Wat gebruiken jullie voor het HT/HTPC te bedienen

Started by Arno P, July 24, 2008, 12:34:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Quote from: celerontje on July 27, 2008, 16:00:12
Heb je hier wat aan?
http://www.lmgestion.net/@en-us/4/22/60/article.asp

Waarom wil je geen Girder gebruiken?

Zo min mogelijk applicatie ertussen...heb ik jaren gedaan en wil ik nu eens vanaf

celerontje

Maar zonder extra applicaties wordt je wel beperkt in je mogelijkheden.
Je kan een kant en klaar programma gebruiken zoals ik voorstel, paar muisklikken en je hebt er verder geen omkijken meer naar.
Als je puur een plugin wilt gebruiken, misschien is er een oplossing voor, maar misschien ook niet.

Is het geen idee om gewoon PowerDVD automatisch te laten opstarten samen met Windows?
Of gebruik je de PC ook nog voor andere dingen?
Want als het puur een HTPC is, en je speelt alleen Blu-ray's, HD DVD's en DVD's, dan heb je aan PowerDVD genoeg.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on July 27, 2008, 21:59:58
Maar zonder extra applicaties wordt je wel beperkt in je mogelijkheden.
Je kan een kant en klaar programma gebruiken zoals ik voorstel, paar muisklikken en je hebt er verder geen omkijken meer naar.
Als je puur een plugin wilt gebruiken, misschien is er een oplossing voor, maar misschien ook niet.

Is het geen idee om gewoon PowerDVD automatisch te laten opstarten samen met Windows?
Of gebruik je de PC ook nog voor andere dingen?
Want als het puur een HTPC is, en je speelt alleen Blu-ray's, HD DVD's en DVD's, dan heb je aan PowerDVD genoeg.

Automatisch opstarten is idd een optie...

celerontje

#28
Alsie dan ook nog opstart met FullScreen en je weet het standaard PowerDVD scherm te vervangen door een eigen creatie, zou het helemaal mooi zijn.

Maar even over het opstarten met de afstandsbediening:
Als je normaal op groene knop drukt start de MediaCenter applicatie op, toch?
Dat commando zit gekoppeld aan het ''aanklikken'' van de MediaCenter Executable, toch?
Zou je die exe niet kunnen vervangen door een soort van batchscriptje die PowerDVD opstart?

Of zeg ik nu iets heel doms?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on July 27, 2008, 22:08:31
Alsie dan ook nog opstart met FullScreen en je weet het standaard PowerDVD scherm te vervangen door een eigen creatie, zou het helemaal mooi zijn.

Maar even over het opstarten met de afstandsbediening:
Als je normaal op groene knop drukt start de MediaCenter applicatie op, toch?
Dat commando zit gekoppeld aan het ''aanklikken'' van de MediaCenter Executable, toch?
Zou je die exe niet kunnen vervangen door een soort van batchscriptje die PowerDVD opstart?

Of zeg ik nu iets heel doms?

Het opstartscherm vervangen kan in powerdvd versie 8 maar die speelt geen hddvd meer af
De groene knop start idd mce....en dat batchscriptje is niet zo dom gedacht want dat is precies de plugin die ik moet hebben (wel voor vista 64 dan)

celerontje

Een batchscriptje is prima zelf te maken, al kan ik het niet, maar heb wel een kameraad die er erg handig in is.

Waar moet je scriptje precies aan voldoen?
Wil je gewoon het MCE opstartbestand vervangen door het scriptje met gelijke naam?
Dus bv. mediacenter.exe wordt scriptje mediacenter.exe
De groene knop zit dus puur gekoppeld aan 1 exe bestand?
Als dit het geval is, kan ik een kameraad zo even vragen om iets in elkaar te prutsen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on July 27, 2008, 22:35:44
Een batchscriptje is prima zelf te maken, al kan ik het niet, maar heb wel een kameraad die er erg handig in is.

Waar moet je scriptje precies aan voldoen?
Wil je gewoon het MCE opstartbestand vervangen door het scriptje met gelijke naam?
Dus bv. mediacenter.exe wordt scriptje mediacenter.exe
De groene knop zit dus puur gekoppeld aan 1 exe bestand?
Als dit het geval is, kan ik een kameraad zo even vragen om iets in elkaar te prutsen.

De plugin zet een extra selectieknop in het MCE menu en hierop klikken is pdvd openen  ;)

celerontje

#32
Dat is de offciele methode.
Bij mijn idee moet je een beetje gaan knutselen.
Dus niks MCE menu's.

Dus druk op groene knop drukken, batchscriptje start, die start PowerDVD, voila.

Dit is geen uitbreiding, dit is een beetje met bestanden rommelen eigenlijk.
Maar als het werkt, is het mooi.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

soort mini-girder dus...wil ik wel eens proberen, wellicht een optie als ik afzie van verder mce gebruik

celerontje

#34
Hoe loopt de bediening van PowerDVD dan?
Stuur je dat via iets in Windows zelf aan?

Ik bedacht me net dat een scriptje helemaal niet nodig is met mijn methode, maak gewoon een snelkoppeling naar PowerDVD met de bestandsnaam van MCE.

Kan je makkelijk even testen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on July 28, 2008, 00:56:45
Hoe loopt de bediening van PowerDVD dan?
Stuur je dat via iets in Windows zelf aan?

Ik bedacht me net dat een scriptje helemaal niet nodig is met mijn methode, maak gewoon een snelkoppeling naar PowerDVD met de bestandsnaam van MCE.

Kan je makkelijk even testen.

Pdvd gaat nagenoeg op de commando's van de MCE remote.....sterker nog als het in de pronto zit kan het via de vele hotkeys van pdvd

pdvd=mce cunning plan...kunnen we eens proberen (zonder dat vista crashed? )

Durk

Quote from: celerontje on July 28, 2008, 00:56:45
Hoe loopt de bediening van PowerDVD dan?
Stuur je dat via iets in Windows zelf aan?

Ik bedacht me net dat een scriptje helemaal niet nodig is met mijn methode, maak gewoon een snelkoppeling naar PowerDVD met de bestandsnaam van MCE.

Kan je makkelijk even testen.

volgens mij is het lang niet zo eenvoudig.. Er is volgens mij geen scriptje wat nu een snelkoppeling de MCE executabel opstart..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

celerontje

#37
Mmm, da's jammer.
Arno, waarom gebruik je Vista 64 bit op je HTPC?
Volgens mij kleven er bij een HTPC ernorm veel nadelen aan.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Arno P

Quote from: celerontje on July 28, 2008, 13:39:16
Mmm, da's jammer.
Arno, waarom gebruik je Vista 64 bit op je HTPC?
Volgens mij kleven er bij een HTPC ernorm veel nadelen aan.

Zo gekocht...

PjotrrrNL

Heb hier de laatste PowerDVD 7 draaien die Blu-Ray van HD afspeelt en die werkt wel degelijk met andere opstartschermen.
Draai zelf met een mooie donker zwartwit screen van een 'bos'....

http://download.chip.eu/nl/download_nl_1556579.html

Arno P

Quote from: PjotrrrNL on July 28, 2008, 13:55:37
Heb hier de laatste PowerDVD 7 draaien die Blu-Ray van HD afspeelt en die werkt wel degelijk met andere opstartschermen.
Draai zelf met een mooie donker zwartwit screen van een 'bos'....

http://download.chip.eu/nl/download_nl_1556579.html

Maar in versie 8 kun je eigen afbeelding erin zetten  ;)

PjotrrrNL


PjotrrrNL

#42
Hier nog een volledig zwarte skin voor PowerDVD 7:

http://www.nathanm.com/cyberlink-powerdvd-all-black-skin/

Met de juiste kennis en een resource editor is dus wel een en ander te fabrieken blijkbaar:

'I used: http://www.angusj.com/resourcehacker/ You have to open up the dll which contains the skin and edit it.'