The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jean Sibelius

Bedankt allemaal voor jullie toffe reacties! :)

Erg leuk om te lezen. Ben zelf ook nog steeds erg tevreden met de ruimte en het begint steeds beter te worden. Op dit moment ligt nog steeds de focus op 2.0. Heb gisteren een 15m Supra HDMI-kabel overgenomen van forumlid Treky22, dus ik heb sinds gisteren ook 'beeld' in de ruimte (via de Playstation 3 op de Sony VPL HS20 die in de woonkamer hing). Stelt nog niet zo heel veel voor, maar het werkt tenminste :coffee:.

Verder vandaag de Confidence C4's nogal drastisch verplaatst, naar de meest neutrale plek in de luisterruimte (op basis van berekeningen van Toine). Namelijk circa 261.9 cm van de voorwand en 161.7 cm van de zijwand. Dan blijft er nog steeds zo'n 263 cm tussen de front speakers over. Oorspronkelijk dacht ik dat dat veels te weinig was, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. De geluidsweergave is nu nog meer in balans en de staging, lucht om de instrumenten en plaatsing zijn met deze opstelling mooier dan vorige week. Dit wordt dus een blijvertje, want Angelie heeft geen zeggenschap in deze ruimte O0.

Betekent echter wel dat het geen zin (meer) heeft om 4 brede bioscoopstoelen in de ruimte te plaatsen (want dan zitten de mensen op de buitenste twee plaatsen deels tegen speakers aan te kijken). Ik twijfelde sowieso de laatste tijd al aan dergelijke stoelen, want degene die ik mooi vond en die functioneel ook nog OK zouden zijn waren duurder dan wat ik er feitelijk aan uit wilde geven. We gaan dus zaterdag kijken voor een leuke designbank (2.5 of 3 zits). Heb al wat moois op het oog :D

Verder nog wat aan het experimenteren met de audio apparatuur. Heb de toren wat lager gemaakt door de eindbakken op de grond te zetten. Eerst maar eens 2.0 'perfect' krijgen, de rest blijft vooralsnog toch bijzaak (alhoewel dat hier vloeken in de kerk is natuurlijk). Mogelijk dat ik zelfs alle spelers, e.d. ergens in een hoek ga verstoppen (niet voor de lampjes), maar omdat ik anders iedere keer op de eindtrappen heen moet hangen.

Voorlopig nog lekker wat kloten in de ruimte en de apparatuur.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Ik blijf me er altijd over verbazen hoeveel invloed de plaatsing van de speakers heeft. Een paar cm's kunnen het geluid maken of breken.  :eh:

Veel plezier met fine tunen!  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Staaled

Quote from: Jean Sibelius on May 23, 2012, 20:22:36




Verder nog wat aan het experimenteren met de audio apparatuur. Heb de toren wat lager gemaakt door de eindbakken op de grond te zetten. Eerst maar eens 2.0 'perfect' krijgen, de rest blijft vooralsnog toch bijzaak (alhoewel dat hier vloeken in de kerk is natuurlijk). Mogelijk dat ik zelfs alle spelers, e.d. ergens in een hoek ga verstoppen (niet voor de lampjes), maar omdat ik anders iedere keer op de eindtrappen heen moet hangen.

Iig uit de buurt van je sub. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R

Ik zeg een paar mooie platformen erbij van Finite! En je meubel eruit ;)


Jean Sibelius

Quote from: R on May 23, 2012, 20:54:38
Ik zeg een paar mooie platformen erbij van Finite! En je meubel eruit ;)
Eens... of een paar mooie marmeren/granieten platen (ben ook daar nog niet helemaal over uit) ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

O ja... en binnenkort krijgen we een beter alternatief dan spinnemans voor de bewaking... :happy:



Deze pups (=Pyreneese berghond) zijn gisteren geboren (dus mijn set-up is net op tijd verdwenen uit de woonkamer) :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


jaco

Als je mag kiezen: de brutaalste nemen, die het eerst naar je toe durft te komen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

-madison-

Waanzinnig mooie ruimte geworden Jan! Superlatieven schieten tekort..
Enorm veel respect voor het geduld wat je hebt gehad en het hoge afwerkingsniveau; een ware droomruimte!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

JCL

Quote from: clockwork on May 23, 2012, 20:28:43
Ik blijf me er altijd over verbazen hoeveel invloed de plaatsing van de speakers heeft. Een paar cm's kunnen het geluid maken of breken.  :eh:

Veel plezier met fine tunen!  :clapping:

Ja dat blijf ik ook altijd appart vinden. Als je ze goed plaatst is het perfect en hoor je niet hoe ze staan. Doe je het net verkeerd dan merk je het direct.

papaleo

Ten eerste  :worship: voor wat je heb gebouwd,en aan app. heb staan  O0

'Ik' kan alleen niet helemaal begrijpen dat er sommige zijn die zich mateloos storen aan de plaats of/en led verlichting van waar de apparatuur staat...want met name de led verlichting van Parasound is/vind ik totaal niet storend,dit omdat deze niet echt als 'koplampen' schijnen,maar soft/halo branden...
Laat ik het anders zeggen,mij hebt het nooit afgelijd tijdens film kijken,en wanneer je naar muziek luisterd vind ik het zelfs van toegevoegde waarde om naar je moooiiie apparatuur te kijken..... 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

JCL

Quote from: papaleo on May 24, 2012, 12:49:37
Ten eerste  :worship: voor wat je heb gebouwd,en aan app. heb staan  O0

'Ik' kan alleen niet helemaal begrijpen dat er sommige zijn die zich mateloos storen aan de plaats of/en led verlichting van waar de apparatuur staat...want met name de led verlichting van Parasound is/vind ik totaal niet storend,dit omdat deze niet echt als 'koplampen' schijnen,maar soft/halo branden...
Laat ik het anders zeggen,mij hebt het nooit afgelijd tijdens film kijken,en wanneer je naar muziek luisterd vind ik het zelfs van toegevoegde waarde om naar je moooiiie apparatuur te kijken..... 8)

Eens! Deze ruimte is zo prachtig dat je het licht aan moet laten als je film kijkt! Zonde om hier in het donker te zitten.

papaleo

Quote from: JCL on May 24, 2012, 13:15:29
Eens! Deze ruimte is zo prachtig dat je het licht aan moet laten als je film kijkt! Zonde om hier in het donker te zitten.

Juist licht aan laten...,eindelijk iemand die het begrijpt  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HTip

Quote from: Jean Sibelius on May 23, 2012, 21:08:27
O ja... en binnenkort krijgen we een beter alternatief dan spinnemans voor de bewaking... :happy:



Deze pups (=Pyreneese berghond) zijn gisteren geboren (dus mijn set-up is net op tijd verdwenen uit de woonkamer) :pompom:
Prachtige honden! Nu zien ze er nog klein en lief uit. Bleven ze maar zo ;) :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

xynyx


larzie

Quote from: Jean Sibelius on May 23, 2012, 21:08:27
O ja... en binnenkort krijgen we een beter alternatief dan spinnemans voor de bewaking... :happy:



Deze pups (=Pyreneese berghond) zijn gisteren geboren (dus mijn set-up is net op tijd verdwenen uit de woonkamer) :pompom:

Haha vet cool die kleine pups. Mijn ouders willen binnenkort ook weer een hond, maar kans is groot dat die uit het asiel gaat komen. Vet sneu voor die beestjes dat sommige mensen zonder na te denken een hond nemen. Hun vorige hond was ook één van buren die geen tijd voor het beestje hadden vanwege hun zwaar gehandicapte dochter.

Quote from: xynyx on May 25, 2012, 12:10:22
Samen een filmpje pakken.......



Mooi klein schoothondje heb je!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VlisChris

Hoor jij niet op schoot bij die hond te zitten?
Zou qua maat logischer zijn denk ik :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jean Sibelius

Quote from: R on May 23, 2012, 21:29:58
Leuk!!
Yep, we hebben er echt zin in! :)

Quote from: jaco on May 23, 2012, 22:36:43
Als je mag kiezen: de brutaalste nemen, die het eerst naar je toe durft te komen.
We hebben ook gehoord dat je moet kijken naar de degene met de grootste pootjes (dat zou de grootste moeten worden).
Nu zijn de pups nog doof en blind. De fokker komt zelf met een voorstel zodra duidelijk is welk karakter welke pup heeft en wat het beste zou passen.
Ach, als ie maar gezond en lief is 8)

Quote from: -madison- on May 24, 2012, 00:49:21
Waanzinnig mooie ruimte geworden Jan! Superlatieven schieten tekort..
Enorm veel respect voor het geduld wat je hebt gehad en het hoge afwerkingsniveau; een ware droomruimte!
Dank je wel Madison voor je compliment! :) Achteraf moeilijk voor te stellen dat ik hier 4 jaar mee bezig ben geweest, maar ik ben er nog steeds erg blj mee.

Quote from: JCL on May 24, 2012, 10:08:10
Ja dat blijf ik ook altijd appart vinden. Als je ze goed plaatst is het perfect en hoor je niet hoe ze staan. Doe je het net verkeerd dan merk je het direct.
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het in een ruimte zoals dit ook zo'n verschil kon maken. Let wel: het klinkt nergens slecht, maar er zeker een beste positie (daar staan ze nu en wat mij betreft komen ze daar niet meer vandaan).

Quote from: papaleo on May 24, 2012, 12:49:37
Ten eerste  :worship: voor wat je heb gebouwd,en aan app. heb staan  O0
Thanks! O0

Quote from: papaleo on May 24, 2012, 12:49:37
'Ik' kan alleen niet helemaal begrijpen dat er sommige zijn die zich mateloos storen aan de plaats of/en led verlichting van waar de apparatuur staat...want met name de led verlichting van Parasound is/vind ik totaal niet storend,dit omdat deze niet echt als 'koplampen' schijnen,maar soft/halo branden...
Laat ik het anders zeggen,mij hebt het nooit afgelijd tijdens film kijken,en wanneer je naar muziek luisterd vind ik het zelfs van toegevoegde waarde om naar je moooiiie apparatuur te kijken..... 8)
In de praktijk valt het inderdaad erg mee. Op de foto lijkt het alsof er 7 koplampen de ruimte inschijnen, maar dat komt mede door de sluitertijd van ... 20 [sec]?
Ik heb heel even beeld gehad in de ruimte en dan is met name direct invallend zonlicht wel storend, de lampjes vallen dan in het niet. En ach... voor elk probleem is een oplossing :)

Quote from: JCL on May 24, 2012, 13:15:29
Eens! Deze ruimte is zo prachtig dat je het licht aan moet laten als je film kijkt! Zonde om hier in het donker te zitten.
LOL! ;D Bedankt!

Quote from: HTip on May 25, 2012, 10:20:43
Prachtige honden! Nu zien ze er nog klein en lief uit. Bleven ze maar zo ;) :D
Op dit moment doen ze schijnbaar alleen nog maar eten, slapen en poepen, maar over een paar dagen dan gaan de oogjes open en dan wordt het echt lachen! :D[

Quote from: xynyx on May 25, 2012, 12:10:22
Samen een filmpje pakken.......
Geweldig! O0 Is dat een Kuvasz?

Quote from: larzie on May 25, 2012, 13:16:09
Haha vet cool die kleine pups. Mijn ouders willen binnenkort ook weer een hond, maar kans is groot dat die uit het asiel gaat komen. Vet sneu voor die beestjes dat sommige mensen zonder na te denken een hond nemen. Hun vorige hond was ook één van buren die geen tijd voor het beestje hadden vanwege hun zwaar gehandicapte dochter.
Dit soort honden komt eigenlijk nooit in het asiel terecht (maar worden indien mogelijk herplaatst).
Ze zijn echter zo eigenzinnig dat we eerst maar eens met eentje beginnen die we vanaf het begin helemaal kunnen tweaken (en dat schijnt al lastig genoeg te zijn).

Verder gisteren op pad geweest voor wat nieuw meubilair in de luisterruimte en de woonkamer.
De keuze voor de ruimte is gevallen op onderstaande combinatie (in 3 zits met bijbehorende voetenbankje) maar dan uiteraard in zwart leren uitvoering (met 42 : 1 had ik natuurlijk geen andere keuze) :) Voetenbankje kan meteen dienst doen als tafeltje voor een dienblad. Er zit wel 7 - 8 weken levertijd op, maar dat is normaal.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


xynyx

"Geweldig! Is dat een Kuvasz?"

Een wat?? Nee joh, da's zo'n pykinese dwerghond die jij hebt gekocht, maar dan volwassen.

Is het een bank waar je op zit of in zit? Ziet er wat aan de stevige kant uit. Wel mooi strak!


skyfox

Dat bankje ziet er erg sjiek uit. Zit ie ook lekker? Zelf heb ik al snel bij een lage rugleuning dat ik het gevoel heb naar achteren te vallen met mijn bovenlijf. Ik ben dan wel vrij lang (1.96), dus dat heeft er absoluut mee te maken  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: R on May 27, 2012, 10:01:53
Ah, rolf benz, lekkere diepe bank! Mooi spul!!
Thanks! haha, klopt! (ook een erg prettige bank om op te zitten). Schijnbaar een bank die in bijna elk interieur wel past. Heb er de afgelopen tijd een heleboel bekeken, maar deze viel op door zijn eenvoud, lijnen en (achteraf bleek) zitcomfort.

Quote from: xynyx on May 27, 2012, 23:52:36
Een wat?? Nee joh, da's zo'n pykinese dwerghond die jij hebt gekocht, maar dan volwassen.

Is het een bank waar je op zit of in zit? Ziet er wat aan de stevige kant uit. Wel mooi strak!
Mooie pykinees :D (Angelie twijfelde ook ivm de spitse snoet).

Dit is zo'n bank waar je lekker in kunt zitten, maar die er ook nog leuk uit ziet (althans dat vinden we zelf).

Quote from: skyfox on May 28, 2012, 14:00:42
Dat bankje ziet er erg sjiek uit. Zit ie ook lekker? Zelf heb ik al snel bij een lage rugleuning dat ik het gevoel heb naar achteren te vallen met mijn bovenlijf. Ik ben dan wel vrij lang (1.96), dus dat heeft er absoluut mee te maken  :D

Dank je! :) Bankje zit boven verwachting lekker (was ook wel een vereiste, omdat we straks natuurlijk uren achter elkaar op de bank moeten kunnen zitten). Bankje kan in 2 hoogtes en 2 dieptes geleverd worden. We hebben gekozen voor degene die ons het beste steun gaf. Deze doet dat een stuk beter dan de hoekbank die we nu hebben en waarvan een deel tijdelijk in de ruimte staat. Met de komst van een nieuwe hond wachten we nog even met de aanschaf van een nieuwe bank in de woonkamer :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen gaat het 'tweaken' in Confidence Mansion gewoon lekker verder :).

Ik heb de hele stapel apparatuur (weer) afgebroken en de versterkers via Masterbase op de grond geplaatst (ben er nog niet over uit of ik deze straks op dikke stuk graniet/marmer of panelen van bv. Finite Elemente (FE) ga plaatsen.

Verder zijn alleen de processor en het CD-loopwerk op dit moment aangesloten. De rest van de apparatuur staat nu in een hoek gestald, totdat ik voor mijn gevoel 'alles' uit 2.0 gehaald heb, wat er op dit moment uit te halen is. De komende 2 weken nog even doorwerken/tweaken, daarna komt Toine Dingemans langs voor de laatste RT60-meting van de ruimte en om deze aan een kritisch oor te onderwerpen.

Daarna kan de integratie van de subwoofer verder geoptimaliseerd worden in zowel frequentie- als tijddomein en volgt daarna de afstelling van de center speaker en de achterspeakers. Ik probeer tijdelijk mijn Sony projector uit de woonkamer nog even op te hangen in afwachting van de komst van een nieuwe HD-projector (een JVC, Sony, ...  of is er tegen die tijd alweer wat nieuws op de markt?). Ondertussen lijkt mijn Denon multiplayer ook de geest gegeven te hebben, dus ik moet ook nog op zoek naar iets wat Blu-ray, DVD, SACD kan afspelen en wat daarna ook nog kan streamen. Iemand suggesties? :D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on May 31, 2012, 11:48:35
Ondertussen lijkt mijn Denon multiplayer ook de geest gegeven te hebben, dus ik moet ook nog op zoek naar iets wat Blu-ray, DVD, SACD kan afspelen en wat daarna ook nog kan streamen. Iemand suggesties? :D

Tsja, wat mag het kosten? ;) Een mooie Oppo 95, Marantz UD9004 (Hificorner heeft er nog 1tje) of Primare BD32? Ik heb echter geen idee welk product de mooiste synergie binnen je set creeert.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on May 31, 2012, 12:04:16
Tsja, wat mag het kosten? ;) Een mooie Oppo 95, Marantz UD9004 (Hificorner heeft er nog 1tje) of Primare BD32? Ik heb echter geen idee welk product de mooiste synergie binnen je set creeert.
Budget ("grote stappen snel thuis") nu even circa E1500. Ik had genoemde Oppo 95 al op het oog (lees vooral goede recensies) en die heeft alles aan boord, maar ongetwijfeld zijn er alternatieven voor dat budget. Alles in 1 apparaat heeft vooralsnog de voorkeur. Dan kan ik later om mijn gemak testen wat ik het meeste gebruik en waar mogelijk nog wat extra's wenselijk is. Het geluid via de PS3 is zo dramatisch slecht dat ik nu niet eens film wil kijken :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)