Blu-ray films: Het "de film voldoet niet aan de specs" topic

Started by Tube-freak, June 25, 2008, 16:08:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Ik wilde graag een topic openen over blu ray films (hd-dvd mag ook natuurlijk) waarvan je heel blij wordt in de winkel als je op de achterkant van het doosje kijkt en vervolgens kom je er thuis achter dat de films helemaal niet de specs bevat die ze mket grote letters op het doosje zetten.

Om mensen voor teleurstellingen achteraf te behoeden is het miusschien handig om er een topic voor te openen.  Kijk dat er schandalig veel geld wordt gevraagt voor die films dat is nog tot daar aan toe, maar als je vervolgens niet krijgt wat er wordt beloofd dat vind ik dus helemaal ongehoord (Ik bedoel 20 euro voor een film ben je zo kwijt...).

ALs jij een film weet waar de specs niet van kloppen die worden beloofd door de distributeur dan zou ik het graag willen weten want dan kan ik er rekening mee houden met aanschaf.  Het kan van alles zijn.  Bijvoorbeeld 1080p wordt beloofd en er staat 1080i beeld op,  er staat dat er NL subtitles op staan die vervolgens nergens te bekennen zijn, PCM geluid tracks die er niet zijn etc...

Ik zal meteen maar met de deur in huis vallen:

National Treasure 1 & 2 blu ray box.   (Disney).
Ik dus helemaal blij dat er een PCM 5.1 track op zou staan en DTS-HD Master track volgens de specs op het doosje.

Nou ik kan je vertellen dat beide tracks niet op de blu ray staan, aleen een Dolby Digital True HD track (Wat dus nergens staat vermeld).

Er stonden wel ook allerlei geluids tracks op van talen die ook nergens gespecificeerd staan en ook nergens vermeld op het doosje (Italiaans, spaans etc..).   Ik ben normaal niet zo een zeurpiet ofzo maar als ik voor veel geld een film koop dan mogen ze toch minimaal doen wat ze beloven.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ShellBeach

Alvast twee "broken titles":

3-10 to Yuma : speelt niet icm PowerDVD ...de main menu aanvaard geen commando's
Basic Instinct en andere Canal Digital titels: speelt 1x op PowerDVD daarna niet meer
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Tube-freak

Oke,  maar is dat een power dvd bug of een bug van de blu ray film??

Weet iemand overigens hoe je die verplichte "coming soon..." reclames kan skippen.  Het enige wat (soms) werkt is de "next" button en al het andere is uitgeschakeld (menu werkt niet ofzo)  Dit is dan ook nog niet ideaal als je 12 keer op next moet drukken.  Dit is misschien niet echt een bug omdat de film distributeur het zo bedoeld heeft maar het blijft irritant dat ik dat niet gewoon kan skippen.

Om even verwarring te voorkomen wil ik het zo veel mogelijk houden op dingen die missen aan de film en niet bugs van de hardware.
Ik bedoel als je een PCM track mist op de schijf dat lijkt me vrij duidelijk.  ALs je speler geen PCM afspeelt is weer een ander verhaal.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

jaco

Quote from: Tube-freak on June 25, 2008, 16:08:25
National Treasure 1 & 2 blu ray box.   (Disney).
Ik dus helemaal blij dat er een PCM 5.1 track op zou staan en DTS-HD Master track volgens de specs op het doosje.

Nou ik kan je vertellen dat beide tracks niet op de blu ray staan, aleen een Dolby Digital True HD track (Wat dus nergens staat vermeld).
Nu is Tru HD lossless compressie, dus veel te kort kom je niet ten opzichte van PCM.. Wellicht is dialog normalisation niet zo fijn, maar goed, dat moet uit te zetten zijn in de speler.

Op de regio A films staat wel English 5.1 Uncompressed. (48kHz/24-Bit/6.9Mbps)
Die spelen ook in een Regio B speler.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

ShellBeach

Quote from: Tube-freak on June 25, 2008, 16:33:42
Oke,  maar is dat een power dvd bug of een bug van de blu ray film??

PDVD is de meest courante PC speler, net zoals de PS3 ook een zeer courante BD speler is
Een fabrikant moet dat minstens testen. Vergelijk het met een slechte webdesigner die zijn site enkel op IE6 test.

Quote from: Tube-freak on June 25, 2008, 16:33:42
Weet iemand overigens hoe je die verplichte "coming soon..." reclames kan skippen.  Het enige wat (soms) werkt is de "next" button en al het andere is uitgeschakeld (menu werkt niet ofzo)  Dit is dan ook nog niet ideaal als je 12 keer op next moet drukken.  Dit is misschien niet echt een bug omdat de film distributeur het zo bedoeld heeft maar het blijft irritant dat ik dat niet gewoon kan skippen.

Gewoon hatelijk ja, stomme voorfilmpjes opdringen. Met HD-DVD nog niet voorgehad.

Quote from: Tube-freak on June 25, 2008, 16:33:42
Om even verwarring te voorkomen wil ik het zo veel mogelijk houden op dingen die missen aan de film en niet bugs van de hardware.
Ik bedoel als je een PCM track mist op de schijf dat lijkt me vrij duidelijk.  ALs je speler geen PCM afspeelt is weer een ander verhaal.

Een film die slecht gemastered is voldoet ook niet aan de BD standaard, net zoals jaren terug bvb Disney slechte DVD's produceerde waardoor de fabrikanten firmware updates moesten uitbrengen. Voor iuma is er voor PDVD ook zulke patch. Dat gaat voor mij te ver.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Tube-freak

Wat betreft die slechte masters ben ik het deels wel eens maar ik vind dat moeilijker te bewijzen (Dat heb je ook met DVD's).

Ik bedoel als er een PCM track op een blu-ray staat en er heeft een of ander minkunkel de boel lopen verzieken in de studio of met de opnames dat is dan nog een beetje twijfel achtig om te kunnen bewijzen dat de specs niet voldoen.  Ik bedoel ik ga er van uit dat ze het beste wat ze kunnen bieden op de disc zetten. 

Het wordt een ander verhaal als ze het beste beloven en je krijgt iets wat er nog niet eens in de buurt komt.  (Ze zeggen PCM en je krijgt een standaard Dolby Digital track (bijvoorbeelden PCM track is nergens te bekennen op de schijf).  Niet gewoon als slechte pcm "kwaliteit" maar gewoon helemaal "NIET"

En zelfs al is de master slecht dan kunnen ze toch nog proberen om het geluid zo goed mogelijk op de film te zetten.
Kijk als de normale  DTS geluids track beter klinkt dan de PCM track dan kan je gaan klagen.... 




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ShellBeach

Quote from: Tube-freak on June 25, 2008, 23:42:43
En zelfs al is de master slecht dan kunnen ze toch nog proberen om het geluid zo goed mogelijk op de film te zetten.
Kijk als de normale  DTS geluids track beter klinkt dan de PCM track dan kan je gaan klagen.... 

Als je dit doortrekt: ik koop een CD - dus ik koop een schijfje volgens de redbook standaard, neem even eentje waar geen kopieerbeveiliging op zit.

Ik rip hem met rubyripper, een bepaalde track geeft bij elke "read" andere waardes, de cd zelfs al zitten er geen krassen op is dus brak. Maar als je die CD in een speler in de winkel speelt, dan zal je n op 't gehoor dit nooit kunnen vaststellen dat het schijfje brak is. Krijg je je geld terug ? Ondertussen is de verpakking wel al geopend. Maar je recht om hem legaal te backup'en kan je niet volledig uitvoeren.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Tube-freak

MMMMM,

Iedereen heeft zijn eigen referentie kader (lees referentie-kader in de maatschappijleer......) maar het referentie kader in de HT is toch in elk geval wat hij of zij thuis heeft staan of wellicht wat hij bij andere mensen heeft gezien.  Ik ga er dan van uit dat je bepaalde films beoordeeld op geluid en beeld kwaliteit en dat dan vergelijkt met andere films.

Je zou kunnen zeggen dat als je 40 dvd's (of "HD" films) onder dezelfde omstandigheden bekijkt dat je wel een idee hebt wat de gemiddelde kwalilteit zou moet.  Als de films dus onder dezelfde verwachtingen presteerd dan lijkt me dat je wel kan zeggen wat er wel of niet aan de verwachtingten voldoet....


 

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

svmnb

Afzonderlijke titels weet ik niet, maar wat mij betreft is alles van DFW (Dutch Filmworks) verdacht.
Ik koop daarom liever in de UK, zodat ik 100% zeker weet dat ik geen DFW achterop de hoes tegen kom.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

riwi

Terminator3 : op de hoes staat dat ie 1080p/24 is, maar dat is ie niet. Alleen af te spelen als 1080p/60.

Tube-freak

Is die Terminator film wel in nederland gekocht dan?  want 1080/p 60 zou dan NTSC zijn en geen PAL?

Overigens zie ik meestal aleen maar 1080P staan op het hoesje.  Niet dat het 1080p/24 is maar 1080p/24 zou native moeten zijn voor een blu ray volgens de standaard dus in dat opzicht is het vreemd dat hij 1080p/60 afspeelt.  (Ligt neem ik aan niet aan de aparatuur??).



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

riwi

PAL?? NTSC?? Dat staat op DVDs

Alle BD's zijn 1080p/24 of 1080p/60. Misschien dat er ooit nog 1080p/50 titels gaan komen, maar dat is niet te hopen.

Maakt voor de T3 versie niet uit of ie uit NL of US komt.
Apparatuur lag al bijna achter in de tuin, ben een uur aan het stakkeren en switchen geweest tussen PS3 en Samsung, octava, TV en projector... toen las ik in de review op highdefdigest dat ie geen 1080p/24 kon. foutje in de productie..

Tube-freak

Ja maar 1080p/24 dat werkt aleen maar als je scherm dat ook kan (dus je tv of beamer).  Dat bedoelde ik eigenlijk, of als je de 24p optie in je speler niet aanzet (per ongeluk) dan werkt het ook niet.

En ik dacht eigenlijk dat 1080p/24 hz was bedacht was vanwege onze PAL tv's die al jarenlang films niet afspelen zoals het zou moeten (4% te snel) en met NTSC zou dat geen probleem zijn (dacht ik).  Ofwel dan zouden we in europa niet aan de blu ray standaard kunnen voldoen.

Maar goed in elk geval weer een goed advies om die blu ray over te slaan.  Sowieso heb ik ze allemaal al op dvd van terminator.






16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

jaco

Is dat niet een 1080i59,94 titel ? Dan kan het zijn dat je speler hem toch maar de-interlaced naar 1080p60
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

http://bluray.highdefdigest.com/1197/terminator3.html

Quote
Warner Home Video has confirmed that due to an apparent production error, the video on this Blu-ray edition of 'T3' is encoded at 1080i (not 1080p as labeled on the box art).
nieuwsbericht hierover : http://www.highdefdigest.com/news/show/1293


Nosoforos

Quote from: Tube-freak on July  3, 2008, 18:50:19
J
En ik dacht eigenlijk dat 1080p/24 hz was bedacht was vanwege onze PAL tv's die al jarenlang films niet afspelen zoals het zou moeten (4% te snel) en met NTSC zou dat geen probleem zijn (dacht ik).  Ofwel dan zouden we in europa niet aan de blu ray standaard kunnen voldoen.



Nee daar heeft het niets mee te maken. De speedup van 4% kwam door het verwerken van 24fps van het filmmateriaal naar 25fps bij PAL. NTSC heeft afgerond 30fps en werd dus anders opgelost (herhaling frames/ pull down) waardoor er niet die achterlijke versnelling was. (Ik spreek al in verleden tijd omdat ik nooit meer een DVD ga kopen en hier nooit meer aan herinnerd wil worden  ;D)
1080p/24hz is dus gewoon trouw aan het originele filmformaat. Op een PAL of NTSC tv zul je dat sowieso niet kunnen afspelen, je hebt natuurlijk wel op zijn minst een HD-ready tv nodig, en om 24p af te spelen, moet je apparatuur idd compatible zijn.

JeFFrey

Op de hoes van Underworld staat dat deze 1080p ondersteund. Echter is dat onjuist, want het maximale is 1080i/50hz dat kan worden ingesteld. En ja dit is inderdaad een DFW release.
Samsung PS60E6500 | Marantz NR1603 | Dussun v6i hyperclass A | Infinity Delta 60 front | Kef q6c | Infinity TSS 4000 rear | RU connected hdmi kabels & interlinks | W&M LS02 | Boxee Box | PS3 | Synology DS212j

Gaeje

hier heb ik "the devil wears prada" met 1.85 op het doosje terwijl de film natuurlijk 2,35 op 1 is