'Times Are A-Changing': adviezen gevraagd!

Started by WilcoL, July 16, 2008, 18:52:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Dames & heren,

Er staan wat veranderingen op stapel waarbij we 'nauwgezet' te werk willen gaan: daarvoor wend ik me dan ook tot jullie & doe een beroep op jullie kundigheid!

Eerst even de huidige situatie, wat is er aanwezig:

  • Panasonic TH-42PV70
  • Sony PS3 (wordt strikt als Blu-Ray\DVD-speler en media-streamer voor video & audio gebruikt: we spelen NOOIT games  ;D)
  • Aristona DVD-Recorder (simpel, maar doet zijn ding prima)
  • 'Old Skool' Technics SU-A800 geïntegreerde versterker
  • 'Old Skool' Technics SL-PS770A CD-speler
  • 'Old Skool' Technics SL-1200 draaitafel (waarvan die zwarte schijven op moeten  ;D)
  • 'Old Skool' Magnat Zero 4 speakers (wat een lekker geluid zit daar toch in!)

Mijn vriendin en ik zijn allebei enorme muziekliefhebbers & genieten ook heel erg van een fijne film: wat de Pana & PS3 tevoorschijn toveren laat ons nog regelmatig glimlachen! Maar, we verhuizen binnenkort naar een mooi monumentaal pand wat weliswaar meer ruimte biedt, maar ook dusdanig apart qua indeling is dat we met name de Zero's niet meer op een fatsoenlijke wijze een plekkie kunnen geven. Omdat ook dat niet meer ging passen (verdomde hoekjes & nisjes ook!) is ons AV-meubel al verkocht & het nieuwe meubel is toevallig vandaag bezorgd. De Magnat's gaan naar de slaapkamer toe & aangezien we ons ook al een tijdje op het 'Home Theater'-gebeuren oriënteren is de tijd nu rijp om wat veranderingen door te voeren.

Omdat de ruimte nu eenmaal niets anders toestaat & de ogen ook iets willen zal het 5.1-satellietsysteem waarop onze keuze is gevallen vrijwel zeker het Tannoy Arena-systeem worden (niet de 'Lite'-versie, gewoon The Real Deal). Héél misschien wordt het toch nog KEF's 3005-systeem, maar de Tannoy is toch wel favoriet. Ook willen we niet beknibbelen op bekabeling, dus dat willen we ook goed aanpakken. Omdat de Technics amp natuurlijk niet de Arena fatsoenlijk aan kan sturen, zal er ook een AV-receiver aangeschaft gaan worden.

Hier komen de vragen:

  • De Onkyo TX-SR606 is onze nummer één favoriet: mede door de lovende recensies, grote hoeveelheid mogelijkheden mbt het decoden, als HDMI-switch kunnen werken & toch ook wel de integratie van het 'Viera-Link' systeem qua afstandsbediening gooit deze hoge ogen.
    1. Wél vraag ik me af of het bijvoorbeeld mogelijk is om de Aristona DVD-R (die over SCART & S-Video beschikt) op een of andere manier op zo'n 'scalende' receiver aan te sluiten?
    Nou kijk ik af en toe ook met een schuin oog naar wat oudere, gebruikte receivers en zie daar af en toe ook wel wat interessants tussen staan. Wél zou dan het TrueHD & DTS-MA-verhaal natuurlijk niet gaan lukken, maar ik denk wel dat we dan meer kwaliteit voor dezelfde of misschien zelfs lagere prijs in huis zouden kunnen halen (NOOB-vraag: de PS3 kan toch gewoon alle audio-formaten via 'n optische verbinding naar 'n geschikte receiver doorsturen? Ook de audio die we van onze server naar de PS3 streamen??  ;) ::))
    2. Goed idee of zal de Onkyo ons niet teleurstellen? Alternatieven??
  • Bekabeling:
    1. Audio: luidsprekerkabels naar de satellieten willen we zo onopvallend mogelijk leggen en wegweerken en MOETEN daarom wit van kleur zijn. Heeft het nut om te investeren in échte instap-kwaliteitsbekabeling met de voorgestelde combi van versterking en luidsprekers? Ik vroeg me ook nog af of zulke satellieten wel echt reguliere kabels (qua mm2) vereisten of dat we ook met een dunnere kabel (zoiets als de QED Qontour Ultra Flat http://www.latham.nl/audio/qed_detail.asp?select0=22&select1=27&select2=39&Submit=Zoek of de QED Original Micro http://www.latham.nl/audio/qed_detail.asp?select0=22&select1=22&select2=22&Submit=Zoek) weg zouden kunnen komen? De grootste te overbruggen lengte zal +/- 13 meter zijn. Een navelstreng van sub naar receiver van 8 meter lang, wordt dat nog lastig? Duur?
    2. Video: da's een simpele! Heeft het überhaupt zin om geld te steken in goede antenne\coaxkabel? Vereiste lengte gaat toch al snel richting de 20 meter...

Allereerst: als je dit leest, bedankt voor je uithoudingsvermogen! Ten tweede: luidsprekersysteem wordt sowieso de Tannoy Arena óf KEF 3005: goedbedoelde suggesties of tips hebben geen nut  ;D! Beargumenteerde kritiek op het ene of het andere systeem daarintegen wellicht wel!

Ik verneem graag jullie reacties!

Bedankt,

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

LOTS

De PS3 kan alleen DD 5.1 en DTS (normaal formaat) over optisch sturen. Weliswaar met de volle bitrate (t.o.v. coax bijv.), maar het blijft gecomprimeerd.

Je hebt dus een receiver nodig die de nieuwe formaten ongecomprimeerd als PCM over HDMI accepteert. De PS3 doet het decoden voor je. Wel even firmware bijwerken.
De PS3 wordt dan met HDMI verbonden met de receiver, en dus niet optisch.

De Onkyo zou dat goed kunnen doen.

De Tannoy en Kef setjes kunnen voor de film een uitstekend geluid neer zetten. Voor muziek echter minder geschikt, maar dat vind ik voor ieder satellietsysteem gelden.
Ik vrees dat je daarop achteruit gaat, zeker in 2.0 stereo. (heb overigens zelf de Kef 3005)

Nog wat slechtbedoeld advies: koop Gran Turismo 5: Prologue. Wedje leggen dat je wel gaat gamen?  ;D  >:D
LOTS: Lord Of The Strings

riwi

Quote from: WilcoL on July 16, 2008, 18:52:01
Hier komen de vragen:
Wél vraag ik me af of het bijvoorbeeld mogelijk is om de Aristona DVD-R (die over SCART & S-Video beschikt) op een of andere manier op zo'n 'scalende' receiver aan te sluiten?
In ieder geval zal je dmv de svideo aansluiting het video signaal kunnen schakelen op de receiver. Of de Onkyo ook het signaal van de svideo ingang naar de hdmi uitgang kan switchen weet ik niet. Ik weet wel dat de Marantz en Denon tegenhangers dat wel kunnen. Je zal de handleiding van de Onkyo moeten bestuderen.

Met een oudere receiver zal je meer kwaliteit in huis halen, kwa versterking, daar ben ik van overtuigd. Of je dat ook gaat merken op een satteliet systeem betwijfel ik. Ik denk dat je daarmee ook niet echt veel verschil zal merken tussen DTS en DTS-HD.

Quote from: WilcoL on July 16, 2008, 18:52:01
(NOOB-vraag: de PS3 kan toch gewoon alle audio-formaten via 'n optische verbinding naar 'n geschikte receiver doorsturen? Ook de audio die we van onze server naar de PS3 streamen??  ;) ::))
Alle nieuwe audio formaten zijn backwards compatible door het core gedeelte van bv DTS-HD als normaal DTS door te sturen via optische of coax link. De PS3 kan dat dus ook.

Quote from: WilcoL on July 16, 2008, 18:52:01
Bekabeling:
Voor langere kabels zou ik nooit het dunste koper kiezen, maar een zo goed mogelijke geleider. Met digitale TV is het misschien niet echt nodig om super kwaliteit coax te hebben.

Quote from: WilcoL on July 16, 2008, 18:52:01
... luidsprekersysteem wordt sowieso de Tannoy Arena óf KEF 3005: goedbedoelde suggesties of tips hebben geen nut  ;D! Beargumenteerde kritiek op het ene of het andere systeem daarintegen wellicht wel!

Ik vind alle satteliet systemen minder mooi voor muziek en ook niet optimaal voor film. Ik zou dan eerder voor boekenplank modellen gaan die tenminste nog een groot deel van het midden frequentie gebied weergeven. Een sub hoort alleen het minder goed plaatsbare echt lage gedeelte te doen. Maar het staat je vrij om consessies te doen in geluidskwaliteit ten faveure van de looks en plek die het in neemt. niet iedereen is zo gek als ik (hoewel het daar hier op het forum soms niet op lijkt ;) )

bokkes

Als er dan toch speaker adviezen worden gegeven  ;D
De nieuwe DOME serie van  Focal  :o
bokkes

WilcoL

Quote from: LOTS on July 16, 2008, 19:43:58
De PS3 kan alleen DD 5.1 en DTS (normaal formaat) over optisch sturen. Weliswaar met de volle bitrate (t.o.v. coax bijv.), maar het blijft gecomprimeerd.

Je hebt dus een receiver nodig die de nieuwe formaten ongecomprimeerd als PCM over HDMI accepteert. De PS3 doet het decoden voor je. Wel even firmware bijwerken.
De PS3 wordt dan met HDMI verbonden met de receiver, en dus niet optisch.

De Onkyo zou dat goed kunnen doen.

Yep; ik had mijn vraag niet zo correct geformuleerd (ik weet dat de HD-formaten een HDMI-connectie vereisen), maar bedankt!

Quote from: LOTS on July 16, 2008, 19:43:58
De Tannoy en Kef setjes kunnen voor de film een uitstekend geluid neer zetten. Voor muziek echter minder geschikt, maar dat vind ik voor ieder satellietsysteem gelden.
Ik vrees dat je daarop achteruit gaat, zeker in 2.0 stereo. (heb overigens zelf de Kef 3005)

Ik ben me er wel van bewust dat mijn stereo-beleving iets minder zal gaan worden, maar dat dat een consequentie van een satellietsysteem is (kleine drivers & veel minder mid-'presence') is ook mij duidelijk...

Quote from: LOTS on July 16, 2008, 19:43:58
Nog wat slechtbedoeld advies: koop Gran Turismo 5: Prologue. Wedje leggen dat je wel gaat gamen?  ;D  >:D

;D ;D ;D

Quote from: riwi on July 17, 2008, 00:53:31
In ieder geval zal je dmv de svideo aansluiting het video signaal kunnen schakelen op de receiver. Of de Onkyo ook het signaal van de svideo ingang naar de hdmi uitgang kan switchen weet ik niet. Ik weet wel dat de Marantz en Denon tegenhangers dat wel kunnen. Je zal de handleiding van de Onkyo moeten bestuderen.

Ja, dat kan de 606 óók. Is S-Video wel een redelijke verbinding voor het doorgeven van TV-opnames naar de Pana? En dan kan zelfs de JVC Super-VHS recorder nog ge-upscaled worden ook ;D ;) Eerlijk gezegd was ik de S-Video connector in eerste instantie helemaal vergeten  :-[ ::)

Quote from: riwi on July 17, 2008, 00:53:31
Met een oudere receiver zal je meer kwaliteit in huis halen, kwa versterking, daar ben ik van overtuigd. Of je dat ook gaat merken op een satteliet systeem betwijfel ik. Ik denk dat je daarmee ook niet echt veel verschil zal merken tussen DTS en DTS-HD.

Hmmmm: ik dacht toch eigenlijk met de Arena's of de 3005's iets heel behoorlijks in huis te halen, maar jouw opmerking doet me anders vermoeden. Ik neem toch aan dat je op beide systemen toch wel iets van verschil zou horen tussen een instapper/midrange als de 606 en een bejaardere topper?

Quote from: riwi on July 17, 2008, 00:53:31Voor langere kabels zou ik nooit het dunste koper kiezen, maar een zo goed mogelijke geleider. Met digitale TV is het misschien niet echt nodig om super kwaliteit coax te hebben.

Okay: gewoon degelijke speakerkabel dus. Geen micro-toestanden... Geen digitale TV aanwezig: juist dan is een goede coax toch common-sense lijkt me (omdat analoge kabel wat storingsgevoeliger is dan digitaal)?

Quote from: riwi on July 17, 2008, 00:53:31
Ik vind alle satteliet systemen minder mooi voor muziek en ook niet optimaal voor film. Ik zou dan eerder voor boekenplank modellen gaan die tenminste nog een groot deel van het midden frequentie gebied weergeven. Een sub hoort alleen het minder goed plaatsbare echt lage gedeelte te doen. Maar het staat je vrij om consessies te doen in geluidskwaliteit ten faveure van de looks en plek die het in neemt. niet iedereen is zo gek als ik (hoewel het daar hier op het forum soms niet op lijkt ;) )

;D ;D het móet er een beetje fraai uitzien & kán niet al te groot zijn (en ik vind die Arena-satellietjes er zéér esthetisch verantwoord uitzien moet ik zeggen!).

