Algemene forumregels

Started by Johan Van Gompel, May 23, 2003, 20:36:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zijn een minimum aan algemene forumregels noodzakelijk?

Ja
21 (77.8%)
Neen
6 (22.2%)

Total Members Voted: 27

MrPink

Ik ben het met je eens SB :)

Andre, dat is nou precies waar ik op doelde... ;)

Groetjes,
Oscar

Johan Van Gompel

Quote from: Spacebass on May 25, 2003, 01:47:47
Dat wij het hier goed hebben heeft niets met de 10 geboden te maken maar met het koloniale verleden. De technieken die toen zijn toegepast hebben al helemaal niets te maken met de 10 geboden, verre van zelfs, eerder hebzucht, onderdrukking en slavernij...maar goed dat is ook niet iets om trots op te zijn...., je vergeet echter dat we er wel wat oorlogen en revoluties voor hebben moeten ontberen....ook dat in tegenstrijd met de tien geboden.....
Maar ik ben het met je eens dat je richtlijnen moet hebben. Harde regels vind ik eerlijk gezegd een beetje te kinderachtig.

Hi,

Ik kan hier een lange geschiedenisles gaan geven om het tegendeel te bewijzen maar soit. Harde regels zijn er nu al: geen commerciele aanbiedingen in het Te koop forum, geen grote attachments toegestaan, reviews moeten op die manier en niet anders geschreven worden, enz. Richtlijnen zijn er ook, in de vorm van "spelregels". Het probleem is m.i. geen tekort aan richtlijnen en harde regels maar wel de definitie, beschikbaarheid en implementatie van die regels. Regels (of "richtlijnen", voor zij die een allergie hebben voor dit woord) hou je best kort, ondubbelzinnig en imperatief. Momenteel zijn ze ook "all over the place"; in Over dit board heb je bv. Spelregels......... (lees aub), Spelregels voor attachments..... iedereen lezen aub. en NIEUWE MANIER VAN REVIEWS SCHRIJVEN !!!!, in Te koop heb je LET OP !!! REGELS VOOR TE KOOP....., enz. Waarom niet gewoon helemaal bovenaan elk forum een onderwerp "ALGEMENE RICHTLIJNEN VOOR HET GEBRUIK VAN DIT FORUM" o.i.d. sticky maken? In Over dit board kan deze post de werkelijke algemene richtlijnen bevatten, terwijl je deze post in Te koop bv. het volgende kunt laten bevatten:


Dit forum is er voornamelijk voor de verspreiding van informatie over onze hobby en om van elkaar te leren. Om je forum-ervaring zo aangenaam mogelijk te houden werden deze algemene richtlijnen opgesteld.

Voor dit specifieke forum zijn bovendien de volgende richtlijnen van kracht:


  • commerciele aanbiedingen zijn niet toegestaan;
  • sponsor-aanbiedingen dienen geplaatst te worden in het forum Sponsoren;
  • de prijs van het aangeboden artikel dient steeds vermeld te worden;
  • opmerkingen op een aangeboden artikel waarin je zelf geen interesse hebt zijn niet toegestaan;
  • bij onregelmatigheden dient steeds de moderator verwittigd te worden.
Gelieve voor vragen en opmerkingen i.v.m. deze richtlijnen een nieuw topic te openen in Over dit board.


In de forums onder Films kan als specifieke richtlijn bv. een meer summiere versie van "NIEUWE MANIER VAN REVIEWS SCHRIJVEN !!!!" geplaatst worden. Als het later noodzakelijk blijkt om een extra richtlijn toe te voegen in een specifiek forum dan kan dit gemeld worden in dat specifieke forum (met uiteraard een link naar de algemene richtlijnen van dat forum en evt. een link naar een post in Over dit board waarin evt. het hoe en waarom van die richtlijn duidelijk gemaakt wordt).

Het lijkt me ook aangeraden om bij het bezoek aan dit forum middels een in de welkomtekst verwerkte link meteen te verwijzen naar deze algemene richtlijnen zodat het ook voor gasten duidelijk is hoe het er op dit forum aan toe gaat.

Ik denk niet dat hierdoor een "gevangenissfeertje" gecreeerd wordt, integendeel. Het is gewoon een kwestie van elke forumbezoeker op een zo vriendelijke, eenduidige en logische manier bewust te maken van een aantal basisrichtlijnen. Dat komt uiteindelijk ook de gebruiksvriendelijkheid van dit forum ten goede.

Oh, ik zou de lijst van algemene richtlijnen in elk geval beeindigen met de volgende klassieker:

Alle regels worden gecreeerd door de mens en kunnen bijgevolg overtreden worden door de mens. De moderator is echter God.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

QuoteDe moderator is echter God.
nou ja.....

zo wil ik het niet stellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

QuoteIk kan hier een lange geschiedenisles gaan geven om het tegendeel te bewijzen maar soit.

;D

Johan Van Gompel

#29
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 25, 2003, 16:40:19
QuoteDe moderator is echter God.
nou ja.....

zo wil ik het niet stellen.

God bestaat niet, Frank. Het is maar bij wijze van spreken. ;)
Wat vindt je overigens van de overige suggesties?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

MrPink

Er valt helemaal niets te bewijzen, er valt alleen aan te geven wat er in het verleden naar alle waarschijnlijkheid gebeurd is.

En als je toch iets wil bewijzen, bewijs dan eens dat God wel/niet bestaat... ;D

Heb je trouwens op een partij in dit kabinet gestemd?

Groetjes,
Oscar

Spacebass

#31
Kijk Oscar....

het zijn moeilijke tijden...

Erik

Quote from: Johan Van Gompel on May 25, 2003, 20:31:03
God bestaat niet, Frank. Het is maar bij wijze van spreken. ;)
Wat vindt je overigens van de overige suggesties?
Johan, Pas op wat je zegt, want we hebben hier al eens hele discussie gehad, toen je nog yabba god hier kon worden. Toen waren er ook gelovigen gepikeerd. Vandaar dat het nu niet meer bestaat.
Roepen dat  god niet bestaat is dan helemaal heiligschennis.
Kijk van mij mag je, ik geloof er ook niet in. Maar dan ben je gewaarschuwd.  ;)  8)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Johan Van Gompel

Quote from: Erik on May 26, 2003, 17:57:28
Quote from: Johan Van Gompel on May 25, 2003, 20:31:03
God bestaat niet, Frank. Het is maar bij wijze van spreken. ;)
Wat vindt je overigens van de overige suggesties?
Johan, Pas op wat je zegt, want we hebben hier al eens hele discussie gehad, toen je nog yabba god hier kon worden. Toen waren er ook gelovigen gepikeerd. Vandaar dat het nu niet meer bestaat.
Roepen dat  god niet bestaat is dan helemaal heiligschennis.
Kijk van mij mag je, ik geloof er ook niet in. Maar dan ben je gewaarschuwd.  ;)  8)

Tja, ik zie dat Frank nog steeds niet gereageerd heeft. Zou hij diep gelovig zijn? ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Martin_M

Of is het toch waar.............
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Johan Van Gompel

Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Mijn geloofsovertuiging laat ik in het midden  ;D letterlijk en figuurlijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"