DD - nieuw huis - tijd voor 3e BIOS

Started by DD2, October 2, 2008, 23:39:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

 :D

Al met al een goede upgrade! Heb je hem ook al elektrisch aangesloten?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DD2

QuoteAl met al een goede upgrade! Heb je hem ook al elektrisch aangesloten?

Yep! Mijn zoontje vindt het prachtig ook, even het beeld stretchen.....  :laugh: :clapping: 

In de praktijk zal de lens er 95% van de tijd voor zitten verwacht ik.

denoontje

ben benieuwd...
grootste voordeel zou moeten zijn omdat je je hele paneel kan gebruiken  bij een 1:2.35 film je meer licht hebt op het scherm.
Dit bij hdr zou een voordeel kunnen zijn als je te weinig licht hebt.

Moet zeggen (nog niet heel veel kunnen kijken op de n7) dat de n7 best veel lightoutput heeft....
De hrd optimiser van de panasonic icm de hdr optimiser in de jvc doen goed hun werk.

Ook heb ik een 16/9 scherm gekocht juist om bijv series ook maximaal te kunnen kijken.
Mijn beperking was zowieso de throw van de projector vs de breedte en plaatsing van de center.

Maar dat ga je wel zien

En de masking voor 1:2.35 zit ingebouwd in het scherm :-)....

Als ik echter dat gehele apparaat zie is het een heel bakbeest zeg.  :o
dat wordt wel ff puzzelen om hem voor de n7 te krijgen bij de m&g

DD2

De lens zelf staat op 2 pootjes, valt wel te fixen met een klein plankje. In hoogte makkelijk verstelbaar. Voor de test gaat dat prima lukken denk ik.

Ik zie toch wel een aardig verschil (meer dan verwacht) in de resolutie in de hoogte. Paar x geswitched ook en ik verwacht dat dit verschil bij de N7 ook aanwezig zal zijn. Mijn lichtoutput is daarbij net aan vind ik (draai al in de high modus) en nu met de lens is het weer prima in cinemascope.

Pixeldichtheid in de hoogte is echt wel zichtbaar qua verschil, vanaf mijn bank gezien!
Bij de N7 draai je natuurlijk op 2160p ipv 1080 (daar dan 30% vanaf, is nog altijd meer dan 1080) dus wellicht minder goed zichtbaar., of totaal niet waarneembaar. Maar ik denk nog steeds wel de moeite waard.    30% meer licht ga je ook zien verwacht ik, volgens mij kan je nooit genoeg licht hebben als het contrast goed is. Een normale tv zit nog altijd boven een gemiddelde beamer en ook in het donker is dat niet storend denk ik??   

Qua 4k.... vanaf de bank ipv 2,8k (30% minder ivm de zwarte balken)???  geen idee of dat gaat uitmaken en zichtbaar is vanaf de bank. Scaler in je player zal ook uitmaken wellicht nog. Je gaat natuurlijk een native 4k formaat interpoleren en uitrekken.

Maar we gaan het allemaal zien   8)
De test bewijst het  ;D

denoontje

Op de foto hangt de lens erg schuin naar beneden. Is dat hetzelfde met de jvc?

DD2

De foto is bij mij thuis genomen. Hij hangt zeker schuin naar beneden. Dat komt echter omdat ik mijn beamer zo dicht mogelijk naar voren heb hangen voor de lichtopbrengst. De projector zou eigenlijk iets omlaag moeten zodat ik beter in het midden van de lens kan projecteren.  Maar de anamorphic lens komt er redelijk schuin voor sowieso. luistert ook nauw, iets scheef of een verkeerde hoek en je hebt afwijkingen op de hoeken van het beeld. Ik pak ook de maximale breedte van de anamorphic lens nu. Het "glas" is helemaal gevuld met beeld aan de voorkant. Voor de kwaliteit van de lens (minder vervorming en meer scherpte in het midden) zou het dus beter zijn om de projector nog 2-3 meter naar achteren te hangen. Ik vind de lichtoutput echter belangrijker op dit moment. 



DD2

Weer even een upgrade. Om optimaal gebruik te maken van de lens ;)  toch maar een groter scherm gekocht. Altijd al een wens. Ik ben voor 4k akoustisch transparant gegaan, dit op basis van een review van een mede-forumlid hier. Gain 1.1

Nu 280cm breed in 21x9 

Heel tevreden mee, echt toch weer een enorm betere "bioscoopervaring"  :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Eigenlijk maar 1 nadeel en dat is toch wel een flink zichtbare vermindering van punch in het beeld, lichtopbrengst is net te weinig.  De upgrade naar een betere beamer wordt nu prioriteit :D

zie foto's.


DD2

En nog een paar...

DD2

Wat overigens enorm opvalt is de verbetering in geluid.  veel meer "zwart" in het midden. De centerspeaker staat nu achter het scherm. Klinkt veel ruimtelijker, wellicht dat het oude scherm toch negatieve weerkaatsing had oid.

Al met al een hele mooie upgrade weer.

denoontje

#434
Feli...mooie upgrade

Dit is wel de reden dat ik kies voor gewoon matwit scherm ipv akoestisch transparant.
Verlies in beeld kwaliteit



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Quote from: denoontje on July 17, 2019, 10:23:02
Feli...mooie upgrade

Dit is wel de reden dat ik kies voor gewoon matwit scherm ipv akoestisch transparant.
Verlies in beeld kwaliteit



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik denk dat het meer de grote is...
Waardoor je behoorlijk wat licht in moet leveren waardoor de kwaliteit van het beeld achteruit gaat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Heel mooi scherm! Welke heb je gehaald?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DD2

#437
QuoteHeel mooi scherm! Welke heb je gehaald?

XY screens - 4k akouestisch   erg betaalbaar en ik had hem in 3 dagen in huis.  Kwaliteit is ook top.

DD2

#438
QuoteDit is wel de reden dat ik kies voor gewoon matwit scherm ipv akoestisch transparant.
Verlies in beeld kwaliteit

Dit is niet zichtbaar wat mij betreft. Ik had hiervoor een matwit 1.1  ik heb ze onder en boven elkaar gezien. ziet er vanaf 20cm exact hetzelfde uit.
Als her dicht op staat zie je wel relief van het doek. Heel fijntjes.  Ze noemen het "8k" op de website.   Ik heb ook nog een hoop samples van andere fabrikanten. Voor mijn gevoel zijn er een paar goede en die verschillen niet veel. Je kunt ook veel duurder maar ik geef het geld nu liever uit aan een beamer denk dat daar meer winst zit.

Het verschil qua licht zit hem in de grootte, niet in het goedk. Beamer hangt nu verder naar achteren en het beeld is groter. Dus minder licht op het scherm. Ook weer getest met de samples welke ik heb liggen en het oude scherm. Gain van het AK transparant scherm is hetzelfde als mijn voormalige niet AK transparant scherm. Beide 1.1 en ook exact evenveel licht zichtbaar (ik heb het niet gemeten maar het ziet er hetzelfde uit).


denoontje

Ah dat is natuurlijk ook een goede verklaring[emoji1303]




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Maar altijd cool een groter scherm ..doet veel qua impact.
[emoji1677]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DD2

#441
Die claim van 8k wil ik overigens wel ontkrachten ;)  daar is dit doek wat mij betreft niet geschikt voor.  Voor nu vanaf mijn afstand (schat nu dat dat beamer op zo'n 4,5 meter hangt) zijn de pixels groter dan de weving op het doek.  Bij 4k gaat dat prima ook nog denk ik. Maar als je kleiner projecteert dan is de pixel echt wel kleiner dan de weving...  (in 4k maar zeker in 8k).

Dat ter zijde vraag ik me wel heel sterk af of je dat op 50cm en verder qua afstand gaat zien.

Afweging tussen akoestisch transparant of niet denk ik eerder, voor 4-8k mag je eigenlijk geen relief hebben lijkt mij. ieg als je mieren wilt N*  ik denk dat het vanaf 3,5 meter (mijn zitplek) echt niet zichtbaar is.   :D

al met al is voor mij persoonlijk nu 1 meerwaarde welke als een paal boven water staat, en dat is de upgrade van 220cm breed naar 280 cm!!  Die is echt huge!!   :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Grootste nadeel vind ik echt de lichtsterkte, deze neemt gewoon heel hard af als je breder gaat projecteren of de beamer verder naar achteren verplaatst. En wat mij betreft moet er gewoon een hoop licht vanaf knallen. Tot dusver uit mijn verleden kan het altijd beter (SonyVPL- eerste serie!, Barco 1208 series, JVC HD1, HD990 en nu de HD950 met anamorhp lens). 


DD2

#442
Qua geluid overigens wel interessant ook dat dit een enorme ruimtelijkheid meer geeft. Dat is een mooi bij-effect.. 

Front speaker stond 1 meter voor het beeld en nu tegen de achterwand. Maar ik heb eerder het idee dat de weerkaatsing met het AK-transparante doek in het hoog minder/weg is voor de FL en FR speakers.  Stereo muziek klinkt hoorbaar beter geplaatst "meer zwart".  Terwijl enkel de centerspeaker weg is en het doek wellicht minder reflecteert in hoge frequenties.

Niet helemaal mijn vinger op te leggen/goed te verklaren voor mij, maar een fijne extra "upgrade"  8)

vik

Er is in mijn ervaring geen enkele fabrikant van A.T. schermen die daadwerkelijk de beloofde gain waarden haalt die ze beloven. Met uitzondering van de Screen Excellence-Enlightor Neo.

Als je 0.6-0.7 haalt mag je in je handen knijpen. Zelf heb ik in het verleden als dealer van een bepaald merk flink wat gezeur gehad met een A.T. die zogenaamd 1.0 moest zijn. Klant ging er vanuit en achter af werd de 0.7 niet eens gehaald. Net centjes uitgegeven aan een dure projector op een 280 cm 16:9 scherm en met de VPL-VW760ES zat hij gewoon veel te donker te kijken.

Anyway; veel plezier met je nieuwe aanwinst.  :thumbs-up:


Quote from: DD2 on July 17, 2019, 20:32:30
Die claim van 8k wil ik overigens wel ontkrachten ;)  daar is dit doek wat mij betreft niet geschikt voor.  Voor nu vanaf mijn afstand (schat nu dat dat beamer op zo'n 4,5 meter hangt) zijn de pixels groter dan de weving op het doek.  Bij 4k gaat dat prima ook nog denk ik. Maar als je kleiner projecteert dan is de pixel echt wel kleiner dan de weving...  (in 4k maar zeker in 8k).

Dat ter zijde vraag ik me wel heel sterk af of je dat op 50cm en verder qua afstand gaat zien.

Afweging tussen akoestisch transparant of niet denk ik eerder, voor 4-8k mag je eigenlijk geen relief hebben lijkt mij. ieg als je mieren wilt N*  ik denk dat het vanaf 3,5 meter (mijn zitplek) echt niet zichtbaar is.   :D

al met al is voor mij persoonlijk nu 1 meerwaarde welke als een paal boven water staat, en dat is de upgrade van 220cm breed naar 280 cm!!  Die is echt huge!!   :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Grootste nadeel vind ik echt de lichtsterkte, deze neemt gewoon heel hard af als je breder gaat projecteren of de beamer verder naar achteren verplaatst. En wat mij betreft moet er gewoon een hoop licht vanaf knallen. Tot dusver uit mijn verleden kan het altijd beter (SonyVPL- eerste serie!, Barco 1208 series, JVC HD1, HD990 en nu de HD950 met anamorhp lens).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DD2

Gisteren nog weer film gekeken en ik moet zeggen dat ik de punch toch wel mis, snel sparen voor beamer met meer lumen.  Al met al vanwege de breedte toch echt wel waard nog steeds, blijft een prachtige ervaring. En het feit dat de centerspeaker achter het scherm staat (veel ruimte voor je neus) is ook heerlijk.  Bios voelt groter zo.  :popcorn:

Wat die gain betreft heb ik idd ook gekke dingen gezien. Samples met ALR en een gain van 1,5 welke donkerder uitvielen dan 1.0 wit. En jouw verhaal klinkt ook bekend, in relatie tot een sample van een niet nader te noemen Duits merk van een man met een interessant kapsel :)

Een duurder scherm was wellicht beter geweest in A.K. maar ik heb besloten dat geld in de beamer te steken. Daar zit meer winst verwacht ik. Nu eerst weer even sparen en wat beamers bekijken.  :P

denoontje

Neem de samples anders df mee op de m&g


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DD2


bmateijsen

Quote from: DD2 on July 18, 2019, 09:06:40
Een duurder scherm was wellicht beter geweest in A.K. maar ik heb besloten dat geld in de beamer te steken. Daar zit meer winst verwacht ik. Nu eerst weer even sparen en wat beamers bekijken.  :P

Ik vind dit een moeilijke aanname, want als hij 30% doorlatend is, dan zal je altijd 30% licht missen.

DD2

Nog weer even aan het klussen geweest.  De kabels voor Atmos getrokken. En alle apparatuur buiten de ruimte geplaatst nu in een kast.


DD2

Inmiddels flink wat films gekeken ook :D

Mijn bevindingen;
-Groter beeld blijft een geweldige ervaring!!    doet alle onderstaande bevindingen teniet  :P
-lichtoutput is echt wel zichtbaar minder (voelt als de helft bijna). Moet ik nog meten.
-Geluid uit de centerspeaker is hoorbaar "doffer". Ik heb hem nu met de verplaatsing van mijn apparatuur ook op een ander versterkerkanaal zitten dus moet nog even uitsluiten dat het hiermee te maken heeft. Lijkt door het doek te komen (logische verklaring). De side speakers staan ernaast en dat blijft zo.