Welke foto-fora bezoeken jullie?

Started by VlisChris, July 19, 2008, 02:26:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Vraag lijkt me duidelijk: welke fotofora bezoeken jullie?
Voor mij is het eigenlijk alleen dpz
Tot voor kort ook nog een beetje fotoclubnop (maar die lijkt er uit te liggen Frank?), en een fototopic op dvd.nl
Maar wellicht hebben jullie nog enorme sites waar ik me MOET :p vertonen om mee te kunnen praten :-X
Ik weet dat ik eignlijk eens meer zou  kunnen rondneuzen op fredmiranda.com maar om de een of andere reden vergeet ik die altijd...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

fotoclubnop is gehacked en redelijk heftig, mijn contact persoon bij mevers is op vakantie zodra hij terug komt gaan ze ermee bezig.
Alles wat we naar dat gedeelte schrijven word direct verwijderd, erg apart.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

idiote hackers... door de hakselaar met alle hackers...

ik zit ok geen enkele fotosite: ik kijk alleen maar.. als ik zie wat voor ongenadige kritieken met soms heeft.. dat is niets voor mij..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Yanmik

Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

spijtebijt

Mijn favoriete site is www.dpreview.com

Met fora over bijna alle camera's, plus toonaangevende reviews.
Volgens mij is dit de grootste fotosite ter wereld. Wordt gemaakt vanuit Engeland.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

vtuinen

Regelmatig vertoef ik op www.eosdigitaal.nl en www.fotoapparatuur.nl. Soms een beetje op www.zoom.nl en www.fredmiranda.com. Dan hebben we het wel gehad.

Erik
Equipment check my avatar

spotmatic

Quote from: spijtebijt on July 19, 2008, 13:37:48
Mijn favoriete site is www.dpreview.com

Hoewel ik er dagelijks kom is hun forum het allerslechtste ooit gemaakt. Je kunt daar gewoon helemaal niks mee...  :-X
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909


KILLorBE

Eigenlijk geen, maar Worth1000 vind ik op z'n tijd wel een kijkje waard.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

eric_audio

www.dpreview.com
www.nikonians.com
www.nikongear.com
www.nikon-club-nederland.nl
www.bythom.com
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Jimmy Conway

Alle foto fora die jullie noemen zijn zooooooooo boring... en vergelijkbaar met andere mannenfora, het gaat uiteindelijk maar om 1 ding, mijn speeltje is groter, duurder, sneller en beter dan de jouwe en commerciële bedrijven springen daar maar al te graag op in.  ;D ;D ;D ;D

Ik kijk zo nu en dan op onexposure om te zien wat anderen allemaal fotograferen.

Om echt wat te leren over andermans fotografie ga ik liever naar een museum of koop een goed fotoboek.

Spacebass


vtuinen

#12
Quote from: Jimmy Conway on July 28, 2008, 01:25:38
Alle foto fora die jullie noemen zijn zooooooooo boring... en vergelijkbaar met andere mannenfora, het gaat uiteindelijk maar om 1 ding, mijn speeltje is groter, duurder, sneller en beter dan de jouwe en commerciële bedrijven springen daar maar al te graag op in.  ;D ;D ;D ;D


Wij houden hier niet zo van spijker-op-de-kop-slaande postings  ;D
Equipment check my avatar

Jimmy Conway

Quote from: vtuinen on July 28, 2008, 09:06:26
Wij houden hier niet zo van spijker-op-de-kop-slaande postings  ;D

LOL ;D

Ik zie het aan je voetnoot.... je bent de droom van iedere reseller ;D ;D ;D :P

Spacebass

Quote from: vtuinen on July 28, 2008, 09:06:26
Wij houden hier niet zo van spijker-op-de-kop-slaande postings  ;D
LOL ;D Jij bent tenminste eerlijk  ;D

GTDesign

Een tijdje terug heb ik me aangemeld op het Belgiumdigitaal forum.
Werkelijk waar ik heb nog nooit zo'n kl@te forum gezien als dat forum. Mij zie je daar niet meer.

Ik erger me daar aan de volgende dingen:

- Gebruikers van de wat exclusievere camera's zoals een Nikkon D3 of Canon mark III worden meteen de grond in geboort bij het plaatsen van een iets mindere foto. Je krijgt dan een opmerking naar je toe geslingert waarom je zo'n dure camera hebt en dat je maar eerst moet leren fotograveren met een simpele DSLR. Die zou dan dezelfde resultaten op moeten leveren. Ik zie dit als pure jaloezie. Deze uitspraken worden gedaan door personen op het forum die zelf een Eos 400 gebruiken maar zelf al te graag een 1D zouden willen hebben.

