Verbinding valt steeds weg.

Started by royal d, July 26, 2008, 12:20:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

royal d

Internet/routers etc. en ikzelf passen niet door 1 deur ::), vroeger kreeg ik nog wel eens werkend na overal op te hebben geklikt en stekkers erin en eruit gedaan te hebben. Alleen werkt deze methode voor dit euvel helaas niet ::)

Even samenvattend wat onze netwerkomgeving is: chello abbonement, een router van belkin, 3 pc's die draadloos kunnen werken, al gebruik ik de kabel omdat dit toch wat sneller is :).

Het probleem: Internet valt weg, ik kan dan ook verder niets meer doen op het net, maar msn werkt bijv. weer wel.... Als de stekker van modem/router uit het stopcontact wordt gehaald en dan weer erin, dan hebben we weer even verbinding :) tot dat?

Het is echt super irritant en sta op het punt dat ik gewoon een nieuwe router koop om er maar van af te zijn. Maar omdat msn het bijv. wel doet heb ik het idee dat het meer aan de instellingen ligt van de router.

Ik heb verder geen kaas gegeten van dns servers en andere mooie benameningen, dus vraag ik hierbij om jullie expertise/hulp.

Ik heb overigens een vaag vermoeden dat enkele pc's hier dezelfde ip adressen gebruiken, dit gaf de pc met windows xp een keer aan.

Gr,

DE


Jeroen V

Ik zou eens kijken of er een nieuwere versie van de firmware van de router te krijgen is, vaak lost dat een hoop problemen op.....

eduard

Meerdere pc met het zelfde ip adres is een doodzonde op een zelfde  netwerk. De eerste stap is te controleren of dit inderdaad zo is.
Controleer in de opdracht prompt (dos box) met ipconfig de ip adressen van alle pc's.

royal d

Quote from: Jeroen V on July 26, 2008, 12:25:40
Ik zou eens kijken of er een nieuwere versie van de firmware van de router te krijgen is, vaak lost dat een hoop problemen op.....

Ik ga even opzoek.. tot nu toe een firmware gevonden uit 2003:P

royal d

Quote from: eduard on July 26, 2008, 13:20:05
Meerdere pc met het zelfde ip adres is een doodzonde op een zelfde  netwerk. De eerste stap is te controleren of dit inderdaad zo is.
Controleer in de opdracht prompt (dos box) met ipconfig de ip adressen van alle pc's.

Hoe doe ik dit precies? ik neem aan niet op mn mac :P

Jeroen V

Quote from: D E on July 26, 2008, 13:28:07
Hoe doe ik dit precies? ik neem aan niet op mn mac :P

Als ik jou was zou ik me hier (nog) niet druk om maken. Je hebt namelijk goede kans dat de dubbele IP nummers een gevolg is van het uit- en aanzetten van de router. (Waarschijnlijk is de router de DHCP server)

Ik zou eerst met 1 PC (of notebook, andere PC's uit of niet aangesloten) het probleem van het wegvallen oplossen, goede kans dat het IP conflict ook niet meer voorkomt...

royal d

Quote from: Jeroen V on July 27, 2008, 11:22:15
Als ik jou was zou ik me hier (nog) niet druk om maken. Je hebt namelijk goede kans dat de dubbele IP nummers een gevolg is van het uit- en aanzetten van de router. (Waarschijnlijk is de router de DHCP server)

Ik zou eerst met 1 PC (of notebook, andere PC's uit of niet aangesloten) het probleem van het wegvallen oplossen, goede kans dat het IP conflict ook niet meer voorkomt...

Maar hoe kan ik dit dan oplossen? In ons oude huis had ik alleen de router aangesloten en alles deed het vrijwel direct zonder aanpassingen o.i.d.

Jeroen V

Quote from: D E on July 27, 2008, 12:04:17
Maar hoe kan ik dit dan oplossen? In ons oude huis had ik alleen de router aangesloten en alles deed het vrijwel direct zonder aanpassingen o.i.d.

Heb je een nieuwere firmware gevonden dan er nu inzit? Welk type is het trouwens?

audiolover

Je schrijft "in ons oude huis had ik de router aangesloten", had je toen ook UPC/Chello? Het modem van UPC is gevoelig voor de gebruikte netwerkkabel en gebruikte protocollen tussen router en modem. Staat je router vlakbij het modem met het standaard meegeleverde UTP kabeltje? Heb je al via Google gezocht naar anderen die met jouw type router hetzelfde probleem hebben i.c.m. UPC?

Kijk eens op dit forum en plaats je vraag daar:

http://upc.gebruikers.eu/news.php
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

royal d

#9
Er zit naar mijn weten de normale blauwe utp kabel tussen de router en modem, de afstand is nog geen halve meter.

En idd in het oude huis hadden er dezelfde configuratie.

Ik merkte net op dat de verbinding ook wegvalt wanneer de overige computers gewoon uit staan...

Bedankt voor de link ik zal er eens naar kijken!

EDIT: het type router is F5d7231-4

royal d

Net even op de site gekeken van belkin en via de browser het een en ander verandert, vooralsnog werkt internet op alle pc's en hebben ze een eigen ip adres :P