Quote from: bokkes on July 17, 2008, 08:17:06
Als er dan toch speaker adviezen worden gegeven  ;D
De nieuwe DOME serie van  Focal  :o
bokkes

Helaas: véél te duur! En de 'typische' Focal-sound is niet echt aan mij besteed (heiligschennis!!!!! Hahaha!).
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

WilcoL

Okay: na nog eens een luistersessie van de 3005's te hebben gedaan afgelopen vrijdag, toch maar tot het besef gekomen dat de sub wel erg aantrekkelijk is voor onze 2 katten die weleens gekke neigingen hebben. Door de passieve radiator is er geen 'dichte' kant van de kast... Dus uiteindelijk zijn de 3005's afgevallen en toen bleefe r nog maar een over:

We hebben vanmiddag de Tannoy set besteld  O0!

En het voelt goed!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Hanz71

Een reden om geen oudere receiver te kiezen zou kunnen zijn dat de nieuwe HD-receivers auto-lipsync aan boord hebben:
Als je beeldapparaat terugmeldt aan de receiver hoe lang die erover doet om het plaatje te tonen, dan zal je receiver het geluid die tijd vertragen. In dat geval nooit meer lipsync ellende. Ik heb het zelf niet en weet dus niet zeker of dit verhaal daadwerkelijk een genot is....
Deze feature is onderdeel van HDMI v1.3. Ik weet niet zeker of een HDMI v1.3 per definitie ook auto-lipsync inhoudt.

Ed13

De Tannoy's zijn prima sat-speakers. Je kent de consequenties en hebt een weloverwogen afweging gemaakt, om voor deze speakers te kiezen. Ik zou echter in combinatie met de Tannoy's zeer zeker niet voor een Onkyo receiver kiezen. De Onkyo is zowieso al een receiver die schel en dood klinkt, als je dat dan ook nog eens combineert met een dergelijke helder speaker dan word het totale geluid echt enorm scherp en agressief. Misschien moet je eens overwegen om voor een Denon en/of Sony ES receiver te kiezen, beide hebben wel een aantal modellen met dezelfde functionaliteit als de Onkyo, maar klinken beter in combinatie met de speakers.

WilcoL

Quote from: Ed13 on July 21, 2008, 23:07:13
De Tannoy's zijn prima sat-speakers. Je kent de consequenties en hebt een weloverwogen afweging gemaakt, om voor deze speakers te kiezen. Ik zou echter in combinatie met de Tannoy's zeer zeker niet voor een Onkyo receiver kiezen. De Onkyo is zowieso al een receiver die schel en dood klinkt, als je dat dan ook nog eens combineert met een dergelijke helder speaker dan word het totale geluid echt enorm scherp en agressief. Misschien moet je eens overwegen om voor een Denon en/of Sony ES receiver te kiezen, beide hebben wel een aantal modellen met dezelfde functionaliteit als de Onkyo, maar klinken beter in combinatie met de speakers.

Hmmm: ik moet dit maar eens proberen te ervaren bij een luistersessie... Probleem is echt dat de Arena's niet overal staan, enige winkel in mijn buurt heeft mooie audiospullen staan (ook de Arena's), maar weer erg weinig HT-toestanden. Eigenlijk alleen Marantz & 'low-budget' (ja; nog een klasse onder de 606) Sony & Yamaha...

Lastig!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Schokstra

Quote from: Ed13 on July 21, 2008, 23:07:13
De Tannoy's zijn prima sat-speakers. Je kent de consequenties en hebt een weloverwogen afweging gemaakt, om voor deze speakers te kiezen. Ik zou echter in combinatie met de Tannoy's zeer zeker niet voor een Onkyo receiver kiezen. De Onkyo is zowieso al een receiver die schel en dood klinkt, als je dat dan ook nog eens combineert met een dergelijke helder speaker dan word het totale geluid echt enorm scherp en agressief. Misschien moet je eens overwegen om voor een Denon en/of Sony ES receiver te kiezen, beide hebben wel een aantal modellen met dezelfde functionaliteit als de Onkyo, maar klinken beter in combinatie met de speakers.

Hoi Ed,

Ik kan je melden dat de Tannoy Arena alles behalve schel klinkt. Daarnaast is de Onkyo receiver alles behalve een dode receiver. De Onkyo geeft erg dynamisch geluid!! Dit zal juist wenselijk zijn bij een sat als de Arena.
Ik zou geen Denon nemen (omdat die te vlak is). Onkyo lijkt me een juiste keuze.

Aan Wilcol:

Jammer dat je Focal geen kans hebt gegeven, de sats zijn n.l. enorm goed! (Ik heb zelf de sin & co, met als centre de XL-versie. Wel een Denon verserker, maar ik overweeg die te vervangen door een Onkyo).

celerontje

Is digitale kabel niet aanwezig in de plaats waar je gaat wonen?
Is een schotel een optie?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

WilcoL

Digitale kabel is wel degelijk aanwezig, maar ik heb daar -nog steeds- wat 'bezwaartjes' tegen: lelijke ontvangers óf te dure mooie exemplaren bijvoorbeeld. Heb momenteel ADSL & telefonie via Tele2 (ben er zeer tevreden mee trouwens) en heb bij hen een vraag uitstaan naar welke decoders zij leveren (alhoewel het volgens mij allemaal via het multimedia-modem loopt bij hen: ik weet niet exact  hoe dat werkt en hoe de kwaliteit van digitale TV bij Tele2 is ??? ;)) en Essent is ook een mogelijkheid... Het is nog niet helemaal duidelijk...

Ik denk dat we toch voor een Denon gaan (waarschijnlijk iets in de richting van de AVR-2808 oid): deze heeft bijvoorbeeld een programmeerbare remote, een Phono-In -ja, we draaien ook nogal eens een plaatje!- met het oog op de toekomst heeft ie ook pre-outs wat ook nog weleens een meerwaarde zou kunnen zijn. Bovendien heb ik goede ervaringen met Denon (vind de klank ook wel aangenaam) en was mijn initiële bezwaar tegen de goedkopere Denon receivers dat ik ze nogal karig uitgerust en niet al te best vond klinken; 'n tikkie timide\terughoudend. Een 2808 is weer een klasse beter dan de instapmodellen en spreekt om meerdere redenen toch echt aan. Ik vind het bijvoorbeeld ook echt een klasse-apparaat om te zien  ;D ;D.

Heeft iemand nog enige gedachten over speakerbekabeling? De één zegt dat de rears met simpele bekabeling prima aangesloten kunnen worden en de fronts wellicht wat beters verdienen, de andere zegt "doe alles meteen goed". In dubio en het budget wordt contsant maar opgerekt, haha!

Bedankt voor jullie input,

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

MLCinema

Als speaker bekabeling Canare 4s11. Gebruik deze zelf ook naar volle tevredenheid en ben volgens mij niet de enige op het forum. Voor mijn rears gebruik ik Canare 4s8. Daar moest ik een langere afstandoverbruggen en had ik het er niet voor over. Klinkt toch echt heel goed moet ik zeggen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WilcoL

Quote from: Marc.Visser on July 28, 2008, 10:56:06
Als speaker bekabeling Canare 4s11. Gebruik deze zelf ook naar volle tevredenheid en ben volgens mij niet de enige op het forum. Voor mijn rears gebruik ik Canare 4s8. Daar moest ik een langere afstandoverbruggen en had ik het er niet voor over. Klinkt toch echt heel goed moet ik zeggen.

Mooie kabel, alleen vrij dik & niet echt onopvallend tegen witte muren...

Vandaag is de Arena-set geleverd en ondanks dat ik het allemaal nog niet kan laten spelen, zijn de eerste indrukken geweldig! En dan heb ik het dus alleen maar over de 'look & feel': wat een kwaliteit en afwerking! Centertje (want het is natuurlijk maar een klein ding) legt best wat gewicht in de schaal & die sub ziet er indrukwekkend uit voor een 10"-er (leuke tegenstelling met m'n Phase Evolution Aliante Neo 12 die ik in de auto heb zitten): dikke surround zeg!

Ondanks de bagger-camera die in mijn GSM zit & de rommel die nu in ons huis alom vertegenwoordigd is, heb ik toch maar wat pics gemaakt, wilde ik effe delen:







Ik kan niet wachten om hem de sporen te geven :P :P :P!!!

Oh ja: de receiver is uiteindelijk een Denon AVR2808 geworden! Nog effe geduld (nieuwe huis gaan we over een paar weken in) en dan kan het gaan gebeuren!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear