Outlook 2008 en Mac book pro..... en dan ???

Started by J.A.F._Doorhof, July 8, 2008, 18:24:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Wegens bepaalde hardware eisen (powered firewire) heb ik de overstap gemaakt naar de mac voor mijn notebook.

Ik draai met bootcamp vista 32 en mac os X naast elkaar wat verbazingwekkend goed werkt.
Nu ben ik wel iemand die een nieuw OS ook meteen de kans geeft om alles wat ik nodig heb er ook op te doen.

Tot nu toe werkt alles redelijk goed (wel wennen) alleen zit ik met een volgens mij groot probleem.

We gebruiken zakelijk outlook 2008
Als ik op vakantie ga of langer dan 2 dagen van huis ben dan moet ik op lokatie natuurlijk mijn mails checken.
Nu heeft apple applemail welke werkt voor binnen halen.
ECHTER....
Als ik weer terug ben op de zaak wil ik natuurlijk de nieuwe mails weer terug importeren in outlook 2008.

Nu doe ik dat door via bootcamp opnieuw op te starten en de mails binnen te halen in outlook2008, bij terugkomst exporteer ik de PST en importeer die in outlook.

Iemand misschien een oplossing hoe ik dezelfde truuk kan uithalen onder Mac OS ?
Of blijft het bootcamp gebruiken ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

W

Frank,

Ik weet niet of zoiets bestaat.

Het volgende kun je wel doen:

Een extra (nieuw) e-mail account op je Mac instellen waarnaar je de e-mail automatisch laat doorsturen. Zodoende heb je twee plaatsen waar je e-mail terecht komt, wat je dan nog moet doen is je mail als 'gelezen' aanvinken als je het in je andere mailbox al gelezen hebt.

Groet,

*je kunt uiteraard na een tijdje gebruik gemaakt te hebben van je mac volledig overstappen op mac en Mobile Me gebruiken  ;) O0

J.A.F._Doorhof

#2
Waar ik eerder aan denk is maar aan het eind van de vakantie of trip alle mails doorsturen naar de PC.
Extra mailaccount klinkt op zich goed, maar dan zou ik dat apart moeten instellen op het moment dat ik weg ga, en je zal net zien dat word vergeten.

Zal eens kijken of ik via apple mail dingen door kan sturen in een batch.

Volledig overstappen zie ik me nooit doen om de simpele reden dat ik op de PC een veelvoud aan programmas heb lopen die niet werken op de mac.
En die ik ondertussen wel gewoon ben geworden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

W

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2008, 19:05:23
Waar ik eerder aan denk is maar aan het eind van de vakantie of trip alle mails doorsturen naar de PC.
Extra mailaccount klinkt op zich goed, maar dan zou ik dat apart moeten instellen op het moment dat ik weg ga, en je zal net zien dat word vergeten.

Zal eens kijken of ik via apple mail dingen door kan sturen in een batch.

Volledig overstappen zie ik me nooit doen om de simpele reden dat ik op de PC een veelvoud aan programmas heb lopen die niet werken op de mac.
En die ik ondertussen wel gewoon ben geworden :D

Je kunt het mail account ook nu instellen en voor altijd aanhouden. Je weet maar nooit wanneer het allemaal handig kan zijn...

Batch doorsturen is gewoon selecteren en dan 'stuur door', ik zie nu dat ze dan wel in 1 mail komen te staan :(

Windows draait natuurlijk ook uitstekend op macs :) (dat zei je zelf ook al zie ik)

angel1978

Frank,

Waarom geen gebruik maken van de optie:

"Kopie van bericht achterlaten op de server"   ???

Die zit in eigenlijk elk mailprogramma, dus moet al gek gaan dat die niet op de apple ook zit !

Je haalt je mail binnen met de apple ( tijdens vakantie ), maar een kopie blijft gewoon op de server staan !
Op moment dat je thuis komt, haal je daar je mail op en worden dus alle berichten ( inclusief die op de apple ) alsnog binnen gehaald en heb je dus op beiden dezelfde mail !

J.A.F._Doorhof

Dat kan natuurlijk ook, stom :(
Zit dan alleen met mijn replies die dan niet doorgegeven worden maar daar verzin ik wel wat op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mikekiwi

Quote from: angel on July  8, 2008, 19:20:40
Frank,

Waarom geen gebruik maken van de optie:

"Kopie van bericht achterlaten op de server"   ???

Die zit in eigenlijk elk mailprogramma, dus moet al gek gaan dat die niet op de apple ook zit !

Je haalt je mail binnen met de apple ( tijdens vakantie ), maar een kopie blijft gewoon op de server staan !
Op moment dat je thuis komt, haal je daar je mail op en worden dus alle berichten ( inclusief die op de apple ) alsnog binnen gehaald en heb je dus op beiden dezelfde mail !


Net even gechecked en die optie zit er inderdaad (uiteraard) op...alleen als je langer dan 1 maand wegblijft lijkt het wat lastig te worden... ;-)

mikekiwi

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2008, 20:09:34
Dat kan natuurlijk ook, stom :(
Zit dan alleen met mijn replies die dan niet doorgegeven worden maar daar verzin ik wel wat op.

Bij je replies jezelf ook altijd in de (B)CC zetten??? dan kan je die later gewoon op je outlook 2008 die mailtjes verslepen naar je verzonden items...

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jurriaan

het heeft zijdelings met het onderwerp te maken maar wellicht interessant op te vermelden:

Waarom nog boot camp draaien op de Mac, er van uitgaande dat dat enkel voor de afspraken nodig is.
Plaxo synchroniseert afspraken tussen Outlook en iCal. Afspraken die je op je Mac maakt komen dan automatisch via Plaxo ook in Outlook op een andere computer terecht.
www.plaxo.com

Biite

Hoi,

Klinkt mij in de oren als:
Overal IMAP gebruiken (dan blijft de mail op je server) en maar op 1 plek met POP alles binnenhalen.

Enige wat met IMAP niet meegaat zijn je sent-items, maar als je op de 'POP-pc' ook een IMAP account inricht, dan kan je vanuit IMAP (sent-items) naar je Outlook Sent Items slepen.

Uiteraard onder voorwaarde dat de desbetreffende provider IMAP ondersteund natuurlijk.

Martien
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

Audiofiel

Zou ik ook zeggen: gewoon IMAP en dan is de email overal identiek (mits voldoende serverruimte). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sj0er-D

Quote from: mikekiwi on July  8, 2008, 20:11:37
Bij je replies jezelf ook altijd in de (B)CC zetten??? dan kan je die later gewoon op je outlook 2008 die mailtjes verslepen naar je verzonden items...
oftewel een standaard regel aanmaken dat je jezelf in bcc zet. zodat je er ook niet meer naar om hoeft te kijken.

J.A.F._Doorhof

@Sjoer-D
hoe zou die rule eruit zien, lijkt simpel maar ik kan hem niet instellen.
wel als de mail van die of die afkomt.

Wat mijn rule zou moeten zijn:

Voor elke reply die ik doe, stuur ook via BCC naar xxxxx@xxxxx
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sj0er-D

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 10, 2008, 23:04:08
@Sjoer-D
hoe zou die rule eruit zien, lijkt simpel maar ik kan hem niet instellen.
wel als de mail van die of die afkomt.

Wat mijn rule zou moeten zijn:

Voor elke reply die ik doe, stuur ook via BCC naar xxxxx@xxxxx
shit is zat van uit outlook te denken. hoe applemail regels werken weet ik niet..

Audiofiel

Frank gebruikt volgens de startpost ook Outlook, dus dat moet als regel makkelijk in te stellen zijn. Zeker voor iemand die zelf in de IT werkzaam is. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

mikekiwi

Quote from: Audiofiel on July 14, 2008, 22:52:41
Frank gebruikt volgens de startpost ook Outlook, dus dat moet als regel makkelijk in te stellen zijn. Zeker voor iemand die zelf in de IT werkzaam is. ;)

Maar het gaat erom dat hij het tijdens zijn vakantie op zijn apple (met de mail.app van Apple dus) kan instellen...(en daar heb ik het nog niet kunnen ontdekken)

Audiofiel

Quote from: mikekiwi on July 15, 2008, 06:55:50
Maar het gaat erom dat hij het tijdens zijn vakantie op zijn apple (met de mail.app van Apple dus) kan instellen...(en daar heb ik het nog niet kunnen ontdekken)

Dan begrijp ik 2 dingen niet:
- Frank noemt zelf 3x Outlook 2008, terwijl de Windows versie volgens mij 2007 is. Wel bestaan er Microsoft 2008 producten voor de Mac, zoals Office 2008.
- Waarom de Mail applicatie van Apple gebruiken op de Mac, als hij MS Office 2008 al zou hebben draaien? Daarin zit immers als Entourage, de Mac-2008-versie van Outlook!

Los daarvan is het nooit aan te raden om email op verschillende computers tegelijk binnen te halen. Je eindigt altijd met een allegaartje van bestanden (verzonden mail verspreid over meerdere computers) of moet zelf veel moeite doen om alles te synchroniseren (al dan niet handfmatig). Ik adviseer klanten altijd om de email te beperken tot 1 computer (in ieder geval het verzenden). Kan dat niet - om wat voor reden/bezwaar dan ook - dan kun je het beste IMAP gebruiken. Met IMAP synchroniseert de email automatisch tussen alle computers waar je dat account op ingesteld hebt. Dus ook je 'Verzonden', 'Verwijderd' en alle zelf aangemaakte mappen. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En als het WEL de bedoeling is om vanuit het programma Mail op de Mac zijn email te beheren, dan is het versturen van een kopietje naar jezelf slechts 1 vinkje verwijderd:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

mikekiwi

Tja, die antwoorden weet ik ook niet, ik  baseer met op het citaat uit de startpost:

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  8, 2008, 18:24:44
We gebruiken zakelijk outlook 2008
Als ik op vakantie ga of langer dan 2 dagen van huis ben dan moet ik op lokatie natuurlijk mijn mails checken.
Nu heeft apple applemail welke werkt voor binnen halen.
ECHTER....
Als ik weer terug ben op de zaak wil ik natuurlijk de nieuwe mails weer terug importeren in outlook 2008.

J.A.F._Doorhof

Voor zakelijk had outlook 2007 moeten zijn, helemaal mijn fout.

alles via 1 pc is wat we ook mensen adviseren maar in mijn geval werkt dat gewoon niet (extreem geval).
Kopie zenden aan eigen mail adres werkt niet aangezien die dan weer gewoon binnen komt jammer genoeg.

Wat ik nu doe is een kopie op de server laten staan zoals aangegeven en de verzonden mails later in een attachment doorsturen, wel omslachting maar het is even niet anders.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 15, 2008, 18:32:38
Wat ik nu doe is een kopie op de server laten staan zoals aangegeven en de verzonden mails later in een attachment doorsturen, wel omslachting maar het is even niet anders.

Waarom dan niet mijn advies opvolgen m.b.t. IMAP? Of anders gewoon even mijn screenshot volgen? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Ik kon gisteren je screenshot niet zien, zit in een vakantie huisje en internet doet hier op zijn zachts gezegt vreemd.
Zie hem nu wel, en ga dat even checken.

Imap duik ik ook even in als ik terug ben, kan hiervandaan bar weinig doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even over dat plaatje, ik kan nergens een ander mail adres ingeven, alleen naar mijzelf.
en dat is niet de bedoeling natuurlijk, zou naar een ander mail adres moeten.

Aan de andere kant, waarschijnlijk is het binnenkort niet meer zo belangrijk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Als je het naar jezelf stuurt (én in je mailinstellingen staat dat de mail een week of een maand blijft staan), dan zul je het uiteraard ook op de andere computer ontvangen. ;)

Maar dan nog, zoals ik al eerder zei, de oplossing voor dit alles heet IMAP.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.