The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: pameijer on November 25, 2020, 17:16:06
Heel goed, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de films en pas in de 2e plaats van de weergavekwaliteit. Had ik ergens al gemeld dat ik binnenkort mijn UHD 4K HDR collectie van de Marvel Cinematic Universe te koop ga zetten hier?  :D

Klopt als de kwaliteit van het materiaal niet goed is, dan haal je nooit meer het optimale resultaat. Had je nog niet gedaan, maar als je me de titels stuurt dan heb ik mogelijk wel interesse. Graag niet hier te koop zetten :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: buckler on November 25, 2020, 17:26:22
Nou ik wil je niet teleurstellen maar ik zelf vind de 8k eshift niet mooier hoor... het beeld word wat softer en minder scherp vind ik.
En op het avsforum zet iedereen hem uit dus ik ben benieuwd wat jij ervan vind.
Maargoed een pracht vooruitzien natuurlijk.
Zijn ze gelijk leverbaar of moet je wachten Jan?

Viktor, Viktor, Viktor??? Kan ik mijn bestelling nog annuleren? :D

Maar zonder gekheid, ik heb ook veel verhalen gelezen dat de E-shift wel wat toegevoegd. We gaan het tzt ervaren. Zodra er meer bekend is, dan zal Viktor me ongetwijfeld informeren. Ik wacht geduldig af :colgate:

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: vik on November 25, 2020, 17:35:50
Ook namens mij een hele grote dank Jan en een mooi vooruit zicht! En nogmaals een dikke pluim (veer) voor Anton.  8)

Was allemaal top geregeld. Jammer dat het geld kost, maar dat wist ik eigenlijk al op het moment dat de N7 deze kant op zou komen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Gaaf jan...deze past prima in de mansion.
Moeten we verdorie weer een m&g doen.
Gefeliciteerd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jean Sibelius

Quote from: denoontje on November 25, 2020, 19:21:07
Gaaf jan...deze past prima in de mansion.
Moeten we verdorie weer een m&g doen.
Gefeliciteerd!

Dankjewel Thuur!

Moeten we inderdaad nog een M&G doen... balen :colgate: Maar ik stel voor dat ik eerst een keer bij jou kom kijken en luisteren :music:

Ondertussen ben ik alvast begonnen met wat mooi 4K materiaal te verzamelen (maar ook gewoon leuke films om te kijken) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: buckler on November 25, 2020, 17:26:22
Nou ik wil je niet teleurstellen maar ik zelf vind de 8k eshift niet mooier hoor... het beeld word wat softer en minder scherp vind ik.
En op het avsforum zet iedereen hem uit dus ik ben benieuwd wat jij ervan vind.
Maargoed een pracht vooruitzien natuurlijk.
Zijn ze gelijk leverbaar of moet je wachten Jan?
Ik heb dat ook bij Werner gezien, en zou hem ook echt uitzetten. Maar daar gaat het bij deze projector niet om: die lens! Mijn N7 is al scherp, maar dit ding is geweldig!

VlisChris

Ga jij je N9 nu ook uitlenen aan Anton zodat die ook weer gaat upgraden? :devil: :angel:

Maar, wat een dijk van een upgrade. Veel plezier ermee!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vik

Die ervaring heb ik dus absoluut niet. Ik heb persoonlijk flink wat uren met een van de eerste NX9 kunnen experimenteren en de 8K vind ik absoluut een toevoeging. Geeft het beeld net wat meer "pop" en was heel goed te zien bij Plant Earth 4K disc bijvoorbeeld.

De kwaliteit bron speelt een grote rol en ook de MPC level settings plus de rest van de keten waar een video signaal over heen gaat. De E-shift zet als het ware een vergroot glas op je bron en als die niet al te best is wordt dat gewoon uit vergroot. Ook op basis van de 8K E-shift heeft forum lid Masterkale de keuze gemaakt voor de NX9 en die staat bij hem ook niet meer uit. Vorige week heb ik daar de nieuwe firmware opgezet en ook nog even een testje gedaan met of zonder 8k. En die bleef uiteindelijk aan.

En met de bron die Jan gebruikt ben ik er ook niet zo bang voor om eerlijk te zijn.  8)


Quote from: buckler on November 25, 2020, 17:26:22
Nou ik wil je niet teleurstellen maar ik zelf vind de 8k eshift niet mooier hoor... het beeld word wat softer en minder scherp vind ik.
En op het avsforum zet iedereen hem uit dus ik ben benieuwd wat jij ervan vind.
Maargoed een pracht vooruitzien natuurlijk.
Zijn ze gelijk leverbaar of moet je wachten Jan?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Nou dan moet ik ook de CM light tuning op de NX9 en de Oppo stufe 1 tuning maar laten doen dan  :threadclosed:
Ik ga er nog eens naar kijken en geef het nog eens een kans.
Moet wel eerlijk zeggen dat toen ik de unit van Werner geplaatst kreeg de 8k eshift wel aan stond ja.
Ik ga het nog eens proberen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Om te beginnen je moet uiteraard helemaal niets. Ik heb puur even mijn ervaring gedeeld vanuit de situatie die ik persoonlijk ken. Ik ken jouw set up niet en die is ook geheel anders als die van Jan en ook van Masterkale.  :)

Je gebruikt al een extra conversie (glas op glas) en de rest van de keten is anders. Ik ga er vanuit dat Werner iets heeft achter gelaten zoals het bedoeld is dus met een bepaald eindresultaat.

Jan en ook Tom (Masterkale) maken gebruik van de 2e hdmi output vanaf de CM Oppo en direct naar de JVC.

Quote from: buckler on November 26, 2020, 10:54:34
Nou dan moet ik ook de CM light tuning op de NX9 en de Oppo stufe 1 tuning maar laten doen dan  :threadclosed:
Ik ga er nog eens naar kijken en geef het nog eens een kans.
Moet wel eerlijk zeggen dat toen ik de unit van Werner geplaatst kreeg de 8k eshift wel aan stond ja.
Ik ga het nog eens proberen
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Quote from: vik on November 26, 2020, 08:33:58
Die ervaring heb ik dus absoluut niet. Ik heb persoonlijk flink wat uren met een van de eerste NX9 kunnen experimenteren en de 8K vind ik absoluut een toevoeging. Geeft het beeld net wat meer "pop" en was heel goed te zien bij Plant Earth 4K disc bijvoorbeeld.

De kwaliteit bron speelt een grote rol en ook de MPC level settings plus de rest van de keten waar een video signaal over heen gaat. De E-shift zet als het ware een vergroot glas op je bron en als die niet al te best is wordt dat gewoon uit vergroot. Ook op basis van de 8K E-shift heeft forum lid Masterkale de keuze gemaakt voor de NX9 en die staat bij hem ook niet meer uit. Vorige week heb ik daar de nieuwe firmware opgezet en ook nog even een testje gedaan met of zonder 8k. En die bleef uiteindelijk aan.

En met de bron die Jan gebruikt ben ik er ook niet zo bang voor om eerlijk te zijn.  8)

Heb een poosje getest en moet inderdaad zeggen dat je gelijk hebt.
Het valt vooral op zodra je op high lamp draait dus ook hier staat de 8k e-shift aan.
Weer een stapje beter  :clapping:
Plafond donker gemaakt en ook daar weer winst mee bereikt
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje


vik

 :) leuk!

Ik heb zelf de beste ervaring met de volgende MPC settings (NX9) en als ik het goed heb staat 8K e-shift uit met SDR 1080P content.

8K e-shift on
Graphic Mode : standard
Enhance    2
Smoothing 0
Nr             0



Quote from: buckler on November 29, 2020, 00:47:02
Heb een poosje getest en moet inderdaad zeggen dat je gelijk hebt.
Het valt vooral op zodra je op high lamp draait dus ook hier staat de 8k e-shift aan.
Weer een stapje beter  :clapping:
Plafond donker gemaakt en ook daar weer winst mee bereikt
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De NX9 staat in bestelling en daar zit een levertijd aan vast. Het is nog even afwachten wanneer die binnen gaan komen. Maar ik heb Jan beloofd dat hij die van jou mag lenen tot die tijd.  :D

Quote from: denoontje on November 29, 2020, 08:20:09
Jan wanneer is de planning van installatie?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Quote from: VlisChris on November 25, 2020, 23:49:50
Ga jij je N9 nu ook uitlenen aan Anton zodat die ook weer gaat upgraden? :devil: :angel:

Maar, wat een dijk van een upgrade. Veel plezier ermee!

Dank je! Ik heb hierover met Anton contact gehad, maar we hebben afgesproken dat hij tzt deze kant op komt (Als de NX9 ooit nog komt :P).

Quote from: vik on November 29, 2020, 11:08:12
De NX9 staat in bestelling en daar zit een levertijd aan vast. Het is nog even afwachten wanneer die binnen gaan komen. Maar ik heb Jan beloofd dat hij die van jou mag lenen tot die tijd.  :D

Mooi gebaar Thuur, wanneer kan ik hem komen halen? :) (kun jij in de tussentijd zonder verdere afleiding je systeem afregelen) ;) :D

Iedereen bedankt voor de input mbt de 8K E-shift (ga het hier tzt zelf uiteraard ook uitproberen). Heb in de tussentijd de gebruikershandleiding van de NX9 nogmaals doorgespit en ik zie dat de NX9 ook een extra THX kleurprofiel en THX gamma heeft. Is er toevallig iemand die daar al eens mee gespeeld/geëxperimenteerd heeft? (en zo ja, wat zijn de ervaringen).

In afwachting van de beamer, alvast begonnen met het uitbreiden van de 4K (HDR) filmcollectie :colgate:

Dadelijk verder met het afplakken van de LED's met LightDims. Had al twee velletjes gebruikt, eergisteren zijn er weer twee binnengekomen (@Teejoo: als het goed is zijn ze verduisterend, niet blokkerend). Voor bv. de Parasound A51 moest ik er twee gebruiken.

Fijne zondag allemaal.


Groeten, Jan


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on November 29, 2020, 11:44:16
Dank je! Ik heb hierover met Anton contact gehad, maar we hebben afgesproken dat hij tzt deze kant op komt (Als de NX9 ooit nog komt :P).

Mooi gebaar Thuur, wanneer kan ik hem komen halen? :) (kun jij in de tussentijd zonder verdere afleiding je systeem afregelen) ;) :D

Iedereen bedankt voor de input mbt de 8K E-shift (ga het hier tzt zelf uiteraard ook uitproberen). Heb in de tussentijd de gebruikershandleiding van de NX9 nogmaals doorgespit en ik zie dat de NX9 ook een extra THX kleurprofiel en THX gamma heeft. Is er toevallig iemand die daar al eens mee gespeeld/geëxperimenteerd heeft? (en zo ja, wat zijn de ervaringen).

In afwachting van de beamer, alvast begonnen met het uitbreiden van de 4K (HDR) filmcollectie :colgate:

Dadelijk verder met het afplakken van de LED's met LightDims. Had al twee velletjes gebruikt, eergisteren zijn er weer twee binnengekomen (@Teejoo: als het goed is zijn ze verduisterend, niet blokkerend). Voor bv. de Parasound A51 moest ik er twee gebruiken.

Fijne zondag allemaal.


Groeten, Jan
Hoi Jan,

Waar heb jij ze besteld? Heb je een link?

Op Amazon fr zag ik deze: https://www.amazon.fr/gp/product/B00CLVEQCO/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3JLB3244SCRHQ&psc=1


Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on November 29, 2020, 11:46:51
Hoi Jan,

Waar heb jij ze besteld? Heb je een link?

Op Amazon fr zag ik deze: https://www.amazon.fr/gp/product/B00CLVEQCO/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3JLB3244SCRHQ&psc=1

Hoi Theo,

Ik kom er later vandaag nog even op terug ;).

Ik heb de laatste twee velletjes via Amazon.nl besteld (komen van de dezelfde leverancier uit de US).
Zie in de beschrijving inderdaad 100% verduisterend, maar ze ogen exact hetzelfde als degene die ik nu al gebruik. Ga het dadelijk proberen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on November 29, 2020, 11:55:19
Ik kom er later vandaag nog even op terug ;).

Ondertussen ook gereageerd in Theo zijn topic. Er zijn inderdaad twee versies! 1) 50 - 80% dimmen en 2) 100% dimmen.

Heb hier ondertussen een redelijk zwarte voorkant, waarbij ik alle hinderlijke (knipperende!) ledjes verder hebt afgeplakt met versie 1) of 2) voor zover dat al niet was gedaan. LED's helemaal verduisteren is ook niet altijd functioneel omdat je dan niet meer ziet of iets aan of uit staat :colgate:

Dan komt het volgende... als je met 1900 of 2200 lumens op een 1.3 gain scherm gaat projectoren, dan komt er ook weer licht terug de ruimte in (gelukkig maar) :). En dan blijkt dat er zelfs van een mat zwart geverf plafond toch een beetje licht reflecteerd.

Denk dat de enige oplossing daarvoor is om alles met zwart vilt te beplakken oid, maar dat ziet er ook niet uit >:D

Ik ga het merken zodra de projector binnen is ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on November 29, 2020, 13:16:24
Ondertussen ook gereageerd in Theo zijn topic. Er zijn inderdaad twee versies! 1) 50 - 80% dimmen en 2) 100% dimmen.

Heb hier ondertussen een redelijk zwarte voorkant, waarbij ik alle hinderlijke (knipperende!) ledjes verder hebt afgeplakt met versie 1) of 2) voor zover dat al niet was gedaan. LED's helemaal verduisteren is ook niet altijd functioneel omdat je dan niet meer ziet of iets aan of uit staat :colgate:

Dan komt het volgende... als je met 1900 of 2200 lumens op een 1.3 gain scherm gaat projectoren, dan komt er ook weer licht terug de ruimte in (gelukkig maar) :). En dan blijkt dat er zelfs van een mat zwart geverf plafond toch een beetje licht reflecteerd.

Denk dat de enige oplossing daarvoor is om alles met zwart vilt te beplakken oid, maar dat ziet er ook niet uit >:D

Groeten, Jan
:tongue2:

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on November 29, 2020, 13:52:20
:tongue2:

:D :music:

Ik had overigens tijdens de bouw al vilt geplakt rondom in de nis waarin het projectiescherm naar beneden komt ;).

Naar aanleiding van het bezoek van Denoontje en Vik eerder dit jaar en hun opmerkingen/feedback had ik nog eens 2.5m2 zwart (3mm dik) vilt gekocht om o.a. de pianolak zijkanten van de Von Schweikerts af te kunnen dekken (daarna geknipt in twee stroken van 45cm x 250cm). Had tevens al met LightDims een groot deel van de (knipperende) LED's afgeplakt en heb gistermiddag nog eens kritisch gekeken en wat extra LED's (extra) verduisterd.

Wat ik al schreef: matzwarte verf weerkaatst in de praktijk nog steeds een beetje, maar dat doet het vilt wat ik nu gebruik ook nog steeds (een beetje). Op basis van wat ik gistermiddag zag heb nog eens 1.5m2 zwart (3mm dik) extra vilt besteld zodat ik de meest 'opvallende' weerkaatsende vlakken kan afdekken onder het mom van: 'baat het niet, dan schaad het niet' :colgate:.

Of het vilt uiteindelijk permanent blijft liggen, dan zien we dan tzt wel weer (het stoort mij eerlijk gezegd nog niet). Ik houd hierbij uiteraard wel de veiligheid in acht, dus ik ga geen reflecterende oppervlakken afdekken waarin openingen zitten die warmte af moeten voeren of oppervlakken afdekken die (heel) warm kunnen worden.
Wat dit brengt met het oog op ruim 80% meer licht vanaf de projector gaan we binnenkort wel ervaren :happy:.

De beste en meest structurele oplossing om dit soort (reflectie) licht te voorkomen was natuurlijk speakers in de muur inbouwen en alle apparatuur achter me neer zetten geweest, maar dat was in mijn oren een onacceptabel compromis geweest voor stereo weergave. Kortom: ik ben nog steeds blij met mijn initiële keuze om een dedicated stereo ruimte te bouwen met de apparatuur recht voor me en dit 'pielen' achteraf is eigenlijk ook wel weer leuk :D.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

pameijer

Ik had al eerder een video van onze Duitse hanekambuur aangehaald. Hier stelt hij ook dat je voor echte lichtabsorptie eigenlijk nog andere maatregelen moet nemen om bv de aanschaf van een N7 boven een N5 te prefereren. Hier kun je het stukje zien waar ik op doelde:

https://www.youtube.com/v/HYYEmi_4zc8?t=1682
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kjelt

Quote from: Jean Sibelius on November 30, 2020, 16:18:53
Ik had overigens tijdens de bouw al vilt geplakt rondom in de nis waarin het projectiescherm naar beneden komt ;).
Wat ik al schreef: matzwarte verf weerkaatst in de praktijk nog steeds een beetje, maar dat doet het vilt wat ik nu gebruik ook nog steeds (een beetje).

Dit topic dan maar eens lezen en met name "Black Adamantium"  ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170448.msg3194835#msg3194835

buckler

Quote from: Kjelt on November 30, 2020, 16:43:12
Dit topic dan maar eens lezen en met name "Black Adamantium"  ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170448.msg3194835#msg3194835

Dat spul heb ik ook en is inderdaad extreem zwart... ze zeggen het zwartste wat er te krijgen is maar ik moet eerlijk zeggen dat het zwarte velours van mijn spanscherm volgens mij nog een tikkie zwarter is
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

VlisChris

Niet bang dat je in zo'n gebalanceerde ruimte de invloed van vilt gaat terug horen in je akoestiek?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

PascalP

Quote from: buckler on November 30, 2020, 18:26:03
Dat spul heb ik ook en is inderdaad extreem zwart... ze zeggen het zwartste wat er te krijgen is maar ik moet eerlijk zeggen dat het zwarte velours van mijn spanscherm volgens mij nog een tikkie zwarter is

Goed spul ja. Heb het hier naast diverse andere staaltje liggen en veruit het zwartste.
Inmiddels zelf ook een rol van een paar meter gehaald om mijn akoestische panelen aan het plafond te bekleden (die zijn nu nog licht grijs)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono