Bespreking nieuwe Humax IRHD-5000C HDTV Decoder (Ziggo-netwerk)

Started by Marcel_T., July 17, 2008, 10:53:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

Quote from: ruud4 on April 24, 2009, 14:22:47
Heb me gisterenavond blauw zitten ergeren aan de kwaliteit van het beeld. Is inderdaad echt slechter geworden. Is het misschien mogelijk om de "update" terug te draaien?

Welke resolutie kijk je? Heb je "orig" ingesteld?  Op Ziggo forum heb ik niets gelezen over mindere SD kwaliteit maar ik zal daar nog eens kijken
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ruud4

Quote from: Snowmaster on April 24, 2009, 18:12:53
Welke resolutie kijk je? Heb je "orig" ingesteld?  Op Ziggo forum heb ik niets gelezen over mindere SD kwaliteit maar ik zal daar nog eens kijken

720P,
Wat bedoel je met "orig"?
HD programma's zijn nog steeds perfect maar SD is een stuk minder!!

Snowmaster

Quote from: ruud4 on April 24, 2009, 19:41:10
720P,
Wat bedoel je met "orig"?
HD programma's zijn nog steeds perfect maar SD is een stuk minder!!

Op de HDMI aansluiting herkent de Humax nu het originele signaal (stand orig). Voor SD betekent dit 576p afspelen bij Ziggo. De scaler in de Humax is van mindere kwaliteit dan de scaler in de Pio's, daarom kun je beter voor 576p kiezen en Pio settings daarop afstemmen. Maar het eindresultaat hangt ook van de hele aansluiting af.
Ik zal de Humax eens uit de kast halen, ben eigenlijk wel benieuwd wat er is gebeurd.....wordt het   :-[ of  >:D of  ;D  ?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

marz01

ik heb het idee dat het beeld ook vaker hangt dan voor de update?
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

fastlex

Dat heb ik ook ja.
Wat snowmaster zegt, het is vooral met sd materiaal, het beeld is gewoon wazig.
Dat hangen heeft ie ook met hd uitzendingen.
Voor deze update altijd strak beeld gehad!

@snowmaster, dat beeld is slecht op alle mogelijkheden! 576i (origineel) als 576p, 720p, 1080i maakt kwa beeld niets uit.
Is een rollback inderdaad mogelijk? Ik baal ook wel, ik zeg normaal altijd als iets goed is moet je niets veranderen! Nu doe ik het zelf...
Dit is dus een test firmware? Hopelijk komt snel de juiste. Vrij vervelend dit beeld.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

ruud4


De 500M geeft nu niet meer de meerwaarde waarvoor ik 'm heb aangeschaft.
Overweeg dus om toch maar die Samsung ontvanger aan te schaffen...

fastlex

bij het ziggo gebruikers forum hoor je deze meldingen niet.... Dat vind ik wel maf, die zijn juist vol lof, mis ik iets?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Varadero

Quote from: Varadero on April 10, 2009, 12:31:06
Heb net ook de update binnengehaald. Grootste vooruitgang vind ik dat het Dolby geluid bij HD-kanalen nu ook geregeld kan worden met de ab, voorheen kon dat niet en ging het geluid keihard bij die kanalen.

Sorry, dit is complete bullshit van mij... Dolby geluid is nog steeds niet te regelen via de ab... Ik merk overigens géén achteruitgang in de beeldkwaliteit.

Snowmaster

Quote from: ruud4 on April 27, 2009, 10:02:36
De 500M geeft nu niet meer de meerwaarde waarvoor ik 'm heb aangeschaft.
Overweeg dus om toch maar die Samsung ontvanger aan te schaffen...

Relaxed, want het verschil tussen de standaard HD decoders is miniem en alleen zichtbaar bij goede aansluitingen.
Ik zou proberen de oorzaak te achterhalen.

Quote from: fastlex on April 27, 2009, 14:36:39
bij het ziggo gebruikers forum hoor je deze meldingen niet.... Dat vind ik wel maf, die zijn juist vol lof, mis ik iets?

Tsja, ik ben een Ziggo gebruiker en gistermiddag heb ik de Humax uit de kast gehaald en geupdate. Het was vrij vlot gepiept. Direct maar de spaarmode uitgezet en orig ingesteld. Na kort vergelijken draait 576p toch iets beter dan orig op de Pio.
Het mooie is dat de Humax nu de HD zenders herkent en automatisch schakelt. Hij gaat ook zelf weer netjes terug naar 576p.  Het zappen gaat nu ook sneller, eerst waren het ca. 4-5 sec. en nu 2,5 sec voor ik weer nieuw beeld heb.   
Kortom : de bediening is verbeterd. Het beeld en geluid zijn geheel hetzelfde gebleven.

Helaas hield ik het niet zo lang vol om naar de Humax te kijken, want ik ben verwend door mijn gemodificeerde Samsung.
Mijn Samsung heeft echter een ander probleem : onder de kast tussen de stroom en signaalkabels kan hij zijn extra kwaliteit nauwelijks benutten. De Humax wordt hierdoor minder negatief beïnvloed. Als mijn Samsung vrij staat opgesteld, is het beeld retestrak en stijgt regelmatig boven DVD kwaliteit uit. Zelfs gedownloade Blu Rays krijgen dan bijna een probleem, maar ik kan mijn Samsung nergens vrij opstellen en dat terwijl ik nog steeds een laatste verbetering op reserve heb voor de Samsung.
Zinvol ? Ja, maar onzinnig en volledig uit de hand gelopen, want de Samsung zou dan totaal zo'n € 650,- gekost hebben.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

TheM@x

Ik heb net de Cisco 8455 in huis, ben ook benieuwd of er meer zijn die de Cisco hebben. Bevalt bij mij goed. Sommige zaken even wennen tov de Humax.

ruud4

Quote from: Snowmaster on April 27, 2009, 20:12:49
Relaxed, want het verschil tussen de standaard HD decoders is miniem en alleen zichtbaar bij goede aansluitingen.
Ik zou proberen de oorzaak te achterhalen.

Tsja, ik ben een Ziggo gebruiker en gistermiddag heb ik de Humax uit de kast gehaald en geupdate. Het was vrij vlot gepiept. Direct maar de spaarmode uitgezet en orig ingesteld. Na kort vergelijken draait 576p toch iets beter dan orig op de Pio.
Het mooie is dat de Humax nu de HD zenders herkent en automatisch schakelt. Hij gaat ook zelf weer netjes terug naar 576p.  Het zappen gaat nu ook sneller, eerst waren het ca. 4-5 sec. en nu 2,5 sec voor ik weer nieuw beeld heb.   
Kortom : de bediening is verbeterd. Het beeld en geluid zijn geheel hetzelfde gebleven.

Helaas hield ik het niet zo lang vol om naar de Humax te kijken, want ik ben verwend door mijn gemodificeerde Samsung.
Mijn Samsung heeft echter een ander probleem : onder de kast tussen de stroom en signaalkabels kan hij zijn extra kwaliteit nauwelijks benutten. De Humax wordt hierdoor minder negatief beïnvloed. Als mijn Samsung vrij staat opgesteld, is het beeld retestrak en stijgt regelmatig boven DVD kwaliteit uit. Zelfs gedownloade Blu Rays krijgen dan bijna een probleem, maar ik kan mijn Samsung nergens vrij opstellen en dat terwijl ik nog steeds een laatste verbetering op reserve heb voor de Samsung.
Zinvol ? Ja, maar onzinnig en volledig uit de hand gelopen, want de Samsung zou dan totaal zo'n € 650,- gekost hebben.


Oorzaak is de laatste softewarewijziging


alibabba

Ik kan jammer genoeg sinds een dag alleen maar NL 1,2,3 kijken. Op alle andere kanalen krijg ik de melding e48-32 geen signaal. Wel gek, beneden op mijn andere humax heb ik prima signaal. Bekend probleem dit?

Snowmaster

Quote from: alibabba on May  5, 2009, 21:37:37
Ik kan jammer genoeg sinds een dag alleen maar NL 1,2,3 kijken. Op alle andere kanalen krijg ik de melding e48-32 geen signaal. Wel gek, beneden op mijn andere humax heb ik prima signaal. Bekend probleem dit?

Wissel de decoders eens om. Wat gebeurt er dan?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

WickedGame

Ik zit even met een raar probleem bij mijn ouders. Deze hebben een Humax 5000C en heeft altijd perfect gewerkt. Sinds de overgang naar Ned1, 2 en 3HD gaat er iets mis. Heb de fabrieksinstellingen van de humax terug gezet en daarna volgens het boekje de frequentie en het netwerk ID ingevoerd. Volgens de gegevens zou die voor Maarssen en omstreken Freq. 372.00 en Netwerk-ID 5555 moeten zijn. Dit klopt ook aangezien ik ook in Maarssen woon en met deze gegevens tv kijk.

Nou nu komt het, de Humax vind bij mijn ouders alleen zenders op Freq. 356.00 en Netwerk-ID 5555 hierdoor hebben ze nu telkens bij de start "Software Update beschikbaar" in beeld, maar als je zegt updaten dan vind die geen software. Daarnaast vind hij wel alle zenders, maar selecteer ik Ned 1, dan vind die hem maar springt binnen 10 sec. weg naar RTL4.

Iemand die hier enige verklaring voor heeft? Heb ook het stroom eraf gehaald maar ook dit mocht niet baten.

wolsinkpower

als ik het dus goed begrijp is de beeldkwaliteit van de humax achteruit gegaan?? Ga nu een lcd tv kopen (wordt heel lang goedkoop leven nu -_-) en wil een decoder eraan hangen  maar wat is nou het beste beeld?? de samsung H360R of deze 5000c?? En dan buitenwegen gelaten de modificaties, gewoon puur uit de fabriek kijkend :)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

jolluh1975

hier even een hele oude koe uit de sloot halen

maar wij hebben de 5000c
alleen hebben we er een probleem mee en dat is dat i een groen beeld geeft als je hem aan zet.
dus dan moet i weer uit en dan aan, naar mijn idee is dit niet normaal.
we hebben de 5000c ook al een keer terug gezet, en moest van een medewerker van ziggo even kijken als het groene beeld verschijnt
wat de sterkte en kwaliteit van het signaal is en de sterke is 50% en kwaliteit is gewoon 100
dus als het goed is moet er niks aan de hand zijn ????

iemand die meer vanaf weet

thanks
jolle

marconist

Quote from: jolluh1975 on June 13, 2010, 19:15:05
hier even een hele oude koe uit de sloot halen

maar wij hebben de 5000c
alleen hebben we er een probleem mee en dat is dat i een groen beeld geeft als je hem aan zet.
dus dan moet i weer uit en dan aan, naar mijn idee is dit niet normaal.
we hebben de 5000c ook al een keer terug gezet, en moest van een medewerker van ziggo even kijken als het groene beeld verschijnt
wat de sterkte en kwaliteit van het signaal is en de sterke is 50% en kwaliteit is gewoon 100
dus als het goed is moet er niks aan de hand zijn ????

iemand die meer vanaf weet

thanks
jolle

Is HDMI-probleem. Het treedt wat minder op bij nieuwe TV's (modernere chips).
Op te lossen door e.e.a. niet tegelijkertijd in te schakelen. Even uitzoeken welk apparaat het eerste moet.

Je kan atuurlijk ook omschakelen op een component verbinding.