Twijfel...koop ik een TViX HD-M6500A V2 of een Popcorn Hour A-100

Started by Wild_Willy, May 20, 2008, 22:09:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welke Netwerk Media Speler is er beter?

TViX HD-M6500A V2
30 (50%)
Popcorn Hour A-100
27 (45%)
...anders
3 (5%)

Total Members Voted: 60

Kjelt


richardnl

Quote from: riwi on June  5, 2008, 20:55:54
Ik heb al een tvix 6500. Ik heb er gisteren een popcorn bij besteld. Hopelijk versturen ze hem snel :)

hoi riwi
waar heb je hem besteld?
groet
richard

riwi

Ik heb hem bij popcornhour.com zelf besteld, dat is het goedkoopste denk ik. De toegevoegde waarde van een NL leverancier is vrijwel nihil bij deze producten, dat heb je zelf ook gemerkt met de tvix en rhisc.

@kjelt : alvast gefeliciteerd. Deze speelt je MB100 er echt uit hoor  :)

Sjettepet

Ik lees hier allemaal succesverhalen die suggereren dat MyIhome ISO's ondersteunt. Klopt dat wel? Ik krijg het niet aan de praat.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

advr

Quote from: riwi on June  5, 2008, 20:55:54
Ik heb al een tvix 6500. Ik heb er gisteren een popcorn bij besteld. Hopelijk versturen ze hem snel :)

Ik heb bij kermit de tvix vergeleken met de popcorn. Ik vind de tvix duidelijk beter kwa gebruiks gemak, maar de popcorn lijkt iets beter kwa beeld. Bij snelle bewegingen in beeld (snelle pans) wordt het beeld bij de tvix onscherp. Ik dacht eerst dat dit gewoon aan de gecomprimeerde 1080p mkv bestanden lag, maar met de popcorn is dit effect gewoon minder (minder scherpte verlies dus). Misschien dat het in de tvix nog aangepakt wordt in firmware. De popcorn is erg goedkoop dus ik dacht ik koop er gewoon een naast de tvix.


jeetje iedereen koopt er popcorn bij.... ;D ;D
moet ik nu ook mee met die stroming 8)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

svmnb

Quote from: Sjettepet on June 19, 2008, 16:34:00
Ik lees hier allemaal succesverhalen die suggereren dat MyIhome ISO's ondersteunt. Klopt dat wel? Ik krijg het niet aan de praat.

Als er een dvd in die image zit, klopt het inderdaad. MyIhome ondersteunt geen dvd's en zal dat ook niet gaan doen. Het is een beperking in het http protocol. Ik heb alles draaiend, dus samba, nfs en http. In de praktijk heb ik aan nfs genoeg. Snel, stabiel en het kent geen beperkingen qua bestandsformaten.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Seth__Gekko

Zit toch tegen het p-ata hdd interface aan te hikken, ik bedoel ik wil er eigenlijk zoals in de Tvix een sata 1TB schijf in hebben. Zal ik toch maar voor de duurdere tvix gaan denk ik, of een PCH nemen en als de 500GB schijf vol is een nas neerzetten.....vragen vragen.

reza

Waarom wil je er perse een HD schijf in hebben?

Waarom hang je er dan niet gewoon 1 aan. Of stream je de hele zooi vanf je com?
Ik snap het nut niet echt van een HD schijf in dat ding, daar word hij alleen
maar ongelooflijk warm van met alle problemen vandien.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Seth__Gekko

Quote from: reza on June 24, 2008, 13:31:03
Waarom wil je er perse een HD schijf in hebben?

Waarom hang je er dan niet gewoon 1 aan. Of stream je de hele zooi vanf je com?
Ik snap het nut niet echt van een HD schijf in dat ding, daar word hij alleen
maar ongelooflijk warm van met alle problemen vandien.
De SATA2 controller en disken zijn lekker snel. Ik heb dus geen zit om mijn pc 24/7 aan te hebben en heb nog geen NAS. Ook zo'n Tvix zal bij mij niet 24/7 aan gaan staan.

celerontje

Of je kopieerd de film die je wilt gaan kijken op dat ding, en een daarna haal je hem er weer af.
Duurt maar een paar minuten, kan je mooi even koffie zetten o.i.d.

Of je maakt een to-watch lijstje, zet je lijstje met met films op bv. een interne schijf van een paar honderd GB (kosten bijna niks meer) en als je uitgekeken bent haal je die er weer af.

Ideetje?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Spekkie99

Quote from: Seth__Gekko on June 24, 2008, 14:43:02
De SATA2 controller en disken zijn lekker snel. Ik heb dus geen zit om mijn pc 24/7 aan te hebben en heb nog geen NAS. Ook zo'n Tvix zal bij mij niet 24/7 aan gaan staan.

pc ff aan zetten voor een filnpje, doe ik ook hier..
maar die NAS komt er ook nog wel  ;)
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

spotmatic

Ik heb met mijn PCH-A100 (laatste firmware update staat erop) het probleem dat er een 'flits' op het scherm komt voordat het menu van een DVD-ISO geladen is. Deze flits bevat digitale 'rommel'. Op zich geen probleem, maar het is steevast zo dat een stuk of 10 pixels zichtbaar blijven gedurende de film (donker en licht). Een soort dode en actieve pixels dus, maar dan veroorzaakt door de firmware en niet door het scherm. Iemand dit probleem ook? Het begint een beetje storend te worden omdat je erop gaat letten. Ik heb het nu gehad met een aantal ISO's van Jericho (de serie). Andere ISO's heb ik nog niet geprobeerd dus ik weet niet of dit alleen bij deze ISO's optreedt.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

mcazemier

Zit er eigenlijk ook aan te denken om zo ff naar Spijkernisse (divxplayer.nl) te rijden om er eentje op te halen. Hoe kan ik deze gemakkelijk aan mijn home cinema set aan sluiten? Om te genieten van 5.1 etc? Zit geen optische aansluiting op he? (Altans niet te zien bij de Screens  :P)

svmnb

Quote from: mcazemier on June 30, 2008, 11:59:29
Zit er eigenlijk ook aan te denken om zo ff naar Spijkernisse (divxplayer.nl) te rijden om er eentje op te halen. Hoe kan ik deze gemakkelijk aan mijn home cinema set aan sluiten? Om te genieten van 5.1 etc? Zit geen optische aansluiting op he? (Altans niet te zien bij de Screens  :P)

Er zit een coax aansluiting op en die werkt prima. Mocht je geen coax vrij hebben op je receiver, dan kun je eens kijken naar een toslink to coax converter zoals deze.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

mcazemier

Quote from: svmnb on June 30, 2008, 12:12:23
Er zit een coax aansluiting op en die werkt prima. Mocht je geen coax vrij hebben op je receiver, dan kun je eens kijken naar een toslink to coax converter zoals deze.

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4177|633|632|601|4|1
Deze wordt het waarschijnlijk. Zie daar niks over coax staan maar volgens mij voldoende aansluitingen voor de a100 toch?

Wild_Willy

Ik ben blij te zien dat mijn topic veelvuldig door jullie wordt gelezen :)
Ik moet toegeven dat ik de Popcorn nu een tijdje heb en dat ik het, tot nu toe, een goede aankoop is gebleken.

Nu ben ik tegen het volgende "issue" aangelopen. Ik wil graag "audio" mp3 bestanden via mijn popcorn afspelen maar het lijkt erop dat hij geen playlisten begrijpt. Is er iemand van jullie die daar al een mooie oplossing voor heeft gevonden (en nee, ik ga niet een TVIX ofzo kopen ;))

gr,
Wild_Willy 

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

nielvm

Net ook de popcorn binnen...

Enig probleem zijn films met DTS. Aangezien ik deze direct aansluit op de tv en aangezien de PCH geen DTS decodeert...

Iemand een gemakkelijke oplossing hiervoor?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

svmnb

Quote from: nielvm on June 30, 2008, 17:42:26
Net ook de popcorn binnen...

Enig probleem zijn films met DTS. Aangezien ik deze direct aansluit op de tv en aangezien de PCH geen DTS decodeert...

Iemand een gemakkelijke oplossing hiervoor?

Afgezien van remuxen niet, helaas.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Spekkie99

Quote from: nielvm on June 30, 2008, 17:42:26
Net ook de popcorn binnen...

Enig probleem zijn films met DTS. Aangezien ik deze direct aansluit op de tv en aangezien de PCH geen DTS decodeert...

Iemand een gemakkelijke oplossing hiervoor?

stereo out ook even doorlussen?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

nielvm

Heb geprobeerd te remuxen maar vind hier niet het juiste programma voor...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

mcazemier

een receiver er tussen zetten is toch enige goede oplossing voor het afspelen van dts? Dus maar een receiver er tussen zetten  :P

nielvm

Staat momenteel bij ouders beneden, ooit zal het daar ook geupgradet worden, dan zal het wel gaan ...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Donnie

Quote from: nielvm on June 30, 2008, 21:38:22
Heb geprobeerd te remuxen maar vind hier niet het juiste programma voor...


Al gekeken op HET forum?

Klik.

nielvm

Inderdaad, had het al gevonden, was in 2topics door elkaar aan het posten...


"Ik heb intussen precies wel een oplossing gevonden, nl popcorn mkv audio converter, werkt uitstekend"
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X