Twijfel...koop ik een TViX HD-M6500A V2 of een Popcorn Hour A-100

Started by Wild_Willy, May 20, 2008, 22:09:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welke Netwerk Media Speler is er beter?

TViX HD-M6500A V2
30 (50%)
Popcorn Hour A-100
27 (45%)
...anders
3 (5%)

Total Members Voted: 60

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

K405

Toch maar deze dan... kan je geen buil aan vallen lijkt me voor dat geld  ;)

Verzendstatus             Aantal     Artikel              Prijs    
Nog niet verzonden     1      Popcorn Hour A-100    USD 179,00    

Verzending & Verwerking (International) :                 USD 45,00    
                                         Belasting :                      USD 0,00    
                                         Totaal:                    USD 224,00

Met een beetje mazzel glipttie ook nog door de douane heen, zal wel niet, ik heb de laatste tijd niet zoveel mazzel.  ;D
Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

Wild_Willy

Quote from: K405 on May 22, 2008, 16:21:06
Toch maar deze dan... kan je geen buil aan vallen lijkt me voor dat geld  ;)

Verzendstatus             Aantal     Artikel              Prijs    
Nog niet verzonden     1      Popcorn Hour A-100    USD 179,00    

Verzending & Verwerking (International) :                 USD 45,00    
                                         Belasting :                      USD 0,00    
                                         Totaal:                    USD 224,00

Met een beetje mazzel glipttie ook nog door de douane heen, zal wel niet, ik heb de laatste tijd niet zoveel mazzel.  ;D

nu was geld al niet echt een argument hoor....zelfs al zou je hem hier in NL kopen dan gaat de prijs nog steeds nergens over ;) Nee...ik wil weten wat nu de beste keuze is om de door mij genoemde MKV's af te spelen....dat is mijn hoofdgebruik...voorlopig...gok ik ;)
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

K405

Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

Donnie


Donnie

Quote from: K405 on May 22, 2008, 16:21:06
Met een beetje mazzel glipttie ook nog door de douane heen, zal wel niet, ik heb de laatste tijd niet zoveel mazzel.

Zoniet, wat dan? Je moet dacht ik sowieso nog BTW aan de deur betalen. (toch?)

J.A.F._Doorhof

We hebben hier nog wel wat TVIX6500 v2's voor een leuke aanbiedings prijs :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Donnie

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 23, 2008, 18:31:01
We hebben hier nog wel wat TVIX6500 v2's voor een leuke aanbiedings prijs :D

Een leuk htforum-members-prijsje? Waarom zou ik mijn PCH-order voor €170,- annuleren.(verkopen jullie geen PCH's?)

J.A.F._Doorhof

We verkopen geen PCH.
Je mag me altijd mailen voor de prijs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Ik lees hier op het forum eigenlijk nergens iets over de Conceptronics Grab'n'GO FullHDMediaPlayer . Lijkt mij toch ook geen onaardig alternatief en is volgens mij behoorlijk scherp geprijsd. Is er een reden dat die hier nauwelijks ter sprake komt? Of maakt onbekend onbemind?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

onbekend onbemind? Ik denk dat de reden is dat met alle mediaplayers nog wel wat aan de hand is. Als je dus kiest voor een model met redelijke/goede support dan is er een kans dat problemen nog opgelost worden.

Voor de meeste spelers geldt dat gebruik wordt gemaakt van de door sigma meegeleverde SDK. De decoding wordt dus feitelijk gedaan door de Sigma SDK. De fabrikant van het kastje heeft daar geen invloed op, en kan hooguit bij sigma aan geven dat er verbeteringen moeten komen. De toeters en bellen zijn door de fabrikant van het kastje gemaakt. Bij dvico wordt ook de decoding software verbeterd/zelf geschreven. Dit belooft dus beter resultaat dan de decoding door de SDK.

Het grote voordeel van de PCH is de streaming mogelijkheid met myihome, wizd en dergelijke. Voordeel van de tvix is de sata harddisk die met USB slave mode vlot te vullen is.

K405

Quote from: jasjenl on May 24, 2008, 20:12:11
Ik lees hier op het forum eigenlijk nergens iets over de Conceptronics Grab'n'GO FullHDMediaPlayer . Lijkt mij toch ook geen onaardig alternatief en is volgens mij behoorlijk scherp geprijsd. Is er een reden dat die hier nauwelijks ter sprake komt? Of maakt onbekend onbemind?

Conceptronic is geen fabrikant, de OEM van dat produkt zal waarschijnlijk dezelfde zijn als de NMT eGreat EG-M31A vermoed ik. Maar zeker weten doe ik het niet  ;) Wie het wel zeker weet mag het zeggen..  ;D
Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

Wild_Willy

Quote from: K405 on May 26, 2008, 14:12:23
Conceptronic is geen fabrikant, de OEM van dat produkt zal waarschijnlijk dezelfde zijn als de NMT eGreat EG-M31A vermoed ik. Maar zeker weten doe ik het niet  ;) Wie het wel zeker weet mag het zeggen..  ;D


Hé ....mijn topic gaat het zijspoor op :)
Ik heb afgelopen weekend, bij een kennis, de PCH gezien met daarop een MKV en het beeld viel me niet tegen eigenlijk. Sterker nog eigenlijk ben ik er zelf wel redelijk uit....alleen het bericht eerder dat er nieuwe versies aan zitten te komen zet mij nog even in denk-stand :)

Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Donnie

Kun je wel blijven wachten. Of de nieuwe PCH's zoveel meerwaarde krijgen als de huidige is nog maar de vraag.
De support van zowel de makers als de fan's is zeer goed, de huidige zal vrij regelmatig geupdate worden.
En als er dan al nieuwe komen, hoelang zou je dan nog moeten wachten...

Wild_Willy

Nou gisteren toch maar even een knoopje doorgehakt en de Popcorn Hour hier bij een lokale verkoper gehaald.
Thuisgekomen de boel aangesloten, MyIhome op mijn PC geinstalleerd en voila...het werkt :)

De eerste beleving is niet verkeerd!

gr,
Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

Spekkie99

Afgelopen zaterdag ook de popcornhour uit de TK sectie opgehaald en het is eigenlijk een tegenvaller. Aansluiten en spelen maar  ;D
Had nog een 20gb versie van de LOTR ergens staan en het beeld is werkelijk subliem (panasonic th42p70). Ook spoelen en timesearch gaat gewoon goed.

Alleen jammer dat hij geen WMaudio pro om kan zetten naar iets dat mijn Yammie snapt  ;)

Voor de rest super apparaat, lekker klein, staat bij mij rechtop tussen de rest en valt niet op...
Werkt ook met Twonky.

Nu nog op zoek naar een mediatank  ;D
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Kjelt

Quote from: Spekkie99 on June  5, 2008, 17:34:31
Afgelopen zaterdag ook de popcornhour uit de TK sectie opgehaald en het is eigenlijk een tegenvaller.
Wat valt er dan tegen? De rest van je post is positief?  ???

Spekkie99

Quote from: Kjelt on June  5, 2008, 17:52:47
Wat valt er dan tegen? De rest van je post is positief?  ???

Alles doet het gewoon  ;D Geen tweaks nodig, geen geklooi met packs, AC3filter en noem maar op...
Niets omzetten enz.. qua formaten enz..

Na geklooi met codecs en HT pc's en spdif uit en drivers eindelijk een mooi klein apparaat wat het allemaal gewoon doet.
Tegenvaller in zeer positieve zin dus!
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Dergert

Quote from: Kjelt on June  5, 2008, 17:52:47
Wat valt er dan tegen? De rest van je post is positief?  ???

Moest het ook nog 2 keer over lezen voordat hier het kwartje viel  ;D


riwi

Ik heb al een tvix 6500. Ik heb er gisteren een popcorn bij besteld. Hopelijk versturen ze hem snel :)

Ik heb bij kermit de tvix vergeleken met de popcorn. Ik vind de tvix duidelijk beter kwa gebruiks gemak, maar de popcorn lijkt iets beter kwa beeld. Bij snelle bewegingen in beeld (snelle pans) wordt het beeld bij de tvix onscherp. Ik dacht eerst dat dit gewoon aan de gecomprimeerde 1080p mkv bestanden lag, maar met de popcorn is dit effect gewoon minder (minder scherpte verlies dus). Misschien dat het in de tvix nog aangepakt wordt in firmware. De popcorn is erg goedkoop dus ik dacht ik koop er gewoon een naast de tvix.

spotmatic

Vanavond ook mijn Popcornhour ontvangen van Home@themovies. Leuk ding, kleiner dan ik dacht, maar het resultaat is groots. Ik hoefde eigenlijk niets bijzonders te doen. Ik heb hem als test aan de Barco geplugd (via de HDfury) en ik had gelijk beeld op 1080p/60. Eerst de firmware update uitgevoerd en toen leek het wel alsof er veel meer video modes beschikbaar waren (diverse 1080p/24 varianten waar ik helaas niks aan heb met mijn Barco). Ik heb 'm vervolgens aan het netwerk gehangen en hij vond automatisch mijn Tversity media server. Alles kon perfect gestreamed worden, ook 1080p materiaal. Zelfs een 1080p MKV van de BBC die Jowi ooit nog gepost had om te testen of een HTPC wel krachtig genoeg was deed het vlekkeloos.
Vervolgens de Xbox 360 HD-DVD speler aan de Popcornhour gehangen en ook deze werd meteen herkend. Normale DVD's afspelen gaat prima, mits deze regiovrij zijn (mijn HD-DVD speler is geimporteerd uit de USA dus vandaar).
Vanavond ga ik er een losse HDD aan hangen en ISO's proberen af te spelen. Maar dit zal ongetwijfeld ook wel lukken  8)

De meegeleverde AB is van een zeer goede kwaliteit, vreemd genoeg beter dan alle andere AB's die ik hier thuis heb liggen. De achterzijde is lekker zacht afgewerkt.

Kortom: superding!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spotmatic

ISO's werken dus prima! Ook de subs zijn te selecteren (voor mij een zwaarwegend punt). Dus thumbs up voor de Popcornhour! :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

denada

Quote from: spotmatic on June  5, 2008, 22:28:55
ISO's werken dus prima! Ook de subs zijn te selecteren (voor mij een zwaarwegend punt). Dus thumbs up voor de Popcornhour! :D

En dan heb je het over subs bij een MKV? Ik kan MKV genoeg vinden op internet, maar NL subs die erbij horen zo goed als niet, of pak je dan gewoon de subs van een dvd versie van de film?

spotmatic

Quote from: denada on June  6, 2008, 08:58:28
En dan heb je het over subs bij een MKV? Ik kan MKV genoeg vinden op internet, maar NL subs die erbij horen zo goed als niet, of pak je dan gewoon de subs van een dvd versie van de film?

Ik heb eigenlijk maar 1 MKV testbestand, dus dat kan ik niet zeggen. Wel zat ik gisteren naar de mogelijkheden van de PCH te kijken, en bij het drukken op de "Subtitle" knop kwam ik verschillende zaken tegen. Ik zag ook iets van een "delay" die je kunt instellen. Het lijkt me dat je dan ook de subs van een DVD versie kunt gebruiken (moet wel dezelfde naam hebben als het filmbestand) en dan met de delay dit met de hand synchroniseert. Maar hou me ten goede: ik heb het nog niet persoonlijk getest.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

K405

Vandaag is m'n PCH bezorgd  ;D

Geen invoerrechten betaald  ;D

Tot nu toe speelttie alles, subs bij mkv's heb ik nog niet aan de praat gekregen, helaas. Maar moet volgens mij wel kunnen.

Binnen 30 minuten alles aangesloten en software geinstalleerd, myiHome onder Windows XP, tot nu toe zeer tevreden. Kan ik m'n PC weer naar boven doen ;D Sweeeeeet!!
Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV