The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

#3525
Quote from: ruud2 on November 28, 2018, 07:36:12
een fotootje van die vreemde kastjes met antennes ?

Hoi Ruud,

Ik heb geen foto's gemaakt toen de spullen in de ruimte stonden en de foto's die ik 1, 2, 3 op Internet kon vinden waren niet zo duidelijk.

Hieronder de links naar de EMI Protector en Giga Piccolo Protector op de Schnerzinger Website.

https://www.schnerzinger.com/produkte_1_12.html
https://www.schnerzinger.com/produkte_1_13.html


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Op dit moment zit de vaart er even lekker in met de (versterker)zoektocht en die wil ik er graag ook even inhouden als het kan ;).

Eerder vandaag de bevestiging ontvangen dat ik net voor (en tijdens!) de kerstvakantie de Alieno Vacuüm Tube Stereo Power Amplifier aan een kritische luistertest mag gaan onderwerpen bij mij thuis. Deze stereo versterker levert maar liefst tweemaal 250W pure klasse A. Recentelijk heb ik deze versterker gehoord in combinatie met de Sonus Faber Aida II en dat was een erg prettige combinatie om naar te luisteren :).

De meeste die dit topic wat beter volgen, zullen mogelijk verbaasd zijn dat ik toch een stereo versterker in huis haal (ik eigenlijk ook wel), maar er is mij uitdrukkelijk verzekerd dat ik erg onder de indruk zal zijn en dat dit exemplaar zeker niet onder doet voor de mono eindversterkers uit mijn oorspronkelijke lijst. Voor de duidelijkheid: Alieno heeft alleen maar een stereoversterker in het assortiment (geen mono eindversterkers).

Ben heel benieuwd wat Alieno doet in combinatie met Von Schweikert en de rest van de set-up.
Voor degene die het merk niet kennen, hieronder een foto.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

paaj

interessant! meestal zie je 300b in 20W amps, benieuwd hoe ze dat verklaren maar ziet er vet uit.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

skyfox

Wauw, wat een sjieke beauty's!!

Veel luisterplezier ermee straks :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Xander32

#3529







Prachtig  :inlove:

Veel luisterplezier gewenst
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ruud2

#3530
Quote from: Jean Sibelius on November 29, 2018, 21:56:00
Hoi Ruud,

Ik heb geen foto's gemaakt toen de spullen in de ruimte stonden en de foto's die ik 1, 2, 3 op Internet kon vinden waren niet zo duidelijk.

Hieronder de links naar de EMI Protector en Giga Piccolo Protector op de Schnerzinger Website.

https://www.schnerzinger.com/produkte_1_12.html
https://www.schnerzinger.com/produkte_1_13.html


Groeten, Jan

o, is dat het geval?
last van electro magnetische velden?

hint : LOOD om (oud)  duur ijzer  ;D
sorry Jan, ik kon het niet laten.

maar als het werkt dan werkt het.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

Mooi apparaat om te zien. Maar waarom buizen ? Worden minder qua geluid naar mate de tijd vordert, gaan kapot, zorgen voor audiofiele onrust welke zich uit in tuberolling.  :D

Veel plezier in ieder geval...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame


Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

papaleo

WAUW... :worship:
Die zal je alleen al voor de looks neer willen zetten  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Quote from: paaj on November 29, 2018, 22:28:08
interessant! meestal zie je 300b in 20W amps, benieuwd hoe ze dat verklaren maar ziet er vet uit.

Het schijnt een compleet nieuw 'baanbrekend' ontwerp te zijn (het staat in grote lijnen beschreven op de website), maar ik begrijp eerlijk gezegd ook niet alle ins- en outs- (en dat hoeft voor mij ook niet). Voor mij is het uiteindelijk het allerbelangrijkste dat de versterker waanzinnig klinkt in combinatie met de rest van de set-up :colgate:. We gaan het binnenkort ervaren.

Quote from: skyfox on November 29, 2018, 22:30:37
Wauw, wat een sjieke beauty's!!

Veel luisterplezier ermee straks :)

Het heeft wel een bijzonder design inderdaad :). Persoonlijk niet al te gevoelig voor (en eerlijk gezegd vind ik de VAC's, in al hun 'eenvoud' mooier, maar het is nu ook weer niet zo dat het bij voorbaat een 'no-go' is op basis van de looks. Waar ik wel (al) bang voor ben is, hoe dit überhaupt te integreren met film kijken? De VAC's hadden nog een extra cover over de buizen, waardoor het strooilicht richting het scherm nihil was ::). Ach, een zorg voor later en eerst eens maar eens luisteren.

Thx, gaat helemaal goedkomen! :clapping:

Quote from: Xander32 on November 30, 2018, 06:14:16

Prachtig  :inlove:

Veel luisterplezier gewenst

Bedankt voor de extra foto's! Geeft een mooi beeld van de opbouw van de versterker :headbanging:. Komt goed :colgate:

Quote from: ruud2 on November 30, 2018, 07:40:59
o, is dat het geval?
last van electro magnetische velden?

hint : LOOD om (oud)  duur ijzer  ;D
sorry Jan, ik kon het niet laten.

maar als het werkt dan werkt het.

Geeft niet Ruud, jij mag dat 8) :colgate:. (en je hebt gelijk). Maar praktisch gezien EN heel moeilijk te implementeren EN het ziet er uiteindelijk ook niet meer uit. Idealiter zou je per bron willen weten hoe groot de bijdrage is, die aanpakken en nagaan wat het effect is. Dit is een uiteindelijk een makkelijkere maar meer kostbare oplossing.

Quote from: chansig on November 30, 2018, 07:44:58
Mooi apparaat om te zien. Maar waarom buizen ? Worden minder qua geluid naar mate de tijd vordert, gaan kapot, zorgen voor audiofiele onrust welke zich uit in tuberolling.  :D

Veel plezier in ieder geval...

Gr. Hans

Terechte vragen en opmerkingen! :)

Voor mij zijn de looks in ieder geval ondergeschikt. Waarom buizen? Tja, ik ben er ook altijd met een boog omheen gelopen om exact de redenen die jij ook noemt.

Tijdens mijn zoektocht heb ik de tip gekregen om toch ook naar buizen te gaan luisteren (o.a. vrienden, kennissen maar ook mede Von Schweikert gebruikers en tot slot Von Schweikert zelf). Mijn ervaring met de VAC Signature 200 IQ's was indrukwekkend op nagenoeg alle fronten. Het IQ systeem zorgt voor een continue geluid (altijd alle buizen in het optimale punt van het werkgebied ondanks verloop van de buizen) en dat tijdens de volledige levensduur van de buizen (voor de VAC kost een nieuw setje rond de E2500).

Als ik het goed lees, dan heeft de Alieno hetzelfde of iets vergelijkbaars (VAC heeft het geoctrooieerd, maar daar ga ik me verder niet mee bemoeien) ;D. Ik zou mijn aanname nog even moeten verifiëren, maar ik heb eerst zoiets van: eerst maar eens luisteren wat het doet. Ik heb de Alieno al gehoord icm met de grootste Sonus Fabers en ik ben echt heel benieuwd wat er hier gaat gebeuren.

Quote from: Blue-Eyes on November 30, 2018, 09:06:35
Design..... Waanzinnig mooi!

Quote from: WickedGame on November 30, 2018, 09:26:16
:withstupid:

Inderdaad geweldig design!

Quote from: Marco66 on November 30, 2018, 10:10:27
:inlove:

Quote from: papaleo on November 30, 2018, 12:06:35
WAUW... :worship:
Die zal je alleen al voor de looks neer willen zetten  8)

Bedankt mannen! :headbanging: Tja, Italiaans merk, hè :D? Als het qua audiofiele performance net zo goed (beter?) is dan VAC, dan heb ik toch nog wel wat mentale barrières te overbruggen (cq wat dingen uit te zoeken), maar laten we dit stapje voor stapje evalueren... Rond de kerst weet ik meer (en jullie ook).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Lekker bezig weer Jan! Wat gebeurt er als de stereo bakken goed presteren? Breid dat je zoektocht verder uit met nog andere stereo's waarvan geen mono beschikbaar is?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

ruud2

Hallo Jan,

indien je een (kostbare) keuze gaat maken , kijk dan ook naar de bouwkwaliteit.
In dergelijke prijsklasse zou je het eigenlijk als vanzelfsprekend mogen verwachten, maar dat zijn natuurlijk altijd aannames.
als het net zo mooi van binnen is als van buiten ?

grtn.,
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

#3539
Hier in Nederland was von Schweikert altijd een combi met KR. Geen idee of Eurogram dat laatste merk nog steeds voert. Geen idee of Eurogram nog bestaat. Eerste keer dat ik naar een beurs ging stond Eurogram in 1 van de kleine kamers met gigantische speakers en de KR eindbakken met buizen zo groot als melkpakken. Geluid is me lang bij gebleven en mijn doel werd toen:

Ooit een KR versterker en ooit von Schweikert speakers. Beide gelukt, niet in de combi.

Goed moraal van dit verhaal: Buizen en von Schweikert gaan in mijn ervaring ook prima samen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Quote from: Etiennevh on December  1, 2018, 12:33:05
Lekker bezig weer Jan! Wat gebeurt er als de stereo bakken goed presteren? Breid dat je zoektocht verder uit met nog andere stereo's waarvan geen mono beschikbaar is?

Bijna alle merken die ik ken en op het lijstje heb staan, hebben zowel stereo als mono eindversterkers in hun assortiment. Altijd heel bewust voor mono gekozen. Ik heb hier ook versterkers gehad die zowel in mono als stereo gebruikt konden worden (en dan kan ik het natuurlijk niet laten) :colgate:. In mono geen enkele keer een marginaal verschil ten opzichte van stereo, maar altijd serieus verschil ervaren. Deze Alieno zal bewijzen of gelijk had of niet om mij vervolgens alleen tot mono te beperken.

Al met al gaat het echt heel erg afhankelijk zijn van hoe de Alieno hier gaat presteren mbt hoe verder. Ik heb ondertussen met verschillende mensen gesproken en VAC staat vooralsnog op eenzame hoogte (op basis van wat ik zoek). Mede ook om de redenen zoals door Hans genoemd (VAC heeft die problemen niet of heeft dit op een elegante manier opgelost). Dit allemaal binnen een nog enigszins 'normaal' budget. De volgende stap binnen VAC zou een VAC Statement 450 IQ (stereo) zijn. De adviesprijs is geloof ik 78K (daarmee is mijn inziens het hek echt van de dam). De VAC Statement 450 IQ (mono) veranderen voor een setje van eigenaar voor 116K (momenteel onbereikbaar, maar zeg nooit: 'nooit').

Quote from: ruud2 on December  1, 2018, 12:35:41
Hallo Jan,

indien je een (kostbare) keuze gaat maken , kijk dan ook naar de bouwkwaliteit.
In dergelijke prijsklasse zou je het eigenlijk als vanzelfsprekend mogen verwachten, maar dat zijn natuurlijk altijd aannames.
als het net zo mooi van binnen is als van buiten ?

grtn.,

Hoi Ruud. Terechte opmerkingen en zorgen! Voor het geld wat ermee gemoeid is, is het natuurlijk goed om te weten wat je ervoor krijgt. Schnerzinger is erg goed afgeschermd qua informatie :colgate:. Er is weinig tot geen informatie op internet te vinden. Ik heb natuurlijk niet kunnen kijken wat er in de verschillende units zit, maar qua afwerking zag het er allemaal erg netjes uit en ze voelen alsof er een hoop lood intern is gebruikt ;). Ik begrijp je standpunt. Mijn 'bullshit' alarmbellen gingen initieel ook meteen af, maar ik weet wat ik gehoord heb.

De 'within-1-minute' sanity check van Angelie was voor mij in ieder een goede bevestiging. Het systeem ga ik zeker nog aanschaffen. Wanneer hangt mede af van wat ik op versterker gebied ga doen.


Quote from: chansig on December  1, 2018, 12:39:33
Hier in Nederland was von Schweikert altijd een combi met KR. Geen idee of Eurogram dat laatste merk nog steeds voert. Geen idee of Eurogram nog bestaat. Eerste keer dat ik naar een beurs ging stond Eurogram in 1 van de kleine kamers met gigantische speakers en de KR eindbakken met buizen zo groot als melkpakken. Geluid is me lang bij gebleven en mijn doel werd toen:

Ooit een KR versterker en ooit von Schweikert speakers. Beide gelukt, niet in de combi.

Goed moraal van dit verhaal: Buizen en von Schweikert gaan in mijn ervaring ook prima samen. :D

Gr. Hans

Bedankt voor je uitgebreide reactie Hans! :) Ik heb helemaal in het begin van deze versterker zoektocht contact gehad met Cor Dekker (NL importeur Von Schweikert) en die adviseerde me toen om met ModWright te testen. Dat heb ik gedaan en dat gaf ook een erg mooie match met de Von Schweikerts (was helaas niet mogelijk om op dat moment langdurig te testen). Praktisch probleem is natuurlijk dat uiteindelijk de 'gangbare' combinaties van merken afhankelijk zijn van wat de importeur en de dealer voeren. Ik heb o.a. ook nog naar KR gekeken (de Kronzilla bv.), maar dan kom je echt in de 'traditionele' buizen terecht (met alle vervelende eigenschappen en randeffecten) en daar heb ik geen zin in. Precies om wat je al schreef: "die constante onzekerheid".

Dan nu maar wat meer geld uitgeven voor iets wat staat als een huis, vandaag, morgen en volgend jaar en wat ondertussen bewezen heeft zijn geld dubbel en dwars waard te zijn. Eerst maar eens luisteren wat de Alieno brengt en dan wil ik voor mezelf nog wel eens kijken naar alle 'randvoorwaarden' die ik ondertussen heb ingebouwd.


Groeten, Jan


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

#3541
Uiterlijk is niet belangrijk, man naar mijn hart.

Dit is toch best wat anders. Zanden vind ik tot nu toe de enige die niet echt "buizig" klinkt. De Kronzilla beslist wel. Wederom benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

In de Kronzilla zitten vacuum buizen als ik me niet vergis. Deze zouden (ook als ik me niet vergis) 100.000 uur moeten gaan. Volgens mij ook niet echt traditionele buizen te noemen. En pp 3800 euro....ook niet misselijk. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Dat haal je zo eruit met de verwarming die uit kan. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 14:29:47
Uiterlijk is niet belangrijk, man naar mijn hart.

:D

Het moet er ook weer niet uitzien als een hobby project van een 10-jarige, maar als het echt briljant klinkt, dan moet het wel heel erg lelijk (lees: spuuglelijk) zijn om me uiteindelijk niet over de streep te trekken.

Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 14:29:47
Dit is toch best wat anders. Zanden vind ik tot nu toe de enige die niet echt "buizig" klinkt. De Kronzilla beslist wel. Wederom benieuwd!

Begin dit jaar heb ik Zanden bij ons op de audioclub gehoord en daar maakte het indruk. Ik heb Zanden dit jaar ook op de X-Fi gehoord en daar kwam het wat mij betreft dan weer niet lekker uit de verf. Ik vond het eerlijk gezegd behoorlijk mak klinken (kwam toen wel net uit de Wilson Audio incl. D'Agostino ruimte). Tja, lastig...

Quote from: chansig on December  1, 2018, 15:17:07
In de Kronzilla zitten vacuum buizen als ik me niet vergis. Deze zouden (ook als ik me niet vergis) 100.000 uur moeten gaan. Volgens mij ook niet echt traditionele buizen te noemen. En pp 3800 euro....ook niet misselijk. :D

Ik heb KR afgelopen jaar op de High-end in München gehoord, want het stond op mijn initiële lijst, maar het maakte daar eerlijk gezegd (op mij) geen indruk. Wil natuurlijk niet heel veel zeggen over hoe het hier klinkt, maar toch... Toen ik 20 jaar oud was, was KR-audio natuurlijk een wilde jongensdroom, maar ook als ik links en rechts op Internet de reviews lees, dan is het heel erg goed op sommige aspecten, maar op andere (voor mij belangrijke zoals controle en detaillering) weer niet. Ik ben echt op zoek naar een allround eindversterker die om kan gaan met alles wat ik regelmatig draai (en dat varieert van metal, elektronisch, pop tot jazz en klassiek).

Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 17:28:21
Dat haal je zo eruit met de verwarming die uit kan. ;)

Altijd nog een goed argument om Angelie over de streep te trekken :). Maar die heeft me feitelijk 'carte blanche' gegeven. Ook van de prijs van de Alieno schrikt ze niet (meer). Ze zal me wel eerlijk vertellen wat ze ervan vindt en dat vind ik het allerbelangrijkste. Ik vertel ook nooit een prijs van een product vooraf, a) dat boeit haar niet, maar b) ik wil voor de zekerheid toch voorkomen dat het haar beïnvloed ;D.

Nog zo'n twee en halve week, dan weet ik hopelijk meer! Ben wel heel erg benieuwd :coffee:


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Heerlijk zo'n partner he!
Die van mij vraagt ook eerst, en hoe klinkt het nu?  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on December  1, 2018, 18:15:16
:D

Het moet er ook weer niet uitzien als een hobby project van een 10-jarige, maar als het echt briljant klinkt, dan moet het wel heel erg lelijk (lees: spuuglelijk) zijn om me uiteindelijk niet over de streep te trekken.
Verfrissend om dit ook eens van een ander te horen.

QuoteBegin dit jaar heb ik Zanden bij ons op de audioclub gehoord en daar maakte het indruk. Ik heb Zanden dit jaar ook op de X-Fi gehoord en daar kwam het wat mij betreft dan weer niet lekker uit de verf. Ik vond het eerlijk gezegd behoorlijk mak klinken (kwam toen wel net uit de Wilson Audio incl. D'Agostino ruimte). Tja, lastig...
Ik wil Zanden niet heilig verklaren, zeker niet. Wat me wel opviel, twee keer, is de subtiele weergave. Ik kan me voorstellen dat dat nu net hetgeen is wat het snelst het onderspit delft op zo'n drukke show.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Marco66 on December  1, 2018, 18:31:53
Heerlijk zo'n partner he!
Die van mij vraagt ook eerst, en hoe klinkt het nu?  ;D

Inderdaad, dat zijn de betere :D. Vermoed echter wel dat in een woonkamer omgeving de 'looks' vrijwel direct daarna toch ook een rol gaan spelen.

Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 19:07:24
Verfrissend om dit ook eens van een ander te horen.
Persoonlijk vind ik de VAC mooier dan de Alieno, maar dat zal mijn keuze niet beinvloeden.

Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2018, 19:07:24
Ik wil Zanden niet heilig verklaren, zeker niet. Wat me wel opviel, twee keer, is de subtiele weergave. Ik kan me voorstellen dat dat nu net hetgeen is wat het snelst het onderspit delft op zo'n drukke show.

Er is geen enkel merk heilig :angel: Ik heb ondertussen wel gemerkt dat de match vele malen belangrijker is dan wat dan ook (een merk zegt uiteraard wel wat, maar zeker niet alles). Bij veel sets die op zo'n show staan, merk je dat er uiteraard wel een zekere mate van matching is, maar het is zeker niet evident (de demogever moet het toch doen met de merken die hij/zij tot zijn beschikking heeft).

Je hebt natuurlijk wel gelijk. Vaak is een 'indrukwekkende' set wel hetgeen wat je direct bijblijft, maar vaak wordt iets wat initieel spectaculair klinkt al vrij snel daarna vermoeiend (soms op het irritante af).

Al met al blijft het lastig/tijdsintensief om 'de perfecte' combinatie te vinden, maar dat is ook wel weer het leuke van deze hobby :). Veel proberen en de tijd nemen om te ervaren wat je ervan vindt is de enige oplossing. Komende dinsdag komt de Alieno logeren. Ben benieuwd of die VAC van de troon gaat stoten. Heb in ieder geval al een hele hoop tijd vrijgemaakt in mijn agenda. Ik twijfelde eerst nog of ik tussen kerst en oud-en-nieuw zou gaan werken, maar dat is nu een definitieve 'no-go' geworden :D

Heb ondertussen ook begrepen er qua AudioQuest Powercords binnenkort iets tussen de Hurricane en Dragon op de markt komt (de zng. 'Firebird'). Zit qua prijs uiteraard ergens in het midden van eerstegenoemden (of deze het verschil in prijs waard is, ...?). Is nog wel iets waar ik op een later moment uitgebreid mee wil gaan testen, gezien de positieve ervaringen van AudioQuest powercords in mijn set-up.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Nog wat anders wat nu al een tijdje door mijn hoofd speelt... :D

Uiteraard eerst maar eens kijken hoe e.e.a. uit gaat pakken qua versterker upgrade (en wanneer). Ik heb namelijk heel lang het plan gehad om de JC-1's te verhuizen naar de rear speakers (C4's) bij een eventuele upgrade, maar aangezien ik de laatste tijd veel meer muziek luister dan voorheen...

toch besloten om eerst nogmaals uit te gaan proberen wat er gebeurd als ik de klasse-D versterkers (behorende bij het VR10-systeem tbv het aansturen van de basstowers) vervang door krachtige solid-state versterkers. Tijdens de sessie met Goldmund is er namelijk ook getest met Goldmund versterking op zowel de main- als basstowers en dat verschil was dusdanig prettig/hoorbaar dat ik daar zeker nogmaals mee wil gaan testen als ik toch bezig ben ;).

Het 'makkelijkste' is dan om de JC-1's (die bij de upgrade vrij komen) aan de basstowers te hangen. Met 400W RMS aan 8 Ohm (en een dempingsfactor van 1200), zouden die toch een flink eind mee in de pas moeten blijven kunnen lopen. Voor films gaat het LFE sowieso naar de Velodyne (dus ik ben niet bang dat ik de JC-1's ga overbelasten oid). Verder speel ik zelden muziek op een geluidsniveau boven de 80dB, dus ik vermoed zelfs dat de JC-1's het grootste deel van de tijd zelfs volledig in klasse A zullen spelen.

Als dit goed uitpakt dan blijft de A51 de C4's aansturen (ook geen straf).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ho allemaal,

Ondertussen staat de Alieno Vacuüm Tube Stereo Power Amplifier sinds afgelopen dinsdag in de Mansion te spelen :). Een indrukwekkend apparaat om te zien, gezien de enorm bijbehorende voeding met daar bovenop de elektronica met daarin de buizen.

De versterker kwam met nagenoeg nieuwe powercords en buizen binnen, dus op dit moment staat de versterker 14 uur per dag (in) te spelen en luister ik aan het einde van de dag naar het resultaat van deze 'burn-in' :o.

Ik hoor per dag nog steeds veranderingen, dus het heeft op dit moment weinig zin om echt te gaan 'tweaken'. Daar waar ik nog enige twijfels had bij de VAC qua hoeveel energie/druk in het laag heeft de Alieno mogelijk zelfs wat te veel. Dit gezegd hebbende, ik heb al wel het verschil in gains tussen de JC-1's en de Alieno verdisconteerd in de Trinnov, maar gisteravond ook de target curve al wat aangepast (het laag was te overheersend aanwezig, maar dat zegt verder niets over de kwaliteit van de versterker, alleen dat het frequentiegedrag van de Alieno anders is dan dit van de JC-1's) :music:.

Als blijkt dat het gedrag van de Alieno niet meer veranderd, dan wil/hoop ik zondag een setje nieuwe kalibratiemetingen te doen en dan echt goed gaan luisteren wat de versterkers brengen.

Foto's volgen zo spoedig mogelijk.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)