuk werk.

HK vind ik overigens wel erg prettig combineren met Mission/KEF/Focal wat ik gehoord heb...

WouterVos

Klopt ze staan er om bekend en met mijn verleden met hk kan ik dat ook alleen maar beamen. Alleen weet ik niet wat de qualiteit en geluidbeeld van de huidige verstekers is.
Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen van de huidige lijnen
Musical Fidelity