- Verder wordt er bijna altijd negatief commentaar gegeven op de geplaatste foto's door forumleden. Het zijn meestal altijd dezelfde mensen die dit negatief commentaar geven. Terwijl als je gaat kijken naar de portofolio van deze personen die dan zonodig elke foto afkraken, dan blijkt dat ze zelf nog geen enkel fatsoendelijke foto in hun archief hebben staan. Dit noem ik de beterweters.

- Ook praat de een de andere na. Als iemand een geweldige foto heeft geplaats waar helemaal niet mis mee is dan komen er 10 reacties met negatief commentaar en pas de 11 de durft zijn eigen mening te zeggen dat de foto wel goed is. (zie het als dat er 10 zeggen dat het projectiescherm zwart is en de elfde zegt dat het wit is).

Kortom ik vindt het een belachelijk forum, dit wilde ik effe kwijt.

-

VlisChris

Vind de opstelling van de mods daar, en het forumbeleid ook 3x niets. Heb er eens ruzie gehad met een mod omdat ze het compleet verdomden om een per ongeluk door mij foutief geplaatste foto te verplaatsen. Dus heb hem toen gecrosspost. En toen werd er wel actie ondernomen: mijn 2e werd gesloten terwijl ze wisten dat ze net zo makkelijk de 1e mochten sluiten.
Kom er ook nooit meer op dat forum...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

spijtebijt

Quote from: spotmatic on July 20, 2008, 17:04:11
Hoewel ik er dagelijks kom is hun forum het allerslechtste ooit gemaakt. Je kunt daar gewoon helemaal niks mee...  :-X

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Het forum is razendsnel en er staan ontzettend veel goede bijdragen in van mensen met verstand van fotografie. Wat wel moeilijk is, is het krijgen van toegang. Er zijn nogal wat servers die DPReview ten onrechte in de ban hebben gedaan omdat er vanaf dezelfde server ooit spam is verstuurd...
Maar verder: niets dan lof over deze site.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

BernHardN

Kijk zelf naar andermans foto's op de grootste Flickr en op fotoapparatuur

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

GTDesign

Quote from: Christiaan S on August  8, 2008, 17:24:34
Vind de opstelling van de mods daar, en het forumbeleid ook 3x niets. Heb er eens ruzie gehad met een mod omdat ze het compleet verdomden om een per ongeluk door mij foutief geplaatste foto te verplaatsen. Dus heb hem toen gecrosspost. En toen werd er wel actie ondernomen: mijn 2e werd gesloten terwijl ze wisten dat ze net zo makkelijk de 1e mochten sluiten.
Kom er ook nooit meer op dat forum...

Hier nog een duidelijk voorbeeld:

http://forum.belgiumdigital.com/f9/nikon-d3-224608.html

Rob Eric Blank

Voor mij is het vooral DPZ en natuurlijk FLICKR.
Zelf de laatste tijd alleen maar bezig geweest met fotografie en niets met stereo/HT. Vandaar geen budget voor HT, tot afgelopen week.

s0000884

Quote from: GTDesign on August 10, 2008, 15:00:44
Hier nog een duidelijk voorbeeld:
http://forum.belgiumdigital.com/f9/nikon-d3-224608.html
Ik heb ook even die thread doorgelezen. Die telekees daaro is érg vervelend bezig. Topicstarter herrebaut had duidelijk gezegd dat hij z'n D3 gekregen heeft van z'n familie op z'n 65-ste als dank voor vele jaren zorg en toewijding. Dat is heel wat anders dan een hobbyist die er jaren 'naar toe fotografeert' met een D40 / D200 of wat ook en van achteren naar voren de beperkingen van de goedkopere modellen kent. Met een D3 maak je uiteraard niet echt mooiere foto's dan met een goedkoper model, maar dat betekent niet dat je met zo'n camera zo behandeld mag worden enkel omdat je sommige zaken niet zo goed weet. Telekees had op z'n minst kunnen vragen 'wat voor lens / camera' had je hiervoor (stel dat was een lichtzwakke lens en de ISO stond altijd standaard hoog of dat ding stond volautomatisch, dan heeft herrebaut daarvoor altijd met de camera als P&S gewerkt en krijgt nu door het grotere beeldformaat en lichtsterkte ineens veel meer voor z'n kiezen).

AllStar

Ben de marktplaats-stofzuiger op DPZ, dus voor mij is het DPZ only eigenlijk  ;)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.