Thesqualer's HT

Started by Thesqualer, October 15, 2008, 23:41:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Zeker XTZ op de lijst zetten, gaat heel goed samen met de umc-1/upa-2

Thesqualer

Quote from: RA SUBS on January 25, 2012, 21:34:59
Zeker XTZ op de lijst zetten, gaat heel goed samen met de umc-1/upa-2

Ze staan zeker op mijn lijst.
Kun je een omschrijving geven hoe deze klinken icm emotiva en welke bekabeling je hierbij gebruikt.

Ik ben opzoek naar ruimtelijk, open en gedetailleerd geluid.
En dan met name in het hoog en midden gebied.
Bij het laag wil ik ook voldoende detail horen maar ook wat opener als de wharfedale's die klinken toch wel wat warm.
Op zich niet erg voor de muzikaliteit (al zou die ook wel meer mogen zijn) maar voor mij zijn ze het niet helemaal.

Als ik B.B. King op zet wil ik het aanraken van de gitaarsnaren horen en alle details in het midden en hoog...
Die blijven nu een beetje weg.
Bij een lekker stukje metallica wil ik ook de gitaren horen maar toch ook lekker de drummer.
Ik wil dan meer het slaan op de drums horen en wat meer kick (ik weet het subwoofer).

Het is moeilijk te omschrijven maar denk dat ik wel een globaal beeld geef.
Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan mijn LS-kabel ligt (Qed silver anniversary) deze maakt het geluid opener en ruimetelijker met meer details.
Toen ik voor het eerst de totale emotiva combinatie aanzetten schrok ik me eigen echt rot. Want een aparte eindversterker heeft enorm veel invloed op het geluid.
Alles is meer in balans en wat een controle over de speakers en met name in het laag.
Dit is een van de beste upgrades. Nu leuke speakers en het wordt genieten.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

yorkie13

je huidige luidsprekers missen gewoon laag

hoe groot zijn de woofertjes ? 13 cm

die van de XTZ zijn 16,5 cm en lopen door tot 42 hz

Thesqualer

#128
Quote from: RA SUBS on January 25, 2012, 23:54:28
je huidige luidsprekers missen gewoon laag

hoe groot zijn de woofertjes ? 13 cm

die van de XTZ zijn 16,5 cm en lopen door tot 42 hz

klopt ze zijn 12,7cm en lopen tot 50hz

   BASS   5
   TWEETER   25mm tex
   POWER   20-100W
   NOMINAL IMPEDANCE   6ohm
   SENSITIVITY   86dB
   FREQUENCY   50-24k @ -6dB
   CROSSOVER   2.3k
FREQUENCY FB   50Hz
   DIMENSIONS   194x296x278

Bij XTZ zit ik te kijken naar de 99.36 MKII.
Lijken mij erg leuke speaker alleen wordt dat ff door sparen en beluisteren.

Voor alsnog mijn huidige lijst:

- XTZ 99.26
- XTZ 99.36
- Klipsch RF-82
- Klipsch RF-3
- Monitor Audio RS-8
- Monitor Audio RX-6
- Focal Chorus 816V
- Focal Chorus 816W

Staan niet op volgorde van eventuele voorkeur omdat ik nog geen van alle heb kunnen beluisteren wat ook moeilijk gaat worden IVM emotiva.
Maar uit deze lijst (of eventuele suggesties) moet zeker de luidspreker komen die aan mijn eisen voldoet.
Zoals te zien is staan er veelal vloerstaanders in, dit vanwege wat RASUBS al aangaf het laag dat ook gewoon een enorm gemis is.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Quote from: Thesqualer on January 25, 2012, 20:51:10
ik heb toch even 2 vragen die mijn tot op heden niet beantwoordt zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met bekabeling tussen de eind en voorversterking.
Qua klank is het mij wel vrij duidelijk. Maar ik doelde meer op het feit over verzwakking en afscherming van de kabels.
Ik gebruik nu een QED Qunex 2. Zijn er betere kabels om toe te passen met een neutraal klankbeeld die een lage verzwakking heeft en een zeer goede afscherming of is qunex 2 voldoende.

Mijn tweede vraag heeft betrekking tot mijn platenspeler.
Vanwege het rumble effect dat mijn platenspeler vertoond overweeg ik hem maar te laten reviseren door een audio zaak.
Nou dat hij daar toch heen zou gaan heb ze gelijk gevraagd even een offerte te maken om de interne bekabeling te vervangen voor neutraal klinkende kabel en aan de buitenkant connectoren te maken zodat ik een aparte interlink kan gebruiken dit geldt het zelfde voor de stroom kabel.

De man vroeg zich eigen af of dit de platenspeler wel waard was omdat hij de platenspeler niet kende.
Hoe denken jullie hier over? voor bekabeling sprak hij over Van Den Hull The Isis.

Ik ben dan ook zeer tevreden over mijn Technics SL-1810.
Als het de moeite niet waard is laat ik hem in ieder geval reviseren en spaar ik door voor een leuke platenspeler.

Niemand een idee over een 1 van deze zaken of het mooiste allebei.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Niemand een idee over de voorgaande post.

In middels.heb ik mijn oude van den hul d102 mk III(DIY)) er tussen hangen en qua afwijkingscirkel dit niets uit.
Het maakt alleen verschil in het geluid. Ik hoor meer detail o.a. het midden en het laag is best aanwezig op een positieve manier.
door deze ervaring ben ik aangaat kijken naar een interlink die over alle gebieden (leeshoog midden en laag) voldoende detail heeft en het ook allemaal voldoende naar voren laat komen.
de qunex 2 lijkt wat te kort te komen in verhouding met de van den hul.
Zat te kijken naar Nordost blue haven of de van den hul first ultimate.
Wie heeft hier advies in? En natuurlijk op mijn andere vragen.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

yorkie13

Gewoon zelf testen zoals je nu doet en kijken wat in jou oren het beste klinkt.

Je bevindingen met de vd hul klopt wel, zeker het wat wolligere laag bij deze kabel.

clockwork

Het is al heel lang geleden dat ik die Technics platenspeler gehoord heb, maar ik kan me zo voorstellen dat de huidige waarde/kwaliteit niet in verhouding staat tot de kosten voor een complete revisie en re-wiring. Had de audio zaak enig idee wat het zou moeten kosten?

Ik zou zelf denk ik toch voor een 'verse' nieuwe gaan.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Quote from: clockwork on February  1, 2012, 08:48:13
Het is al heel lang geleden dat ik die Technics platenspeler gehoord heb, maar ik kan me zo voorstellen dat de huidige waarde/kwaliteit niet in verhouding staat tot de kosten voor een complete revisie en re-wiring. Had de audio zaak enig idee wat het zou moeten kosten?

Ik zou zelf denk ik toch voor een 'verse' nieuwe gaan.

Alleen de revisie zou €50 gaan kosten de rest kon niks op zeggen
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

clockwork

Quote from: Thesqualer on February  1, 2012, 13:43:50
Alleen de revisie zou €50 gaan kosten de rest kon niks op zeggen

Dat is te overzien. Dan zou ik die idd wel laten uitvoeren.
En hem wellicht laten bellen als hij bezig is. Ik neem aan dat hij dan wel kan inschatten wat een nieuwe bekabeling zou moeten kosten.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Quote from: clockwork on February  1, 2012, 13:55:49
Dat is te overzien. Dan zou ik die idd wel laten uitvoeren.
En hem wellicht laten bellen als hij bezig is. Ik neem aan dat hij dan wel kan inschatten wat een nieuwe bekabeling zou moeten kosten.

hij gaf in de mails aan dat hij een van den hul isis aanraadt.
Maar dan dan je nog,geen bekabeling van het element naar de arm en de interne of externe interlink.
Ik schat het totaal op zo'n €250,00.
Of het dit waard is weet ik niet wat voor een 400 à 500 koop je ook een oude thorens met sme arm en andere tweaks die waarschijnlijk op een hoger niveau spelen
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Geen echte ht's upgrade maar toch de moeite waard om te vermelden:

Een Samsung Galaxy Tab 10.1 16GB Wifi. Leuk apparaat.

Voor de laptop een Samsung 830 512GB SSD.
Dit is echt een waanzinige upgrade. Maar ik moest wel omdat mijn WD Scorpie 500GB het had begeven terwijl daar al mijn data op stond dus ben alles kwijt :nopompom: :unhappy: ??? :crazy: :mad:
Terwijl ik die toch liever had gehad. Iemand een idee hoe ik deze toch terug kan halen. In windows wordt hij helemaal niet meer herkend.
Dit is weer een wijze les en leert dus om back-ups te maken.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Quote from: Thesqualer on April 15, 2012, 22:23:52
Geen echte ht's upgrade maar toch de moeite waard om te vermelden:

Een Samsung Galaxy Tab 10.1 16GB Wifi. Leuk apparaat.

Voor de laptop een Samsung 830 512GB SSD.
Dit is echt een waanzinige upgrade. Maar ik moest wel omdat mijn WD Scorpie 500GB het had begeven terwijl daar al mijn data op stond dus ben alles kwijt :nopompom: :unhappy: ??? :crazy: :mad:
Terwijl ik die toch liever had gehad. Iemand een idee hoe ik deze toch terug kan halen. In windows wordt hij helemaal niet meer herkend.
Dit is weer een wijze les en leert dus om back-ups te maken.

Nou gelukkig me belangrijkste data terug kunnen halen dmv Knoppix en een USB.
Ik weer blij en zeker met de SSD. Wat een snelheid alles vliegt over het scherm.
En dan is de ssd nog maar op sata-2 aangesloten ipv sata-3.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

magicbas

Hoi Thesqualer,
ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar als je nog voor speakers gaat kijken, probeer dan ook eens de Tannoy Revolution Signatures. Zijn tegenwoordig redelijk voordelig te krijgen, en ik vind ze een mooi geluid hebben.
Zelf ben ik ook bezig met de overweging om voor een separate voor/eind combinatie te gaan. Hierbij staan in ieder geval de eindtrappen van Emotiva op mijn verlanglijstje. Met een beetje geluk kan ik binnenkort mijn speakers bij wijze van test aansluiten bij een andere forumgebruiker die de Emotivas al heeft staan. Ben erg benieuwd en zal hier ook wel even vermelden hoe ik het vond klinken.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Thesqualer

Quote from: magicbas on April 23, 2012, 22:26:12
Hoi Thesqualer,
ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar als je nog voor speakers gaat kijken, probeer dan ook eens de Tannoy Revolution Signatures. Zijn tegenwoordig redelijk voordelig te krijgen, en ik vind ze een mooi geluid hebben.
Zelf ben ik ook bezig met de overweging om voor een separate voor/eind combinatie te gaan. Hierbij staan in ieder geval de eindtrappen van Emotiva op mijn verlanglijstje. Met een beetje geluk kan ik binnenkort mijn speakers bij wijze van test aansluiten bij een andere forumgebruiker die de Emotivas al heeft staan. Ben erg benieuwd en zal hier ook wel even vermelden hoe ik het vond klinken.

Ik ben voorlopig even uitgezocht heb momenteel andere prioriteiten.
Heb het erg druk met werk en school.

Binnenkort ook nog eens verhuizen  :happy: als het allemaal goed gaat ga ik van ongeveer 15m2 naar 25m2.
En dan ook nog eens een aparte 9m2 voor de pc ruimte. Verder aparte kamer voor kleding kasten enzo.
Dus dan blijft er meer ruimte over voor mijn stereo installatie.
Dus dit eerst maar eens afwachten of dit allemaal doorgaat.

Als dit allemaal in orde is mag je gerust een keer langs komen hoor om de emotiva's te beluisteren.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#140
En ja hoor nieuwe woning gaat door.

ofwel een grotere ruimte als dat ik nu heb  :pompom:
Waarschijnlijk ga ik hier vloerbedekking in leggen om het geluid toch wat te absorpberen. Voorname de bas.
Men hier nog tips over?

En waarschijnlijk wordt de lg 32D350 vervangen door een Panasonic TX-P50GT30.
Maar ben nog even aan het kijken.

Gelijk een nieuw DIY tv meubel om het helemaal compleet te maken.
Wanneer dit allemaal staat ga ik kijken naar nieuwe voor speakers..... Maar eerst eens kijken hoe de nieuwe ruimte klinkt.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#141
nou heb eens onderzoek gedaan naar een nieuwe tv/internet leverancier.

Ik heb keuze uit de kpn met digitenne  :'( waarschijnlijk maar een toestel met interactieve tv.
Of ik kan naar canaal digitaal gaan waar ik meer zenders krijg.
Wat is de beste keuze?

We hebben 4 tv's hier moet sowieso een oplossing voor gevonden worden?
Voor mijn ga ik een waarschijnlijk een panasonic TX-P50GT30 aanschaffen dus ik hoop dat deze overweg kan met DVB-S van canal digitaal want ik wil alleen maar een CI+ Module aanschaffen

Vrijer gaan wonen is leuk maar je moet ook een comprimé sluiten.
Over 12 maanden komt pas glasvezel als we geluk hebben
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#142
Overigens moet ik gelijk overal coax kabel gaan leggen.
Weet iemand waar ik fatsoenlijke producten kan kopen tegen mooi prijzen.

Ik moet van buiten (sataliet) naar binnen naar de meterkast, waar ik naar 4 toestellen moet splitsen.
Ik zat zelf te denken aan bekabeling van hirschmann maar advies is altijd welkom
Dit moet op kort termijn gerealiseerd worden

Ben alweer wijzer geworden en vanaf de satelliet moeten dus 4x coax naar binnen geleid worden.
Deze zullen in de meterkast uitkomen waar ze gesplitst zullen worden naar 4 of 8x coax.
Ik weet dit nog niet ivm het opnemen van programma's en radio.

De kabel wordt een belden H125 voor buiten naar binnen.
De binnen bekabeling is nog onbekend
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

en ontwerp voor het tv kastje





Suggesties zijn altijd welkom
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

mijn nieuwe kamer heeft een houten vloer is erg gehorig.
Weet iemand een goede ondervloer voor onder het tapijt?
Maar geen zwevende vloer constructie omdat ik dan veelste veel omhoog ga.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

En vandaag een aanwinst opgehaald voor mijn ht.
Staat alvast in het nieuwe huis maar nog niet op mijn kamer moet de vloer nog doen. Vandaar de vraag hierboven.

McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

larzie

Ik hou zelf niet zo van ook nog eens kastjes boven de tv. Dat maakt het geheel nogal volgebouwd.
Zonder de kast erboven geeft een wat ruimtelijker en netter gevoel.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Thesqualer

#147
ja plan is waarschijnlijk gewijzigd en komt er een apartekast waar meer cds dvs en lps in kunnen.
Op een andere plaats in de kamer.

Al zal dit even worden uitgesteld aangezien de kamer nog niet klaar is.
Voor alsnog moet ik een goede ondervloer kiezen om het geluid te isoleren van onder naar boven en van boven naar onder.
Wie weet een goede ondervloer die niet te dik is bedoel geen cm's wat dat haal ik niet
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

larzie

Dat klinkt beter dat plan.  :pompom:

Dunne vloer? Isolatielagen kun je best dun krijgen volgens mij (iets van rubber meende ik?), maar de lokale vloerenboer zal je dat vast beter kunnen vertellen. :D Dan laminaat oid erboven op. Dan heb je het volgens mij niet over centimeters.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Thesqualer

nou ja laminaat  :devil: er komt vloerbedekking op.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction