Thesqualer's HT

Started by Thesqualer, October 15, 2008, 23:41:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Ik vind de spullen van Emotiva prachtig om te zien. Hoe klinkt het?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Thesqualer

Waanzinig!!
Het is echt een verbetering ten opzichte van mijn marantz.
Dit klinkt open en ruimtelijk en toch een strakke bas erin.
Moet het nog wel helemaal instellen en speel nog met een goedkoop cd spelertje.

Maar echt tevreden en zijn geld dubbel en dwars waard  ;D
Mijn wharfedale's lijken wel ineens grote jongens geworden spelen de tent uit.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

skyfox

Kijk, dat zijn nou de betere upgrades dan. Emotiva heeft ook een cd-speler trouwens ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Thesqualer

Quote from: skyfox on December 22, 2011, 19:58:39
Kijk, dat zijn nou de betere upgrades dan. Emotiva heeft ook een cd-speler trouwens ;)

Ja weet ik zit nog enorm te twijfelen.
De erc-2 is erg aantrekkelijk en goedkoop maar de oppos zijn ook aantrekkelijk maar wil de beste muziek kwaliteit en heb een ps3 voor blu ray dus twijfel twijfel
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

clockwork

Quote from: Thesqualer on December 22, 2011, 20:32:39
Ja weet ik zit nog enorm te twijfelen.
De erc-2 is erg aantrekkelijk en goedkoop maar de oppos zijn ook aantrekkelijk maar wil de beste muziek kwaliteit en heb een ps3 voor blu ray dus twijfel twijfel

Lastig. Maar kun je niet beter aan streamen? Hier staat de cd speler alleen maar stof te vangen.

(en voordat je het vraagt: nee, hij is niet te koop. Ik mag hem van mijn vrouw niet verkopen ' omdat hij zo mooi staat naast de UMC-1')
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Quote from: clockwork on December 22, 2011, 20:38:17
Lastig. Maar kun je niet beter aan streamen? Hier staat de cd speler alleen maar stof te vangen.

(en voordat je het vraagt: nee, hij is niet te koop. Ik mag hem van mijn vrouw niet verkopen ' omdat hij zo mooi staat naast de UMC-1')

Dat is ook een optie samen met de xda-1 en een squeezebox touch ofzo.
Moeilijk maar eerst ff sparen. Was weer een diepe tast in ds buidel deze upa en umc :tongue2:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

edwin99

is toch leuk om mijn umc te zien staan  ;D
heel veel plezier ermee
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Thesqualer

Quote from: edwin99 on December 22, 2011, 21:29:41
is toch leuk om mijn umc te zien staan  ;D
heel veel plezier ermee

Hahaha en hij is zo mooi  :P
Plezier gaat echt wel lukken.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

yorkie13

mooi dat de UPA-2 bevalt, nu nog een subwoofer erbij voor 2.1

de UMC-1 heeft een fijn bassmanagement om dat in te stellen.

Thesqualer

Quote from: RA SUBS on December 22, 2011, 22:04:35
mooi dat de UPA-2 bevalt, nu nog een subwoofer erbij voor 2.1

de UMC-1 heeft een fijn bassmanagement om dat in te stellen.

De upa-2 bevalt zeker. En hij komt met de UMC-1 helemaal goed to zijn recht.

En die subwoofer staat zeker op mijn lijstje.
Ben ook enorm benieuwd naar de subwoofers van emotiva, Qua specificatie zien ze er goed uit.

Maar er staat momenteel veel op het lijst:

- XMC-1 ( heb ik tot 2016 de tijd voor dus dat is nog wel even)
- Bron (ERC-2 of XDA-1 met Squeezebox)
- Nieuwe front speakers
- Center en surrounds.
- Subwoofer
- Bekabeling (Lees HDMI, Stroom etc)

Nog een aardig lijstje om af te werken
Maar denk dat de subwoofer na de bron komt
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Nou de emotiva set heb ik inmiddels een paar dagen staan en ben er enorm blij mee.
De set geeft een zeer mooi open en ruimtelijk geluid. Ten opzichte van mijn marantz (die warm klonk) klinkt dit mooi in het hoog en geeft een strak laag.
Dit gaat niet snel meer de deur uit. Hooguit de wharfedales voor een beter geluid. De wharfedales zijn toch wat warm qua klank.

Nu ook nog even een mooi tv-meubel maken zodat ik het kan opbergen.
En om dadelijk uit te breiden naar surround zullen er met de tijd waarschijnlijk 3x upa-1 bij komen.

En dan nog een mooie bron. Hier ben ik enorm over aan het twijfelen.
Een Dac met een squeezebox is erg leuk zeker met zo'n 150GB aan muziek maar ik vind het ook gewoon leuk om een cd-tje er bij te pakken of een LP.
Dus  een groot twijfelpunt. Of neem ze gewoon allemaal  :devil:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Toch een update.
We hadden thuis nog een AKAI CD-32 staan met digitaal uit (coaxiaal)
Deze gebruik ik dus momenteel als loopwerk en klinkt toch wel leuk  :music:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#112
Quote from: Thesqualer on December 27, 2011, 15:43:49
Toch een update.
We hadden thuis nog een AKAI CD-32 staan met digitaal uit (coaxiaal)
Deze gebruik ik dus momenteel als loopwerk en klinkt toch wel leuk  :music:

Hier moet ik toch ff op terug komen  :laugh:
De Akai cd-32 is wel erg dood en ga ik morgen een DENON DVD-1710 ophalen die als voorlopig loopwerk mag gaan dienen.
Kon ik voor dat bedrag niet laten staan  :pompom:

McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

#113
Eindelijk maar eens foto's gemaakt om jullie mijn mooie set te kunnen tonen.
Hierbij de foto's geniet ervan:  :clapping:


Totale overzicht

Voorzijde speakers

Achterzijde speakers met de QED Silver anniversary

PS3 en de Denon DVD-1710

De Emotiva UMC-1 en de UPA-2

De Technics SL-1810

Eerst volgende upgrade zijn de front speakers met een subwoofer.
Ik zit te denken aan Focal, Monitor Audio of klipsch. Maar ben me eigen nog aan het oriënteren.
Voor de front-stage wil ik nog mono blokken gaan aanschaffen van Emotiva. (UPA-1 of XPA-1 wie weet)

Maar eerst eens een ander meubel aanschaffen. Is momenteel een troep en het past allemaal niet erg.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

skyfox

Emotiva...  :wub:

Mooie spullen op de foto's, man! Geniet ervan ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Erg mooie set zo, dat Emotiva blijft toch fantastisch om te zien vind ik 8) Zou ik ergens in de toekomst ook wel willen, maar dan een XPA-5 :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Ziet er goed uit!
En die platenspeler ken ik nog van heel vroeger. die stond bij ons thuis. ik zat me toevallig laatst af te vragen waar die gebleven was, want hij klonk altijd erg lekker.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Quote from: clockwork on January 19, 2012, 09:08:19
Ziet er goed uit!
En die platenspeler ken ik nog van heel vroeger. die stond bij ons thuis. ik zat me toevallig laatst af te vragen waar die gebleven was, want hij klonk altijd erg lekker.

Klinkt inderdaad erg goed. Alleen heeft deze inmiddels goed last van rumble effect en wordt hier gek van  :nopompom:

Quote from: Martijn90 on January 19, 2012, 09:07:34
Erg mooie set zo, dat Emotiva blijft toch fantastisch om te zien vind ik 8) Zou ik ergens in de toekomst ook wel willen, maar dan een XPA-5 :D

Ga je geen spijt van krijgen.
Zit zelf stiekem te gleuren naar de XPA-1 maar zijn momenteel echt buiten mijn budget dus zullen het waarschijnlijk de UPA-1 worden maar ook die zijn leuk.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Martijnst1990

Quote from: Thesqualer on January 19, 2012, 09:23:06
Klinkt inderdaad erg goed. Alleen heeft deze inmiddels goed last van rumble effect en wordt hier gek van  :nopompom:

Ga je geen spijt van krijgen.
Zit zelf stiekem te gleuren naar de XPA-1 maar zijn momenteel echt buiten mijn budget dus zullen het waarschijnlijk de UPA-1 worden maar ook die zijn leuk.
Haal je nu nog niet alles uit je speaker dan? Of zit je stiekem ook al naar andere speakers te kijken? :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Thesqualer

Quote from: Martijn90 on January 19, 2012, 09:26:27
Haal je nu nog niet alles uit je speaker dan? Of zit je stiekem ook al naar andere speakers te kijken? :D

Met deze speakers haal ik er echt wel alles uit wat ze hebben.
En ze klinken op zich wel leuk maar wil toch een wat meer helder, opener, ruimtelijkere speaker.

Daarom zit al te kijken naar de volgende speakers:

Monitor Audio RS6, RS8 of RX6
Focal 816V
Klipsch RF-82, RF-3

Dit zijn denk luidspreker die goed aan mij eisen voldoen.
Waarbij klipsch natuurlijk gebruik maakt van hoorns en heel makkelijk is aan te sturen.
De monitor audio vindt toch ook hele mooie speakers en ben dan ook benieuwd hoe deze klinken en aan mijn eisen voldoen.

Deze wharfedale's heb ik ooit op een QUAD 9-- serie beluisterd toen ik ze kocht en op de Emotiva klinkt dit vele malen beter.
Emotiva klinkt erg neutraal wat fijn is met de keuze van de speakers.
Dit wordt een leuke zoektocht  :pompom:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Martijnst1990

#120
Quote from: Thesqualer on January 19, 2012, 09:35:39
Met deze speakers haal ik er echt wel alles uit wat ze hebben.
En ze klinken op zich wel leuk maar wil toch een wat meer helder, opener, ruimtelijkere speaker.

Daarom zit al te kijken naar de volgende speakers:

Monitor Audio RS6, RS8 of RX6
Focal 816V
Klipsch RF-82, RF-3

Dit zijn denk luidspreker die goed aan mij eisen voldoen.
Waarbij klipsch natuurlijk gebruik maakt van hoorns en heel makkelijk is aan te sturen.
De monitor audio vindt toch ook hele mooie speakers en ben dan ook benieuwd hoe deze klinken en aan mijn eisen voldoen.

Deze wharfedale's heb ik ooit op een QUAD 9-- serie beluisterd toen ik ze kocht en op de Emotiva klinkt dit vele malen beter.
Emotiva klinkt erg neutraal wat fijn is met de keuze van de speakers.
Dit wordt een leuke zoektocht  :pompom:
Dat veranderd het verhaal, word een mooie upgrade :) Niet om mijn eigen speakers aan te prijzen hoor, maar wel eens aan XTZ gedacht? Passen ook wel bij jou eisen als ik het zo lees en Ralf heeft ze icm Emotiva en die is daar heel erg tevreden over :) En ze zitten volgens mij in ongeveer dezelfde prijs klasse?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Thesqualer

Quote from: Martijn90 on January 19, 2012, 09:37:23
Dat veranderd het verhaal, word een mooie upgrade :) Niet om mijn eigen speakers aan te prijzen hoor, maar wel eens aan XTZ gedacht? Passen ook wel bij jou eisen als ik het zo lees en Ralf heeft ze icm Emotiva en die is daar heel erg tevreden over :) En ze zitten volgens mij in ongeveer dezelfde prijs klasse?

Thanks, hier had ik (nog) niet aan gedacht en ze komen op mijn short list om ook eens te gaan bekijken/beluisteren.
Zien er goed uit dus weer meer keuze wat het natuurlijk ook weer moeilijker maakt. :hehe:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

clockwork

Quote from: Thesqualer on January 19, 2012, 09:23:06


Zit zelf stiekem te gleuren naar de XPA-1 maar zijn momenteel echt buiten mijn budget

Gewoon niet nadenken maar doen!  ;) Dan maar een paar weken minder naar de kroeg. ::)

En ik zou die XTZ speakers zeker op je lijstje zetten. Daar lees je hele goede dingen over.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Quote from: clockwork on January 19, 2012, 10:06:57
Gewoon niet nadenken maar doen!  ;) Dan maar een paar weken minder naar de kroeg. ::)

En ik zou die XTZ speakers zeker op je lijstje zetten. Daar lees je hele goede dingen over.

Dat wordt wel heel veel minder naar kroeg en enorm veel werken :).
De xtz staan zeker op de lijst. Het zal voorlopig wel even duren voordat ik nieuwe speakers heb omdat ik me op het gemak wil oriënteren en luisteren. De versterking komt daarna wel aangezien de upa-2 geen kleintje is.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

ik heb toch even 2 vragen die mijn tot op heden niet beantwoordt zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met bekabeling tussen de eind en voorversterking.
Qua klank is het mij wel vrij duidelijk. Maar ik doelde meer op het feit over verzwakking en afscherming van de kabels.
Ik gebruik nu een QED Qunex 2. Zijn er betere kabels om toe te passen met een neutraal klankbeeld die een lage verzwakking heeft en een zeer goede afscherming of is qunex 2 voldoende.

Mijn tweede vraag heeft betrekking tot mijn platenspeler.
Vanwege het rumble effect dat mijn platenspeler vertoond overweeg ik hem maar te laten reviseren door een audio zaak.
Nou dat hij daar toch heen zou gaan heb ze gelijk gevraagd even een offerte te maken om de interne bekabeling te vervangen voor neutraal klinkende kabel en aan de buitenkant connectoren te maken zodat ik een aparte interlink kan gebruiken dit geldt het zelfde voor de stroom kabel.

De man vroeg zich eigen af of dit de platenspeler wel waard was omdat hij de platenspeler niet kende.
Hoe denken jullie hier over? voor bekabeling sprak hij over Van Den Hull The Isis.

Ik ben dan ook zeer tevreden over mijn Technics SL-1810.
Als het de moeite niet waard is laat ik hem in ieder geval reviseren en spaar ik door voor een leuke platenspeler.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction