Hoe was de VAD 2008

Started by ener, October 18, 2008, 08:43:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerbrand

Hoi,

Ik heb het er ook een paar uurtjes weten uit te houden. Wat mij opviel (in vergelijking met een paar jaar geleden) is dat de meesten de ruimte ook akoestisch behandeld hadden. Hierdoor zat je niet alleen meer naar de kamer te luisteren.

Lyngdorf vond ik wel een aardige demonstratie geven. Alleen: ze gebruikten dipoolluidsprekers (hun DP-1's) om hun room perfect systeem aan te prijzen. Nu staan dipoolluidsprekers er volgens mij sowieso om bekend dat ze de ruimte een stuk minder aanspreken dan monopool luidsprekers. Ik had zoiets van: als je een echte vent bent, maak je het jezelf een beetje moeilijk... Maar dat deden ze dus niet.

Verder heb ik nog even naar de EPSON TW-5000 gekeken en ben tot de conclusie gekomen, dat mijn Barco zich nog steeds nergens voor hoeft te schamen, afgezien van een verschil in scherpte.

En zoals iedereen hier al opmerkte: waarom moet je op zo'n beurs toch de hele tijd naar jazz gepingel luisteren? Dat vind ik persoonlijk net zoiets als een TV beoordelen m.b.v. Monsters Inc.: het ziet er altijd wel lekker uit. Wederom: maak het jezelf een keer moeilijk.

Mijn vriendin kwam nog met de volgende suggestie: eigenlijk zouden ze overal dezelfde 10 nummers moeten draaien. Dan zou je pas echt kunnen vergelijken. Ze heeft een punt...

Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Nahpets

Quote from: Gerbrand on October 19, 2008, 17:51:45
Ze heeft een punt...

De meeste vrouwen zijn ook niet zo dom. De mijne (allebei) niet in ieder geval.

Ik ben jaren geleden een keertje naar de VAD geweest, zo te lezen er is niet echt veel veranderd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ShellBeach

Quote from: Gerbrand on October 19, 2008, 17:51:45
Alleen: ze gebruikten dipoolluidsprekers (hun DP-1's) om hun room perfect systeem aan te prijzen. Nu staan dipoolluidsprekers er volgens mij sowieso om bekend dat ze de ruimte een stuk minder aanspreken dan monopool luidsprekers. Ik had zoiets van: als je een echte vent bent, maak je het jezelf een beetje moeilijk... Maar dat deden ze dus niet.

Dipolen stralen op de loodlijn tov de voor/achterkant (dus naar de zijkant) quasi niks door het destructieve interferentie. Dus je systeem moet minder corrigeren. Anderzijds in de prijsklasse van de DP-1 bestaan er speakers met toch wel meer resolutie...
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Gerbrand

Quote from: klinktbeter on October 19, 2008, 18:03:11
Dipolen stralen op de loodlijn tov de voor/achterkant (dus naar de zijkant) quasi niks door het destructieve interferentie. Dus je systeem moet minder corrigeren. Anderzijds in de prijsklasse van de DP-1 bestaan er speakers met toch wel meer resolutie...

Dat bedoelde ik: je room perfect systeem hoeft met dipoolluidsprekers een stuk minder te doen. Seigfied Linkwitz, bijvoorbeeld, geeft om die reden (minder last van ruimte-akoestiek) daarom al lang de voorkeur aan dipolen (zie http://www.linkwitzlab.com/rooms.htm#B).

Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

hulskof

Zo, ook weer thuis. M&G helaas gemist, was te laat van huis vertrokken. Ik kan me voorstellen dat het voor die-hards allemaal een beetje tegenviel, maar voor mij was het eigenlijk de eerste keer, zo'n beurs, en ik vond het toch wel heel leuk. Niet dat ik erg onder de indruk was, dat nu ook weer niet, maar het oog wil ook wat, en er viel best e.e.a. te zien. Qua muziek, want daarvoor was ik er, sprongen er wat mij betreft een paar sets uit:

* De Volent VL-3 icm BAT: erg levensecht en een zeer groots beeld
* Kamer 47 (weet even niet meer wat daar stond, ik geloof Bryston, weet niet welke speaker): ook zeer groots beeld en lekker los
* Meridian set (actieve luidsprekers): ook erg fraai. Zeer veel controle en gemak
* Focal icm Sudgen: veel controle in het laag vooral.

De rest wist me niet echt te boeien. Misschien dat de Magico's nog aardig klonken, maar echt intrigerend vond ik het allemaal niet. B&W -Classe, ML, Keff, Tannoy, Wadia, Lyngdorf, Von Schweikert... het was mijn smaak dus niet. Maar eerlijk gezegd moet ik andere posters gelijk geven in de muziekkeuze: zeer veilig en over het algemeen erg audiofiel verantwoorde opnames. Zoals iemand al zei: ze moeten overal dezelfde muziek draaien. Dan pas kun je echt vergelijken en zo is het. Want toen ik na twee uur weer eens langs wat dezelfde ruimtes kwam, klonk daar een ander cdtje en klonk e.e.a. weer behoorlijk anders. Erg misleidend en dus erg jammer ook.

Van de goedkope sets vond ik Carat icm de zeer kleine Highland monitoren erg fraai voor een set van 1900 euro!

Enfin, volgend jaar vermoedelijk weer - als ik dan nog altijd niets nieuws gekocht heb, en die kans is niet ondenkbeeldig. Of toch?  ;)

THX-UltraII

#55
net terug, wat erg leuk was: de HT-leden meeting.  8). Wel leuk om eens wat forumleden bij gezicht te zien

Verder was het, zoals elk jaar, veel te druk. Ze zouden voor aan de deur van iedere ruimte een mannetje moeten zetten die regelt dat er niet teveel mensen tegelijk in een ruimte zitten/staan. Is toch geen doen zo man, op deze manier. Ik kwam voor een aantal dingen maar van het meeste kwam gewoon niks terecht. Bij binnenkomst een van de twee Marantz jongens aan proberen te spreken omdat ik nog wat vraagjes over m n nieuwe combi heb, maar er waren tig wachtenden voor me. Zo ook bij de tweede en derde poging in deze ruimte.

Bij Epson was het de hele dag door volle bak, maar wel even de TW5000 kunnen bewonderen. Dit wordt zeker de opvolger van mijn TW2000 (die inmiddels trouwens verkocht is  :D).

De AE3000 was naast de TW5000 een kandidaat die het mij kon worden maar die veel me toch wat tegen. Niet dat ie ontzettend slecht was hoor (want de verschillen zijn tegenwoordig maar minimaal) maar die motion techniek die hierin gebruikt wordt stond me niet aan. Ik vond het er een beetje 'nepperig' uitzien.

Bij de Mitsubishi HC7000 MOEST wel wat mis zijn met de instelling want dat zag er niet best uit allemaal. Maar ja, hierdoor lopen ze mij als klant wel mis  ;D

Wat geluid betreft vind ik het lastig om te oordelen omdat ik niet hiervoor ben gekomen en overal maar even heb staan luisteren. Voor mij sprongen de Wilson Benesch in kamer 45 er echt uit. Wat een mooi geluid! Stukken beter dan die witte schelpen van 30.000 die ergens het begin stonden. Wat een afgrijselijke speakers waren dat! Ook nog even weg staan kwijlen bij 802Ds van b&w.


blue-eyes

Quote from: riwi on October 18, 2008, 20:18:38
Ik heb op de VAD show aan de B&W/Classé man gevraagd of de ssp800 reeds geschikt was voor decodering van TrueHD en DTS-HD/MA. Volgens hem was dit al helemaal compleet mogelijk "alles zit er al in". Ik zie echter op de Classé website dat dit pas met een toekomstige (gratis) upgrade mogelijk is.

Weet iemand (bv een echte Classé kenner ;) ) wat nu de waarheid is? Kan hij het al of moet je toch wachten op een toekomstige upgrade?
Let wel, alleen de EERSTE/ORIGINELE koper heeft recht op een gratis upgrade waarmee de HD formaten kunnen worden afgespeeld.
Indien je ene 2ehands exemplaar koopt zonder dit board zal je deze moeten betalen.

p.s. Overigens kan het goed kloppen dat je hebt genoten in stereo van deze HT pre, er zit namelijk een stereo PRE ingebouwd (de 700 uit de stereo lijn welke de topper van de Delta serie is).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on October 19, 2008, 19:06:06
Let wel, alleen de EERSTE/ORIGINELE koper heeft recht op een gratis upgrade waarmee de HD formaten kunnen worden afgespeeld.
Indien je ene 2ehands exemplaar koopt zonder dit board zal je deze moeten betalen.

p.s. Overigens kan het goed kloppen dat je hebt genoten in stereo van deze HT pre, er zit namelijk een stereo PRE ingebouwd (de 700 uit de stereo lijn welke de topper van de Delta serie is).

OK bedankt. Inmiddels was me duidelijk dat er nog een bord in moet. Kwa stereo klonk het inderdaad goed daar. Maar er hing natuurlijk ook voor een kapitaal aan eindversterking en speakers aan, dus voor mij is het dan moeilijk inschatten welk aandeel de ssp800 daarin had. Kwa surround performance is het dan nog afwachten wat ie kan.

reza

Quote from: THX-ultraII on October 19, 2008, 18:57:53

Bij de Mitsubishi HC7000 MOEST wel wat mis zijn met de instelling want dat zag er niet best uit allemaal. Maar ja, hierdoor lopen ze mij als klant wel mis  ;D

???

Ik vond de HC7000 er juist erg gelikt uitzien!!! De 2de scene van Dreamgirls ging indd nergens over
( mijn beleving ) Maar dat was absoluut de BD zelf. Maar ik weet niet of je naar de zwartwaardes
en scherpte hebt gekeken van de projector, die gaat echt wel verder dan de Epson.
Vergeet ook niet dat de Mitsibishi niet in een geheel donkere kamer was ( knal wit plafont )
En even een 2.70mt breed scherm vulde. Ik wil dat de Epson nog wel eens zien doen!

Ik vond zelf de Pana erg verrassend mooi. Alleen die Motion techniek ofzo hadden ze wel een paar standen
lager mogen zetten, want het leek net of ik naar de Micky mouse show aan het kijken was.
Er zaten soms hele rare bewegingen in de film, die mij net iets te SMOOTH gingen :D

Epson had bij verre de mooiste stand en hadden het het slimst aangepakt!
Pikzwarte kamer gecreerd en heel erg ''veilig'' alleen maar BD demo filmpjes draaien.
Toen we/ik vroegen of er een normale film opgezet werd, ging Troje hier gelijk op in ( nog bedankt ;) )
We konden toen beter bekijken hoe en wat.
24fps leek uit te staan want de pans liepen helemaal niet soepel. Voor de rest was het een mooie machine
maar dat mag ook wel voor die prijs ;) Dit geld trouwens voor alle drie de projectoren.
Voor rond de 3000/3500 moet je toch wel iets moois in huis halen en kan je eigenlijk geen slechte koop meer doen.



ps
Riwi nog bedankt voor het drinken en het heerlijke broodje :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Ondanks dat ik er niet veel van had verwacht (of wellicht juist daarom) heb ik het erg naar mijn zin gehad op de VAD vandaag  ;D Ik heb er toch 5 uur rondgelopen en als de vrouw er niet bij was geweest had dat waarschijnlijk nog een uurtje extra geweest  >:D

Echt serieus luisteren was er niet bij, daar was het gewoon te druk en ook vaak te lawaaiig voor  :-\ Toch heb ik weer flink wat nieuwe indrukken op kunnen doen, veel leuke dingen gezien en vooral gewoon een relaxt dagje gehad :P

Mijn excuus dat ik wat kort bij de M&G aanwezig was, maar ik vond het wat lullig om mijn wederhelft er zo in haar uppie bij te laten zitten..

Wij overwegen na een 2,35:1 setup gezien te hebben vandaag zelf ook die kant op te gaan  8) Maar dan wel anamorphisch uiteraard, want de gezoomde opstelling die we zagen was nogal beun vond ik  :-X Net al even snel uitgerekend, als ik naar 2,35:1 ga (met behoud van dezelfde scherm hoogte) dan winnen we 60cm in de breedte en dat lijkt me niet verkeerd  :) Plus dat de films dan ook in de hoogte beeldvullen zijn   ^-^

Het mooiste van deze show is misschien nog wel dat ik eenmaal thuisgekomen mijn eigen geluid opeens weer beter wist te waarderen  :D

Alhoewel ik vooraf niet verwacht had dit te zeggen, zeg ik nu: volgend jaar weer!  O0


MarkD

Vandaag samen met een medeforumlid voor het eerst op de VAD geweest. Inderdaad vrij druk en een hoog gehalte tingel-tangel muziek. Desondanks leuk om zo eens te zappen tussen verschillende merken. Daarbij een aantal positieve en negatieve uitschieters gehoord:
- B&W 800D en Classé: heeeeel duur, maar totaal niets bijzonders; dof geluid, zonder enige sprankeling (hetzelfde gold voor de combinatie B&W CM en Rotel) ???
- Lyngdorf: mooie sound, klonk niet verkeerd, maar ondanks roomcorrection de lage tonen niet onder controle
- Wilson Benesch: vrij aardig, maar moeilijk om chocola van te maken door de monotone muziekkeuze
- Tannoy Prestige en Chord: prima geluid, met veel details en warmte; wel een specifieke sound die niet iedereen zal bevallen
- Totem Staff en BeChocolate: ik viel bijna uit mijn luisterstoel van het geluid wat uit deze kleine vloerstaanders + all-in-one apparaat kwam; mooi! :o
- Kef Reference en McIntosh: goede neutrale weergave, maar misschien een tikkeltje saai
- Meridian: misschien lag het aan de grootte van de zaal, maar hier kwam het niet slechte geluid niet over, het bleef enorm aan de speakers kleven
- Jadis en Martin Logan: voor mij de set van de show; wat een warme, natuurgetrouwe weergave en prachtige soundstage! O0
- DSS: lekkere bluesmuziek op prettig klinkende speakers
- Yamaha: loco loco disco show
- Indiana: neutraal, maar saai (mede door de muziekkeuze)
- Monitor Audio: muziek op fluisterniveau, denk aan de buren!

Verder stonden er nog een paar verschrikkelijk lelijke barbarapapaspeakers van tig duizend euro, die ons echt niet konden bekoren. Al met al een leuk dagje, dat eens in de zoveel jaar best voor herhaling vatbaar is. Thuisgekomen de Proacs maar weer eens even muziek laten maken. Conclusie: ik heb destijds een goede keuze gemaakt. ;D Maar toch: hoe zouden de Martin Logans hier klinken? Ach ja, weer eens iets om in gedachten te houden richting toekomst...  ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

advr

#61
Quote from: Gerbrand on October 19, 2008, 17:51:45
En zoals iedereen hier al opmerkte: waarom moet je op zo'n beurs toch de hele tijd naar jazz gepingel luisteren?

Bij Transtec toch echt Rammstein gehoord :o 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

audiofreak1

Ook weer terug, leuke dag gehad. Interessante produkten bij: o.a. Marantz (mooie nieuwe lijn), perfect geluid uit de Boston radiootjes, goed geluid bij: Lyngdorf, Kef, JK Acoustics (laatste goede muziekkeuze). Ontzettend slecht geluid bij Totem, lag vooral aan de slechte muzikale keuze. Sinds Martijn weg is is het bedroevend. Veel mensen liepen weg. Kef reference klonk machtig mooi, vooral bij Dire Straits. Wat vooral opviel is de bijna afwezigheid van Surround en platte schermen. Het is weer een echte stereo beurs geworden. Kortom, volgend jaar weer. :D
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

harrytasker

Quote from: audiofreak1 on October 19, 2008, 20:30:12
Het is weer een echte stereo beurs geworden.

Persoonlijk vind ik dat een gemiste kans. De laatste jaren is Home Cinema toch wel een van de belangrijkste onderdelen geworden in de audio (video) wereld.
Door wat meer focus hier op te leggen zal men ook wat jonger en meer publiek aantrekken.
Alhoewel ik wel begrijp dat de huidige locatie daar niet echt voor geschikt is.
Nu vind ik persoonlijk dat de beurs te veel is toegespitst op een selectief groepje liefhebbers, die ten eerste kwaliteit boven alles stellen (begrijpelijk/niks mis mee) en die daarbij vaak ook een aanzienlijk budget hebben.
Voor mensen zoals ik is het wel leuk om jezelf te vergapen  aan een platenspeler (als ik het zo nog mag noemen) van een ton, maar dat gaat echt nergens over als je het mij vraagt.
Des al niet te min volgend jaar weer van de partij net als afgelopen jaren.
Hopelijk dan wel weer wat meer homecinema en mainstream fabrikanten (NAD, Pioneer.... etc.)
5150 time!

JeroenGRT

#64
Ik was er samen met MarkD, over het algemeen ben ik het met alle punten eens met Mark. B&W was voor mij een flinke tegenvaller op de show...ik had er eerlijk gezegd erg veel van verwacht...ik vond de 800D ook dof klinken en weinig sprankelend. De B&W's zetten bij een bepaald klassiek stuk wel een aardige soundstage neer...maar dat was ook het enige. De B&W CM serie vond ik ook vreselijk, hmmm die oude Matrix serie klinkt toch nog niet zo gek....

Ik vond de Martin Logans echt geweldig! Als ik dit nu moet vergelijken met de B&W 800D en Classe versterking dan moet ik toch echt concluderen dat ik de Martin Logans dan ook echt veeeeel beter vond klinken. Ik had nog nooit elektrostaten gehoord, maar ik ga me nu echt eens verdiepen in dit merk. Ben al stiekem aan het rondkijken op de 2e hands markt :) .

De andere speakers die ik echt interessant vond waren de Totem Staff en DSS Systeem, deze merken ga ik ook in de gaten houden :) . De Tannoy Prestige vond ik ook erg lekker klinken, jammer dat ze geen andere muziek hadden. Ik had deze speakers graag eens gehoord met muziek uit een ander genre, maar goed dat geld voor meer speakers.

Al met al leuk om eens andere merken te horen, er zijn toch nog meer speakers dan alleen maar B&W!!!  ;D ;D



Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

blue-eyes

Quote from: riwi on October 19, 2008, 19:31:16
OK bedankt. Inmiddels was me duidelijk dat er nog een bord in moet. Kwa stereo klonk het inderdaad goed daar. Maar er hing natuurlijk ook voor een kapitaal aan eindversterking en speakers aan, dus voor mij is het dan moeilijk inschatten welk aandeel de ssp800 daarin had. Kwa surround performance is het dan nog afwachten wat ie kan.

Stiekum een prijsje gehoord?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

maxtrash

#66
Heb nog geen beamer dus was daar wel in geïnteresseerd.
ik vond de stand van Epson zeker de beste, maar ik geloof dat ik nog geen geoefende kijker ben want de verschillen met de andere getoonde projectoren(mitsu en pana) kan ik zo niet reproduceren als bijv. reza. Overigens bij Epson niet met Troje gesproken maar ik geloof dat hij wel verreweg de meeste kennis van de producten heeft. Het kennisniveau van twee collega's die ik sprak viel me wat tegen.

Eigenlijk is mijn conclusie dat ik wel een vorm van masking zou willen. De absolute zwartwaarde van de beamer is voor mij denk ik niet doorslaggevend. Heb nu ook een op dit vlak relatief matige LCD-televisie en dat stoort me niet echt. Alleen als je een "grijze" balk boven het beeld ziet begint het me ineens wel op te vallen

celerontje

Quote from: Audioloog on October 19, 2008, 19:59:57

Wij overwegen na een 2,35:1 setup gezien te hebben vandaag zelf ook die kant op te gaan  8) Maar dan wel anamorphisch uiteraard, want de gezoomde opstelling die we zagen was nogal beun vond ik  :-X Net al even snel uitgerekend, als ik naar 2,35:1 ga (met behoud van dezelfde scherm hoogte) dan winnen we 60cm in de breedte en dat lijkt me niet verkeerd  :) Plus dat de films dan ook in de hoogte beeldvullen zijn   ^-^


Ronald, 2:35:1 in jouw woonkamer? :o
Dat wordt wel een heeeeeel breed doek.
Je kamer is al niet zo heel groot.
Ik zou het persoonlijk niet in een woonkamer doen, maar 't is jouw keuze.
Je beamer kan sqeeuzen?
En heb je geen subs nodig? Want als 1 regel in de zwarte balk staat, heb een probleem.
Mocht je het wel gaan doen, neem dan een lens met een elektrische rail met IR, en maak 2 beamer activities op je harmony aan, eentje voor spherisch projecteren met de beamer op de native resolutie en eentje voor anamorphic.
Maar ik zit me af te vragen af je met je huidge beamer niet heel duidelijk afzonderlijke pixels kan zien, want op dit moment zie je het net niet vanaf je sweetspot, maar als de de pixels gaan vergroten/rekken denk ik wel.

Oja, en over die gladjanussen gesproken met hun onzinpraatjes, die zijn er helaas in veelvoud, niet alleen op beurzen, maar ook in winkels! :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: celerontje on October 19, 2008, 20:57:24
Ronald, 2:35:1 in jouw woonkamer? :o
Dat wordt wel een heeeeeel breed doek.
Je kamer is al niet zo heel groot.
Ik zou het persoonlijk niet in een woonkamer doen, maar 't is jouw keuze.
Hoi Celerontje,

Ik zie het probleem niet, ik zou de hoogte dan gelijk houden en het scherm zou dan aan elke zijde 30cm breder worden  8) Moet makkelijk kunnen...

Quote from: celerontje on October 19, 2008, 20:57:24
Je beamer kan sqeeuzen?
Mijn beamer kan het omgekeerde van squeezen (oftewel uitrekken)  ;) Bij primasonic staat de H79 zelfs in het rijtje bij de calculator!

Quote from: celerontje on October 19, 2008, 20:57:24
En heb je geen subs nodig? Want als 1 regel in de zwarte balk staat, heb een probleem.
Geen subs vinden wij geen probleem  ^-^

Quote from: celerontje on October 19, 2008, 20:57:24
Mocht je het wel gaan doen, neem dan een lens met een elektrische rail met IR, en maak 2 beamer activities op je harmony aan, eentje voor spherisch projecteren met de beamer op de native resolutie en eentje voor anamorphic.
Dat zijn de details waar ik me nog even niet mee bezig houdt  :P

Quote from: celerontje on October 19, 2008, 20:57:24
Maar ik zit me af te vragen af je met je huidge beamer niet heel duidelijk afzonderlijke pixels kan zien, want op dit moment zie je het net niet vanaf je sweetspot, maar als de de pixels gaan vergroten/rekken denk ik wel.
Dat is inderdaad een goede vraag... Maar ooit komt er natuurlijk een 1080p projector dus dat zou dan in de loop der tijd weer goedkomen  ;D


Audiofiel

Quote from: riwi on October 18, 2008, 20:18:38
Ik heb op de VAD show aan de B&W/Classé man gevraagd of de ssp800 reeds geschikt was voor decodering van TrueHD en DTS-HD/MA. Volgens hem was dit al helemaal compleet mogelijk "alles zit er al in".

Inderdaad was de gegeven informatie van de B&W man niet echt goed. Het zit er (nog) niet in.

Volgens mij wil hij graag zoveel mogelijk processors verkopen. Vandaag vertelde de 'goede man' mij nog dat deze SSP-800 (€8000) met het CDT-300 loopwerk (€5500) zelfs stukken beter klonk in stereo dan hun  dedicated stereo CDP-202 CD-speler (€7000) met de stereo CP-700 voorversterker (€8000).... Yeah sure. :-X

Quote from: Blue-Eyes on October 19, 2008, 19:06:06
p.s. Overigens kan het goed kloppen dat je hebt genoten in stereo van deze HT pre, er zit namelijk een stereo PRE ingebouwd (de 700 uit de stereo lijn welke de topper van de Delta serie is).

Dat er een CP-700 in de SSP-800 huist is uiteraard ook maar marketingpraat van Classé....  ::)
De CP-700 is een hele goede stereo voorversterker, die echt stukken beter presteert dan de SSP-800 (of welke andere prepro ook) in stereo. Niet alleen omdat het apparaat daarvoor specifiek is ontworpen, maar ook omdat het complete ontwerp-budget aan analoog stereo is opgegaan.

Als iemand van Classé (of B&W) beweert dat er een volledige CP-700 in de SSP-800 zit, dan vraag ik mij af hoe ze voor hetzelfde bedrag er ook nog een DAC, HDM en al die surroundformaten in hebben gekregen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

peter248

Ik ben gisteen ook even geweest. Mocht gelukkig bij Naim zelf kiezen wat ik wilde horen. De jongeman die de demo gaf was zelf ook lekker enthousiast dus wij vonden het wel een leuke demo. Ook was leuk hoe hij demonstreerde dat een zwaardere versterker op de Neat speakers toch net weer wat meer rust bracht. Leuk om dat verschil eens te horen.
We hebben daar dus onder andere geluisterd naar:
- Coldplay
- Roisin Murphy
- Michael Jackson
- Tiësto
Dus ten opzichte van de "tingel tangel" muziek voor ons als niet-audiofielen een erg leuke demo.

Chord en Tannoy vonden we ook erg mooie klinken.

In de ruimte met Wadia en de rare "schelpluidsprekers" draaide men op de set die er tegenover stond een stuk van Leftfield. Ik heb die cd zelf ook, maar dit klonkt nergens naar. Jammer.

Ik lees overigens van niemand wat over de Hegel/Ayra/Nordost demo. Wat is jullie mening daarover?

hulskof

Quote from: harrytasker on October 19, 2008, 20:50:08
Persoonlijk vind ik dat een gemiste kans. De laatste jaren is Home Cinema toch wel een van de belangrijkste onderdelen geworden in de audio (video) wereld.
Door wat meer focus hier op te leggen zal men ook wat jonger en meer publiek aantrekken.
Alhoewel ik wel begrijp dat de huidige locatie daar niet echt voor geschikt is.
Nu vind ik persoonlijk dat de beurs te veel is toegespitst op een selectief groepje liefhebbers, die ten eerste kwaliteit boven alles stellen (begrijpelijk/niks mis mee) en die daarbij vaak ook een aanzienlijk budget hebben.
Voor mensen zoals ik is het wel leuk om jezelf te vergapen  aan een platenspeler (als ik het zo nog mag noemen) van een ton, maar dat gaat echt nergens over als je het mij vraagt.
Des al niet te min volgend jaar weer van de partij net als afgelopen jaren.
Hopelijk dan wel weer wat meer homecinema en mainstream fabrikanten (NAD, Pioneer.... etc.)


Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt. Zelfs als er een onderdeel van een set m'n belangstelling had (lees: die ik kan betalen), hing er altijd wel weer een partij componenten aan die het geheel tot ver boven een voor mij realistisch budget brachten. Ik bedoel: leuk om speakers van 10k te showen, maar moet dat dan op een voor- eindcombi van boven de 40K ???
Toch vond ik het wel fijn dat er niet zoveel HT stond. Hou gewoon meer van stereo.  ;)

hifiman

Buisjes  8)

hifiman

Draaitafeltje  :P

hifiman

Zijn de aliens geland met stereo set en al  :o