Eerste blik op Ziggo HDTV PVR

Started by Marcel_T., June 21, 2008, 11:31:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denhaag

Ik heb inmiddels 2 weken zo'n cisco in mn bezit. Ik ben er erg content mee. 
Tegelijk zender A opnemen en time-shiften op zender B ... het werkt super!

Prettig is de instelling om audio (ik gebruik toslink) te lyp-sincen. Dat kun je in stapjes instellen.

Op ZIGGO forum al  mede-eigenaren gezien die succesvol een 500GB en zelfs grotere harddisk hebben geplaatst (de 160Gb kent zn tijdsbeperkingen t.a.v. HD).

Opnemen van programma's gaat op datum/tijd en niet op 'naam-tag' (dus mediacenter is daarin veel beter). Je moet dus hopen dat een serie op zn vaste tijdsplek blijft staan. Voordeel is wel dat niet zoals bij mediacenter bij een 'lege EPG' dat hij niet opneemt. Je kunt wel zowel de voorloop als naloop tijden voor opnamen aanpassen.

Het product staat firmwarematig nog in de kinderschoenen. Voor de grote introductie in maart verwachtig ZIGGO nog een firmware update door te geven. Ik hoop zelf dat de cisco dan wat sneller reageert op commando's, hij is soms wat traag ;)

Deze machine is een aanrader voor als je alle functies in één wilt hebben. De beeldkwaliteit van zowel SD als met name HD is fenomenaal op mn 50pv550 plasma van samsung!

Dirc

Schijnt dat er 13 maart een grote landelijke actie van Ziggo komt om interactieve tv te promoten liet ik mij net door de klantenservice vertellen.

Daarnaast wordt een all-in abonnement einde dit jaar voorzien van 30 Mbit internet, telefonie, tv en digitale tv voor 49,95 p/m.

Ghosty J

#102
even het topic omhoog halen ;D

kreeg zojuist een mailtje van ziggo dat ik nu met korting een cisco kan kopen
130 euro betalen voor de ontvanger en dan 2 jaar vastzitten aan een abbo van 16.95 per maand voor het interactive gedeelte.
nu is mijn vraag is het interactieve gedeelte echt de moeite waard om te nemen ?
de films die je dan kan bestellen zijn die dan echt dolby met bv DTS ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Spekkie99

jammer dat er geen aanbieding is icm het alles in 1 pakket, had graag de HD recorder gehad icm met zo'n pakket, interactief hoeft van mij idd ook niet...
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

eduard

#104
Ik kreeg vandaag een mailtje van MM daar staat hij in voor 130euro en abonement wordt niet genoemd. Weet iemand of je gewoon de smart card van de samsung kan overzetten naar de cisco.

http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/stores/servlet/MediaNLFolderView?folderId=mediaflyer1809&storeId=18157&outletId=858&catalogId=17614&langId=-11



Aanvulling

Helaas hier moet ook een ABO bij afgesloten worden.

Ghosty J

Quote from: eduard on April 27, 2009, 15:30:51
Ik kreeg vandaag een mailtje van MM daar staat hij in voor 130euro en abonement wordt niet genoemd. Weet iemand of je gewoon de smart card van de samsung kan overzetten naar de cisco.

http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/stores/servlet/MediaNLFolderView?folderId=mediaflyer1809&storeId=18157&outletId=858&catalogId=17614&langId=-11
nou ik heb even in de folder gekeken voor je en bij de prijs staat een *dan gaan er al bij mij belletjes rinkelen :)
zelfde aanbieding als waarvoor ik heb h'm heb genomen icm abbo van 16.95
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

eduard

Dat is jammer dan heb ik niet goed gekeken. Was ook te goed om waar te kunnen zijn.

Ghosty J

ik heb h'm vandaag binnen gekregen, even wat moeite gehad met de installatie ik moest nog wat extra nullen toevoegen maar hij werkt!
zappen gaat wel traag maar daar ben je zo aangewend.
het gedeelte van uitzendinggemist werkt nog niet moet nog geactiveerd worden denk ik maar ziet er wel mooi uit
bijna alle zenders kan je er op zien bij uitzending gemist van nl 1 tot 3 tot aan rtl & sbs.
ben nu een film aan het opnemen op het hd kanaal van kanaal plus. dus daar kan ik morgen wat van zeggen hoe de kwaliteit is. ben er wel achter gekomen dat je voor de 1 t/m 9 toetsen gebruikt dat je dan zoveel minuten vooruit kan spoelen.

weet iemand misschien ook of je er een andere hd in kan zetten en waar je dan op moet letten?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

TipX

De Cisco is alweer een tijdje verkrijgbaar en ik ben nogal benieuwd naar de beeldkwaliteit t.o.v. de andere HD decoders, daar lees ik hier niet veel over. Kan iemand daar iets meer over vertellen?
Pioneer 436 FDE / Samsung DCB-H380R / Monster HTS1000 powerfilter

Ghosty J

Ik heb de decor al een tijdtje. Ik kom van een standaard samsung decor met een scartaansluiting zonder hd en hdtv ontvanger.
De cisco geeft vergeleken met de samsung een mooier beeld, veel scherper!

Quote from: TipX on June 23, 2009, 00:35:07
De Cisco is alweer een tijdje verkrijgbaar en ik ben nogal benieuwd naar de beeldkwaliteit t.o.v. de andere HD decoders, daar lees ik hier niet veel over. Kan iemand daar iets meer over vertellen?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

HAL

Quote from: TipX on June 23, 2009, 00:35:07
De Cisco is alweer een tijdje verkrijgbaar en ik ben nogal benieuwd naar de beeldkwaliteit t.o.v. de andere HD decoders, daar lees ik hier niet veel over. Kan iemand daar iets meer over vertellen?

Ik heb hem al een tijdje. Daarvoor had ik een Samsung HD decoder (de 360) en die vind ik een fractie beter. Maar goed, die kan een hele hoop andere dingen niet. Vandaar mijn voorkeur voor de Cisco.