Blu ray: The Gladiator

Started by Wuppy32, September 3, 2008, 11:23:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

esre

Quote from: celerontje on September  1, 2009, 18:59:41
7 september in het UK, met NL subs! :)

De USA versie komt vandaag officeel uit! ;)

bedankt Celeroontje  8) dat is ietsje anders wat de MM man zei deze keek in de almachtige computer en daar stond 1 oktober!

celerontje

Die datum klopt 100%, want da's de NL releasedatum.
De UK versie komt eerder uit! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on September  1, 2009, 19:34:29
Die datum klopt 100%, want da's de NL releasedatum.
De UK versie komt eerder uit! ;)
al enig idee hoe dat nou zit met die steelcases??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Lekker boeiend voorlopig! :P :D

Wat ik eigenlijk zeker weet:
UK steelbook: Bruinig met helm
DE steelbook: Knielende Maximus
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

AnubisNefer

De knielende maximus vind ik qua coverart veel mooier , maar om nou te zeggen dat ik fan ben van duitse tekst  :(
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

esre

Quote from: AnubisNefer on September  2, 2009, 12:25:18
De knielende maximus vind ik qua coverart veel mooier , maar om nou te zeggen dat ik fan ben van duitse tekst  :(


Bei uns ist alles besser, viel besser. :D

Robbert54

Quote from: celerontje on September  2, 2009, 02:08:32
Lekker boeiend voorlopig! :P :D

Wat ik eigenlijk zeker weet:
UK steelbook: Bruinig met helm
DE steelbook: Knielende Maximus
ah nou snap ik deze reactie. hoop toch echt dat de blu-ray versie uiteindelijk toch goed gaat zijn. zoniet dan wordt ie vast nog wel weer opnieuw uitgebracht
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#107
Het kwartje is dus bij je gevallen, Robbert? ;)

Hoe bedoel je ''Uiteindelijk goed''?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Ik heb hem ook maar gecancelled, mijn overweging was dat ik nu toch het volle pond (letterlijk  :D ) betaal en dat de prijs alleen maar gaat dalen zeker als niemand hem wil hebben omdat de kwaliteit te wensen over laat. Dus geen haast ik wacht de reacties wel af, mocht het toch een goede transfer zijn dan kan ik hem altijd nog bestellen en mocht ie onder de 10 euro in de netwinkel liggen pak ik hem ook wel mee.

svmnb

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

#111
Quote from: svmnb on September  3, 2009, 11:33:46
Review op Blu-ray.com: video scoort een 3 uit 5
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=4735&show=review

Uit deze review: "Vanishing arrows! Fireballs that phase in-and-out of the space-time continuum!
No, it's not The Prestige or the latest Star Trek; it's the pre-release buzz surrounding Paramount's highly-anticipated Gladiator"

Audio: "Arrows -- whether visible or not -- are certainly heard with a continuous whoosh as they fly through the air towards their targets."

:D  :D  :D

celerontje

#112
Ik wilde dat ook al gaan quoten, echt geweldig geschreven! :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on September  3, 2009, 00:32:55
Het kwartje is dus bij je gevallen, Robbert? ;)

Hoe bedoel je ''Uiteindelijk goed''?
dat er een gladiator versie 2.0 uitkomt ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

esre

De wens is de vader van de gedachte, als de verkoopaantallen bevredigend zijn dan zal dit niet zo snel gebeuren.
:-[

celerontje

Quote from: Robbert54 on September  3, 2009, 16:07:31
dat er een gladiator versie 2.0 uitkomt ;)
Let's hope it...

Quote from: esre on September  3, 2009, 16:43:03
De wens is de vader van de gedachte, als de verkoopaantallen bevredigend zijn dan zal dit niet zo snel gebeuren.
:-[
2 mogelijkheden:
1: Het kan ze geen ruk schelen
2. Het kan ze wel een ruk schelen, (meerdere achter elkaar, waarschijnlijk) dus dat bevredigt ze!

Wat zal 't zijn? :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

pfff, ik vind heel dit topic serieus overdreven, en weer typisch voor wat internet geworden is: een bende gasten die op voorhand alles in groep afkraken nog voor er IETS gezien is. Ok er zijn wat pijlen weg, en ja er is edge enhancement (dat is trouwens bij the dark knight OOK zo, hier en daar) (en nu baseer ik mij ook vooral op wat er al geschreven staat ergens anders, ik heb ook nog niks gezien)... too bad. De blu ray zal er nog altijd 100X beter uitzien dan de DVD.

dit doet mij een beetje denken aan die hele heisa van oh my god Daniel Craig gaat james bond spelen. Allemaal haters, en uiteindelijk was het de beste bond sinds jaren...

ipv gewoon eens de blu ray af te wachten en ik durf wedden dat de kwaliteit nog best te pruimen zal zijn

Starred

Quote from: Gaetan on September  3, 2009, 18:27:08
pfff, ik vind heel dit topic serieus overdreven, en weer typisch voor wat internet geworden is: een bende gasten die op voorhand alles in groep afkraken nog voor er IETS gezien is.

Hoezo niet gezien? Ok, officieel was ie nog niet uit, maar je weet toch hoe het gaat? Nou dan. Dus velen hebben hem al WEL gezien

celerontje

#118
Quote from: Gaetan on September  3, 2009, 18:27:08
pfff, ik vind heel dit topic serieus overdreven, en weer typisch voor wat internet geworden is: een bende gasten die op voorhand alles in groep afkraken nog voor er IETS gezien is. Ok er zijn wat pijlen weg, en ja er is edge enhancement (dat is trouwens bij the dark knight OOK zo, hier en daar) (en nu baseer ik mij ook vooral op wat er al geschreven staat ergens anders, ik heb ook nog niks gezien)... too bad. De blu ray zal er nog altijd 100X beter uitzien dan de DVD.

dit doet mij een beetje denken aan die hele heisa van oh my god Daniel Craig gaat james bond spelen. Allemaal haters, en uiteindelijk was het de beste bond sinds jaren...

ipv gewoon eens de blu ray af te wachten en ik durf wedden dat de kwaliteit nog best te pruimen zal zijn
Hoezo?
Denk je nou echt dat niemand 'm in huis heeft voor de releasedatum? Welcome to the real world! :D

Ik heb hier trouwens al een week een h264 motionsample van de pijlenscene, dus ik weet waar ik over praat.
Trouwens, zelfs de 720p screenshots zien er behoorlijk bagger uit!
Het beeld is PLAT en heeft een behoorlijk digitale look.

Denk je overgens dat o.a. ik een Blu-ray afkraak omdat ik 'm wil afkraken?
Ik zou WILLEN dat ik kon zeggen: DE KWALITEIT IS GEWELDIG, PRACHTIG FILMISCH!
Dat zou ik dus dolgraag roepen, mits de gehele film dezelfde beeldkwaliteit zou hebben als de Extended scenes, want die zien er wonderschoon uit!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

svmnb

#119
Quote from: Gaetan on September  3, 2009, 18:27:08
pfff, ik vind heel dit topic serieus overdreven, en weer typisch voor wat internet geworden is: een bende gasten die op voorhand alles in groep afkraken nog voor er IETS gezien is.

Heb je toevallig die screenshots van de 5 jaar oudere Braveheart gezien? Ook een zgn. Sapphire edition, maar dan wél een geweldige kwaliteit. Ik snap niet dat Gladiator door de kwaliteitscontrole is gekomen. Op de extra's staan blijkbaar onbewerkte scenes die ook in de hoofdfilm zitten en juist die zien er wel goed uit. Er is dus een transfer gemaakt van behoorlijk bronmateriaal en die is vernaggeld door:
1. Technici die naar eigen smaak aan de bewerkingsfilters hebben gedraaid.
2. QC die met een halfslapend maandagochtend hoofd de uiteindelijke versie een halve blik waardig hebben gegund.
3. Een verkoopafdeling die de handel snel in de markt wilde gooien om centen te verdienen waarbij de kwaliteit ze hun r**t zal roesten.

Ik heb genoeg gezien van de screenshots en vergelijkingen om deze niet te bestellen. Pas als er genoeg mensen klagen, zal er een revisie komen, zoals met Fifth Element.

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

celerontje

#120
Precies!
Ik snap de reactie van Gaetan ook niet.

Toen nog NIEMAND de Blu-ray in bezit had, had iedereen hoge verwachtingen van de beeldkwaliteit.
Waarom wordt er NU geklaagd over de beeldkwaliteit? Omdat er WEL mensen zijn die 'm hebben en met eigen ogen de gebreken zagen.

Die James Bond vergelijking ging over SPECULATIE, terwijl in het geval van deze BD de klachten TECHNISCH van aard zijn!

@Gaetan:
Mij is edge enhancement bij The Dark Knight ook niet echt opgevallen, zelfs niet op 1080p screenshots en ook niet bij Sonic Circle op z'n grote projectiescherm met JVC HD350.
Maar als ik bij Gladiator ZEER DUIDELIJK al edge enhancement zie op 720p, is er echt iets GOED MIS!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Ik vind de kritiek wel wat overtrokken. Zo slecht is ie nou ook weer niet.
Als ik kijk naar detail in allerlei scene's dan ziet dat er vaak goed uit, zelfs beter dan de open matte bev 1080i mpeg2 versie die rond waart. (bv. de kostuums, details in gezichten). Met beweging verdwijnt er wat scherpte, maar dat heb je wel vaker. Edge enhancement is er wel inderdaad.
Het feit dat er zaken verdwijnen is natuurlijk niet goed te praten, maar zo slecht als ie nu wordt omschreven door de 'internet-jury' vind ik ook overtrokken.

Gaeje

@ celerontje: als mensen hem al in huis hebben of gezien hebben zal dat (toch zeker hier niet) via de officiele kanalen zijn, en dus is dat 1) niet iets om trots op te zijn (maar bon, ik ben realistisch genoeg om toe te geven dat het onvermijdelijk is)
en  2) dan is het nog altijd een omzetting/rip/download/weet-ik-veel en dat is misschien een 1op1 kopie, maar geeft je in principe
het recht niet om te klagen, want je hebt het dan allicht gratis bekomen, en niet gekocht.

wat betreft het in bezit hebben van een motionsample van een pijlenscène... Als je dit nu even los bekijkt van de hele discussie. Vind je het niet een beetje belachelijk om aan zo'n hetze mee te doen dat je 1 afzonderlijk stukje uit zo'n film haalt en die overanalyseert en rondstuurt en een hele hoop mensen mee opfokt in een 'boycot' tegen een gigantisch studio die het geen fluit kan schelen wat een kleine internetcommunity ervan vindt?

Als je je zo opwindt over dit ene stukje dat al bij al een paar seconden duurt, dan heb je toch echt niet erg genoten van het verhaal of de rest van de film...

@svmnb: nu ben jij evengoed aan het speculeren over wat al dan niet is misgegaan, en waar. of zat je erbij?

Anyway, wat ik wil zeggen is: natuurlijk is het jammer dat zo'n mooie film niet de behandeling krijgt die het verdient, of aan de verwachtingen kan voldoen.
ECHTER om dit nu op voorhand al te gaan afschieten op basis van enkele screenshots en een motionsample van een scène die luttele seconden duurt.... (met 0 emotionele waarde, tenzij jij erg meeleeft met enkele vuurpijlen)

Wat ik zou doen is die film kopen of huren, IN ZIJN GEHEEL UITKIJKEN, en als je gedurende 2 uur continu afgeleid bent van het verhaal of totaal niet hebt kunnen genieten van de film omwille van technische tekortkomingen, DAN kan je al eens een zaag spannen.

Maar wat er nu gebeurt is mierenneukerij volgens mij. voor tzelfde geld is 90 procent van de film perfect goed overgezet.

Nogmaals: ik vind het zo typisch voor het internetgebeuren van vandaag, enkele mensen zitten elkaar op te jutten op voorhand en het kalf is al verdronken...

Starred

@Gaetan:
Waar het gewoon om gaat is dat Gladiator de film is waar veel mensen op hebben zitten wachten. Het is gewoon een topfilm en dan hoop je ook op een topkwaliteit Bluray, zeker omdat er veel voorbeelden zijn van prachtige BD's. Het had een prachtige demodisc kunnen worden.
En als het dan minder dan verwacht is, zijn die mensen teleurgesteld. Tsja, en sommige gaan in het zich uiten daarvan wellicht wat (te) ver.
Aan de andere kant: blijkbaar zijn er veel people who care about quality en dat is wellicht beter dan dat het iedereen worst zou zijn wat hoe het beeld er uit ziet...


squeek

Quote from: Starred on September  4, 2009, 07:56:17
@Gaetan:
Waar het gewoon om gaat is dat Gladiator de film is waar veel mensen op hebben zitten wachten. Het is gewoon een topfilm en dan hoop je ook op een topkwaliteit Bluray, zeker omdat er veel voorbeelden zijn van prachtige BD's. Het had een prachtige demodisc kunnen worden.
En als het dan minder dan verwacht is, zijn die mensen teleurgesteld. Tsja, en sommige gaan in het zich uiten daarvan wellicht wat (te) ver.
Aan de andere kant: blijkbaar zijn er veel people who care about quality en dat is wellicht beter dan dat het iedereen worst zou zijn wat hoe het beeld er uit ziet...

ik ben het bijna helemaal met je eens.

kijk, of het een topfilm is is voor iedereen anders, ik ken genoeg mensen die het een slechte film vinden. geef toe, hollywood druipt ervan af  :eh: maar das ok, dat mag van mij wel  :D het "probleem" lijkt mij eerder de dvd versie te zijn! die was nl van topkwaliteit onder de dvd's! hoe lang is er wel niet gediscussieerd over deze film en de beeldkwaliteit?! het was toch DE demodvd die je MOEST hebben voor het geval iemand kwam kijken naar je tv of projector! en het geluid, nog nooit zo'n detail gehoord en een prachtige surround etc.

nu komt de bluray uit, en de verwachtingen liggen hoog, extreem hoog want als de dvd zo goed is zal de bd het zeker zijn. maar dit blijkt nu niet 100% zo te zijn, dus voor velen "dream kaput!"
wat wel jammer is dat het niet zo overkomt als de dvd destijds, maar ik geloof dat het er sowiezo toch fantastisch zal uitzien.

betreft pijlen die soms verdwijnen, tja, ik geloof dat ik op de dvd nooit pijlen heb gezien met die resolutie dus ben nu al blij dat er wel zijn  :popcorn:

greetz

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |