Hoeveel fotograferen jullie op vakantie?

Started by VlisChris, May 31, 2008, 12:07:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Een topic naar aanleiding van het aanwinstentopic:
Als jullie op vakantie gaan, hoeveel zijn jullie op zo'n moment met fotograferen bezig? Hebben jullie dan nonstop je camera voor je neus hangen, of kijken jullie ook rond, en maken daarnaast ook nog eens foto's? Of maken jullie gewoon geen foto's op vakantie? ;D
Van mezelf weet ik dat ik in Rome in zeg 6 dagen tijd (iets minder) op 1.046 foto's ben uitgekomen.
Dat zijn er dan (6x24x60)/1046= elke ruime 8 minuten een foto.
Hoe doen jullie dat op vakantie?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk


Durk

meestal zo'n 300 per week.. in Rome wat meer.. daar was wat meer te zien ;)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Gaeje

moeilijk te zeggen... ik probeer wel eerst de omgeving op te nemen, dan kan je beter nadenken hoe het in beeld te brengen. als je constant loopt te 'zoeken' naar foto's, dan heb je niets aan je vakantie, en kom je met veel te veel (slechte) foto's thuis

maar sinds digitaal kom je altijd met veel te veel naar huis

Dutchie

Hangt een beetje van de vakantie af. Afgelopen meivakantie in de USA geweest, en ja, dan gaat het lekker :) In 15 dagen een kleine 1600 foto's en 3 1/2 uur video.. maar ja.. dat zijn vakanties die je niet vaak doet. Op wintersport bijvoorbeeld is het tegenwoordig al zo dat ik nog maar 1 dag de camera meeneem.
Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

GTDesign

Heel veel.  :)

Moeilijk te zeggen exact, verschild per situatie.
Dagje efteling ca 800.
3 weken vacantie ca 10.000

4 maal per jaar gaan we naar Disneyland en kom dan meestal terug met tussen de 6000 en 8000 foto's.

Perfectionist

Zeker geen 1000 in een kleine week. Soms heb ik geen zin om de hele tas mee te sjouwen. Zit er in die zin hard over te denken om een Powershot G9 aan te schaffen, naast mijn 40D.
Een beter forum begint bij jezelf.

GTDesign

De G9 is inderdaad een waanzinige camera.  :)

Robbo

Heel weinig.   

Het doel van een vreemde bestemming is om te relaxen of indrukken op te doen, niet om continue met 1 oog op een SLR gedrukt te zitten.

Herinneringen zijn het belangrijkst en een paar goede fotos helpen daarbij.   Met honderden fotos per gebeurtenis verzand zowel je ervaring van die gebeurtenis, als ook het herleven van die gebeurtenis door een overvloed aan foto's (-> wie zoekt al die fotos nog door te nemen!?)


J.A.F._Doorhof

verschilt enorm, in amerika gemiddeld 100-200 per dag.
bij andere lokaties minder, soms 10-20.
ik kies mijn foto's redelijk uit, maar onze vakanties (als we ze hebben) zijn voornamelijk gericht op VEEL zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MartijnR

Net een rondreis van 4 weken in Vietnam achter de rug. Samen met mijn vriendin, met 2 camera´s, zo´n 1500 foto´s op het geheugenkaartje gezet. Zijn nu een selectie aan het maken van foto´s die het waard zijn om te bewaren.

Quote from: GTDesign on June  1, 2008, 11:51:28
Heel veel.  :)

Moeilijk te zeggen exact, verschild per situatie.
Dagje efteling ca 800.
3 weken vacantie ca 10.000

4 maal per jaar gaan we naar Disneyland en kom dan meestal terug met tussen de 6000 en 8000 foto's.

Vind dit wel bizar veel. Lijkt me dat je dan nauwelijks tijd hebt om echt wat te beleven op je vakantieadres, zonder door de zoeker van je camera te kijken. Hoe krijg je deze hoeveelheden uberhaupt nog verwerkt. Maar goed ieder zijn eigen hobbies natuurlijk!

mvrgr.
Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Raphie

Quote from: GTDesign on June  1, 2008, 11:51:28
Heel veel.  :)

Moeilijk te zeggen exact, verschild per situatie.
Dagje efteling ca 800.
3 weken vacantie ca 10.000

4 maal per jaar gaan we naar Disneyland en kom dan meestal terug met tussen de 6000 en 8000 foto's.

Dagje efteling is 8 uur?
is 100 foto's per uur, is 1,6 foto per minuut

Zit je dus bijna continu met een camera voor je neus.... wordt je vrouw daar niet gek van?
JBL PRX Power!

GTDesign

Ik heb maar 10 sec. nodig om 100 foto's te maken.  ;D

Interficior

Áls ik al op vakantie ben, dan wil ik wel vakantie hebben. De leuke dingen onthoud ik wel, ik heb echt geen zin de hele tijd zo'n kwetsbaar ding mee te zeulen. En ik heb er geen geld voor over om van die lenzen te kopen die je gerust kunt laten vallen. Foto's interesseren me dan ook niet. Voor mezelf vind ik ze niet nodig, en vanwege het principe dat je iemand anders iets niet aandoet wat je zelf ook niet wilt is het ook beter dat je voor anderen ook geen foto's maakt.

Kort verhaal nog korter: nee, ik maak geen foto's op vakantie.
Take it or lease it

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Nahpets

Dat wordt door werknemers/zelfstandigen als aanduiding gegeven aan een periode waarin 1 of meerdere nachten zitten niet zijnde de nacht van vrijdag op zaterdag, zaterdag op zondag en zondag op maandag, waarover wel loon betaald wordt, maar waar niet in gewerkt wordt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: MartijnR on June  1, 2008, 16:18:47
Net een rondreis van 4 weken in Vietnam achter de rug. Samen met mijn vriendin, met 2 camera´s, zo´n 1500 foto´s op het geheugenkaartje gezet. Zijn nu een selectie aan het maken van foto´s die het waard zijn om te bewaren.

Vind dit wel bizar veel. Lijkt me dat je dan nauwelijks tijd hebt om echt wat te beleven op je vakantieadres, zonder door de zoeker van je camera te kijken. Hoe krijg je deze hoeveelheden uberhaupt nog verwerkt. Maar goed ieder zijn eigen hobbies natuurlijk!

mvrgr.
Martijn

Nu snap ik ook dat Gé zo'n camera heeft. Daarvan is de sluiter tot 300.000 (meen ik?) gegarandeerd.
De sluiter van een 350D zou je dus binnen een vakantie of 2 naar de galemiese weten te helpen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MartijnR

Quote from: Christiaan S on June  3, 2008, 00:48:35
Nu snap ik ook dat Gé zo'n camera heeft. Daarvan is de sluiter tot 300.000 (meen ik?) gegarandeerd.
De sluiter van een 350D zou je dus binnen een vakantie of 2 naar de galemiese weten te helpen?

tja, dan kan de camera dit wel aan, blijft het probleem hoe deze hoeveelheden verwerkt kunnen worden. Zou 'n filmcamera dan geen aardig alternatief zijn  ;D.

Ik ga juist proberen om het aantal foto's dat ik maak drastisch te beperken, en direct goede foto's te maken, die slechts een minimale bewerking nodig hebben.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

GTDesign

Filmcamera ?

Ik heb al bijna een jaar een 1920 X 1080 Full HD in de kast staan. Als er 15 min mee gefilmt is dan is het veel.
Nee dat is niets voor mij.

Foto's spreekt me veel meer aan.

Bart_M

Met de hoeveelheid foto's die jij maakt, is het net film. ;D

J.A.F._Doorhof

Ligt er natuurlijk aan wat er te zien is.
We worden deze 2 dagen rond gereden door iemand die de omgeving hier erg goed kent (omgeving LA) en ik heb nog nooit zoveel geschoten, maar goed wij blijven ook niet lang hangen, het is kijken, schieten verder rijden.
en alles is hier enorm goed bereikbaar en dicht bij elkaar (relatief), en als ik eenmaal een verlaten hotel of tankstation zie dan gaat het hard met de foto's.
Gisteren en eergisteren een schokkende 35GB weggeschoten (maar goed de foto's zijn 65MB per stuk dus dan gaat het snel).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Maar dat is dan ook een fotografie workshop, met drie charmante modellen, toch... Formeel is dat werk ;).

J.A.F._Doorhof

7 en 8 Juli geef ik hier workshops nu nog niet, ben nu puur aan het rondkijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: Bart_M on June  3, 2008, 13:18:49
Met de hoeveelheid foto's die jij maakt, is het net film. ;D

ik ga even off topic gaan, maar jullie hebben het over video. Film is de chemische tegenhanger van digitaal, ouderwetse lichtgevoelige rolletjes.
video is bewegend beeld