*Cine Tresa* -FINAL STAGE-

Started by Francisco, July 20, 2008, 16:52:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Francisco

Nu ons nieuwe huis af is qua interieur wordt het tijd de zolder om te bouwen tot HT. Ik ben er al jaren mee bezig en heb al velen ideeen opgedaan via dit forum en bezoeken bij forum leden. Een van de hoogte punten was de CRT meeting bij Rob Dingen thuis.

Omdat het huis in ons project Tresa heet kwam ik al snel op het idee om het Cine Tresa te noemen.
Er moet nog veel gebeuren een aantal zaken op een rij:
- vliering maken
- elektra verleggen
- afwerking
- (waarschijnlijk) lambrisering wanden
- Patch kast
- etc. etc.

Gebruikte copmponenten:

Projector:
Barco Graphics 808s Liquid Coupled + moome

Scherm vast 250cm breed (torus?)
Sompfy horizontale masking DIY

Geluid:
7.1
B&W 2x 603 front, 4x 601 rear/back, LCR 600 center
Subwoofer nog onbekend.

Denon 3802

Videoprocessing:
HTPC

Een paar plaatjes ter illustratie:





Zo is het nu nog:



Scherm ben ik nog niet helemaal uit. Een Torus scherm maken lijkt me mooi maar ik weet niet of het vertekend. Tevens heb ik mijn twijfels over het vacuumzuigen en het verlopen van de convergentie. Wellicht dat Astrobart mij hierin kan adviseren.

Atmoz


Mooie sketches...
En natuurlijk leuke ruimte.
Ben erg benieuwd wat je allemaal gaat maken :D

Veel succes in ieder geval!!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

BarcoCRT

Dat belooft veel goeds.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

BluRayHT

Ik ga 'm volgen, ziet er voor een zolder nu al strak uit (vloer en muur). Word vast iets moois, succes  8)

brimbrammer

Plannen zien er goed uit, ben benieuwd.

sj0er-D

deze ruimte lijkt sterk op die van Joris! misschien even in zijn topic gaan kijken ;) ziet er goed uit!

Durk

wat ga je met het trapgat doen?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Francisco

Trapgat: goede vraag, maar er zijn beneden 3 deuren naar de kamers op de 1ste etage en verder naar beneden is het ook donker. Voorlopig laat ik het zo. En ga ik even ondervinden of er licht van beneden komt.
Mijn grootste vraagstuk is nog het scherm. Ik vind een torus scherm wel erg gaaf maar het beeld mag niet onwerkelijk lijken door de bolling.

Het plafond wordt ongeveer 240cm hoog. Ik kan ook naar 250cm maar dan hou ik minder opbergruimte en heb ik het idee dat het minder sfeer geeft. Wat denken jullie?

brimbrammer

Zelf zou ik het dan op 240 houden of zelfs nog wat lager, aan de andere kant heb je wel meer creatieve mogelijkheden bij een plafond op 250 zoals verlagingen in je plafond voor (indirecte) verlichting.
Optisch zal je plafond dan alsnog lager lijken.

Robert - Jan

Zou je de stoelenrijen niet omdraaien, voor 3 en achter 2? Dan heb je ook de mogelijkheid om voorin in de 'hot spot' te zitten als je naar muziek wilt luisteren.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

HTip

Ziet er veelbelovend uit! Mooi ontwerp en oplossing voor de apparaatur.

Ik heb dezelfde opstelling van stoelen, maar ik heb de achterste rij op een verhoging gezet (20cm) zodat iedereen de onderkant van het scherm kan zien en niemand elkaar in het zichtsveld zit.

Veel succes met de bouw :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Francisco

Work in progress.

Na het werk nog even verder met de zolder. Nu heb ik voor de richels balken van 7,5 bij 18cm die ieder op de hoeken hangen in balkdragers. Deze zitten weer vast genageld met gripnagels in de spanten.
Tevens heb ik om de 60cm een bout gezet in het dakbeschot. echter dit is maar 12mm dik (zie foto) Zou dit genoeg zijn of moet ik er nog wat extra bouten er in zetten? Het heeft niet heel veel grip in dat geperste hout.
Balken voor de vloer komen daar weer bovenop dwars liggend.






Francisco


Francisco

Weer terug van vakantie en weer volop bezig in de zolder. De vliering is klaar nu ben ik bezig met de elektra. Het idee is om halogeen spotjes in het plafond te maken. De spotjes komen 80cm van elkaar. Ik wil eigenlijk de 220v 30watt variant en deze in serieel aansluiten. In totaal zijn het 16 spotjes in totaal 420watt. Deze wil ik gaan dimmen met een X10 aan te sturen dimmer.
Elektra is niet mijn sterkste punt dus alle adviezen en tips zijn van harte welkom. 

Francisco

QuoteIk wil eigenlijk de 220v 30watt variant en deze in serieel aansluiten.
Ik bedoelde eigenlijk parallel maar het is niemand opgevallen  :D
De 5/8 buizen liggen er al. Ik kan nu beginnen met het trekken van de draden. Ik heb voor ieder lichtpunt een lasdoos met lassen voor de aftakkingen. Ik laat nog even een kennis van me (welke elektricien is) de boel checken wel zo veilig  ;D

MLCinema

Ah er zit schot in de zaak. Je gaat er vast iets moois van maken. Aan de naam kan het iig niet liggen ;D ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

stevieB

Mooi hoor, ben zeer benieuwd, ga deze (ook) weer volgen!

Gr StevieB
Under construction.....

Godtoh

Lees net je serie parallel ding, en het viel mij wel op >:D
Ga je aparte groepen maken voor verlichting etc?
En 30 watters zijn lekker fel...
Let wel even op welk minimum de dimmer moet hebben aan wattage, en natuurlijk ook wel maximale.
Beide zijn belangrijk ook de minimum.

Zelf zou ik 3/4 buis leggen, werkt net wat makkelijker.
Als je kan.. in de buizen zoveel mogelijk 45 graden bochten maken en geen 90 graden....
(wat een gekloot is dat op grotere afstanden).

Maar het ziet er al netjes uit tot dusver :)

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Francisco

We zijn weer wat verder dank nog voor de tips zijn erg zinvol. Het daarom allemaal gelukt met elektra.






Tot dusver.

Francisco

#19
Eerst foto's  ;D




Francisco

Zoals jullie kunnen zien zit de eerste laag verf erop! Ik heb een koof gemaakt achterin om de draden etc. weg te werken. Het geeft ook meer eenheid. Het plafond wordt bespannen met zwart trheater doek (Flanel) brandwerend behandeld.
Wat nog moet gebeuren is: plafond randen met hardhouten lijsten gelakt. Vloer, tapijt leggen in een licht grijze kleur. Scherm wordt door GT gemaakt. Ik maak het daarna in een frame waar ook de center speaker en automatische masking in komt.
verder moet al het X10 aangesloten worden en natuurlijk de PJ ophangen. Genoeg te doen dus  ;D
De verwarming draai ik naar links zodat er ruimte is voor de center speaker achter het scherm te kunnen plaatsen.
Ik heb ook al een rolgordijn cassette systeem met profielgeleiders besteld. zodat mijn kiepraam open kan zonder last te hebben van het rolgordijn.

Atmoz


Ah super!
Alles mooi zwart 8)

Begint al wat te worden zo!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

simsatit

Leuk project hoor!!
Ook cool met een center achter het scherm 8)
Ik ga deze zeker volgen :)
Greets,
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

JeKa

Mooi project! Deze ga ik volgen!

Sicco

ik zie de foto's niet... ligt dat aan mij?
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold